[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesHJ

Berichten: 2474
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:14

Ik lees stil mee maar ik wil je even veel sterkte wensen met de zorgen over Muzanna. Ik weet niet precies waar je woont hier maar ik heb het idee dat je wel in de buurt woont. Als ik eens kan helpen of zo dan doe ik dat graag.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 11:10

fleurtjeuh schreef:
Een opluchting dat Muzanna in tussen nog niet verslechtert is en het leven zonder voortanden goed oppakt :)

Maar wat een zorgen met haar zorg, ik kan het me goed voorstellen :(
Helaas heb ik geen oplossing of ideën voor je :(

Het is te hopen dat het nieuwe voerschema voldoende verschil gaat maken. :j

BranwenGC schreef:
Fijn dat het Muzanna naar omstandigheden toch wel goed gaat :(:)

Maar de zorgen blijven vervelend. Het is zo balen dat ik niet in de buurt woon. Ik zou alle tijd hebben om te kunnen helpen |(

Lief! <3 Ik hoop dat we op een punt komen dat het weer genieten van / met de paarden wordt. :j


MarloesHJ schreef:
Ik lees stil mee maar ik wil je even veel sterkte wensen met de zorgen over Muzanna. Ik weet niet precies waar je woont hier maar ik heb het idee dat je wel in de buurt woont. Als ik eens kan helpen of zo dan doe ik dat graag.

Dankjewel! <3
In het Gulpdal. <3
Hoewel er heel goed voor ze gezorgd wordt in België hoop ik ze snel naar hier te kunnen halen. Ik mis de gezelligheid en de vitamine Paard. Ook al is het maar wat aaien van mij uit.
Mijn man vindt de verbouwing belangrijker dan alles voor de paarden klaarmaken en dat snap ik wel, maar drukt me wel met de neus op de feiten van hoe afhankelijk ik momenteel ben. -O- Hij gaat er gewoon vanuit dat we hier niet kunnen blijven. Stukje zelfbescherming misschien.

MarloesHJ

Berichten: 2474
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:42

Dat is een mooi stukje Limburg, is zo’n 20 km hier vandaan. Hopelijk lukt het allemaal toch om er te blijven.

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:58

He Josav
Hoe is het daar nu?
Gaat t al wat beter met je?
Hoe was de 3rd opinion in een ander ziekenhuis waar je het in Juli over had? Is daar nog wat nuttigs uit gekomen?

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 15:15

Ik vind het opnieuw moeilijk om een update te geven.
De paarden zijn al van heel ver gekomen en het lijkt nu echt goed met ze te gaan.
Natuurlijk is het op veel vlakken behelpen, ook voor de paarden. Het zijn Tekes. Ze missen hun mens.
Maar naar omstandigheden gaat het met beide nu echt goed. Ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe het nu met ze gaat.

Maar het zou eens gewoon goed (blijven) gaan… uiteraard niet!
Het huidige probleem is dat ze daar nu toch weer weg moeten.
Het stelt ons voor dilemma’s en problemen. Niet dat de huidige situatie ideaal is, maar ik vind het moeilijk.
Op meerdere vlakken.
Moeilijk om iets (geschikts) te vinden, moeilijk dat ze weg moeten zo voor de winter nu het eindelijk echt de goede kant op gaat, moeilijk… moeilijk, moeilijk, moeilijk. Maar soms heb je weinig keus.

We hebben zo enorm veel tegenslagen te verwerken gehad… met de paarden, met het huis, met mij…
Het is allemaal wat veel.
Het vreet allemaal meer energie dan ik heb. Ik slaap daardoor veel.
Ik heb meer pijn omdat ik dingen “moet” regelen en uitzoeken en dan niet ga slapen omdat ik van alles moet. Omdat we ook ronduit pech hebben. Afspraken waar van alles mis mee gaat. Anderen die pech hebben of fouten maken waardoor de hele planning overhoop gaat.

Niks gaat vanzelf. Uiteraard niet.
Dat breekt me op.
Dus moet eigenlijk de rem erop, maar intussen wordt de druk om de paarden te verkassen begrijpelijkerwijs opgevoerd.
Maar ik kan ook niet nog meer hooi op mijn vork nemen. Ik kan überhaupt niet veel.
Voor elke handeling moet ik een andere laten.

