Tequila wéér verslechterd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:14

Wat kl*te zeg!
Denk je dat het de goede kant op gaat, krijg je dit
Heb je inmiddels al wat van de DA gehoord?

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:23

Jeetje zeg, het schiet ook echt niet op zo.. Ik hoop voor jullie dat het snel voorbij is..
Bah.. sterkte hoor..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:37

He jakkes.. Je bent er al zo lang mee bezig! Rot voor jou en voor je paard, ik duim heel hard voor je dat het snel over is! Iig veel sterkte ermee en geef je paard maar een knuffel namens mij (dat helpt niet, maar t gaat om t idee) Sterkte nogmaals! Ach gut

Der Ellmauer Dancing Queen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:39

Heel veel sterkte!!!
En ik zal heel hard voor je duimen dat het goed komt

Rona, Linanda en Oackly

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 11:43

Wow, wat een medeleven Bloos! Super, dat doet me goed.

Ik heb de dierenarts gesproken, we gaan vanmiddag naar Utrecht toe. Ik heb om half 3 een afspraak, ze gaan dan een scopie doen en foto's van haar hoofd maken. Omdat het risico te groot is dat het verslagen droes aan het worden is willen ze haar absoluut vanmiddag zien. Ook wordt ze opgevoeld, ik heb de preciese reden niet helemaal gesnapt, maar volgens mij is dat omdat er abcessen naar binnen opengebroken kunnen zijn en er iets in haar maag/darmen terecht kan zijn gekomen. Dit betekent dat ze voor lange tijd aan de antibiotica moet.

Maar goed, ben op zich blij dat we nu iets gaan doen. Het is nog niet zeker of ze opgenomen kan worden, want in principe is er geen isolatiestal vrij. Maar ik hoop eerlijk gezegd van wel, daar hebben ze tenminste de juiste zorg voor haar.

Ik hou jullie op de hoogte, ik hoop dat het een beetje meevalt vanmiddag Scheve mond

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:47

Jeetje, k*tdroes!
Succes in Utrecht en hopelijk komt Tequila er nu heeeeel erg snel bovenop!! Het duurt nu wel erg lang...
Sterkte!

Beterschap!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:51

Jeminee, wat schrik ik hiervan zeg! Ik had gisteren helemaal niet meegekregen dat het weer zoveel erger is met Tequila. Wat ontzettend erg voor haar en ook voor jou, kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Ik zal flink duimen voor jullie vanmiddag, er moet toch eens weer verbetering in de zaak komen! Veel sterkte en een grote knuffel! Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:54

Jeetje, sterkte vanmiddag.
Niet leuk dat het zo moet, maar zal toch wel een opluchting zijn dat er nu wat ondernomen wordt. Alleen maar afwachten is ook niets

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:15

Jemig, dat klinkt wel heftig! Scheve mond
Hopelijk kan ze inderdaad op de faculteit blijven, zodat jij misschien weer een beetje rustig kunt slapen Ach gut
Ik duim voor jullie hoor! (Maar dat deed ik natuurlijk al een hele tijd)

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 12:17

MiraMar schreef:

Hopelijk kan ze inderdaad op de faculteit blijven, zodat jij misschien weer een beetje rustig kunt slapen Ach gut



Ben je helderziend? Knipoog Ik heb vanacht inderdaad zeer slecht geslapen, werd steeds wakker en had een knallende koppijn Scheve mond

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:18

Ik hoop dat alles goed gaat vanmiddag !! Heeeel veel sterkte !
Geef haar maar een dikke Knuffel

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:46

Jeetje, ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn.

Ik hoop natuurlijk dat het uiteindeijk meevalt en dat je paardje weer snel beter is.
Veel sterkte vanmiddag en hou je taai. OK dan!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 18:42

Goed, na een middagje kliniek ben ik nu weer thuis en is het tijd voor een verslagje.

Tequila is verdoofd voor de scopie en in een noodstal gezet. Daarna het slangetje in haar neus, wat ze natuurlijk braaf onderging. Het was wel heel apart je paard zo van binnen te kunnen zien, ik vond het wel heel leerzaam! In de luchtzakken hebben ze aan beide kanten abcessen aangetroffen, aan de linkerkant was het abces doorgebroken, vandaar ook de koortspiek gisteren. Aan de rechterkant zat flink wat prut, het abces daar is nog niet doorgebroken Scheve mond De dierenarts verwacht dus dat ze nog één koortspiek zal krijgen(zodra het abces opengaat) en dat het daarna snel beter zal gaan. Röntgenfoto's hebben ze niet meer gemaakt, ze dachten daar niet meer op aan te treffen.

