Deurne geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindy83

Berichten: 533
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Erp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:17

jockeygirl schreef:
Bedankt voor de info allemaal.
cindytjuh: bedankt ik had altijd wel willen weten uit ervaring van iemand anders hoe de opleiding daar was. deeltijd is toch 1 dag per week naar deurne en de rest stagé ?
ik ga binnenkort weer en dan inschrijven maar. Ik zal niet weten wat ik anders zou willen worden


graag gedaan hoor, ja deeltijd is een dag in de week naar school... veel plezier alvast, en als je daar op school zit, laat dan af en toe horen hoe het daar is!! OK dan!

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:59

Ja, ik ga eerst studeren in België en daarna ook masterclass in Deurne. Lijkt me best leuk! En ik zit nu toch al op een drilschool, dus ik ben wel wat gewend...

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:13

Suzanne_18 schreef:
Biepp:

Alles word goed uitgelegd en ook als jij iets niet begrijpt kan je altijd om uitleg vragen waar je altijd normaal antwoord op krijgt. Een docent trekt niet om niets zijn mond open. Er heerst een kop dicht en luisteren mentaliteit en vragen/argumenten/tegenspraak die met ''ja, maar'' beginnen worden niet geacsepteerd. Houd je je daar niet aan kan je een ''koude douge'' verwachten. En die krijg je dus ook als je een stomme fout maakt die je op het nivo dat je rijd, niet meer hoort te maken. En wat ik al eerder zei, je moet het allemaal met een korreltje zout nemen. Als jij laat zien dat jij je voor 200% inzet hoef je niet bang te zijn voor zo'n ''koude douge''


Douge is neem ik aan douche?? Of geven ze geen lessen Nederlands?

Maar uit bovenstaand stuk straalt alle disrespect ten aanzien van de leerling. Je komt er om te leren. En dat doe je door fouten te maken en vooral veel te vragen. Daarbij vind ik het juist heel belangrijk dat er mogelijkheid is tot discussie. Dit is vreselijk leerzaam en daardoor leer je je mening te verwoorden en dat je bepaalde dingen vanuit verschillende oogpunten kan zien. Dit zal wel een MBO-mentaliteit zijn ofzo Verward. Volgens mij zou ik me op deze school een vreselijke robot voelen. Doen wat je gezegd wordt en meer niet. Als je maar doet wat de leraar zegt en vooral geen eigen mening hebben.......

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:06

Deurne is een leuke school...
Dat is 1 ding wat zeker is!!
Ik ben er zelf ook een paar keer geweest omdat ik daar ook graag naar toe wou maar het is mij afgeraden door mijn instructice en een paar meiden die die opleiding net hebben afgerond.
Ze hebben het mij afgeraden omdat zij allemaal met een paard terug kwamen met 4 verrotten benen. Boos!
Zij konden hun paard of laten slachten of naar een weiland brengen.
En dat wil ik niet ik wil niet een opleiding doen ten koste van mijn paard!!
Ik hoop dat jij er goed overna denkt wat je wil en of je dit wil...

Ik personelijk heb op het Welland gezeten en dat is een erg leuke school.
Je kan er alle kanten op...
Dus als ik jou was zou ik nog maar eens goed naar het Wellandcollege kijken!! *LOL*

Groetjes en suc6 met het kiezen van je opleiding! OK dan!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:48

Mies2 : op het wellantcollege in dordrecht heb je zowiezo al niet de opleiding draf&rensport. en ik vind het net een aftreksel van de middelbare. er staan een paar haflingers en hebben enkel alleen een buitenbak Verward nee ik denk als je daar een opleiding doet zal niet zoveel voorstellen. maar het is ook meer een dieren dan paardenschool. als je al kijkt naar het prijsverschil van bijv. paardenhouderij op deurne of het wellant. dan kan het nooit zo zijn dat die twee opleidingen hetzelfde zijn zitten zoveel verschillen tussen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:57

Al die dingen die hier gezegd worden zijn zo overdreven!! Ze gaan echt wel normaal met leerlingen om hoor, je hebt enkele autoritaire leraren erbij zitten maar over het algemeen zijn ze erg redelijk!
Wij hebben nooit problemen dat je uitgescholden word of weet ik t.
Ze staan open voor jouw mening en natuurlijk moet iemand weleens op zn plek gezet worden.
maar zo overdreven als er hier gepraat word heb ik het nog niet meegemaakt!!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:01

Waarschijnlijk wil ik ook naar Deurna gaan. Het is een dure sport. Je moet in de paardenwereld hard werken, voor weinig salaris.