Ik val van uitputting en ellende gewoonweg in slaap. Ik kan halverwege de dag echt niet meer. Ik ben dan “op.”
Pijn doet wat met je brein.
Of ik nu probeer door te zetten of niet. Ik snap dingen dan ook niet meer, maak fouten, raak daar dan weer gefrustreerd van… normaal ging ik dan slapen, want: luister naar je lijf. De druk die ik voel is dusdanig groot dat ik pas ga slapen als ik echt van ellende en uitputting neerga.
Niet dat ik productief ben als ik in zo’n staat wakker blijf…
Niet goed. Uiteraard niet.

Met de paarden gaat het nu al een tijdje in een stijgende lijn. Ik ben huiverig om te zeggen dat het nu goed gaat, al is dat eerlijk gezegd wel zo.
Het baart me dan ook wel zorgen, ze juist nu te moeten verplaatsen. Maar wat moet dat moet.
Maar een geschikte plek vinden, ook dat is moeilijk. Zeker zo vlak voor de winter, zeker nu het eindelijk goed met ze gaat.

Niet dat ik ze niet dolgraag dichtbij me zou hebben. Ik mis ze uiteraard vreselijk, maar concessies in hun verdere zorg moeten doen met als fijne bijkomstigheid dat ze dichtbij zijn weegt niet tegen elkaar op. Maar ja… wat moet… dat moet… als we niet tijdig wat vinden zullen we noodgedwongen toch echt concessies moeten doen.

Hier dan een update schrijven vergt ook energie.
Het is moeilijk uit te leggen hoeveel moeite zaken mij kosten door die helse pijn die ik voel. Hoe veel energie dat van je vreet.

Vandaar dan ook weer zo’n lange stilte. Daarbij…
Alleen maar ellende is voor niemand leuk om over te lezen of te schrijven. Leuk over de fokkerij en het ras vertellen is er ook niet bij: die energie heb ik niet en omdat ik zelf de fokkerij misschien wel voor altijd moet laten voor wat het is en dan nog de ontwikkelingen met Rusland, ontwikkelingen in Turkmenistan - ook op dat front is het weinig positiefs om over te schrijven en voor mij erg confronterend en verdrietig.

Dan is eventjes niet updaten stukken makkelijker…
Just ignore it… maybe it’ll go away… dat idee.
Er zijn ook positieve dingen en daar probeer ik me maar zoveel mogelijk aan vast te houden. Tel je zegeningen. Geniet van de kleine dingen. Komt wel goed, schatje.

Het gaat echt goed met de paarden nu. Ondanks het moeten verhuizen.
Als je bedenkt waar ze vandaan komen… Muzanna kan bijna zonder schoentjes. Beide staan 24/7 in de wei ZONDER masker. Er wordt heel goed voor ze gezorgd daar. Het gaat echt heel goed, helemaal als je bedenkt van hoe ver ze gekomen zijn. Manari totaal getraumatiseerd, Muzanna op het randje van de dood. Tel je zegeningen… dat dus.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:20

Dat is weer een hele emmer vol, geen wonder als hij overloopt. Ik heb geen advies, kan je alleen veel wijsheid en sterkte wensen helaas.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 15:41

balance schreef:
Dat is weer een hele emmer vol, geen wonder als hij overloopt. Ik heb geen advies, kan je alleen veel wijsheid en sterkte wensen helaas.

Dankjewel. Y;(
En ja, de emmer is echt vol.
Ik giet hem regelmatig wel weer leeg, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.

Voor wie wil meedenken:
[ED] Hulp gevraagd! Advertentie en zoektocht stal

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:18

God Jorieke… ik ben een beetje sprakeloos… Wat een sh*t krijg je toch allemaal op je hoofd…

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:30

Ik weet niet meer wat ik zou kunnen zeggen. Het is niet normaal wat er allemaal op jullie dak valt. Opnieuw kan ik alleen maar sterkte wensen.

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:56

Ik ben sprakeloos... heel veel sterkte!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 14:55

Lief van jullie.
Ik kan alleen maar zeggen we roeien maar weer door met de riemen die we hebben. Maar het gaat allemaal niet vanzelf.
Als we echt niks kunnen vinden en toch op straat komen te staan zetten we ze in de tuin. Niet ideaal en kost ook weer extra geld juist omdat het zo klein is (ik wil ze niet overleveren aan een modderpoel dus moet ik iets als mud control platen doen) maar het is wat het is.

