Waarom toch geen cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:40

Ik rijd echt altijd met cap op!!!!!!!! Als ik er geen op heb voelt dat heel vreemd aan, net of er iets mist ofzo en ik voel me dan ook niet echt veilig eerlijk gezegd....
En ik moet zeker wel blij zijn dat ik altijd emt cap rijd want ik ben al een aantal keer met paard en al gevallen en een keer ben ik zo hard terecht gekomen dat mn cap over de helft was!!! Moet je je voorstellen hoe dat anders was afgelopen....
Nee, ik ben blij dat ik altijd mn cap op heb hoor, eerst moest ik het van mijn ouders maar nu doe ik het gewoon zelf!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:17

Vanaf vandaag ga ik altijd met cap rijden Met mijn nieuwe Pikeur GPA kan ik de hele wereld aan en voel ik me op en top vielig.. Schijnheilig Tong uitsteken

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:51

ik rij altijd met cap, ik voel me zelf niet veilig als ik zonder cap de straat opgaat, ook als ken ik flicka en daisy zo goed, dan nog niet...er kan plots iets gebeuren waarvan ze schrikken of weet ik veel wat, ik vind het zelf erg onverantwoord. wel rij ik es zonder cap als monique en ik even zonder zadel op flicka gaan en de ander gewoon meeloopt(naast de weg dan) dan weet ik gewoon dat er niets zal gebeuren...

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:44

ik rijd altijd met cap!! Ik rijd dan ook altijd op een paard dat altijd erg voorwaarts is en soms wat bokkesprongetjes maakt. Ik rijd soms zonder maar dat is dan op een oude knol. Ik voel me wel een stuk veiliger!

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:08

Haha! Hmm, rij ook bijna altijd met cap. Maardat is omdat het als ik les heb verplicht is en met buitenrijden en springen doe ik het sowieso want dan is de kans dat ik dr af pleur aanzienlijk groter, haha. Thuis rij ik wel eens zonder cap hoor! De kans dat ik in de wei met me kop op het asfalt knal is nie zie zo graoot. Maartoch, met cap is idd veiliger ja.
Maar ja, dat paddestoelen effect he, daar zouden ze eens wat aan moeten doen!! En die zogenaamd ventilerende caps ventileren bij mij helemaal niet!!! Bij een vriendin van mij kwam haar haar door de ventilatiegaatjes steken: muhaha geeeen gezich *LOL*
xuzz Carlijn
Woeha!!! mn 2e berichtje al Lachen

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:02

ik moet rijden met cap van me ouders van de manege waar ik rijd en ik moet het vanmezelf want eh... ik heb niet zo'n hele makkelijke pony want die schrikt en sprint telkens weg dus.. altijd handig he dat cappie

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:40

Ik heb vroeger altijd met cap gereden, maar laatst ben ik aardig hard van een paard afgevallen (met springen) en toen is de achterkant van de cap in mijn hoofd geklapt en ik had erge hoofdpijn daardoor. Ik weet niet of het zonder cap nog erger was geweest, maar sindsdien rijd ik met dressuur wel zonder cap, maar met springen altijd wel met cap.
Het is misschien dom, maar ik heb eigenlijk geen vertrouwen in die nieuwe soort caps (als ze de ouwe weer terug in de winkel leggen voor een normale prijs, dan rij ik zeker weer metl.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:20

Ik rij echt nooit met cap behalve tijdens de wedstrijden, maar da's meer omdat het verplicht is.
Ik vind het ook onzin als ze dat zouden verplichten... iemand die in de Z rijd mag een hoedje opzetten, alsof dat zo veilig is Verward
Slaat dus nergens op, ik vind dat ieder voor zich moet bepalen of hij wel of niet met cap wilt rijden!

SuperRupsje

Berichten: 371
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:31

Ik rij ook nooit meer met cap. Misschien inderdaad onverstandig, maar ik vind die dingen voor geen meter zitten. Bovendien heb ik nu nog een hele ouwe cap die eigenlijk meer gevaarlijk is dan iets anders aangezien je er zo je neus mee kan breken. Maar dat is geen excuus zullen jullie zeggen, moet je maar een nieuwe kopen, en dat is ook wel zo. Maar ja, ik kies nou eenmaal voor het comfort van caploos hoofd, heb nog een tijd op een manege gereden waar het verplicht was, bah wat was dat naar....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:00

Ik heb altijd een cap op, maar ik vind dat iedereen het zelf moet weten...

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:10

Als mensen niet zuinig op hun hoofd willen wezen moeten ze het lekker zelf weten. Het enige probleem vindt ik het niet zo mooie plaatje als iemand met zijn hoofd ergens op valt zonder cap. Kan nogal roodkleurig zijn Scheve mond
Maar ik doe mijn cap dus altijd, maar dan ook altijd op. Waarom kan een rustig paardje met uitstappen niet over zijn eigen poten struikelen maar kan er alleen wat tijdens het uitrijden/springen gebeuren? (Kansrekening heb ik wel eens van gehoord maar zal ik wel niet zo goed in zijn Haha! )

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:53

Ik zet ook altijd netjes mn cappie op. Bij het buitenrijden scheelt dat trouwens ook weer wat zon in mn ogen/regen/takken op mn hoofd.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:53

Ik rij nooit met mijn tock, behalve als ik moet van mijn lesgeefster als we gaan springen Verdrietig . Ik voel me veel beter zonder zo'n ding op men hoofd en weet dat het misschien onverantwoord is maar zoals runningkawa al zei een paar pagina's terug: er zijn wel meerdere plekken waar je op kan vallen hoor !. Dus mij zie je uitzonderlijk met een tock op montana. En nu iets dat de meeste zal shokeren: Toen ik de eerste keer op montana zat had ik er zelfs geen aan (oke was normaal ook niet de bedoeling dat ik erop ging hoor).

