Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 21:00

Hallo,

Ik ben wel benieuwd hoeveel verzorgpony's paarden jullie hebben gehad.
en waarom gestopt of eventueel weggestuurd ?

Ik heb er namelijk
1e x 5 waarvan 2 mini shetjes, 1 pony, 1fries merrie, 1 3 jarige friese hengst van de merrie. (rijden op pony, shetjes poetsen ( baasje onredelijk tegen mij)
2e x 13 waarvan 2 onbeleerde friese paarden en 11 mini american shetlanders( poetsen )na 1 beleerde fries doorgerede(baasje onredelijk tegenover mij.)
3e x terug naar 1e
4e x Gabber en Palma (alleen gabber gereden palma te oud (engels volbloed (klikte niet )
5e x Goldy supper halfinger maar werd te duur;(. )
6e x 2 fjorden 1 shet ( ineens verkocht)

Nu zit ik zonder en mag ik wel is op het paardje van me vriendin waar ik erg blij mee ben :D
Het zijn er best veel maar het waren wel de puntjes die wel belangrijk zijn bij je verzorgpony/paard die toch goed moeten gaan.
Ik vind het nogsteeds jammer dat het toch aldoor stoppen werd.
Maar het ligt wel aan het dorp en de mensen want mijn vriendin die waarvan ik ook wel is op haar paardje mag rijden heeft het ook altijd gehad en zo ken ik er nog wel vele meer.

Nouja vertel maar hoeveel heb je er gahad of heb je er?
Ben benieuwd.

Yvettee_4

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Koudekerk

Re: Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:21

ik heb 2 verzorg paarden gehad op m'n manege.
eerst een paardje (weet het ras niet) heel lang gedaan, maar ze werd ziek en elke keer kreupel enzo. uiteindelijk zou ze ingeslapen worden maar uiteindelijk heeft de verzorgster waarmee ik hgaar samen deed, gekocht.

daarna een quarter merrie verzorgt, was erg leuk, niet zo lang gedaan omdat ik niuet alleen mocht verzorgen omdat dat te druk werd. de gene waarmee ik het samen deed stopte na 3 maanden.
ook kreeg ze ene veulen.
nu sinds een tijd alweer, (geen idee hoelang eigenlijk)
verzorg ik een fjordje =) heel blij mee. en nog zeker niet van plan te stoppen natuurlijk

StuiterBall

Berichten: 328
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:24

Ik heb er bijna 30 :D
Al 4 jaar op dezelfde plek, en ben nog steeds super blij daar!
(in het begin stonden er trouwens nog geen 30...)
Staat echt vanalles. Heb een vaste pony, maar mag eigenlijk alles rijden als ik zin heb.

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:36

Ik heb nu rond de 12 paarden tijdelijk verzorgd en/of gereden. Ze waren altijd tijdelijk. Of de eigenaar kon een of meerdere dagen/weken niet door vakantie-werk of wat dan ook.

RSB
Berichten: 37
Geregistreerd: 05-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:01

Ik heb al heel veel verschillende verzorgpaardjes gehad!
Liever heb ik gewoon een eigen paard!
geen gezeur aan mijn hoofd!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:17

Ik heb 4 bijrijdpaarden gehad. Eerst 2 haflingers, later een IJslander en nog weer later een andere IJslander. En nu heb ik mijn eigen paard :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:20

ik heb eerst 2 pony's verzorgd, bleek toch niet wat ik zocht (haflinger en een bwp)
en dan begin maart een leuke kruising fjord x pinto gevonden. heerlijk beest, maar helaas mee gestopt door de aankoop van m'n eigen pony.
& waar m'n pony staat staan nog 3 andere pony's en die troetel ik, mag ik af en toe mee verzorgen maar plaats ik niet meteen onder de noemer 'verzorgpony' :)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:28

Mijn eerste eigen paard was mijn lease paard voordat ik hem kocht. Nu rijd ik 2 welshcobs naast mijn eigen paard bij.

