Magic naar Emmeloord: uitslag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Magic naar Emmeloord: uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 17:52

Vandaag was het eindelijk zover, we gingen naar Emmeloord de dierenkliniek.
Voor de mensen die het verhaal gemist hebben; zo'n 3 maanden terug begon de ellende weer eens.
Met rijden ging het eigenlijk steeds minder, Magic zat heel erg vast aan 1 kant en toen ik er samen met mijn instructrice eraan begon te werken zat er maar geen verbetering in.
Na 2 of 3 weken dat ze al minder lekker liep ging ze tijdens het singelen een keer hangen. En sinds die keer wilde ze geen zadel (of longeersingel) meer op haar rug.
We hadden er toen 2x een fysio bij gehad en dat hielp wel (de eerste keer zeker) maar niet goed genoeg en na een paar dagen ging het alweer minder.
Met rijden kregen we steeds meer verzet en ook tijdens het longeren had ze moeite met rechtsom galopperen. Ze zat steeds overkruist en bokte heel veel (niet eens echt bokken, meer geirriteerd naar achteren slaan met 1 been).

We hebben er toen een DA bijgehaalt en die zei: spierontsteking in haar rug, we kregen pijnstillers voor Magic en ze raadde ons aan een nieuw zadel te nemen.
Ondertussen ging het met Magic alleen maar slechter, tijdens het lopen knikte ze heel erg in met 1 heup (rechts).
Aangezien er geen verbetering in kwam hebben we er een tweede DA bijgehaalt. Deze zag haar op het harde lopen (dan loopt ze idd wat voorzichtig, maar zeker niet kreupel) en zei dat er best wel wat met haar rug kon zijn, maar dit voortkwam uit haar voorbenen.

Natuurlijk zit daar wat in, konden wij ook wel bedenken. Maar met haar voorbenen ging het juist zo goed. Op het zachte is er zeker niets te zien en op het harde loopt ze alleen iets voorzichtig.
Ondertussen kregen we een brief van onze kliniek Bosch en Duin dat zij ermee stopte en dus besloten wij dit keer naar Emmeloord te gaan.

We hebben eerst op de papieren en foto's van Bosch en duin gewacht. Daar kwam trouwens nog duidelijk in naar voren dat er nooit officieel artrose in geconstateerd bij Magic. Op de foto's van haar voorbenen en rug is helemaal niets te zien! Dit is natuurlijk best positief Lachen

Maar dan vandaag!
We kwamen daar aan en Magic mocht daar gebruik maken van een stalletje.
De DA die ons hielp was Drs. T Spoormakers en ook riep hij de fysio erbij Mw. T. Morriƫn.

Samen keken ze naar Magic op het harde (rechtuit). Zoals verwacht liep ze weer wat voorzichtig. Dus ze wilden haar wel op de volte zien, daar liep Magic boven hun verwachting eigenlijk best goed!
Vervolgens een volte op een zachte bodem en ook hier liep ze goed. Ze sprong 1 keer overkruisd aan, maar daar bleef het bij.
Eigenlijk wel jammer, want gisteren liep ze nog heel beroerd en we hadden liever gehad dat ze dat hadden gezien.
Onder het zadel zijn de klachten wel heel duidelijk, maar dit konden we niet laten zien omdat het snorkelen was in de buitenbak Haha!
Na dit alles hebben ze nog buigproeven gedaan bij alle 4 de benen, hier kwam Magic helemaal goed doorheen Verward OK dan!

Dus de DA en de fysio waren het erover eens dat ze zich niet gingen concentreren op haar voorbenen, maar wel op haar rug.
Magic is in Emmeloord al flink onderhanden genomen Ziek Haha!
Het geluk is dat de fysio van daar zelf ook in Amsterdam woont (daar woon ik ook) en regelmatig in Assendelft is (waar Magic staat). Het is nu de bedoeling dat ze de eerste paar weken even 1x per week komt om haar te masseren. Ook moet ik dit zelf een beetje gaan doen. Vervolgens gaan we samen met de fysio Magic bijgezet longeren en zo Magic leren haar rug weer goed te gebruiken.
Als na 3 sessies geen verbetering in zit dan is er waarschijnlijk nog een onderliggend probleem (benen bijvoorbeeld).

Ook kan het gebeuren dat als Magic haar rug weer goed gaat gebruiken dat haar voorbenen op gaan spelen, maar dan kan Emmeloord daar mee verder. Op het moment is er weinig aan te merken op haar voorbenen.

