Paard vervloekt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Paard vervloekt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 01:40

En niet zo'n beetje ook.
Hoop maar dat mijn instructrice dit ook leest, hoeft ze maandag niet te vragen of ik nog oneffenheden heb gehad tijdens het rijden Haha!

Jaja kan er wel weer om lachen maar wat was ik die knol verschrikkelijk zat vanavond.

Tijdens het poetsen en opzadelen begon ze al, spring spring, huppel huppel, ik ben een merrie en trap naar mijn buurman, hey gaat eens weg met die zweep, ik mag best trappen naar mijn buurman Boos!

Lopend naar de bak: Ik ben ene hengst, ik ben een hengst whieeeee ik kan draven terwijl jij loopt..goed he Tong uitsteken

Ze heeft 5 minuten geluisterd en dat was tijdens het opstijgen.

We hebben geprobeert lekker ontspannen te stappen, we hebben geprobeert nageefelijk te stappen....toen ze na een kwartier eindelijk enigszins alles losliet probeerden we maar eens en drafje.

En dat heb ik geweten, vanaf het moment dat ik aandraafde voelde ik alles spannen en was er dus gelukkig al helemala op voorbereid...Par ging een sprint trekken, dit keer met stuur *hallelua, god zij geprezen de lessen werken Haha! * alleen de rem was een beetje zoek.....

Uiteindelijk een noodstop gemaakt, met een harde en klaar nu gingen we weer verder.

Ontspanning opzoeken in de stap, lekker door stappen, we zingen er even bij want mijn zenuwewn waren niet al te best meer Haha!

En na een kwartier was ze weer enigszins lekker te rijden....alhoewel het toch nog weinig voorstelde bij haar normale manier van lopen.

Dus ok..wederom...draf...en meteen hup, als een vuurpijl weg, paar stappen draf, paar stappen galop, draf, galop, draf, galop Verward
Volte dan maar...stuur zat er nog op en daar moet je dan van profiteren he, ben plat door de volte heen gesjeesd, ben gaan doorzitten, meer voltes, lichtrijden, zwaarder maken, uiteindelijk maar blijven staan in de beugels, ophoudingen met mijn buitenteugels, dan maar alletwee de teugels.
Mevrouw stopte niet!!!

Uiteindelijk heb ik haar het hek ingereden *was ik toch al een paar keer bijna in beland dus ik zat nergens meer mee Haha! *

Naar het midden gestapt, 3 voltes gestapt, afgestapt, zadel erfa, hoofdstel eraf, de stal ingelopen....Suus: waar is je pony? Ik: in de bak...waar is de zweep Haha! Suus: eh.....ging het niet goed? Ik: jahwel hoor, ze heeft er zin in....ik ga haar even een extra pleziertje doen. Suus: ik hoor het straks wel..als de stoom niet meer uit je oren komt...Ik: ok....

Par heeft een kwartier lang door de bak heen gerent, keiharde galop, op haar achterbenen een noodstop en kwartslag draaien, verder galoperen....en ik stond heel banketstaaf in het midden met mijn stomme zweep Tong uitsteken
Toen ze moe werd heb ik haar lekker nog langer door laten gaan, waar ze de energie vandaan haalde weet ik niet maar tjees...ze werd maar niet moe.

Uiteindelijk vondt ik het genoeg, nog even stappen en klaar.....liep langs mijn zadel die nog over de bakrand hing en bedacht me.
Par liep al achter me aan dus die had zoiets van owow....
Zadel er weer op, hoofdstel er weer in en hup, nog even lekker rijden, echt relaxed is het vandaag niet geworden, maar ze had wel gelijk weer even door dat als ik er op zit je niet harder gaat dan 10 km per uur Haha!
De rest doet ze maar lekker in haar vrije tijd.

