Deurne geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 20:46

ga een x naar de opendag zou ik zegggen ik ga van de zomer stage lopen om te kijken of ik het echt wat vind en zo ja dan ga ik me volgend jaar inschrijven voor deurne

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:03

Ik ga naar leeuwarden, Paard&Management
Lijkt me superleuk!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:42

jockeygirl schreef:
Ik ben vandaag naar de info middag van deurne geweest. *LOL* \

WAS ZEKER ONWIJS COOL EN MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jammer dat de draf en rensport zo klein is in nederland maar ik ga zeker wel naar deurne. moet eerst nog een stage plek in den-haag zoeken. maar de trainer die zei dat de mensen van de draverijen schreeuwen om personeel OK dan! Pling Haha! Schijnheilig

op deurne zelf hadden ze ook van die mooie paardjes zelfs de wc's Verward waren mooi Vingers aflikken ik ga volgend jaar weer Bloos *LOL* het viel me op dat er veel jongens rond liepen op deurne

sommige beweerde dat de leerlingen van deurne noggeneens kunnen lichtrijden, maar dat kunnen ze zeker wel.

verder was het een super dag. en ben ik blij dat ik dat k*t vak van een wiskunde mag laten vallen Clown

ik ben ook op het wellantcollege geweest maar eerlijk gezegt lijkt deurne me stukke beter

iemand nog vragen ik heb namelijk heel goed op gelet Ach gut


weet je toevallig de link van de website?
ik ben vandaag op het Stoas in Dronten geweest, maar dat was niet helemaal wat ik zoek. daar ga je uiteindelijk les geven over paarden of voorlichting geven bij bedrijven. Ik werk liever tussen de paarden Clown

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:23

om een heel lang verhaal heel kort te maken

geen geld , geen goede lessen , geen rijtechnisch hoogstandje , geen deurne .(als je die opleiding uberhaubt al zou kunnen betalen)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:31

leuk weer een bokker op school!
in deze cursus het afgelopen halfjaar waren er geen draver leerlingen bij ons op school. (kzit ook in deurne, nu nog 1e jaars hbo, na de zomer 2e jaars dus).

over wat hier allemaal gezegd is:
het zal best 'slim' zijn om een studie te gaan doen waarvan je zeker weet dat je een baan krijgt. maar ik heb de keuze gemaakt dat ik iets ga doen waar ik 100 % van geniet en niet iets waar ik maar 40 % van geniet en wat meer verdien en wat betere werktijden heb.
hiervoor heb ik 1,5 lerarenopleiding wiskunde gedaan, tijdens het 2e jaar werkte ik 2 dagen op een school. twas leuk, maar na 2 dagen had ik altijd zoiets van pfff ff genoeg. terwijl ik nu vorig halfjaar op m'n stage na 2 weken zoiets had van: ow huhh nu al weer 2 weken voorbij? nu al weer een weekend naar huis? en natuurlijk was ik blij weer ff thuis te zijn, maar had het daar echt reuze naar m'n zin.
de sfeer op school is trouwens erg leuk! moet je echt mee maken om te weten wat het is.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:50

QuijoSavan schreef:
Want tsja manegeklasse vind ik echt helemaal niks.


Ik begrijp ook echt niet waarom mensen die opleiding gaan volgen. Ik denk niet dat er ook maar 1 stal zit te wachten op een 'slechte' ruiter, als er ook vele goede zijn.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:26

En talent dan...... ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden, sommige mensen hebben de feeling en anderen niet..... en degene die het niet hebben, zullen nooit ver komen en zullen dan altijd commentaar hebben en houden. Als je denkt dat je het kunt, moet je het absoluut proberen, slechte verhalen of geen slechte verhalen, je moet doen wat jij denkt dat je kunt! En je komt er vanzelf achter of je dat beeld van jezelf moet bijstellen of niet! Maar je zeker niet laten beinvloeden door andere. Maar je moet wel absoluut zorgen dat je een realistisch beeld hebt van jezelf! En als de paardenwereld en Deurne is wat je wil, dan wens ik je onwijs veel plezier en geluk en ik hoop dat je het red!

