vrouw boos omdat ik dochtertje niet op mijn pony laat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:59

t is jouw paard
en als jij een kind op je paard/pony laat en ze ligt eraf tja dan is t jouw schuld
en ookal heb je een pony die niks doet als jij niet wilt ......NEE is NEE bij mij
groetjes

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:09

hallo
ik vind dat je groot gelijk heb dat je niet iedereen
op je pony laat *LOL*
ik zelf ben ook zo ik laat alleen perzonen er op die ik vertrouw
ik heb op een manege gestaan en daar mochten maar twee meisjes op haar rijden en verder niemand
dus trek je het maar niet aan
groetjes engela Haha! Party!! Clown Verward *LOL* Lachen Pling Kusje

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:37

Iedereen vind Dennis ook altijd zo lief en wil d'r ff op zitten. En soms is het wel een probleem dat ik vind dat hij genoeg gedaan heeft maar dat hij het zo leuk vind. Verward
Ik kan niet zeggen wie er wel en wie er niet op mag omdat hij niet van mij is maar als ik er iemand ECHT NIET op wil hebben dan gebeurt dat ook niet. Maar meestal maakt het me niet zo veel uit. Dennis vind het TE leuk om het nooit te doen.
En Tammy houd niet van kleine kinderen om haar heen te draaien en zo. Eventjes heeft ze wel gedult maar op een gegeven moment is d'r gedult op en dan moet het ook echt over zijn, anders word ze best gemeen.
Ik vind dat je helemaal niet aso gedaan heb! Ze had toch zat gedaan en is nog jong! Niets mis mee om dan nee te zeggen. Maar sommige mensen.......
XXX
Ciska

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:49

ach idd die kinderen... Lodewijk die is in luv met alles wat klein is.
en Als ze alleen al naar 'm kijken is ie hun beste maatje het is zo'n knuffelkont.

Op paard 2000 stond ik buitend e ring te wachten komt er zo'n klein jochie aan van misschien 3/4 jaar en die slaat zijn armen om een voorbeen heen en ging lot zo knuffelen lottie boog naar 'm toe en woelde eens door zijn haren *LOL*
soms wel lastig dat mijn paard vind dat kinderen een hoog aaibaarheidsgehalte hebben. zelfs al een keertje gehad dat er zo'n uk aan kwam rennen en zo onder lot door rende en lot zat maar hey je vergeet me te aaien!!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 18:49

Ja ik ken dat! Mensen vinden Beau vaak heel schattig. is klein dus lief. Ik vraag me wel eens af; wat gebeurt er als iemand zn kind op Beau hebben wil en ik zeg dat het wel goed is en het kind valt eraf, of houdt er iets naars aan over? Wiens schuld is het dan? De mijne omdat ik weten kon wat ergebeuren ging of van de ouders die zomaar hun kind op mijn pony willen of het een fiets is? Ik heb trouwens niets tegen kinderen hoor, en zal ze ook niet op beau laten als hij vervelend is maar kvind het gewoon raar dat sommige mensen niet snappen dat lang niet alle paarden lief zijnmet zon ukje. Ook al zijn ze klein!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:03

Belachelijk. Ik zou me ook heel boos voelen als ik jou was, maar eigenlijk zijn dit soort mensen de energie van het boos worden niet eens waard.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:10

Als ik met * buiten loop heb ik vaak last van een hele kudde kleine kinderen achter me aan. Als ik dan zeg dat * het niet leuk vind dat ze op haar heen lopen en haar constant lopen te aaien gaan ze gewoon door :? Vaak vraagt er iemand of die erop mag zitten, maar meestel zeg ik nee. Je mag toch zelf weten wie je erop laat? Echt aso van die vrouw dat ze boos wordt.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-02-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:25

ja haar, bij mij is ook zoiets gebeurd. toen ik donya nog niet ingereden had stond ze een keertje aan de paal, kwam er een vent met een meisje van ±4 jaar aangelopen, gooit dat kind zo op donya!!!!!

donya helemaal gek, hangen, schoppen, bokken, en hij sleurt zijn dochtertje er weer af. dan de opmerking "goh, wat een vals paard heb jij, kan je die niet even wat beter opvoeden?" grrrr nog nooit zo boos geweest, ikke schelden!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:36

