een uurtje kop, toffe les en springen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

een uurtje kop, toffe les en springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 20:57

Hallow

vandaag was het een super dag in de manege.
Ik was er ongeveer om twee uur en dan mocht ik direct een uurtje de kop doen bij de beginnelingen met Bolle, maar die mankte dus dan hebben ze queeny uitgehaald voor me.
Ze waren allebei behoorlijk braaf!
Het kraakte en het piepte in de manege van de storm. Er is zijn 4 dakplaten weggewaaid, en de wc's en douches van de kamping waren aan het kraken. Dat was wel niet zo gezellig.

Maar omdat ik dus de kop mocht doen, moet je altijd een werkje doen en dit keer heb ik alle paarden stro gegeven. (meestal geef ik hooi)

Toen ik naar Roger ging om te vragen met wie ik mocht rijden mocht ik eerst op Max, maar omdat Tina die eerst met Quel Mec reed deed dan toch niet mee omdat ze wel eens heel hard op haar schouder van Quel Mec is gevallen en dan heeft hij mij maar op Quel Mec gezet.
(meestal rijd ik op Quel mec)
Sien kwam ook aan en die is gek op springen en ze vroeg natuurlijk om te springen en Roger zei dat we met niet veel waren en dat we op het laatste dan een sprongetje mochten nemen.
--> Ik was niet echt happy want ik kan niet goed springen met de paarden. Ze lopen altijd met me weg. Waarschijnlijk ben ik nog wat te klein voor de grote Quel Mec en Odin en zo.
Met de pony's had ik anders nooit problemen met het springen en deed ik alles mee met springen.

Ik de les waren we dus maar met 4.
Quel mec was soepel en hij kwam makkelijk aan de teugel.
In het doorzitten mochten we alleen rijden en dat vind ik altijd wel plezant.
Met de derde en vierde galop was ie ook braaf, want soms maakt quel mec altijd in de vierde galop een geluidje en begint ie te bokken en zo en dan heb je er echt geen houden meer, en dat deed hij deze keer niet.

Toen gingen we springen.
We begonnen niet hoog, en ik kon Quel Mec makkelijk houden.
Na een tijdje gingen we hoger en Quel mec zag het helemaal zitten, met zijn oortjes heel lief naar de sprong en hij wou echt vooruit!


Ik ben blij dat ik eindelijk een Quel Mec heb kunnen tegen houden met het springen! Lachen