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:16

Ik rijd altijd zonder(ik weet het dom)
Ik denk dat het komt doordat ik hem in de zomer te warm vond en dat je dan zodra het winter wordt gewoon er niet eens meer aandenkt.....
En hij jeukt zo erg!!!!brrrr
En ik weet dat het dom is hoor(heb met een vriendin een ongeluk gehad met haar paard zie profiel voor meer) en toch rij je weer zonder cap....ik weet het niet waarom.
Ook buiten rijden we zonder, nog steeds maar als ik op me haffen ga rijden hebben ze wel liever dat ik een cap op heb , nou dan doe ik dat ook..
Hoe veel kost zo,n cap die niks weegt eigenlijk???
Ik denk dat ik me andere ga verkopen , en daarvoor in de plaats van een lichte cap ga halen.....is veel fijner lijkt me
dus als iemand de prijs weet...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:28

Dookie schreef:
Waarom zijn er zoveel mensen dat niet met cap rijden?
Het zit niet lekker, of ik vertrouw mijn paard.. Ik noem het smoesjes, sorry..
.

WAarom zijn er zoveel mensen die gewoon niet accepteren dat ik caps HAAT. en dat is geen smoesje!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:29

Desiree"]
[quote="Dookie schreef:
Waarom zijn er zoveel mensen dat niet met cap rijden?
Het zit niet lekker, of ik vertrouw mijn paard.. Ik noem het smoesjes, sorry..
.

WAarom zijn er zoveel mensen die gewoon niet accepteren dat ik caps HAAT. en dat is geen smoesje!
[/quote]


Hier nog een OK dan!

Daarnaast, ik ben zelf oud genoeg om te bepalen wat ik doen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:46

Cinzano schreef:
Daarnaast, ik ben zelf oud genoeg om te bepalen wat ik doen!

DAt komt er ook nog eens bij ja. Ik ben dat belerende wijsvingertje van andere mensen zo spuugzat! Mensen met opstekende wijsvingertjes zijn gewoon enorme ZEIKERDS!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:48

eerst reed ik bijna altijd met cap..zeker buiten..maar sinds ik die niet meer terug heb gekregen van een manege waar ik gewerkt heb zet ik hem niet meer op dus...moet eigenlijk wel een nieuwe kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:09

Ik reed eerst altijd zonder cap...echt niet verstandig eigenlijk.

Maar omdat ze af en toe nog wel eens rare fratsen heeft, zoals ineens hard wegrennen op de weg, heb ik besloten mijn cap weer op te doen.

Het kan je zoveel ellende besparen!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:49

Ik rijd altijd MET cap. Uiteraard heb ik ook af en toe een gloeiende hekel aan die dingen, zo comfortabel zitten ze helaas vaak niet Scheve mond Toch draag ik hem altijd, gewoon voor het geval dat. Een tijdje terug ben ik nog van mijn paard afgevallen. Ik had mijn cap toen gelukkig wel op maar ik had toch nog steeds een enorme bult op mijn hoofd. Ik moet er niet aan denken hoe het er uit had gezien als ik hem niet op had...

Verder vind ik dat iedereen het voor zichzelf moet weten, ik denk dat iedereen daar oud en wijs genoeg voor is Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:52

Ryanne schreef:
Het kan je zoveel ellende besparen!

en veroorzaken, als je met zo'n ongelukkig zitten ding moet rijden.......

Je hebt wel gelijk hoor, dat ontken ik niet. Maar ik heb een tijd geprobeerd steeds een cap te dragen... niet volgehouden.

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:39

Je kan je paard wel vertrouwen, maar hij hoeft alleen maar te struikelen en te vallen en je klapt in het hek. Heb ik toch liever een cap op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:45

Gelukkig durfte nauwlijks te kijken maar de meeste dragen dus wél een cap!
Ik zelf ook een casco, heb er totaal geen last van zit heel ligt en niet warm, en je haar gaat ook niet idioot zitten!
Tevens voel ik me niet veilig zonder cap, dan mis ik wat terwijl ik een superrustig paard heb maar het is en blijft een dier.
Zo schrok ze vorrig jaar ergens van en ben met mn knar op de weg gevallen, het werd echt even zwart voor mn ogen maar was héél blij dat ik een casco ophad!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:15

Ik ben dr dit jaar 2x afgedonderd ---> 2x hersenschudding. En dat was met cap op. Ik voel dat ding niet zitten, ik heb een hele fijne, dus ik heb m liever wel dan niet op!!

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:57

Ik rijd ook nooit met cam...
waarom niet?

dan gaat me haar in de war Bloos