Dit is eigenlijk het nieuws tot nu toe. Het is nog allemaal wat onzeker, maar het is zeker geen slecht nieuws. Ik had namelijk al overal rekening mee gehouden.
Voor de bokkers die het willen; ik houd jullie op de hoogte over de verdere ontwikkelingen Knipoog


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:56

Nou dat zal wel een opluchting voor je zijn, maar aan de andere kant is het jammer dat ze niet goed hebben kunnen zien wat er aan de hand is!!
Hopelijk kom je er samen met de Fysio uit.
Heel veel succes verder, ik blijf je volgen!

XANTHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:05

Antoinette, als ik het goed begrijp dan heeft Magic dus geen artrose?? Dat zou wel erg goed nieuws zijn toch???

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 18:22

Lovely schreef:
Antoinette, als ik het goed begrijp dan heeft Magic dus geen artrose?? Dat zou wel erg goed nieuws zijn toch???


Ja, dat is wel waar het op lijkt.
Die Belgische arts die Magic ooit heeft behandeld zei dat ze artrose had en wij zeiden toen al dat er op foto's niets te zien was, maar volgens hem is beginnende artrose niet op foto's te zien Verward

Bosch en duin heeft het altijd op slijmbeursontstekingen gehouden en van hun waren de foto's (ondertussen anderhalf jaar geleden). Maar nu we die gegevens eens zelf onder ogen kregen wisten we het zeker.

Er zijn vandaag geen foto's gemaakt. Ik had er nog wel naar gevraagd aangezien ik graag uitsluiting wilde, maar daar zagen zij het nut niet van in. Want als we dan foto's wilde laten maken konden we net zo goed ook verdoven, dan konden ze pas de oorzaak van haar voorbenen vasstellen. Maar de voorbenen zijn op het moment niet het probleem. Als die weer beginnen kunnen we altijd weer daar verder naar kijken.

Ik weet dat het allemaal erg verwarrend is voor mij (ons) ook, maar ik ga maar even met de dierenartsen mee en wacht rustig af.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:54

Succes ermee, hoop dat Magic snel weer helemaal de oude is.
Heb je het zadel ook al vervangen, zoals die eerste arts adviseerde? Of was dat toch niet nodig volgens deze artsen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:02

Toch jammer dat je niet weet hoe het nou gaat eindigen. De klacht blijft een beetje onduidelijk. Veel succes iig en maar duimen dat alles weer in orde gaat komen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:15

Dees schreef:
Heb je het zadel ook al vervangen, zoals die eerste arts adviseerde? Of was dat toch niet nodig volgens deze artsen?


Ik antwoord eventjes voor Antoinette (het is immers ook een beetje mijn paard Knipoog ).
Dat het zadel de oorzaak was vonden we een plausibele mogelijkheid, ook omdat we het zadel al een hele tijd hadden en Magic in de tussentijd veel veranderd is (qua spieren etc). We hebben dus een zadelpasservice ingeschakeld en zij vond het zadel idd wat te lang voor Magic, bovendien zat Antoinette er niet goed meer op (wat natuurlijk tot uitting komt bij het paard). Hierop hebben we een nieuw zadel aangeschaft, de KN symphonie. Deze ligt beter op haar rug. Helaas waren Magic dr klachten al zo ver dat we er nog niet echt mee hebben kunnen rijden. Maar de tijd zal het leren!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:21

Moet over een paar dagen ook weer naar Emmeloord, maar ik ga gelukkig voor de eindcontrole (mijn paard eigenlijk...)
Ze heeft nu ook een jaar stilgestaan,en nu kunnen we als het goed is eindelijk weer lekker aan t werk.
Hoop dat dat bij jou ook snel weer het geval is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:07

Het is toch hartstikke fijn om te weten dat ze geen artrose heeft??
OK dan!.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:07

Prima schreef:
Toch jammer dat je niet weet hoe het nou gaat eindigen. De klacht blijft een beetje onduidelijk. Veel succes iig en maar duimen dat alles weer in orde gaat komen.


Ja idd, ik had gehoopt een toch iets duidelijker antwoord te krijgen. Maar na 3 sessies van de fysio moet er al verbetering in zitten. Dus na 3 weken kunnen we al beoordelen of we vooruit gaan...

Gertruud1984: veel succes! Hopelijk is alles bij jouw paardje weer helemaal goed Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:16

Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant toch nog wel wat onzekerheid lijkt me. Gaan ze nog nieuwe foto's maken of zijn de foto's die je hebt nog recent?
DA Spoormakers heeft overigens ons ook geholpen de laatste keer Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:48

Hmm, nog geen zekerheid nu. Maar wel fijn dat er nu wel weer verder gewerkt kan worden....
Je kunt nu wel weer gericht bezig gaan...

