'Tegen-manege bokkers'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:26

djuno schreef:
zie ze wekelijks als mijn zoon rijdt...weet je nog? En niet alleen mijn zoon rijdt er maar ook mijn man....en die zit vaak op KELVIN

O, sorrie Bloos helemaal vergeten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:27

stef schreef:
ben het met samm eens, en ik vind die bonte (de grote, van de ander zie ik alleen maar een kont Haha!) helemaal geweldig!
Voordeel van manegepaarden/pony's, die hoeven niet knap te zijn. Wij hebben meerdere (met name oudere) pony's die echt niet moeders mooiste zijn, maar ze zijn zo ontzettend braaf dat de beginners om hun vechten wie erop mag!

Dat is Sam, mijn lieveling Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:26

LovingTweety schreef:
Manegepaarden zijn geweldig!! Ik kan het weten Tong uitsteken Heb er namelijk zelf 1. Ik vind maneges juist enorm belangrijk. Het zal toch wat zijn dat mensen gewoon paarden kopen zonder eerst fatsoenlijk te leren rijden. ODE AAN DE MANEGE'S


Ik heb er ook een zie profiel. Lachen

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:34

Ok, de paarden die er staan worden soms inderdaad helemaal verknald. Ik ben niet tegen manege paarden, ik rijd zelf op een manege en heb een bijrijdpony. Ik behandel ze hetzelfde en vind ze allemaal even lief.
Ik ken genoeg mensen die een manege paard hebben gekocht en wat ook nog eens toppers zijn geworden!

Bij mij hier op de manege hebben ze het totaal niet slecht, ze komen allemaal buiten, krijgen genoeg voer en worden goed verzorgd!
Er zijn natuurlijk ook maneges waar dit helemaal anders is. En ik ken er wel een paar waar het dus echt zielig is.

Manege paarden afkraken die het niet goed hebben? Nee.. Kraak eerder de eigenaren af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:40

Sk4t3r schreef:
Ok, de paarden die er staan worden soms inderdaad helemaal verknald. Ik ben niet tegen manege paarden, ik rijd zelf op een manege en heb een bijrijdpony. Ik behandel ze hetzelfde en vind ze allemaal even lief.
Ik ken genoeg mensen die een manege paard hebben gekocht en wat ook nog eens toppers zijn geworden!

Bij mij hier op de manege hebben ze het totaal niet slecht, ze komen allemaal buiten, krijgen genoeg voer en worden goed verzorgd!
Er zijn natuurlijk ook maneges waar dit helemaal anders is. En ik ken er wel een paar waar het dus echt zielig is.

Manege paarden afkraken die het niet goed hebben? Nee.. Kraak eerder de eigenaren af!

AMEN

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:22

Ik heb nooit problemen gehad met maneges of manegepaarden (heb er 7 jaar gereden Haha! )

Maar het valt me wel op, dat ik nu pas echt leer rijden nu ik Camble heb..
Ze had zelfs moeite met rechte lijnen (bv hand veranderen) en manegepaarden doen zo'n dingen praktisch automatisch.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:27

Ik heb nooit les gehad op een manege, gelukkig niet. Als ik zie hoe het er aan toe gaat daar..... Ik ben blij dat ik nooit les daar heb gehad. Voor kinderen vind ik het OK, dat is een kwestie van vertrouwd maken met een pony en dat is super. Maar wil je verder in de paarden, ga dan van de manege af en zoek een fokker waar je paarden van kunt rijden! Daar leer je van!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:27

ik hoor ook heel vaak dat mensen zeggen "ach manegepaarden zijn kunnen niets!"
nou ik heb stage gelopen op een manege.
tjonge, wat kunnen die paarden goed lopen! en ze hebben ook nog meer conditie dan andere "gewone" paarden

jah_ik
Berichten: 155
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:43

sorrymijn reactie klopte neij helemaal, er was een helft weg? hoe komt dat nouw weer? Verward Ziek ik snap er niets van!!!!!!!!!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:50

Ik rijd ook op manegepaarden buiten mijn eigen paard om. Het is goed om op veel verschillende paarden te rijden en je kunt best veel leren van manegepaarden. Die zijn niet altijd braaf (tenminste, op de manege waar ik rijd) zoals mijn amethyst. Ik heb heel veel respect voor deze paarden. Dat ze toch altijd maar weer hun rondjes lopen meestal zonder morren! Vind ik knap. Als ik paard was zou ik ze dat niet nadoen Tong uitsteken . En indd manegepaarden hebben ook vaak een veel betere conditie dan ''gewone'' paarden.
Op de manege waar ik rijd worden de paarden goed verzorgt en zijn nog (redelijk, de een wat beter dan de ander) goed te rijden. Ze worden ook vaak door gevorderde ruiters bereden en blijven daardoor veel fijner te rijden. Ze gaan bijna elke dag de wei in en worden keurig verzorgd, zien er ook netjes getoiletteerd uit.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:55

Zonder een manege kunnen de meeste kinderen/volwassene nooit leren rijden. Ik vind alleen wel dat iedereen op moet letten waar ze gaan rijden (dat de paarden/pony's niet te veel lopen, er goed uitzien enz.).
En dan nog 1 ding, manege paarden en pony's zijn de beste paarden van de wereld, want ze laten alles toe en vinden het maar best als een kind er op zit te hobbelen. Ook is niet elke manege hetzelfde, maar meestal hebben de paarden het niet slecht en komen er vaker uit als een pension paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:02

LuvdaTossa schreef:
Ik heb nooit les gehad op een manege, gelukkig niet. Als ik zie hoe het er aan toe gaat daar..... Ik ben blij dat ik nooit les daar heb gehad. Voor kinderen vind ik het OK, dat is een kwestie van vertrouwd maken met een pony en dat is super. Maar wil je verder in de paarden, ga dan van de manege af en zoek een fokker waar je paarden van kunt rijden! Daar leer je van!