Ik ga ze niet ergens zetten waar ik vooral moet hopen dat het goed gaat. Ik wil erop kunnen vertrouwen dat het goed gaat. En nu eenmaal niet elke stal is geschikt.
En er moet dan uiteraard maar net plek zijn. -O-

Ik kreeg ook nog per PB van mensen een hart onder de riem.
De realiteit is dat mensen zich met je paard bemoeien. Met AT balanceer je dan al snel op het randje. Hoe vaak ik niet de opmerking kreeg dat ze wel wat schraal werden terwijl ze eindelijk perfect op gewicht waren… werden ze dan stiekem bijgevoerd? Ik weet het niet. Soms betrapte ik iemand erop. Topje van de ijsberg of niet? Zo wil ik helemaal niet denken.
Voor een doorsnee paard vind ik dat al not done maar bij Tekes is dat spelen met hun leven.
Ik heb in het geheel de behoefte niet me te bemoeien met andermans paard. Niet eens om ze te aaien. Dus ik snap het gedachteproces ook niet.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:58

Ach wat een update... Ik gun het jullie zo dat het tij zich gaat keren, en dat het allemaal een béétje makkelijker wordt. Op zoveel fronten zoveel tegenslagen te verduren krijgen, dat breekt elk mens op :(:)

Ontzettend jammer ook dat je de merries moet verhuizen. Kan me voorstellen dat dat nog weer een hoop extra zorgen oplevert.

Hang in there! :(:)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:04

https://www.gaiazoo.nl/

Het woord ‘steppe paarden’ bracht me op dit idee. Deze dierentuin heeft ervaring met het houden van steppe dieren lijkt mij. Wat een blikvanger, jouw glanzende paarden. Doe eens gek, ga in gesprek!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 21:02

Berdien schreef:
Ach wat een update... Ik gun het jullie zo dat het tij zich gaat keren, en dat het allemaal een béétje makkelijker wordt. Op zoveel fronten zoveel tegenslagen te verduren krijgen, dat breekt elk mens op :(:)

Ontzettend jammer ook dat je de merries moet verhuizen. Kan me voorstellen dat dat nog weer een hoop extra zorgen oplevert.

Hang in there! :(:)

<3 Lief bericht.


balance schreef:
https://www.gaiazoo.nl/

Het woord ‘steppe paarden’ bracht me op dit idee. Deze dierentuin heeft ervaring met het houden van steppe dieren lijkt mij. Wat een blikvanger, jouw glanzende paarden. Doe eens gek, ga in gesprek!

Echt out of the box! Ik ga daar eens op broeden. Volgens mij hebben ze een heel stuk waar ook Takh/Przewalski paardjes lopen?

Dan een schaamteloze crosspost:
De soep wordt toch niet zo heet gegeten, als ze wordt opgediend…
We zijn in gesprek gegaan naar aanleiding van de laatste update in mijn volgtopic.

Ze mogen deze winter blijven als we niks geschikts voor ze kunnen vinden. Ze had niet verwacht dat het dusdanig moeilijk zou zijn.
Voor hun welzijn zijn concessies niet goed. En hoewel de afstand en daardoor niet dagelijks langs kunnen al een concessie is zijn concessies op het punt van bijvoorbeeld voeding onacceptabel voor deze paarden. Dat is inderdaad vragen om een terugval of erger.
Het zijn al geen 1x per week paarden, maar qua voer luistert het allemaal nog wat nauwer. Een schep onderhoudsbrok en een pluk voordroog erin mikken is er niet bij…

Dat 1x per week is ook al een concessie in overleg met de paarden trouwens. :+
Om te illustreren hoe “typisch” Tekes zijn:
De dag voor de vaste bezoekdag van haar mens is Manari altijd super goed gemutst, de dag zelf staat ze op de uitkijk in afwachting van zijn komst en als hij eens een week niet komt staat ze de dag erna urenlang afgezonderd en afgesloten van alles en iedereen (inclusief de kudde) te treuren om haar mens. Dan is ze de verdere week ook niet te genieten en is er geen land mee te bezeilen.
Nu we tot deze compromis zijn gekomen is ze weer (zo goed als) haar brave zelf. Ik denk dat het ook sterk heeft bijgedragen aan dat ze nu lichamelijk en geestelijk beter in haar vel zit.

