konijntje gedissecteerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:55

Cassidy schreef:
En wat denk je wat voor schoeisel de mensen dragen die geen vlees eten omdat ze tegen de slacht zijn? Jij draagt zeker geen leren schoenen, hebt zelf ook geen leren tas? Draagt nooit leren riemen, hebt zelfs geen leren jas? En ook op je paard kun je niet met zadel rijden, want het zadel en hoofdstel is van leer (of je moet toevallig een kunststof zadel hebben, heb je dat?). Ook leer is een produkt dat bij de slacht vrijkomt, dus alleen leren schoenen dragen zonder het vlees te eten vind ik dan net zo hypocriet. Wees dan een echte veganist, draag alleen maar jute, eet geen eieren en melkproducten meer. En bedenkt bij alles wat je eet, of het nu een dropje is of een gummibeertje, of een Mona toetjes, dat ook daar dierlijke producten in zijn verwerkt. Namelijk gelatine. Ook een product dat door de slacht wordt gewonnen. Schrap ook gelatine van je lijstje met voedingsmiddelen, of producten waar gelatine in zin. Pas dan ben je in mijn ogen pas echt overtuigend bezig.
Maar wees gewaarschuwd, er zal verdomd weinig overblijven om aan te trekken, en er zal verdomd weinig overblijven om te eten.


Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest .. Lachen
Ik draag GEEN leer, gebruik zo min mogelijk melkproducten (maar omdat ik van mijn ouders niet geheel veganist mag worden ben ik verplicht dit af en toe te eten), verder eet ik ook geen gelatine & lecithine, verder draag ik geen bont of zijde en maak met mijn hobby (paardrijden) ook geen gebruik van lamsvellen producten, verder heb ik geen eigen pony, nog niet tenminste, wel heb ik voor de betreffende pony inderdaad een kunststof zadel en een halsterhoofdstel, NIET van leer dus Lachen ook de beenbenscherming is niet van leer.

Kun je nog meer bedenken? dit is zo gauw even alles wat me te binnen schiet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:06

MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]

Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:07

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]
Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?


OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:17

Misschien heb jij het wel te zeer op jezelf betrokken. Er zijn een heleboel "kinderen", die beweren vegetarisch te zijn, en er van schrikken als ze er achter komen dat ze toch op een op andere manier dierlijke producten binnen krijgen. Vegetarisch zijn is op een gegeven moment in je ontwikkeling "hip".

In dit geval moet ik toegeven dat je bijzonder konsekwent bent. Een echte veganist gebruikt ook alleen maar natuurlijke producten, kleedt zich in natuurlijke vezels en gebruikt geen kunststofvezel. Ik hoop alleen dat je qua voeding niet op een gegeven moment met tekorten komt te zitten.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:25

Cassidy, begrijp ik nu goed dat je vegetarisch zijn onzin vind?? Verward

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:26

Cassidy"]
Misschien heb jij het wel te zeer op jezelf betrokken. Er zijn een heleboel "kinderen", die beweren vegetarisch te zijn, en er van schrikken als ze er achter komen dat ze toch op een op andere manier dierlijke producten binnen krijgen. Vegetarisch zijn is op een gegeven moment in je ontwikkeling "hip".
[/quote]

Het gaat mij er zeker niet om dat het "hip" is.. ik vind het gewoon belachelijk dat er dieren worden geslacht omdat de mensen vlees zo "lekker" vinden, terwijl de mens tegenwoordig absoluut geen vlees nodig heeft om te kunnen overleven !

[quote="Cassidy schreef:
In dit geval moet ik toegeven dat je bijzonder konsekwent bent. Een echte veganist gebruikt ook alleen maar natuurlijke producten, kleedt zich in natuurlijke vezels en gebruikt geen kunststofvezel. Ik hoop alleen dat je qua voeding niet op een gegeven moment met tekorten komt te zitten.


Ik hou mijn voedingspatroon zeer goed in de gaten, omdat ik er niet veel voor voel door de arts verplicht te worden gesteld dierlijk vet te eten, mijn bloed is een week geleden getest (andere reden) maar daar kwam ook uit dat ik ansoluut nergens tekorten aan heb en zelfs "gezonder" ben dan menig Nederlander.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:27

Fonnie schreef:
Cassidy, begrijp ik nu goed dat je vegetarisch zijn onzin vind?? Verward


Zegt ze dat ? Lachen ik denk eerder dat ze haar standpunt probeert te verduidelijken en dit doet met deze argumenten.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:11

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]
Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?