Goed dat je t niet gedaan hebt dim.Ik heb namelijk in een grijs verleden ,dit wel gedaan op een tot dan toe altijd betrouwbaar paard .Het kind raakte met het opstappen de rug van het paard aan met haar voet ,Hij schrok hier zo vreselijk van dat ie een knal van een bok gaf . Het kind werd gelanceerd en in de vlucht van het kind gaf het paard een knal na, midden in haar buik. Het kind naar het ziekenhuis ,en er werd een nier bloeding geconstateerd. Het kind is nooit meer helemaal goed geweest en heeft de ene na de andere inwendige ellende achter de rug .
Weet wat je doet voor je er aan begint ,je houd er spijt als haren op je hoofd van over als t fout gaat.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:41

Gelijk heb je hoor, dimmelim. Er zijn nog steeds mensen die denken dat Sib een uit zijn krachten gegroeide shet is en daarom heel leuk als "kinderpony"... ahum (terwijl ik hem zelf soms amper de baas kan)

Kan ik je vertellen dat ikzelf altijd heeeel voorzichtig ben met kinderen in de buurt, of erop.
Mensen die dat niet (willen) begrijpen daar kun je dan maar beter niet de discussie mee aangaan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:46

Zit me echt op te vreten als ik die verhalen lees.
*grrrr* Houd me vast, ik doe ze iets!

Mensen die willen rijden en aaien Misselijk En dan heb je ook nog mensen die het ongevraagt doen.
Isolda stond achter in de tuin, hoogzwanger te zijn. Ik was aan het mesten, er stond een man naar haar te kijken. Zie ik Isolda uitgebreid smakken. Ik vraag die kerel, wat gaf u haar? Een ZUURTJE!!!!
ZONDER te vragen of ze het uberhaupt mocht hebben. Ik heb hem weggestuurd. Ik wou dat ik jouw geduld had Dim, ik heb hem ordinair weggestuurd en hem gevraagt wie hij wel dacht dat ie was, mijn paard snoepjes tevoeren!

Hij stond gewoon op de openbare weg, hij deed niets verder, maar ik sprong op dat moment uit mijn vel!
Hij keek nogeens achterom... Zal wel gedacht hebben, wat een agressief wijf....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:01

ik zou verschrikkelijk uitvliegen denk ik. netjes opgelost. ik heb het ook hoor expensive staat in zon buurt met paardengekke meisjes en al. en een keer was ik buitenrit aan het maken lokt zo'n man expensive naar zich toe dus ik denk aaien kan niet kwaad haalt ie opeens een of ander koekje tevoorschijn en geeft dat zonder toestemming ik was zo pissig Boos! ik reed snel weg
anders was ik beginne te schreeuwen echt zoiets doe je niet. maar een 3 jaar oud meisje laat ik ook niet op expensive. geeneen vreemde trouwens
het is toch geen manegepaard zeker!

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:22

haha ik ken het maar al te goed }>

we hebben zo'n draakje van een shet. wollig en zo schattig om te zien... Haha! }>

als het echt kleinen kindertjes zijn mogen ze er wel op mits de ouders ze vasthouden en volledig op eigen risico...
maar niet als we er zelf mee aan het rijden zijn. als we net opzadelen OK. maar voor de rest niet...

verder vind ik dat je errug netjes reageerde... ik zou het niet kunnen }>

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:29

Ik vind dat je groot gelijk hebt hoor! Nee mijn paard schopt en bijt standaart maar alleen als er kleine kinderen in de buuurt zijn }> Nee ik heb er grote hekel aan en dit is de makelijkste manier

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:42

Ja ik ken dat wel. Alleen dan nog asocialer. Mijn paard staat op een boerderij en en zo nu en dan komen er kinderen even kijken bij de dieren. Bekende kinderen mogen mijn paard weleens poetsen en mogen een rondje erop. Maar dan heb je van die ouders die gewoon hun kind erop zetten. Zo asociaal gewoon.
Ik begrijp in jouw situatie dat je geen kinderen wil op sefja. Jonge paarden zijn nou eenmaal minder evenwichtig nog dan wat oudere, en daarbij beslis jij toch over je paard?! Zij is asociaal, niet jij.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:22

hihih tja ijslanders ze zijn zo lief,wollig,rustig en nergens bang voor Schijnheilig
AHUM.
nou niet dus he
ik heb ook een keertje een meisje aan mijn arm gehad die mijn pony wou verzorgen want hij is zo lief en zo lekker klein. n
nou vergeet hem maar zei ik ze is niet lief ( voor mij wel natuurlijk) en dat ze klein is wil nog niet zeggen dat je er niet hard van af kunt vallen.