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:57

Wat hier allemaal staat komt me zooo bekend voor! Vanaf groep 3 riep ik al:
"Ik wil later een eigen stoeterij!!" (moet je je voorstellen, zo'n hummeltje van zes)
En ik heb mijn héle leven volgehouden dat ik met paarden wilde werken. Tot 6VWO aan toe! Iedereen om me heen vertelde me dat ik het beter als hobby kon houden blablabla wat mensen hier waarschijnlijk bekend in de oren klinkt. Voor mij was dat allemaal onzin, want hobby was niet genoeg.
Het verschil bij mij was wel, dat ik niet persé fulltime in de paarden wilde werken, maar dat ik zo'n opleiding wilde doen omdat ik ALLES wilde leren wat er te leren viel als het om paarden gaat. En dat wil ik nog steeds.
Toch ben ik naar de universiteit gegaan, wat tot een jaar geleden voor mij ondenkbaar was. Ik wil nog steeds een opleiding in de paarden volgen, maar ik vond niets wat me aanstond (noem me kieskeurig)

Deurne stond mij he-le-maal niet aan. De eerste jaren dat ik paardreed kreeg ik les van iemand die daar vanaf kwam, en toen bleek al dat het resultaat van die opleiding me niet beviel.
Ik begrijp heel goed dat ze daar hard zijn. Het werkleven in de paarden is zwaar en het zijn vooral je klanten en/of werkgevers die je het leven zuur maken. Je zult vaak genoeg domme, kortzichtige of geldgerichte mensen tegenkomen. Het is belangrijk dat je daar mee leert omgaan, want deze mensen betalen wèl je salaris. Het zal ook weleens voorkomen dat je afgezeken wordt, en dat moet je dan maar slikken. Over Deurne heb ik echter eens horen zeggen dat ze de leerlingen zo snel mogelijk leren dat "paardrijden niet LEUK is"... Toch moet je voor mijn gevoel de passie voor paarden, waar je mee begint, blijven behouden, anders houdt je het gewoon niet vol.
Wat me niet bevalt van Deurne, is dat ze enorm commercieel zijn. Ten eerste vind ik de opleiding te groot, het is echt de mainstream van Nederland waar grote hoeveelheden "paardenmeisjes" vanaf komen (is daar niet eens een docu van geweest?) Ook zijn ze erg gericht op prestatie in de sport, en idd hoe je het snelst aan "de top" kunt komen. *BWEUH* Ik denk altijd, leer nou maar eerst goed rijden, en als je dan een goed paard tegenkomt en je er tijd en geld in wilt steken, komt die "top" vanzelf Lachen . Of niet, dat kan ook; dikke pech. Verder bevalt de manier van rijden me totaaaal niet. Ik heb er nog aan gedacht om de HBO-opleiding te doen, omdat je dan meer theorie hebt. Maar dit verandert niets aan de praktijk opleiding, dus dan heeft het voor mij geen nut want bedrijfskunde kan ik ergens anders ook wel volgen

Nogmaals, dit is mijn mening want ik spreek ook mensen die het er erg naar hun zin hebben Lachen

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:38

leuk sharirbobby nog een ridderkerker ook

met al die dingen zoals masterklas heb ik niks mee te maken. want als ik de opleiding drafenrensport kies dan zit ik maar 1x per week op deurne voor de theorie

safierlover

Berichten: 146
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:15

hoi,

ik wil over een poosje ook naar deurne maar ik had wat vragen er over.
maakt het uit wat voor ras je paard is
en maakt de hoogte ook uit
en hoe hoog moet je rijden
en welk niveau moet je op school doen om naar deurne te kunnen
en kunnen je ook samen met een vriendin een paard delen.
want ik weet helemaal niks van die school hebben ze geen site?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:36

Ze moeten minimaal 1.60 zijn en L niveau zijn en dat ook springen
je kan met alles naar deurne (elk niveau)
en delen dat gaat geloof ik niet
www.helicon.nl

Diesel54

Berichten: 1568
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:16

Wanneer je echt wilt gaan voor de paardensport dan moet je het zeker proberen in Deurne.
Ik vind het alleen erg jammer van de rare mentaliteit die er op de NHB en in de paardensportwereld heerst. Het kan ook echt anders. Ik heb zelf in Zwitserland bij Paul Weier gewerkt en ook daar moet je hard werken en veel uren maken, maar wel met repect. En dat is wat er nogal eens ontbreekt in dit wereldje.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:22

Ter info: aankomende Hoefslag heeft een onderwijsspecial, waarbij 4 Deurne studenten aan het woord die een verschillende opleiding volgen.

