Nikita kreupel :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Nikita kreupel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 10:59

Of nou ja kreupel, ze loopt niet helemaal rad. Rechtsvoor ontlast ze een beetje waardoor ze wat onregelmatig is. Dit is al de tweede dag dat ze zo is, morgen komt de dierenarts even kijken.... Been is nergens meer dik, heel klein beetje warmer op de koot, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben... t zou een verrekt spiertje in de schouder kunnen zijn... Hoop dat de DA me wat meer kan vertellen....

In ieder geval gaat het er somber uitzien voor de wedstrijd van zondag, als ze zaterdag weer rad is ga ik nog wel, anders is het jammer maar helaas.... Boos!


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:04

Hopelijk weet de DA raad en valt het allemaal mee.

Sterkte!!

XANTHA

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:07

Hopelijk gaat het snel weer wat beter!!! En hopen dat je nog op wedstrijd kan zondag..

"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:18

gatver beterschap.
enne als ze zaterdag weer rad is kun je misschien beter niet starten zondag als het overbelasting oid is heb je straks weer problemen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:28

he das balen zou je net je eerste wedstrijd starten he ?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:52

Oh jeetje, beterschap voor haar zeg... Ik zou die wedstrijd even laten wachten en kijken hoe ze herstelt. Succes ermee!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:07

hoefzweertje misschien? is de dierenarts al geweest? hoe gaat het nu met haar?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:19

Ik hoop dat de DA je geen vervelend nieuws brengt en dat het snel over is!
Succes OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 03:22

Nou vandaag is dus de dierenarts geweest. Gebruikelijke dingen gedaan bij een kreupelheidsonderzoek. Voordraven op het harde, buigproef, etc

De kreupelheid was goed te zien hierbij, alleen bij de buigproef verergerde het niet. Later in de bak op de volte aan het lijnt kon ik zelf ook goed zien dat het rechterbeen minder ver naar voren werd neergezet. Toen heeft hij de schouder op een buigproef-achtige manier belast en daar was direct een reactie op te zien en ze kreupelde ook meer. De oorzaak ligt dus in de schouder. Op zich niet iets spectaculairs kan komen door een verdraaing oid, te kleine volte etc... Volgens de DA komen dit soort dingen vaak gewoon weer goed Lachen

Nu een week stappen (onder het zadel, of ernaast maakt niet uit.. als de ondergrond maar niet te zacht is..) ook twee keer daags 7 streepjes quadrisol.

Hij heeft meteen ook even der gebit nagekeken en de scherpe randjes netjes bijgevijld... Volgende week komt ie weer en dan hopen dat het allemaal opgelost is...

Zondag geen wedstrijd, jammer maar helaas. Had me er al een beetje op ingesteld, en ik hoorde dat het heel hard gaat waaien die dag... geen fijn idee met een trailer op de weg....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:23

Blijft rot dat ze kreupel is natuurlijk, maar gelukkig lijkt het niets ernstigs te zijn.

Ach, hoef je je iig niet druk te maken over wel of niet de weg op gaan zondag....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:43

Jammer voor je dat je (eerste) wedstrijd niet doorgaat, maar de gezondheid van het paard natuurlijk boven alles!!
Ik heb hetzelfde ook meerdere keren gehad dat ik vlak voor (zelfs tot een dag voor de wedstrijd) heb moeten afzeggen. Dat is altijd even erg balen en jammer, maar is niet anders.
Ik hoop dat het gauw weer goed komt met je paardje en gelukkig is het niets 'ernstigs' Lachen
Wanneer is je volgende datum voor een wedstrijd?

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:33

suc6 met um ....
ik hoop voor je dat het snel weer goed gaat met um

<3

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:35

mmmzz Jammer dat je deze wedstrijd nu missen moet ,mark..Maar goed wedstrijden genoeg toch???? Geef nikita een knuffel van mij.. Duim je wel effies voor mij voor de 15e???

keep calm, I'm engaged!!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, AhrefsBot, Angie91, BETUWE, JackAebe, Larislaatje, laura_estee, leenleen11, Mjelleke, Nathachou, Noor17, Sky_As, Sterrenpony, YandexBot en 139 bezoekers