Toen we bijna bij haar stalletje kwamen presteerde mevrouw het nog om even ergens van te schrikken....geloof niet dat ik heel erg posietief tegen haar geweest ban vandaag Tong uitsteken

En iedere keer weer dacht ik: rotkreng dat je bent...gemeen rotbeest, pismerrie....en vlak daar achteraan...wil ik hier zondag wel mijn eerste buitenrit mee houden?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Ineke2

Berichten: 33074
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:45

Haha geweldig geschreven!
Toch kun je niet zonder ze he... Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 01:50

Ineke2 schreef:
Haha geweldig geschreven!
Toch kun je niet zonder ze he... Haha!


Ehmsz....als je dat vanavond tijdens het crossen aan me had gevraagt had je ene heel ander antwoord gehad dan nu hoor Knipoog

maar ok, ben eerlijk, wil haar nog steeds voor geen goud kwijt Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 02:46

Hhaha ging dus lekkerhe??
Ach ja ze heb effe kunne rennen flink hard gek he dat ze soms gewoon alle energie van de wereld hebben Verward
hihi nog veel succes verder met je crossmobiel Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 09:34

Ja best wel, het was toch gewoon een normale woensdag dacht ik Haha!

Heb geen gekke dngen met haar gedaan, en ze is gewoon elke dag naar buiten geweest en dan haar beweging er nog bovenop.

Ze is gewoon maf Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:39

Idd leuk geschreven *LOL*
Tja..soms hebben ze van die momenten Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:45

wat een verhaal zeg... klinkt als een pismerrie die haar dag niet heeft Knipoog

goed dat je er nog op gegaan ben trouwens!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:51

Ik heb de rem nog in mn binnenzak Knipoog

Tja het is een type appart die merrie van jou! Maarja dat maakt haar ook zo gaaf juist.

Ik vind het trouwens knap van haar dat ze zoveel engerie heeft, ik bedoel leven op wortelen en kuil, overdag op het land en dan nog zoveel praatjes hebben........ Duidelijk dat het peerd lekker in dr velletje zit!

Maandag maar eens kijken of we die voorwaardse energie om kunnen zetten in een actieve dragende energie ~~}> Haha!

Maak ik wel foto´s.................

Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 13:53

Ellende ik voelde me ook heel stoer daarna Haha! Vooral omdat ze sinds lange tijd weer eens licht zwetend eindigde....normaal is het rijden wat je wilt maar geen zweet, grijnsz, ik heb haar lekker uitgeput Haha!

Kim hoe kan ik er voor zorgen dat ze iets minder lekker in der vel zit Tong uitsteken
En niet de foto's maken als ik er half naast hang hoor, als ze maandag weer zo'n bui heeft zie ik dat geheid nog gebeuren

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:02

Sily schreef:
En
Ze heeft 5 minuten geluisterd en dat was tijdens het opstijgen.
?



das dan in ieder geval nog iets he............ Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 14:03

IngridM"]
[quote="Sily schreef:
En
Ze heeft 5 minuten geluisterd en dat was tijdens het opstijgen.
?



das dan in ieder geval nog iets he............ Haha!
[/quote]


Whahahaha over positief bekijken gesproken Tong uitsteken
Ja ok..ze is gisteren 5 minuten op anderhalf uur genomen braaf geweest Bloos!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:03

Haha, mooi verhaal, leuk verteld! Was een gezellig dagje dus he? Haha!n Vond het ook wel grappig te lezen dat je erna ook nog weer bent opgeklommen, velen hadden het paard gewoon in de stal gedondert en verontwaardigt naar huis gegaan, geweldig! Haha!

Ik wens je heel veel succes maandag!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 14:06

Carlaa schreef:
Haha, mooi verhaal, leuk verteld! Was een gezellig dagje dus he? Haha!n Vond het ook wel grappig te lezen dat je erna ook nog weer bent opgeklommen, velen hadden het paard gewoon in de stal gedondert en verontwaardigt naar huis gegaan, geweldig! Haha!

Ik wens je heel veel succes maandag!