Sterkte de komende tijd, ik hoop dat het gauw beter gaat.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 00:31

Naz schreef:
Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant toch nog wel wat onzekerheid lijkt me. Gaan ze nog nieuwe foto's maken of zijn de foto's die je hebt nog recent?
DA Spoormakers heeft overigens ons ook geholpen de laatste keer Knipoog


Mocht uit deze behandeling naar voren komen dat haar voorbenen weer achteruit gaan dan maken ze opnieuw foto's, maar dat zit nu nog niet in de planning. De foto's die we hebben zijn van ongeveer 1 1/2 jaar terug.
Aardige man die DA! Allemaal eigenlijk daar, vriendelijk en rustig Lachen

Tigger: bedankt! en ik zag dat het met jou paardje ook niet zo goed gaat? Sterkte, ik ga even lezen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:43

Je weet eigenlijk nog niks. Maar je kan iig aan de slag. Je weet wat je niet en wel mag doen. Ieder geval iets.
Sterkte!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:01

Jammer dat er niet duidelijk iets uit gekomen is, maar dit is iig een begin

Ik hoop dat die behandelingen van de fysio helpen.

Succes iig meid!



Gertruud1984: Jij ook alvast succes met Ollie, hopelijk kun je snel weer aan de gang.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 18:02

Idd, we kunnen aan de slag. We weten wat me moeten gaan doen en gelukkig moet er al vrij snel resultaat zijn. Als er na 3 behandelingen geen verschil is weten we al dat er iets anders aan de hand is. Dus over 3 weken weten we al een beetje hoe het verder uitpakt, hoop ik Knipoog

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:19

Magic zit dus van voor naar achter links en rechts volkomen vast door de pijn die ze heeft gehad in haar benen(slijmbeursontstekingen)en het toch willen lopen voor ons. OK dan!
Wat een fantastisch beest toch Lovers .Maar ja nu is het onze beurt om iets terug te doen en gisteren zijn we begonnen met de oefeningen die we dagelijks moeten doen tot de fysio bij ons op stal komt volgende week.
Dit is nog makkelijker gezegd dan gedaan vind de goede plekken maar eens om haar rug op te laten bollen,en de oefening aan de staart wat trek kracht geven en het middenrif wegduwen vind ze niet echt leuk,gezien de boze blikken achterom van waar ben je nu mee bezig Verward
Nu maar hopen dat het effect gaat hebben,anders gaan we gewoon weer richting Emmeloord.
Het enige vervelende is,is dat mijn verzekering wel allerlei artsen behandelingen vergoed maar geen fysio Boos!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:10

Dat klinkt allemaal wel positief!

Maar had je niet liever ook nog foto's willen hebben zodat je meer zekerheid had gehad?

En gaan jullie nou ook een ander zadel aanschaffen, aangezien dat ook een advies was van de DA?

Veel succes in ieder geval! Ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:42

Tjee dames, wat een verhaal allemaal..! Maar wel ontzettend goed van jullie OK dan!
Veel succes ermee, en sterkte met de oefeningen! Fijn dat Magic toch zo braaf is (toch?).

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:43

Jura schreef:
Dat klinkt allemaal wel positief!

Maar had je niet liever ook nog foto's willen hebben zodat je meer zekerheid had gehad?

En gaan jullie nou ook een ander zadel aanschaffen, aangezien dat ook een advies was van de DA?

Veel succes in ieder geval! Ik hoop dat het weer helemaal goed komt!


Ja, misschien dat ik toch wel weer foto's had gewilt, maar toen ik er dus naar vroeg zeiden de artsen dat het niet echt nut had. Als wij het wel echt wilde hadden ze het natuurlijk gewoon gedaan.
Dus begon ik wel te twijfelen Haha! Achteraf had ik het misschien wel kunnen doen, nou de volgende keer dat we er toch zijn Tong uitsteken

Dat zadel hebben we al een maand of 2/3 in de kast hangen hoor! (zie ook berichtje van MacavityL in dit topic). 2 dagen na het advies van de DA hadden we een ander zadel.
We hebben er alleen nog bijna niet opgezeten Scheve mond

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:04

Foto's hadden dit keer geen nut omdat ze niet kreupel liep en het niet duidelijk was van welk onderdeel van de voet er dan foto's gemaakt moesten worden.
Meestal gaan ze dan uitsluiten met verdoven,maar dat heeft met een goed lopend paard ook geen zin Knipoog
Mocht ze na de fysio weer slecht gaan lopen en het komt van haar voorbenen dan laten we meteen weer foto's maken.
Even voor de duidelijkheid Magic liep erg slecht .knikte door een heup en kon niet buigen,had zo een pijn in haar lijf dat ze geen zadel opkon,ze liep NIET kreupel dit keer,vandaar dat we ook aan iets inwendigs dachten zoals eierstokken ofzo.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AmyJamess, meniekske, Nicollevs, Sababber en 119 bezoekers