Ja daar ben ik het ook mee eens. Mensen zien dieren als gebruiksgoederen, ze worden niet als levende wezens gezien. Mensen maken ze dood als ze nog geen half jaar oud zijn, mensen bepalen alles voor dieren. Ik denk dat daar heel moeilijk tegenin te gaan is!

Maar nog even over die geitjes... zoals Cassidy al zei, het gaat echt jaren kosten om genoeg geiten te 'sparen' voor alle dgk studenten. De geiten waar wij op oefenen, worden ook niet een keer gebruikt. Ze worden door verschillende mensen gebruikt. Zo krijgen wij met 3 personen 1 poot. De rest van de geit wordt gebruikt door de 2e jaars, die orgaananatomie hebben, of de 3e jaars.

En dat het gezonde geiten zijn, dat vind ik niet leuk. Ook niet dat ze worden doodgemaakt zodat wij er prakticum op hebben. Toen ik ontdekte dat ze wel speciaal voor ons werden doodgemaakt moest ik ook even slikken. Ik ben deze studie gaan doen omdat ik gek ben op dieren, dus het gaat mij ook niet in de koude kleren zitten hoor. Ik kan er wel de komende 6 jaar over blijven kniezen, maar ik kan ook gewoon doorgaan, goed oefenen en opletten zodat ik later een goede dierenarts word.

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:16

wat zielig voor die konijnen Huilen maar goed dat je het hebt gedurft ik zou het egt niet kunnen Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:25

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]
Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?


Als het ten koste gaat van de kennis van iemand, zou ik het niet in mijn hoofd halen om er tegenin te gaan. Niet alles is van dummies te leren, en ik zou persoonlijk geen DA bij mijn paard willen hebben die een minderwaardig traject in zijn opleiding heeft doorlopen. Concessies doen tijdens een opleiding is in mijn ogen misdadig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:31

Fonnie schreef:
Cassidy, begrijp ik nu goed dat je vegetarisch zijn onzin vind?? Verward


Mits er goed over nagedacht is, vind ik vegetarier zijn net zo min onzin als het verven van je haar in een knalrode kleur, of er openlijk voor uitkomen dat je een bepaalde muziekstroming aanhangt of gothic bent. Helaas wordt dat niet altijd gedaan.

Ik zie namelijk in mijn omgeving dat - net als sommige meisjes mee worden gesleurd door de voorliefdes van een ander voor paarden of muziek of een stijl van kleding om er gewoon bij te horen, er ook heel veel meisjes op jonge leeftijd worden meegetrokken in "het vegetarier zijn". Drie dagen in de week wel, en als er dan een groepje jongeren een frikandel uit de muur trekken, zijn ze ineens vegetarier af. En dat vind ik dus hypocriet.

Meisjes op een bepaalde leeftijd zijn bijzonder beinvloedbaar, en je moet heel stevig in je schoenen staan om je ergens tegen te verzetten als de meerderheid je een bepaalde kant op wil sleuren. En niet alleen jonge meisjes. Als ik zie hoeveel mensen bepaalde modestroming volgen qua kleding of inrichting, hebben ook volwassenen moeite om zich af te zetten tegen de massa.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:58

Cassidy heeft weer eens gelijk. Knipoog

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:36

Cassidy schreef:
Vegetarisch zijn is op een gegeven moment in je ontwikkeling "hip".


Klopt , ik heb alleen nooit aan die hippiteit meegedaan Haha! Ik vind het trouwens onzin mensen die er zó erg mee zitten , net alsof hun door geen vlees te eten de wereld beteren ? De beesten worden toch wel geslacht , dan kan je er net zo goed gebruik van maken als je het lekker vind , en het is ook nog eens gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:24

humm

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:25

SpLaSh_"]
[quote="Cassidy schreef:
Vegetarisch zijn is op een gegeven moment in je ontwikkeling "hip".


Klopt , ik heb alleen nooit aan die hippiteit meegedaan Haha! Ik vind het trouwens onzin mensen die er zó erg mee zitten , net alsof hun door geen vlees te eten de wereld beteren ? De beesten worden toch wel geslacht , dan kan je er net zo goed gebruik van maken als je het lekker vind , en het is ook nog eens gezond
[/quote]

dit vind ik ergens een beetje een .. tja hoe zal ik het noemen ? *nietgoedovernagedachte* reactie ?