Nou ik heb een heel gemeen trekje....ik ben stronteigenwijs en heel erg wraakzuchtig.... Tong uitsteken
Dan denk je toch niet dat als zij lekker haar benen heeft mogen strekken ze zomaar met lekkers op stal mag staan?

Maandag....grijnsz...eerst vanavond, morgenavond, zaterdag en zondag afwachten....want ben bang dat ze ene dagje rust voor zichzelf verziekt heeft Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:11

Sily"]
[quote="Carlaa schreef:
Haha, mooi verhaal, leuk verteld! Was een gezellig dagje dus he? Haha!n Vond het ook wel grappig te lezen dat je erna ook nog weer bent opgeklommen, velen hadden het paard gewoon in de stal gedondert en verontwaardigt naar huis gegaan, geweldig! Haha!

Ik wens je heel veel succes maandag!


Nou ik heb een heel gemeen trekje....ik ben stronteigenwijs en heel erg wraakzuchtig.... Tong uitsteken
Dan denk je toch niet dat als zij lekker haar benen heeft mogen strekken ze zomaar met lekkers op stal mag staan?

Maandag....grijnsz...eerst vanavond, morgenavond, zaterdag en zondag afwachten....want ben bang dat ze ene dagje rust voor zichzelf verziekt heeft Haha!
[/quote]

Oh oh, een sadistisch persoontje! Haha! (geintje hoor)
Had je een grote rit gepland voor maandag?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:13

je moet zorgen dat ze minder conditie heeft dan jou.. anders houdt ze het natuurlijk langer vol dan jij..
klakse heeft bijna geen conditie, maar die doet dus alle ellende in het begin van de les/rit.
en het knopje aangalloperen is ze ook kwijt geloof ik.. ze gooit hoog op, met dr kont!! strond beest soms, maar wel mijn poepie

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 14:17

Carlaaa maandag heb ik les, zondag willen we voor het eerst naar buiten, en bij alletwee wil ik dat het goed verloopt dus zal elke dag hard werken worden wil ik haar enigszins rustig hebben Bloos
Ennuh kep niet voor niets drie zwepen ~~}>
Ze liggen dan wel alledrie in de kast, want voorwaarts is ze al genoeg Haha!

Klaske heb je nog ene goede tip hoe ik haar goede conditie kan verminderen dan Knipoog
Ik ben er juist hardstikke blij mee, ze is dus idd in goede conditie en dat is ok te zien, te voelen en te merken.
Het hoeft van mij juist niet minder, geweldig een paard die door kan blijven gaan,want dat is toch, min of meer een teken van jouw goede verzorging *vindt ik*
Ze moet alleen afentoe *1 keer in de maand* dat testten afleren.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:22

Ik zou inderdaad je zwepen maar in de kast laten zolang je erop zit... Haha!
Heeeeeeel veel succes zondag (en maandag) en ook met het voorwerk!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:26

dat leert ze niet af.. zeker niet als ze pubert.. tot hun 7e.
ik heb het er bij klaske nooit ingewerkt, die is ook nog maar 4 dus heeft ook nog niet veel gedaan.
ik vind een iets mindere conditie niet alleen maar een teken dat je haar goed verzorgt, alleen maar dat je ook een beetje op jezelf past.
conditie kan ook zijn, stralende blikt, mooi orenspel, glanzende vacht etc.. en als ze dan wat eerder buiten adem zijn, mooi meegenomen toch?

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:02

Hahaha leuk geschreven
Leuk he als ze hun eigen wil tonen.
Succes met je buiten rit Haha!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:18

Misschien heb jij net zoals mij wel een karakter paard.

Mijn paardje is precies hetzelfde maar dan elke dag.

Het opjagen heeft bij die van mij geen zin.
Ik leer aardig met hem leven en nu gaan we ny echt grote sprongen voorruit.

Zie mijn topic Paard met karakter vervelend?