ja dimmelim ik ken het verschijnsel Frusty
jammer genog wel
op de een of andere manier denken mensne dat kleine wollig pony´s ook meteen schatten zijn

ik vind dat je groot gelijk hebt hoor om nee te zeggen laat dat mens maar banketstaaflen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:24

Wat netjes van je, dat je zo beleefd bent gebleven ; wat een doos zeg, daar p... ik op! Zoals al eerder gezegd : het is jouw paardje en de enige die bepaald wat er gaat gebeuren .....juist, dat ben jij!! Jullie zijn allemaal goed op dreef zeg : bilspleetjeuken, auto lenen, hoe verzin je het, geweldig Haha! !
Mijn paarden staan in een kleine privé stal, in "the middle of nowere", daar heb je gelukkig niet zo veel last van zulk soort mensen. Beer loopt in oktober altijd twee keer mee in de lampionnen optocht. Eén keer gaat het van de kleuterschool uit ons dorp uit en één keer van de gemeente waar mijn vriendin woont. Normaal gesproken is Beer een beetje een slome *gg* , maar in de optocht is ´ie helemaal in z´n element Lachen . Als de optocht voorbij is ga ik altijd nog even zo staan, dat de kinderen die achteraan liepen, hem ook kunnen zien. Dan moet er natuurlijk nog "even" geaaid en geknuffelt worden. De meeste weten inmiddels al wel dat Beer weer meeloopt en je zal het niet geloven wat de mensen zoal aan oud brood, appels, wortels etc. meenemen. Het liefste willen ze hem dat natuurlijk ter plekke geven. Zie je het al voor je : voordat we daar weg gaan, klapt íe van al dat eten uit elkaar *LOL* . Dan komt ook nog zeker 20 keer de vraag of zoon/dochter er even op mag, niet dus... Met het voer hebben we het nu zo geregeld dat we de kinderen/ouders vertellen dat als ´ie teveel krijgt, hij erge buikpijn krijgt en dat ´ie in de trailer dan misschien wel moet spugen Schijnheilig , dat begrijpen ze dan wel, ook als ik zeg dat hij na de optocht erg moe is en daarom geen kinderen op z´n rug meer wil hebben (je wordt op een gegeven moment wel vindingrijk *gg*). We zeggen dan dat we het voer meenemen en dat wij het dan in z´n trog doen. Doen we natuurlijk ook, maar met die hoeveelheden kunnen mijn vriendin en ik onze andere twee er ook nog een week lang mee verwennen, want bij mijn vriendin in het stadje is het niet veel anders Party!! . Bij Beer vind ik dat getuttel allemaal niet zo erg, hij geniet er zelf zichtbaar van. Dikke heeft wel-is-waar niets tegen -kleine- kinderen, maar als ze in zo grote hordes om hem heen staan, heeft ´ie er al gauw genoeg van. A.s. zaterdag gaan we met Beer zelfs naar de open dag van de blindenschool in Nürnberg, daar mogen blinden kinderen dan op hem zitten en lopen we ook een rondje met ze. De Juf vertelde mijn vriendin dat de kinderen daar al door het dolle heen zijn: een paardje waar ze op mogen...! Zoals ik al zei: Beer vindt veel aandacht geweldig en hij neemt een kind absoluut niets krom als ze een keer wat verkeerd doen Cool !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-19 22:29 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 23:53

Groot gelijk hoor dat je nee zie, volgende keer hoef je ook geen uitleg te geven, ponyrijden kun je in het Amstelpark niet bij jou.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:11

Ja hallo he!
Het is toch jouw paard??
Jij bepaald toch wie erop komt?
En je bent nog wel zo vriendelijk geweest om het uit te leggen,en dan reageerd ze nog zo!! Frusty
Wie is er nou associaal?? Boos!

Ik geef je groot gelijk hoor,ik zou ook pissed zijn...

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:25

Zo hebben mensen mij ook eens heel raar aan staan kijken toen ze hun zoontje op mijn 33 jaar ouder verzorgpony wilden zetten en dat niet mocht van mij. Noor was toen al een paar jaar met pensioen en echt oud, maar dat willen ze niet snappen.

Ik heb overigens ook wel mensen gesproken die dachten dat Noor een 'baby-paardje' was (1,25m), terwijl ze al 30 was. Die mensen dachten gewoon dat een pony een jong paard was!