Tequila moet nu 14 dagen aan de Ventipulmin om de luchtzakken schoon te krijgen, daarna moet het in principe beter gaan, ze heeft dan aan alle lymfeknopen rond het hoofd een abces gehad. Mocht het daarna niet snel beter gaan is er meer aan de hand, dan is het naar binnen geslagen met alle gevolgen van dien. Maar dat verwachtte de dierenarts niet aangezien ze nooit anitbiotica heeft gekregen tijdens de droes.

Wel redelijk positief dus, ik had me op slechter nieuws voorbereid. Nu weer afwachten (origineel zeg Lachen ) en hopen dat de volgende koortspiek snel komt. Daarna weer hopen dat het snel beter zal gaan, al durf ik nu niet meer te positief te zijn, slechte ervaringen mee. Maar we gaan weer duimen OK dan!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:55

KellyenXena schreef:
He bah wat erg...Sterkte en succes de komende dagen hopen dat ze er snel weer bovenop komt.


ZO had ik mijn vraag ook...dus nogmaal heeeeeeeeeeeeeel veeel sterkte en hou je taai

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:13

Nou fijn dat het niet helemaal totaal drastisch is *pfieuw* Nou meis, heel veel sterkte de komende tijd met je zorgenkindje Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:25

OK dan! Nou, het ziet er dus naar uit dat alles weer goedkomt!! Toch nog heel veel sterkte met de laatste loodjes hoor! Ach gut

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:45

Jeetje...logisch dat je dan niet naar de open dag kon!Heel veel sterkte, hoop voor je dat het snel weer allemaal goed komt.

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:47

oh..................... wat zielig Verdrietig ik hoop dat je paard heeeeeel snel opknapt heeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte er mee!!!!!!!!!!!!!! Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:51

Is vast een opluchting, een beetje zekerheid.
Hopelijk kan je nu terecht een beetje positief zijn en krijg je niet weer een tegenvaller.
Sterkte de komende tijd Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:56

Dat klinkt minder dramatisch dan dat ik had verwacht !
Het ziet er dus naar uit dat je nog even op je tanden moet bijten. En Tequila ook. Meis ik hoop echt dat het snel beter gaat.. San heeft vandaag zijn eerste vreugdebok gegeven en ik hoop dat jij die ook weer snel zal zien. We duimen nog even lekker door. * Dikke Knuffel *

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:55

Bedankt allemaal Ja, het voelt wel goed nu te weten waar we ongeveer aan toe zijn, die onzekerheid al 5 weken ben ik goed zat. Nu weet ik (als alles volgens plan verloopt natuurlijk) een beetje wat ik nog kan verwachten en vooral ook waar ik op moet letten, dat geeft wel een goed gevoel. Ik hoop ook van harte dat het nu snel echt beter gaat en dat we niet weer een terugval krijgen, maar ik heb goede hoop. Over een poosje hopelijk een positief berichtje van mij en Tequila Bloos

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:58

Nou kom maar op dan met de laatste koortspiek he!
Dat kan je maar beter gehad hebben dan!
Heel erg veel sterkte voor jou en Tequila,verwen haar maar lekker!
Liefs Lundi

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 23:01

lundi schreef:
Nou kom maar op dan met de laatste koortspiek he!
Dat kan je maar beter gehad hebben dan!
Heel erg veel sterkte voor jou en Tequila,verwen haar maar lekker!
Liefs Lundi

Haha! Volgens mij heb ik nog nooit op hoge koorts bij mijn paard gehoopt, maar nu doe ik het stiekem wel eventjes.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:14

Dat klinkt in ieder geval heel wat beter Tequila.
Hou er rekening mee dat na zoveel dagen hoge koorts je paard er ook koorstvrij nog doodziek uit kan zien. Lanna was enorm vermagerd en kon niet goed meer lopen. Ze liep wiebelig en sleeptje met haar benen. De veearts heeft zelfs nog gedacht dat ze ataxie had. Maar na een week of twee trok dat vanzelf bij. Nu pas...Een half jaar verder...is ze weer helemaal in orde (niet meer te mager) en loopt ze weer helemaal goed. Dus niet te snel zorgen maken als de koorts weg is!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 23:34

Dank je wel, ik weet ook wel dat we hierna nog een lange weg te gaan hebben voordat ze weer in haar oude doen is. Dat was de vorige keer toen ze flink ziek was ook het geval.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, Bloemetje75, jildou1979, Paardennamen, Plonspony, Vagabondo en 124 bezoekers