leetijd voor het inrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
bientoi

Berichten: 550
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: ridderkerk/rijsoord

leetijd voor het inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 16:20

ik vind het wel kunnen 2.5 de leeftijd dan wel.teminste bij shetlanders zou het kunnen want die zijn sterk genoeg


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:21

Shetlanders zijn met hun 2,5 ook nog lang niet sterk genoeg, al lijkt het misschien van wel.

Alles moet nog volgroeien en sterk worden, dan lijkt het me niet erg verstandig om al zo vroeg te beginnen

Het leven is een gebakje!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:49

bientoi schreef:
ik vind het wel kunnen 2.5 de leeftijd dan wel.teminste bij shetlanders zou het kunnen want die zijn sterk genoeg


Meen je dit serieus Verward
Ik hoop dat dit een grap is, maar mocht het geen grap zijn, zoek informatie en tada je mening is hopenlijk verandert....

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:54

Volgens mij is er ook een ander topic geopend over het "vroeg" inrijden van paarden ... Ik zou toch echt wachten tot 3 jaar, je kan toch nog jaren rijden ... Een half jaartje wachten moet je nog wel vol kunnen houden ... Laat die shetlander van 2,5 maar lekker nog even in de wei staan om te kunnen groeien Knipoog

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:03

dit word de zoveelste discussie al hierover...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:06

Volgens mij was t ook de bedoeling dat ze een reactie in dat topic plaatste maar is t fout gegaan..

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:14

vanaf 3 jaar, hoe jonger je ze gaat berijden, hoe sneller ze zullen sterven Huilen dus echt niet doen!!! (staat zo in mijn encyclopedie)
Laatst bijgewerkt door Mo_I_Rana op 08-02-04 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:18

Wil je hiermee reacties uitlokken? Goed, dan krijg je mijn reactie.

Ik ben van mening dat je rond het derde levensjaar van je paard/pony zoetjes aan kan gaan beginnen met longeren met een singeltje en een hoofdstel.

Van daaruit (ligt eraan hoe goed je paard het oppikt) kun je na een maand o.i.d. het zadel erop leggen en daarmee gaan longeren.
Eerst zonder beugels, dan met beugels en met een bijzetje.

Daarna pas gaan hangen en er evt. een aantal keren op gaan hangen.

Persoonlijk vind ik dat je over dat proces toch wel een aantal maanden moet doen, 3-4 maanden vind ik niets overdrevens. Dan kun je er ook eens op gaan zitten, en ca. 2-3 keer per week eens een minuut of 10-20 gaan oefenen met het paard.

Ik wil wel even benadrukken dat het verschillend is per paard, ieder paard is mentaal en fysiek anders, dus het is een globale inschatting van de tijdsperiode.

Toos paardloos

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:24

Ik ben met Rianne begonnen met 5 jarige leeftijd.. misschien klein beetje laat maar ze is een moeilijke wilde pony.. en nu gaat het harstikke goed.. kan nu stappen en drafen.. alleen nog niet los..

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:25

[PP] jong inrijden..wat vinden jullie ervan?? Knipoog

Ik geloof dat hier een slotje op mag komen. Aan het aantal berichten van de TS te zien, zal ze het systeem nog niet goed doorhebben en per ongeluk op nieuw onderwerp hebben gedrukt ipv nieuw antwoord Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:31

Lijkt me ook een goede reden voor een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, Sanet en 136 bezoekers