Miranda

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:58

Citaat:
Op 2001-09-20 12:25, schreef Miran:
Zo hebben mensen mij ook eens heel raar aan staan kijken toen ze hun zoontje op mijn 33 jaar ouder verzorgpony wilden zetten en dat niet mocht van mij. Noor was toen al een paar jaar met pensioen en echt oud, maar dat willen ze niet snappen.

Ik heb overigens ook wel mensen gesproken die dachten dat Noor een 'baby-paardje' was (1,25m), terwijl ze al 30 was. Die mensen dachten gewoon dat een pony een jong paard was!

Miranda



Oh, even off-topic maar dat doet me denken....

Ik stond eens naast de paddock waar mijn paard stond en daar waren een paar mensen.
Ik hoor ze zo zeggen lief he die paardjes met veulentjes...dus ik denken "eh er staan daar 2 ijslander ruinen" Verward Dus ik kijk achterom en moet me inhouden.... Schijnheilig want ze dachten dus dat de twee shetlander ruintjes die bij de ijslanders stonden veulentjes waren *LOL*

Dat heb ik ze overigens wel even duidelijk gemaakt *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:26

hmmm, hoe zit dat als het kind je zusje is, het het paard door je ouders betaald is, maar wel van jou?
Mag je dan ook nee zeggen?
Nee dus, want ik was een paar weken geleden bijna uit huis gezet vanwege mijn aso gedrag. Dus ik uitleggen, neej hoor. Dus zij heeft m een keer gelongeerd, en als ze heel erg haar best doet mag ze er een keer op, maar les volgen op m (wat ze nu dus wil), dat gaat echt niet door, maar als ik t zeg (nee) dan zijn de koeien uit de sloot, en is het hek van de dam en het eind ver zoek... *zucht*, ik zeg dus geen ja en geen nee meer...
Maar op straat mogen ze altijd aaien (ik stap dan meestal uit) en in t bos rijd ik ze overhoop als ze niet uit de weg gaan (pas weer gedaan, in halve passage omdat Joop strontziek van mij werd, en toen dwars over iemand heen gesjouwd, hahaha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:42

ja ik ken het probleem verschrikkelijk! Vooral toen rydar nog veulen was was het aaahh wat lief schattig blabla ....maar dan wisten de mensen niet dat hij hapte en dan worden de mensen boos op mij omdat hij in de vingers van hun kinders heeft gebeten nou sorry hoor laat hem dan met rust kinderen worden toch ook geleerd geen vreemde honden te aaien??

dat gezeur altijd! Boos!

groetjes debora Koe Koe

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:46

Ik vind dat je dat goed hebt gezegd hoor!!
Het is toch zeker jou pony...
Ik moet het niet wagen om op zondag te gaan buitenrijden, met al die wandelaars hier...dan sta je om de 5minuten stil.. Boos! Boos! Boos!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 19:17

Meneer is dan niet van mij maar ik laat ook niet iedereen die een keertje komt kijken erop zitten.Het is me nog nooit gebeurt dat iemand langs de bak stopte en vroeg of z'n kleine kind er ff op mog maar ik heb wel last van een meisje die steeds vraagt of ze er een keer op mag.Nou vin ik het niet zo erg als iemand (die ik vertrouw)een keer ff op meneertje wil stappen en als ze ervaring hebben en ik ze vertrouw mogen ze soms ook wel ff galoperen(hij galopeerd gigantisch fijn).Dat meisje kan wel paardrijden maar dan komt ze er ook nog niet op.1.Ik mag haar niet echt want ze heeft een enorme eigendunk,ze denk dat ze kan rijden terwijl ze alleen maar een heel goed paard heeft.
2.ze staat al te janken als meneer zijn hoofd de lucht in gooit(dan ik hij dik 2 meter hoog)
Ik vin het op zich niet erg als een bekende er ff op wil en kleine kinderen...tja.....het zou opzich wel kunnen,zo wild is hij niet en ik ben mijn neefje ook aan het overhalen dat hij een keer samen met mij een rondje gaat galoperen.Maar onbekenden doe ik niet.En wat die vrouw betreft,die is gewon niet goed bij haar hoofd.Jij bent gewoon zo slim om geen risico's te nemen en dat begrijpt zij niet.Laat dat mens gewoon en als der kind een keer hard valt is het der eigen schuld.

_________________
~Hij weet niet wat hij mist,maar hij wil niet dus dat is zijn verlies.en nu ga ik een lieve jongen aan de haak slaan~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Missy op 2001-09-20 19:19 ]</font>