Manege Ruimzicht in Arnhem?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Manege Ruimzicht in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:44

Wie o wie kent manege ruimzicht in Arnhem en kan mij iets meer vertellen over die manege, en vooral over de ponykampen daar.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:48

roderigo en fredt rijden daar.. misschien moet je hun ff pb-en

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:16

JECKYLL schreef:
roderigo en fredt rijden daar.. misschien moet je hun ff pb-en


Ja ik rijd daar inderdaad. Al bijna 9 jaar. Ik heb het er nog steeds naar mijn zin.. ondanks dat er de laatste jaren veel verandert is. Ik rijd daar de Haflinger van Roderigo. Ook doe ik daar staldienst. Dus ik ben er vaak, en kan je ook wel wat vertellen over de manege.
Het is een leuke/moderne manege. Erg mooi.
De ponykampen.. zijn eerlijk gezegd niet zo spectaculair. Je krijgt er wel veel les.
Maar PB maar wat je precies wilt over de ponykampen.
Groetjes Frederieke

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:58

ik ken het niet zo goed, ben er een paar keer geweest, het is op zich allemaal heel mooi en netjes, maar wat ik zonde vind is dat ze geen wei hebben,
dus de paardjes komen alleen buiten in de buitenbak,
(of hadden ze toch een heel klein uitloopje?)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:36

Ze hebben wel wei en de manege pony's staan daar zoveel mogelijk op, tot drie uur 's middag's als de lessen beginnen, daarna mogen de pesnionpaarden.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:37

Ze hebben wel wei en de manegepony's staan daar zoveel mogelijk op, tot drie uur 's middag's als de lessen beginnen, daarna mogen de pensionpaarden.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:39

Ik heb daar paar keer wedstrijden gehad, het was daar allemaal mooi en netjes onderhouden maar over de ponykampen weet ik niet zoveel...

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:09

voor wedstrijden is het wel mooi idd. Maar voor ponykampen biedt het weinig mogelijkheden, buiten rijden kan er bijna niet, er is wel het stuitbos voor zover je dat een bos kan noemen. Dat bos ben je in 5 minuten door. En het lijkt niet eens op een bos meer een stuikenwoud. Verder weet ik niet wat ze er voor een mogelijkheden bieden voor een pony kamp maar zover ik weet is er erg weinig te doen. Ik woon op 5 minuten afstand van deze manege. Veel plezier daar als je besluit om te gaan.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:24

Biepmiep schreef:
Ze hebben wel wei en de manegepony's staan daar zoveel mogelijk op, tot drie uur 's middag's als de lessen beginnen, daarna mogen de pensionpaarden.


sorry, dat wist ik niet hoor,
ik ken alleen dat hele smalle stukje naast de dijk en ik rij er zelf heel vaak langs maar heb er nog nooit een paard op de wei zien staan en trouwens bijna nooit in de bak

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 15:28

nsikkes schreef:
voor wedstrijden is het wel mooi idd. Maar voor ponykampen biedt het weinig mogelijkheden, buiten rijden kan er bijna niet, er is wel het stuitbos voor zover je dat een bos kan noemen. Dat bos ben je in 5 minuten door. En het lijkt niet eens op een bos meer een stuikenwoud. Verder weet ik niet wat ze er voor een mogelijkheden bieden voor een pony kamp maar zover ik weet is er erg weinig te doen. Ik woon op 5 minuten afstand van deze manege. Veel plezier daar als je besluit om te gaan.


Ik ben niet van plan er op ponykamp te gaan hoor.
Ga er waarschijnlijk ponykampen begeleiden in de zomer vakantie, vandaar dat ik het een en ander wil weten.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:37

SuperRoos"]
[quote="Biepmiep schreef:
Ze hebben wel wei en de manegepony's staan daar zoveel mogelijk op, tot drie uur 's middag's als de lessen beginnen, daarna mogen de pensionpaarden.


sorry, dat wist ik niet hoor,
ik ken alleen dat hele smalle stukje naast de dijk en ik rij er zelf heel vaak langs maar heb er nog nooit een paard op de wei zien staan en trouwens bijna nooit in de bak
[/quote]

Ze hebben nu sinds kort 2 stukken wei achter de manege erbij. Hier staan s'ochtends altijd 2 groepen paarden. In de 3 dijkweides staan ook s'ochtends 3 groepen. Daarna kunnen inderdaad de pensionpaarden erin.
Nu het winter is staan ze altijd in kleine groepjes in de buitenbak of per 2 in de paddock naast de stallen.
Maar het is wel zo dat die dijkweides inderdaad neit zoveel voorstellen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:42

ow, das wel mooi zeg, dan krijgen ze van mij ineens een dik pluspunt, haha
ik vind het gewoon het belangrijkst dat paarden veel daglicht zien, dat is gewoon goed voor ze, van zonlicht nemen ze vitamine C op...