De meeste negatieve opmerkingen worden gegeven door oud-leerlingen van Deurne die er niet zijn aangenomen of door mensen die er nooit zijn geweest, die dus alleen maar verhalen hebben gehoord van anderen, viavia...

De positieve reacties worden gegeven door mensen die de opleiding ECHT hebben afgemaakt.

Rijden is niet heel belangrijk in Deurne. 1000x belangrijker is je INZET. Als je daar komt met 200% inzet en een gevoel van dat je iets wilt leren, dat je goed kunt luisteren en minder kunt rijden, wordt je eerder aangenomen als iemand die M kan rijden, maar die niet wilt luisteren.

Ik wil de richting paard en sport doen. Pben kan altijd.

Groetjes Aniek.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:29

Duss... Haha! Haha!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:58

deurne... tis nog zo dichtbij maar ik ga toch liever naar leeuwarden,
hbo opleiding en kan je volgens mij veel meer mee
toen ik daar paar keer ben geweest heb ik al meteen gezegd dat ik hier nooit naar toe zou gaan. Al ziet het er wel supermooi uit daar!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:35

Ik heb er zelf ook een tijdje over gedacht om naar Deurne te gaan. Ik heb het toen niet gedaan, omdat ik het zowieso niet kon betalen en omdat ik meer zekerheid wilde. Ik doe nu de HAS in Den-Bosch. Afstudeerrichting paardenhouderij of diergezondheid (ben nog aan het twijfelen). De HAS stond laatst nog in de krant als beste school Haha! en mocht het niks worden met de paarden dan kan ik nog genoeg richtingen op!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:48

BrittKitt schreef:
deurne... tis nog zo dichtbij maar ik ga toch liever naar leeuwarden,
hbo opleiding en kan je volgens mij veel meer mee
toen ik daar paar keer ben geweest heb ik al meteen gezegd dat ik hier nooit naar toe zou gaan. Al ziet het er wel supermooi uit daar!

deurne heeft ook hbo opleiding

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:17

Ja maar die duurt daar veel langer. 5 jaar geloof ik. Je volgt gewoon het mbo traject in het kort (3 jr dacht ik) en voor het theoretisch hbo ga je naar een andere school.

Ik zou eerder kiezen voor de HBO management en paardenhouderij (zo heet ie geloof ik) in Dronten.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:05

Daar heb ik speciaal niet voor gekozen omdat je dan alleen theorie krijgt, en de praktijk toch zeer belangrijk is. Deurne staat tegenwoordig ook wat hoger aangeschreven.
En die in Dronten is veel economisere opleiding dan deurne dat is meer paardgericht

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:08

Bij deurne kun je ook HBO opleidingen doen...

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:29

Heb 3 jaarse deeltijdopleiding in 2 jaar gedaan op deurne.

Is me goed bevallen hoor Lachen Zoals loeffen altijd zegt : 'niet teveel....JA MAAR....'
Gewoon luisteren Haha!

Meeste mensen moeten zich alleen afvragen WAAROM ze naar deurne gaan ? toekomstgericht.

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:44

Ik wil ook graag een opleiding met paarden gaan doen, maar wel op HBO niveau. Nu wil ik waarschijnlijk naar de CAH in Dronten (management en paardenhouderij) , maar nu zeggen jullie dat ze ook HBO in Deurne hebben? Want daar heb ik ook naar gezocht en ik kon alleen de opleiding vinden waarbij je eerst 3 jaar MBO in Deurne doet en daarna nog 2 jaar de STOAS. Maar kan iemand mij dan alsjeblieft vertellen welke opleidingen op HBO niveau ze nog meer op Deurne hebben??
(ik ben op www.helicon.nl geweest maar daar kon ik ook niet meer info over HBO Deurne vinden)
Want als die er ook zijn wil ik misschien toch wel naar Deurne Lachen