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:34

klaske schreef:
dat leert ze niet af.. zeker niet als ze pubert.. tot hun 7e.
ik heb het er bij klaske nooit ingewerkt, die is ook nog maar 4 dus heeft ook nog niet veel gedaan.
ik vind een iets mindere conditie niet alleen maar een teken dat je haar goed verzorgt, alleen maar dat je ook een beetje op jezelf past.
conditie kan ook zijn, stralende blikt, mooi orenspel, glanzende vacht etc.. en als ze dan wat eerder buiten adem zijn, mooi meegenomen toch?


Par is 3 en een half, en hoe ze aan de conditie en energie komt? Schiet mij maar lek Tong uitsteken
Ben het ook wel met je eens hoor, het is makkelijker als ze net iets minder dan jou kunnen, maar het zit er niet in bij deze.
Ze staat schaal op het voer *erg schaal zelfs* en ze wordt 4 keer in de week een half uur gereden, staat elke dag van 9 tot 7 buiten en rent de bak dan ook nog tigmaal rond...uiteindelijk komt ze moe uit de bak *denken we dan* maar presteert ze het nog van een wapperend zeiltje *wat er al tijden ligt* te schrikken Verward

Zal er wel gelijk bij zeggen dat ikzelf er niet zo mee zit, tuurlijk is het niet leuk als je niet lekker door kan werken.....maar het zou par niet zijn als ze niet iedere keer wat anders had.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik teveel met haar gewandeld heb Haha!
Longeren doen we ook wel, maar niet vaak en ook niet lang.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:37

Wat een verhaal Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:39

Noureyev schreef:
Misschien heb jij net zoals mij wel een karakter paard.

Mijn paardje is precies hetzelfde maar dan elke dag.

Het opjagen heeft bij die van mij geen zin.
Ik leer aardig met hem leven en nu gaan we ny echt grote sprongen voorruit.

Zie mijn topic Paard met karakter vervelend?



Heb even je topic doorgelezen en begin er ook wel aan te twijfelen...elke dag is er wel wat anders.
De ene keer loopt ze de sterren van de hemel, de andere keer krijg ik haar niet 100% ontspannen en nageefelijk zoals ik weet dat ze het kan.
De ene keer heeft ze bij het het instappen al tig pluimen gehad, de andere dag vervloek ik haar al in dat gedeelte.
Ik neem haar zoals jou ok zoals ze is...kan er weleens nijdig om worden en probeer dna altijd af te koelen, zoals die losgooi periode voordat ik er weer op stap.
Heb verleden keer ernaast gelopen door de bak heen omdat ik op roodgloeiend stond....na dat stappen was er weer niets meer aan de hand.

Ze is geweldig...maar lijkt geloof ik wel ene beetje op mij..zo veranderlijk als het weer, eigenwijs en drammerig, doet nooit wat je verwacht en zal ook nooit voorspelbaar worden Haha!

Op stal noemen ze haar al arrogant...ze vinden haar onwijs mooi maar tegelijkertijd zouden ze haar om haar karakter niet willen.

Ik zie het allemaal wel.....verveel me in ieder geval nooit met Parretje...en ze gaat ook voor geen goud weg *nu niet in ieder geval* Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:41

O en Klaske was ik vergeten er bij te melden, ik win altijd Haha!
Langer volhouden dan mij doet ze het niet, want ik zet haar dus desnoods aan de longeerlijn aan het werk of laat haar even flink rennen.
Ook als ik er op zit heb ik dagen waarop ik doorga tot ik weer bovenop sta.

En zoals ze hier nu over komt is ze 9 van de 10 keer niet hoor....als je de andere topics opzoekt lees je dat ze ook onwijs braaf kan zijn en dan steekt ze al haar energie in positieve dingen....en dan is ze zo mooi Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:20

hoe kan je zo koel blijven!!! Knap hoor, ik had het op een zweten en beven gezet, maar dan wel van woede!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, DayDream21, Dian12345, Patriesje, Unicorn79 en 92 bezoekers