WAAROM in hemelsnaam eten wij tegenwoordig nog vlees, terwijl we het niet nodig hebben om te overleven ! ik kan me daar zooo boos om maken, tuurlijk worden de dieren nog geslacht, en als iedereen vrolijk vlees blijft eten zal dat inderdaad blijven, maar. . nee.. bij mij komt het er niet meer in ! al is het maar net dat ene dier dat ik er in mijn hele leven mee red, waarom zou een dierenleven minder zijn dan een mensenleven?

en mensen die geen paardenvlees eten maar wel anders vlees vind ik ook een beetje absurd, alsof paarden verheven zijn boven de andere dieren .. Scheve mond

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:31

Yellowfish"]
[quote="SpLaSh_"][quote="Cassidy schreef:
Vegetarisch zijn is op een gegeven moment in je ontwikkeling "hip".


Klopt , ik heb alleen nooit aan die hippiteit meegedaan Haha! Ik vind het trouwens onzin mensen die er zó erg mee zitten , net alsof hun door geen vlees te eten de wereld beteren ? De beesten worden toch wel geslacht , dan kan je er net zo goed gebruik van maken als je het lekker vind , en het is ook nog eens gezond
[/quote]

al is het maar net dat ene dier dat ik er in mijn hele leven mee red, waarom zou een dierenleven minder zijn dan een mensenleven?

en mensen die geen paardenvlees eten maar wel anders vlees vind ik ook een beetje absurd, alsof paarden verheven zijn boven de andere dieren .. Scheve mond
[/quote]

JIJ red geen dierenlevens, of je nou vlees eet of niet , want JIJ slacht de dieren niet , die worden TOCH wel geslacht

En de mensen die geen paardenvlees eten , dat doelt op mij Knipoog , en inderdaad , ik eet geen paardenvlees , ten eerste uit gevoelskwestie , ik vind het hypocriet als je elke dag op je paardje rondhuppelt en dan wel vervolgens met een big smile zijn buurman naar binnen werkt ! En ten tweede , bij mij een heel belangrijke kwestie.. ik lust het niet , ik ben een keer gevoerd door een familielid ; hier lekker , neem wat worst , okey.. *hap* ieuwww... Misselijk (en dit zonder te weten dat het van een paard was , dit hoorde ik dus later)

Maargoed, mijn reactie heb ik wel degelijk over nagedacht , er is namelijk iemand in mijn omgeving die vegatier is Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:38

SpLaSh_"]
JIJ red geen dierenlevens, of je nou vlees eet of niet , want JIJ slacht de dieren niet , die worden TOCH wel geslacht
[/quote]

Fout, ik heb veel over vegetariers gelezen, en er is wel degelijk bewezen dat een vegetarier, die zo'n 10 jaar geen vlees eet zeker wel een bepaald aantal dieren "red" om het zo maar te noemen, dit loopt natuurlijk niet op in flinke getalen per mensenleven, maar reken maar uit als er 1000 mensen vegetarisch zijn, dat loopt WEL al een beetje op, al is het natuurlijk nog niets in vergelijking met de mensen die vlees eten, maar ach, het is een verschil toch ?

[quote="SpLaSh_"]
En de mensen die geen paardenvlees eten , dat doelt op mij Knipoog , en inderdaad , ik eet geen paardenvlees , ten eerste uit gevoelskwestie , ik vind het hypocriet als je elke dag op je paardje rondhuppelt en dan wel vervolgens met een big smile zijn buurman naar binnen werkt ! En ten tweede , bij mij een heel belangrijke kwestie.. ik lust het niet , ik ben een keer gevoerd door een familielid ; hier lekker , neem wat worst , okey.. *hap* ieuwww... Misselijk (en dit zonder te weten dat het van een paard was , dit hoorde ik dus later)
[/quote]

Het feit dat je je aangesproken voelt zeg misschien genoeg? ik doelde niet op jou, meer op de mensen in het algemeen, maar jij hebt in ieder geval een REDEN dat je het niet eet, namelijk dat je het niet lust Lachen

[quote="SpLaSh_ schreef:
Maargoed, mijn reactie heb ik wel degelijk over nagedacht , er is namelijk iemand in mijn omgeving die vegatier is Haha!


Wie wie wie ? Clown

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:43

Yellowfish"]
[quote="SpLaSh_"]JIJ red geen dierenlevens, of je nou vlees eet of niet , want JIJ slacht de dieren niet , die worden TOCH wel geslacht
[/quote]

Fout, ik heb veel over vegetariers gelezen, en er is wel degelijk bewezen dat een vegetarier, die zo'n 10 jaar geen vlees eet zeker wel een bepaald aantal dieren "red" om het zo maar te noemen, dit loopt natuurlijk niet op in flinke getalen per mensenleven, maar reken maar uit als er 1000 mensen vegetarisch zijn, dat loopt WEL al een beetje op, al is het natuurlijk nog niets in vergelijking met de mensen die vlees eten, maar ach, het is een verschil toch ?