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:41

Dat IS de HBO van Deurne. Je hebt dan gewoon 3 jaar praktijk (mbo dus) en daarna op een andere school (waarmee deurne samenwerkt) 2 jaar theorie. Als je het bijv. na die 3 jaar niet meer ziet zitten kan je gewoon stoppen en krijg je je mbo diploma.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:42

Jockeygirl...heb je al ervaring in de rensport?? bijv. een bijbaantje?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:22

Die 2 jaar is ook nog gewoon praktijk
en die 3 jaar heb je ook gewoon theorie hoor

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:31

Citaat:
Ik wil ook graag een opleiding met paarden gaan doen, maar wel op HBO niveau. Nu wil ik waarschijnlijk naar de CAH in Dronten (management en paardenhouderij) , maar nu zeggen jullie dat ze ook HBO in Deurne hebben? Want daar heb ik ook naar gezocht en ik kon alleen de opleiding vinden waarbij je eerst 3 jaar MBO in Deurne doet en daarna nog 2 jaar de STOAS. Maar kan iemand mij dan alsjeblieft vertellen welke opleidingen op HBO niveau ze nog meer op Deurne hebben??
(ik ben op www.helicon.nl geweest maar daar kon ik ook niet meer info over HBO Deurne vinden)
Want als die er ook zijn wil ik misschien toch wel naar Deurne


De eerste 3 jaar doe je het MBO, maar daarin zitten ook HBO vakken. Na deze opleiding (half jaar stage, half jaar Deurne) ga je inderdaaad naar de STOAS. Als je dat zou willen tenminste...

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:29

Niekoezz schreef:
De eerste 3 jaar doe je het MBO, maar daarin zitten ook HBO vakken. Na deze opleiding (half jaar stage, half jaar Deurne) ga je inderdaaad naar de STOAS. Als je dat zou willen tenminste...

Tja, als dit toch idd wel de enige HBO op leiding in Deurne is, ga ik toch liever naar de CAH. Op zich vind ik de combinatie van 3 jaar praktijk/ 2 jaar HBO wel goed, maar op de STOAS wordt je 'klaargemaakt' om leraar te worden, en dat wil ik dus niet. Volgens mij was een combinatie van Deurne/CAH veel beter geweest. Of zeg ik nu iets verkeerds? Hebben jullie daar misschien andere ervaringen mee?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:08

je word helemaal niet klaargemaakt om leraar te worden hoor
de stoas is meer de economischere richting

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:24

Ik heb verschillende info opgevraagd van Stoas en idd daar zeiden ze allemaal dat het een soort lerarenopleiding was. Beetje vaag dus Verward

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:43

tja, bij mij hebben ze dus erg duidelijk gezegd dat het een lerarenopleiding is. Ik heb ook nog een speciaal gesprekje met een leraar gehad om het er verder over te hebben, en hij zei dat ik er toch echt rekening mee moet houden dat het een lerarenopleiding is.
Het is niet zo dat iedere afgestudeerde student leraar wordt, maar dat is wel waar je voor klaargemaakt wordt. Maar je hebt met elke opleiding dat er mensen een andere baan krijgen dan dat ze voor worden opgeleid.
Het is juist zo dat de CAH meer een economische richting is. Dus ik snap niet waar stalleke haar info vandaan heeft? Of ben je misschien in de war met de CAH?
En net wat ik al zei, bij de STOAS sta je al binnen enkele weken voor de klas, en dat moet je wel willen natuurlijk.
Maar als je absoluut geen leraar/lerares wilt worden, zou ik er toch niet heen gaan. Ik denk ook dat de leraren je dan ook afraden bij hun te komen. Want zo eerlijk zijn ze daar wel. Ze hebben zelfs (met een beetje moeite) mij aangeraden bij de CAH te gaan kijken, omdat dat hun dan toch beter voor mij leek, als ik geen lerares wou worden, maar in een paardenbedrijf terecht wou komen Lachen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:45

ík heb t over de HBO deurne, die 2 jaar waar je deels op de Stoas zit is meer de economische en management kant van de 5 jarige opleiding. Dat is wat minder paard gericht en wat meer economisch gericht
vraag t anders Princess, die doet die opleiding nou.