Kijk, dat is nou net wat ik bedoel Knipoog
Is er een manege slecht, dan zijn direct alle maneges slecht Scheve mond

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:03

Dookie schreef:
Ik heb nooit problemen gehad met maneges of manegepaarden (heb er 7 jaar gereden Haha! )

Maar het valt me wel op, dat ik nu pas echt leer rijden nu ik Camble heb..
Ze had zelfs moeite met rechte lijnen (bv hand veranderen) en manegepaarden doen zo'n dingen praktisch automatisch.

Da's niet helemaal waar, dat laatste.
Zelfs manegeponys doen niet alles automatisch hoor Knipoog
Een hele brave lieve pony bij mij op de manege kan ook geen rechte lijnen rijden. Tong uitsteken

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:06

Op 5 van de 6 maneges, gingen de paarden in draf zodra de lesgever draf zei..

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:34

Slome paarden niet Schijnheilig
Nee oke, je hebt wel een beetje gelijk, maar niet alle paarden zijn zo hoor Knipoog

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:36

Nou, ik rijd op een manege omdat ik geen eigen paard heb, en ik ben er super blij mee Haha!
De lessen zijn leuk, de sfeer is altijd gezellig en ik ben helemaal gewend aan de paarden

Trouwens, die 2e foto, dat paard links bij het hek, is die verkocht?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:50

Ik vind niet dat alle maneges slecht zijn en ook niet alle manege paarden. Er zijn vel paarden waar je goed op kunt rijden en echt wat mee kunt. We hebben zelfs 2 weekenden terug 5 limburgse kampioenen springen binnengehaald bij ons op de manege. En dat hebben ze geleerd door op mange pony;s te oefenen Haha!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:31

Toen ik nog jong was Knipoog reed ik wedstrijden ...op een manege pony..(foto van pony zie je hiernaast...bij mijn naam)
Pony liep bijna elke dag mee in de les...en dus ook op concours...
Alle pony's hebben het Z gehaald...is het niet in springen..dan in dressuur of 4-of 8 tal.
Ik vind de manege waar ik reed/en weer ga rijden hoop ik een goede manege al weet ik dat er heel veel mensen anders over denken..ik heb er goed leren rijden...en oke...ze is streng..al moet ik zeggen dat dat eel erg meevalt de laatste paar jaren.

Ik zal nooit zeggen dat het "maar" manege paarden/pony's zijn...ze kunnen net zo goed lopen...ligt er net aan wie er op zit.
Ben inderdaad ook blij dat er maneges zijn want anders had ik het nooit geleerd want niet iedereen het geld heeft om een paard te kopen...(helaas)

loulou

Berichten: 14810
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:03

ik heb ook vooral slecht ervaringen met maneges.
ik heb 4 jaar op een manege gereden.
de paarden en ponys stonden allemaal in stands. smorgens werden de ponys opgezadel (zonder te poetsten) en het hoofdstel achter hun kont aan de muur gehangen. er was geen maximum aan lessen dat ze achter elkaar mochten lopen. als ze een x een les niet hoefde te lopen werd het zadel er niet afgehaald, singel wel een gaatje losser. en het hoofdstel wel afgedaan, maar nie altijd.
de lessen waren slecht, soms wel met meer dan 13 man in 1 bak! dan liep het voorste paard dus bijna met z'n neus tegen het achterste paard.
iedereen hobbelde achter elkaar aan.
na 4 jaar had ik nog nix geleerd. alleen dat als je met je benen schopte hij harder ging. en dat als je aan links trok je paard naar links en rechts je paard naar rechts ging.
echt heel slecht!
naja na 4 jaar ben ik dus weggegaan.

toen ben ik op een manege gaan rijden waar je wel beter les kreeg, zelf moest poetsten, opzadelen enz..
maar de paarden zagen er ook maar matig/redelijk uit.

na een jaar ben ik ook daar weggegaan en ben ik voor 20 gulden in de week een pony gaan verzorgen (had hem dan helemaal voor mezelf op 2 dagen in de week na waarom ze 2 uur les moest lopen)

en na een jaar of 3 heb ik daar loulou gekocht en nou dus een eigen pony Lachen

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:22

ik geef je helemaal gelijk sammm, ik heb er veel opgeleerd, nu nog trouwens, ik vind dat manege paarden respect verdienen, want zij laten wel iedere dag een andere ruiter op hun rug, ervaren en onervaren.

loulou

Berichten: 14810
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:02

manegepaarden verdienen zeker respect

maar sommige manege eigenaren minder.