konijntje gedissecteerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:49

Maar de eieren en de vis dan?? Begrijp me niet verkeerd hoor! Ik ben zelf op mijn 10e vegetarisch geworden. En 6 jaar geweest. Ik werd gewoon gedwongen weer vlees te gaan eten, anders was ik nog steeds vega geweest. mijn ouders vonden het maar onzin, maar na een half jaar zagen ze toch wel dat ik serieus was en ging mijn moeder er meer op letten, dus scharreleieren ed kopen.
En hoe zit ht met je schoenen enzo?? Eet je wel eens patat?? Ook hier worden dieren (indirect) bij benadeeld!

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je niet verder kijken dan dat je neus lang is. Ik sanp je mening, maar je staat absoluut niet open voor andere meningen. Tijd om op het ! te drukken Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:50

Klikt mee op het !

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:50

Ze waren er tegen, ze vonden het raar en dachten dat het een bevlieging was, omdat ik 8 was. Maar ik heb altijd open gestaan voor vervanging, zolang ik maar geen dier hoefde te eten. Na verloop van tijd kwam ik achter steeds meer dingen .. gelatine, kaas enzo, waar ik dus ook mee gestopt ben.
Het is altijd te vervangen, speciaal toegevoegde vitamines in die lekkere groentendingetjes Schijnheilig

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:52

ik eet geen vis ! en alleen scharreleieren. Dwingen laat ik me niet Lachen
ik draag geen leren schoenen.
Patat uit plantaardig vet uiteraard, maar ik heb het al heel lang niet gegeten, gewoon omdat ik het niet wil.

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:52

Kaas wordt gemaakt van melk.En melkkoeien hebben het goed, mogen gewoon de wei op enzo. Niet alles wat met een dier te maken heeft is zielig, dan zou paardrijden ook dierenmishandeling zijn.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:52

Ik sta wel open voor andere meningen, geef er dan alleen mijn mening overheen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:53

Amanda schreef:
Kaas wordt gemaakt van melk.En melkkoeien hebben het goed, mogen gewoon de wei op enzo. Niet alles wat met een dier te maken heeft is zielig, dan zou paardrijden ook dierenmishandeling zijn.


In kaas zit stremsel uit de maag van een kalf, daarom eet ik vegetarische kaas.
Paardrijden kan idd ook dierenmishandeling zijn, ligt er aan hoe je het doet, is bij meer zo uiteraard.
Ik denk er dus echt wel over na bij wat ik zeg.

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:55

Zo te zien ben je er dus wel goed mee bezig OK dan!. Zoals Cassidy eerder al zei: veel mensen worden vegetarisch, maar stoppen alleen met het eten van vlees.
Enne, over je mening: door de jouwe er overheen te gooien, is het net of je de anderen niet respecteert Lachen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:58

Sorry als het zo overkwam in elk geval. Het is ook een beetje offtopic gegaan Clown
Ik eet niet alleen geen vlees, dat vind ik eigenlijk ook nep ookal moet iedereen dat zelf weten. Maar om nou wel gelatine, kaas, legbatterijeieren enzo te eten en geen vlees ...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:06

Stelling: Je moeder is ernstig ziek. Ze heeft een ernstige ziekte, toevallig is er pas geleden een onderzoek geweest naar die ziekte, en hebben ze een beestje gevonden dat een bepaalde stof aanmaakt. Helaas zou het diertje wel doodgaan zonder dat stofje. Zou je het met je moeder een zijn als ze het stofje aan nam? Of neem je liever afscheid van je moeder?

En helaas is het niet mogelijk dat er op mensen getest word. Zelf lijkt me het een goed idee (klinkt misschien raar) om ook te testen op mensen die levenslang in de gavangenis zitten, of die de doodstraf hebben gekregen.

En ik ben echt wel een dierenvriend, maar zonder medicijnen kunnen sommige mensen niet leven.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:08

ik zou er tegen zijn dat mijn moeder het zou nemen (bij iedereen, geen uitzonderingen), maar het is haar keuze en ik weet zeker dat zij de keuze maakt het stofje aan te nemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:57

Volgens mij hebben we alle voors- en tegens ondertussen wel gehoord, incl. terechtwijzigingen en excuses.
Lijkt me een mooi moment om hier een slotje op te zetten Knipoog