Zeker wel leuk om te lezen Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:53

safierlover schreef:
hoi,

ik wil over een poosje ook naar deurne maar ik had wat vragen er over.
maakt het uit wat voor ras je paard is
en maakt de hoogte ook uit
en hoe hoog moet je rijden
en welk niveau moet je op school doen om naar deurne te kunnen
en kunnen je ook samen met een vriendin een paard delen.
want ik weet helemaal niks van die school hebben ze geen site?


je paard moet minimaal 1.60 zijn en gewoon een meter parcours kunnen springen en je moet een b proef netjes kunnen rondrijden, je kunt ook een schoolpaard huren als je geen eigen paard hebt, een paard delen word lastig aangezien je 1 a 2 keer per dag rijd en/of springt
kijk ff op www.helicon.nl en dan bij nhbdeurne

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:44

Hay

ik ben ook naar een open namiddag gegaan en vorig jaar naar die grote opendeur daar, en ik wil er echt wel heen! Haha! Ik ga volgend jaar de masterclass doen waarschijnlijk, want als ik dat niet haal doe ik het ook gewoon niet, sportklas dat spreek tme niet aan omdat het dan over dressuur EN springen gaat, ik wil enkel dressuur, springen doe ik thuis wel op mijn manier, ik studeer 1 jaar te vroeg af, dus ik heb eigenlijk "speling" Haha! handig he! Dus ik wil gewoon 1,5 jaar naar Deurne, ik ken trainers die momenteel de masterclass doen, en ook anderen die het gedaan hebben , ben vandaag nog voor een nieuw paardje gaan kijken en die eigenaar is er ook geweest, hij was me ook een beetje aan het lesgeven, want de eerste 5 minuutjes leer je een paard wat kennen, of het paard jou in ieder geval en oké hij was hard, maar hij deed het verdomd goed! En alles wat ie zei lukte meteen, ik heb ook nog met anderen gebeld over de masterclass en ze raden het me allemaal aan, je zit met niet teveel in de klas en je leert er echt wel van, ook komt Tinneke Bartels soms op bezoek om les te geven enz...
Ik raad het enkel maar aan, en ook omdat ik het hoor van mensen die het echt gemaakt hebben in de paardensport, zelf zou ik ongelooflijk graag een eigen dressuurstal hebben later handel en eigen fok en die droom kan uitkomen dat weet ik, alleen maar als je hard genoeg in jezelf gelooft en er voor werkt!

Ik heb ook niet graag trainers die beginnen te roepen enz... maar soms heb je geen keuze en meestal weten ze het ook beter, vroeger stapte ik gewoon van mn paard en zei: jij geen respect voor mij, ik ook niet voor jou (moment dat ik de juiste trainer zocht) maar nu begrijp ik ook waarom ze dit doen, gewoon om je even over dat drempeltje te krijgen van; jij moet nu even luisteren naar mij en niet denken dat je het beter weet, en oké mss is het de eerste maand hard, maar daarna zal het op wieltjes lopen! Maar ik ga ook eerst stage volgen hoor, want ik kom uit België en wil wel 100 procent zeker zijn dat dit is wat ik wil!