Tekes… ze zijn niet voor iedereen. :')




Een lichtpuntje dus. Wat druk van de ketel. _/-\o_

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:21

Ondanks alles, toch wat fijner nieuws! En dat geeft jullie ook ademruimte om iets anders te zoeken :(:)

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:29

Wat een fijn bericht ! Ik hoop zó dat je je paarden kan houden zoals je wil. Liefst aan huis natuurlijk, maar het is fijn te weten dat ze niet op straat komen te staan als het echt niet lukt om een goed plekje te vinden.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:50

JoSav schreef:
Dat 1x per week is ook al een concessie in overleg met de paarden trouwens. :+
Om te illustreren hoe “typisch” Tekes zijn:
De dag voor de vaste bezoekdag van haar mens is Manari altijd super goed gemutst, de dag zelf staat ze op de uitkijk in afwachting van zijn komst en als hij eens een week niet komt staat ze de dag erna urenlang afgezonderd en afgesloten van alles en iedereen (inclusief de kudde) te treuren om haar mens. Dan is ze de verdere week ook niet te genieten en is er geen land mee te bezeilen.
Nu we tot deze compromis zijn gekomen is ze weer (zo goed als) haar brave zelf. Ik denk dat het ook sterk heeft bijgedragen aan dat ze nu lichamelijk en geestelijk beter in haar vel zit.

Tekes… ze zijn niet voor iedereen. :')


Doet me denken aan die ene keer dat ik Agan (voor zijn eigen mentale gezondheid) op "vakantie" had gestuurd terug naar zijn fokster toen hij 3 was. De eerste week weigerde hij contact te zoeken met de kudde en at hij bijna niet. alleen maar aan het hek staan en heen en weren. Net toen ze op het punt stond mij te bellen om hem te komen halen had hij het opgegeven en ging hij toch eten en contact zoeken.
Maar toen ik na 2 maanden eindelijk op bezoek kon, hoefde ik maar te roepen of hij kwam van de andere kant van de heuvel aanrennen en bleef vervolgens het hele weekend in zicht van het huis, riep me diezelfde avond zelfs nog een keer naar het raam om zeker te weten dat ik er nog steeds was.

Ze zijn zo gehecht aan hun mensen.

Vervelend dat alles nog steeds zo tegenzit voor jou. Wilde dat ik je kon helpen, maar helaas afstand en ben zelf ook afhankelijk van pensionstalling. Je zit niet in de whatsapp groep van de ATHA vereniging, toch? geen lid? Ik zou daar een oproepje voor je kunnen doen als je dat wilt.

Besef maar eens te meer hoe zeer ik bof dat ik op een stal sta waar redelijk veel paarden met dieetvereisten n.a.v. ziektes/gevoeligheden staan en het dus redelijk veilig is - mensen gaan niet zomaar bijvoeren tenzij de eigenaar het ze persoonlijk vraagt.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:36

Ik heb oprecht wel met jullie en de paardjes te doen. Moest twee jaar geleden wisselen van pensionstal en man, man, man ik ben oprecht op 40 stallen geweest in 2 weken en het was allemaal gewoon niet geschikt. En dan heeft mijn paard nog niet half de problemen waar jullie tegen aan lopen. En ik sta nu met 1 ander persoon bij iemand aan huis en de enige voorwaarde momenteel is dat ze alleen nat hooi mag, en zelfs dat wordt door die ene persoon niet altijd gewaarborgd.


Ik hoop voor jullie dat het allemaal toch op de pootjes terecht komt, maar dit proces is zo slopend, kan me echt voorstellen dat je er helemaal gek van wordt.

lideli

Berichten: 2447
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:47

Hee Josav, hoe gaat het nu met jullie? Is de rust al een beetje wedergekeerd?

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 23:46

Was het maar waar!
Het is voor ons erg spijtig dat de situatie is veranderd. Er is afgelopen jaar heel veel anders gelopen. Achteraf hadden we dan andere keuzes gemaakt, maar dat verandert de huidige situatie niet.

Ons bordje was al zo vol. Het is niet anders.
Het geeft toch wel stress dat we ze moeten verplaatsen. In de winter is dat extra spannend. Ook thuis kunnen we geen vaste plek voor ze inrichten dus het zal wat de paarden betreft voorlopig vooral meer stress zijn dan minder. Meer op ons bordje in plaats van minder.

Je kunt niet altijd kiezen voor rustiger vaarwater. Soms heb je je zeilen te zetten naar de wind. Soms waait die ongenadig hard en soms waait ie onverwachts. Soms gaat het ineens toch weer harder waaien.
De paarden zijn onze verantwoordelijkheid. Dus nemen we die verantwoordelijkheid.