Nee , want de dieren worden TOCH wel geslacht , desnoods voor export , maar ze worden gewoon geslacht , ze slachten niet op aantallen ; oh 250.000.000 mensen eten geen vlees ,nou dan slachten we ook maar 25.000 dieren minder , nee , zo werkt het niet

[quote="SpLaSh_"]
En de mensen die geen paardenvlees eten , dat doelt op mij Knipoog , en inderdaad , ik eet geen paardenvlees , ten eerste uit gevoelskwestie , ik vind het hypocriet als je elke dag op je paardje rondhuppelt en dan wel vervolgens met een big smile zijn buurman naar binnen werkt ! En ten tweede , bij mij een heel belangrijke kwestie.. ik lust het niet , ik ben een keer gevoerd door een familielid ; hier lekker , neem wat worst , okey.. *hap* ieuwww... Misselijk (en dit zonder te weten dat het van een paard was , dit hoorde ik dus later)
[/quote]
[quote]
Het feit dat je je aangesproken voelt zeg misschien genoeg? ik doelde niet op jou, meer op de mensen in het algemeen, maar jij hebt in ieder geval een REDEN dat je het niet eet, namelijk dat je het niet lust Lachen
[/quote]

Ook al zou ik het wel lusten , zou ik het alsnog niet eten , ik vind het hypocriet..


[quote="SpLaSh_ schreef:
Maargoed, mijn reactie heb ik wel degelijk over nagedacht , er is namelijk iemand in mijn omgeving die vegatier is Haha!


Wie wie wie ? Clown
[/quote]
Het begint met R... en eindigt op Omana

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:46

SpLaSh_"]

Nee , want de dieren worden TOCH wel geslacht , desnoods voor export , maar ze worden gewoon geslacht , ze slachten niet op aantallen ; oh 250.000.000 mensen eten geen vlees ,nou dan slachten we ook maar 25.000 dieren minder , nee , zo werkt het niet
[/quote]

Nee, zo gaat het inderdaad niet, ik kan het ook niet zo uitleggen wat ik precies bedoel, maar geloof me, WAT ik bedoel, klopt Tong uitsteken

[quote="SpLaSh_"]

Ook al zou ik het wel lusten , zou ik het alsnog niet eten , ik vind het hypocriet..

[/quote]

Tja..

[quote="SpLaSh_ schreef:
Het begint met R... en eindigt op Omana


En ik ben het niet Clown

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:47

Maar ehm .. gaan we niet een HEEL klein beetje offtopic ? Scheve mond

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:49

cassidy: Ik vind wel dat je gelijk hebt ja.
Als mijn konijn ziek is gebruik ik ook medicijnen van de dierenarts. Daar zijn eerst heel veel andere konijnen voor gestorven. Dat weet ik heel goed.

Maar ik bedoel dat er best wel geld in mag worden gestoken om het 'oefenen' te verbeteren. Er wordt genoeg geld uitgegeven aan heel onzinnige dingen. Ik vind dus dat er teveel dieren sterven hiervoor. Kan makkelijk met minder of met alternatieven als er eerst eens geld wordt geinvesteerd in onderzoeken daarvoor.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:56

Daarbij zou ik volgens mij nog het eerst paardenvlees gaan eten (van een nederlandse slager dan). Ik denk dat de meeste paarden het lekkerder hebben gehad in hun leven als de koeien.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:35

_inge_ schreef:
Daarbij zou ik volgens mij nog het eerst paardenvlees gaan eten (van een nederlandse slager dan). Ik denk dat de meeste paarden het lekkerder hebben gehad in hun leven als de koeien.


Ik ben het niet met je eens, ik denk dat slachtpaarden over het algemeen net zo slecht worden behandeld als elk ander slachtvee...

En ja, ik heb dingen met eigen ogen gezien ..

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:17

Ik was dus ook bij de dissectie van die konijnen, ik zit namelijk ook bij hun in de klas. Tja best zielig maar tis verstand op nul zetten en snijden maar. Maar stinken dat dat doet Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:19

Yellowfish, om even terug te komen op je opmerking waarom we in hemelsnaam nog vlees eten als we het niet nodig hebben om te overleven: de aarde is niet groot genoeg om iedereen van voedsel te voorzien als we allemaal vegetarisch zouden zijn. Een vegetarier heeft meer groenten nodig om het aantal sporenelementen, vitaminen en mineralen binnen te krijgen dan een vleesetende medemens. Een vleeseter kan met minder toe.

Dus als iedereen vegetarier zou worden, zouden we collectief verhongeren Lips are sealed