Hopelijk heb je er iets aan!!!
Commentaar mag ook altijd natuurlijk Tong uitsteken

Groetjes
Belli

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:19

he belli, je gaat dus deeltijd doen, weet je al waar je gaat werken?en wat rij je op het moment?
de sportklas is niet beide hoor dan kan je ook kiezen uit springen/dressuur alleen bij de manegeklas heb je beide en de dagopleiding

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:57

Heb al een idee van waar ik ga werken, in een superfijne dressuurstal, maar ben zelf nog op zoek naar het geschikte paard, al denk ik wel dat ik dat gevonden heb (gistere) , momenteel rij ik Z2 en ken de oef van ZZ-licht, maar kmoet nu gewoon nationaal starten :d, dus we zijn op weg :d dat van de sportklas wist ik niet... maarja heb toch liever masterclass, die heeft iedereen me toch aangeraden
xxx

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:10

Moeilijk verhaal; mijn moeder heeft me altijd gezegd "maak van je hobby nooit je vak", maar er zijn denk ik wel uitzonderingen. Ik weet dat je het heel graag wilt, maar vergeet niet dat het er in de paardenwereld hard aan toe gaat. En wat gijsenkim zegt, als je ooit iets anders wilt gaan doen dan de paarden, heb je niets aan je diploma van Deurne.

Maar het is ook wel een verschil of je idd die ren- en drafsport gaat doen of de 'gewone' opleidingen waar 100en mensen zich voor inschrijven. En als het echt is wat je wilt, moet je er ook voor gaan denk ik Lachen

Cynthia2
Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:11

Super! OK dan!

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:11

Hey

even om het te laten weten, ik ga na dat 1,5 jaar Deurne wel universiteit doen in België!!! Stel dat je zelf ooit iets meemaakt, fysiek of financieel dan kan je het vergeten, ik wil ook zekerheid, maar ik ben toch te vroeg afgestudeerd dus wil ik dat er gewoon tussen nemen :d

xxx

cindy83

Berichten: 533
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Erp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:08

hai jockeygirl,

jij wil de draf en rensport gaan doen (deeltijd?) heb ik ook gedaan.. niet afgemaakt wel te verstaan, die was helemaal niet verschrikkelijk hoor!!

ik heb het er onwijs naar mijn zin gehad, en ben zeker niet gedrilt, was altijd heel gezellig met klasgenoten en leraren...

dus als je het wil..gewoon doen... dommer zal je er niet worden, toch?!

wat ik wel vind is dat je in de drafwereld sterk in je schoenen moet staan, als je dus de deeltijd opleiding wilt doen, moet je voor 20 uur wit werken op een entrainement, dat krijg je uitbetaalt, de rest zwart en dan kun je meestal fluiten naar je centen.. het is ontzettend hard werken, meestal 7 dagen in de week.. s'avonds mee naar de koers, laat thuis, s'morgens weer vroeg op en er weer tegenaan, en daar bij dus je huiswerk!!

het is zeker zwaar, maar als je het graag wilt, ga ervoor

groetjes cindy

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:45

Bedankt voor de info allemaal.
cindytjuh: bedankt ik had altijd wel willen weten uit ervaring van iemand anders hoe de opleiding daar was. deeltijd is toch 1 dag per week naar deurne en de rest stagé ?
ik ga binnenkort weer en dan inschrijven maar. Ik zal niet weten wat ik anders zou willen worden

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:10

Princess schreef:
he belli, je gaat dus deeltijd doen, weet je al waar je gaat werken?en wat rij je op het moment?
de sportklas is niet beide hoor dan kan je ook kiezen uit springen/dressuur alleen bij de manegeklas heb je beide en de dagopleiding



Dat is dus niet zo, ik doe Sportclass deeltijd en wij hebben springen en dressuur. Ook moeten wij examen doen voor beiden. Ik heb als hoofdkeuze dressuur, heb dus iedere week dressuurles en af en toe ruilen we en dan gaan wij springen en de springers dressuren. Het examen zal een parcours van 1.20 zijn..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:13

obsession schreef:
Dat is dus niet zo, ik doe Sportclass deeltijd en wij hebben springen en dressuur. Ook moeten wij examen doen voor beiden. Ik heb als hoofdkeuze dressuur, heb dus iedere week dressuurles en af en toe ruilen we en dan gaan wij springen en de springers dressuren. Het examen zal een parcours van 1.20 zijn..........


even compleet offtopic: Wat leuk dat je er weer eens bent, tijd niet gezien Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:14

Ilindra schreef:
even compleet offtopic: Wat leuk dat je er weer eens bent, tijd niet gezien Lachen


Heb eindelijk weer eens tijd, ben zo druk met school Haha!
en werk natuurlijk...