Ik ben er maar gelaten onder.
Het is ons probleem en niet dat van een ander. Net als alle tegenslagen die we gehad hebben, net als mijn behandeltraject dat nu echt in de laatste fase is gekomen en waarbij ik me van de artsen vooral moet gaan richten op grenzen bewaren en op acceptatie dat dit het (zeer waarschijnlijk) nu eenmaal is, hoe cru ook. Allemaal ons pakkie-an en niet dat van een ander. Dat ik meer mijn grenzen moet bewaren betekent dat er voor de paarden ook minder ruimte is. Hoe dat zich naar de praktijk vertaalt weet ik (nog) niet. Zeker niet voor de langere termijn.

Maar om dan over de paarden in de rats te zitten is niet zo constructief. Het gaat goed of het gaat niet goed. De paarden gaan nu super en dat blijft zo, of niet. We zullen alles op alles zetten om ze goed te houden, maar het blijft spannend. Zeker als je ze gaat verplaatsen. En ik zal dat van een afstandje moeten ervaren, want zo is de situatie momenteel.
Dat zal voorlopig niet veranderen, verwacht ik, ongeacht hun verblijfplaats op dat moment. Want aan huis kunnen ze structureel nog altijd niet blijven. De middelen en infrastructuur zijn er momenteel gewoonweg niet. En of dat gaat veranderen betwijfel ik inmiddels. En de verbouwing is ook nog niet af.

We gaan ons beraden over een oplossing voor de lange termijn.

Ik verwacht dat 2024 een jaar wordt van knopen doorhakken. We zijn in een fase beland dat we moeten aanvaarden dat de overleefstand uit moet en we keuzes moeten gaan maken om ons leven te gaan herinrichten en te leven volgens de “nieuwe” realiteit. Ook met het oog op zoveel mogelijk kwaliteit van leven en zoveel mogelijk toch nog kunnen ondanks de beperkingen.
Wat dat voor ons en voor de paarden betekent gaan we de komende tijd invulling aan moeten geven binnen de mogelijkheden en binnen de kaders die er nog zijn.
Daar wil ik me op gaan richten, in de hoop dat ik daarmee ondanks alles toch aan een vorm van herstel kan werken, hoe dat er ook uit moge zien.

Tot die tijd zal het hier stil blijven, denk ik.
Wel wil ik even extra benadrukken dat ik altijd veel voldoening heb gehaald uit dit topic en heel veel heb (gehad) aan jullie reacties en jullie steun.

En weet je? We gaan het allemaal met zoveel mogelijk positiviteit benaderen, net als het nieuwe jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het is niet makkelijk en het zal voorlopig niet makkelijk blijven, maar dat is geen reden om bij de pakken neer te zitten.
Dus… tot gauw!

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:10

Fijn om wat van je te horen, al is het niet de update die we jullie zo gunnen.

Ik hoop dat jullie een goede plek voor de merries weten te vinden, en dat de wind eindelijk eens gaat liggen voor jullie.

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:52

Wat Berdien ook zegt, niet de update die jullie zo hard nodig hebben en verdienen.

We gaan voor een beter 2024! En als er in de tussentijd nog iets is, mijn pb staat altijd open :(:)

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:43

Ach Jorieke, ook hier leef ik met jullie mee. Zo frustrerend als het anders loopt dan dat je hoopt…
En je blijft zo, voor zover ik natuurlijk vanachter het scherm kan lezen, sterk.
Ik duim, hoop en duim dat jullie scheepje in een wat rustiger vaarwater komt. Wat heb ik veel respect voor je…

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 22:41

Dankjulliewel. <3
Jullie lieve berichtjes en medeleven doen me goed. Het is een beetje eenzaam zo.
Ik merk in mijn omgeving wel dat mensen het heftig vinden. De pijn is me vaak ook wel aan te zien en dan ook nog zoveel tegenslag is gewoon niet leuk.
Maar niemand heeft er wat aan als ik me daardoor uit het veld laat slaan. Daar wordt het zeker niet beter van.
Het is nu echt omdenken en in oplossingen denken. Dit kan niet, maar wat kan dan wél?
En als dit het is, hoe gaan we ons leven dan (moeten) invullen?

Het gezin komt daarbij op de eerste plaats, maar dan vergeten we 1 ding absoluut niet: de paarden zijn voor ons ook deel van het gezin. Daarom gaan we kijken naar een duurzame en haalbare oplossing die ook in hun belang is.

Precies hoe en wat is nog even de vraag.

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:04

Heftig dat je lijf niet doet wat je wilt :(

Je hebt gelijk dat de overleefstand uit moet… dit duurt al zo lang :( en is niet vol te houden :(

ik wens je veel wijsheid en liefde toe