Zitosh

Berichten: 1936
Geregistreerd: 28-06-09
Woonplaats: België

Re: Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:17

1e x op soort handelstal (bleek 'niet goed genoeg' te kunnen rijden)
2e x 4 pony's + helpen in hippotherapie (buitengegooid na ruzie)
3e x pony op springstal hier verderop (toch niet wat ik wil, mag er nu nog altijd eens op rijden)
4e x 5 paarden :) nu nog steeds daar

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:49

Phoe even denken.

1e x 6 paarden bij de overburen(zelf gestopt na wat nare omstandigheden had overigens niet te maken met ruzie of meningsverschil)
2e x 4 paarden zo'n 12 jaar geleden denk ik kom er nog steeds dagelijks en eigen paard staat daar. Inmiddels nog 3 verzorg erbij
3e x was een shet en groot paard vlakbij de andere(zelf gestopt nadat ik enorm veel tijd in de shet had gestoken en dat op een of andere manier verpest werd)
4e x was een volgens mij een kruising soort groote shet. Pony was toen al 30 jaar. Zelf gestopt.
5e x een haflinger maar was toch te ver weg dus geen tijd meer.
6e x 4 shetjes hoe of wat weet ik niet meer
7e x bij soort handelaar. Dus nadat paard verkocht is gestopt.
8e x een shet en volgens mij een draver. Gestopt waarom weet ik niet meer.

Weet niet of ik ze allemaal gehad heb en ze staan dan wel niet op volgorde maarja allemaal al zo lang geleden dat ik het niet meer weet. Ben trouwens nergens weg gestuurd ben eigelijk altijd zelf gestopt of omdat het paard verkocht was of met pensioen ging ofzo.

newnails
Berichten: 86
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:08

Wij hebben 7 verzorgpaarden gehad.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:13

Poehhh. Let me think.

1e: Shetlander (Vosje, de kleur zit in de naam) die ik mocht poetsen en lekker mee mocht wandelen en af en toe op mocht rijden, maar dat beestje werd vals en het werd gevaarlijk.
2e: Pony van iets van 1.45, mocht ik rijden als de eigenaresse er bij was en verder mocht ik hem lekker poetsen. Door een misverstandje (die ik niet eens meer weet...) heeft ze me weggestuurd.
3e: Shetlander (Witje, ook hier zit de kleur in de naam) die ik mocht poetsen, longeren, rijden, mocht er in principe alles mee doen, zolang ik maar op het terrein bleef. Ik heb ook een aantal keer met haar door het bos gewandeld, aan de hand, samen met een van de dochters van de eigenaresse en haar pony, alleen werd ik te groot voor haar.
4e: Semmy, manege pony'tje, die mocht ik poetsen en 1 keer in de week vrijrijden (en 1 keer in de week les op hem) als ik op zaterdag zijn stalletje uitmestte. Hij was ziek en is naar een pensionstal gegaan.
5e: Billy, Arabiertje van ongeveer 1.50 die ik mocht rijden en over de dijk mee mocht wandelen, en poetsen natuurlijk. Hij werd verkocht ivm dat ik niet vaker dan 3-4 keer in de week kon komen door school en ziekenhuisbezoeken en de eigenaar teveel last van zijn knieën had om Billy de beweging te geven die hij nodig had.
6e: Tijdelijk Lynx (Brown Beau), een Quarter x Tinker, die heb ik een tijdje verzorgd omdat de eigenaresse veel in 't ziekenhuis te vinden was, en dus niet de aandacht aan Lynx kon geven die hij nodig had, ik wist van te voren dat het tijdelijk was, en ben er dus ook mee gestopt toen de eigenaresse het weer alleen kon.
7e: Ronya, een Fjord van 1.43m en ze wordt volgende maand 14. Haar verzorg ik sinds november 2009 en ik heb al het gevoel dat ik met haar kan lezen en schrijven. <3

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Hoeveel Verzorg/ bijrijdpaarden heb jij gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:01