[Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 16:28

En zo zitten we alweer in februari en is er weer genoeg gebeurd...

We hebben inmiddels ook een eigen trailer aangeschaft, dus zijn nu volkomen onafhankelijk en dat voelt zo goed!
Er staan mooie dingen op de planning *\o/*

Verder voelde ik wat aan Tani en heb ik de smid maar weer gebeld voor overleg, de stand is wat aangepast en ze staat nu op een leren zooltje, dit doet haar enorm deugd <3
Ze loopt weer als een tierelier, zo fijn!
belabberde kwaliteit maar geeft wel een klein beetje idee van hoe lekker ze aan het sjouwen is
Afbeelding


M'n dochter had afgelopen weekend na ruim een half jaar weer even lekker gereden met het westernzadel, en het maakt Tani ook echt niks uit wat je op d'r rug knoopt, ze doet het altijd fijn!
Ze hebben zelfs gegalopeerd, en dat is toch al zeker 2 a 3 jaar geleden...
Ik was de bak al uit gezet :') dus helaas geen filmpjes of foto's verder, m'n dochter heeft (terecht) zoveel vertrouwen in Tani dat ze gewoon lekker een uurtje samen hebben gewerkt <3
Afbeelding


Mijn moeder heeft ook een doel en is kleine stapjes aan het maken door Tani uit te stappen en zo verder op te bouwen naar hopelijk een B proef...
Ik heb er alle vertrouwen in, aan Tani zal het zeker niet liggen maar m'n moeder d'r lichaam laat haar wel een beetje in de steek.
Afbeelding

Wat een eer om dit paard te mogen hebben... _/-\o_ <3

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:06

Het is toch echt heerlijk om te zien dat jullie allemaal van haar genieten.
Maar vooral ook tani ook van jullie geniet!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 17:17

Wat lief dat je dat zegt Hagelslag.
We doen ons best om Tani ook terug te geven wat zij ons geeft, en ik geloof dat ze dat wel voelt...

De winter is niet echt ons seizoen :+ , Tani heeft 2x een blessure gehad eind zomer- en winterperiode, trainingsmogelijkheden zijn wat minder en ze valt wat terug in bespiering normaal gesproken.
Maar deze winter komt ze wel echt goed door vind ik, gister voor de laatste keer geschoren en nu ook dr koppie volledig kaal zodat ze straks mooi d'r zomervachtje in kan :D
En weer zo ontiegelijk braaf hè, d'r oren vond ze echt een ding maar met rust en regelmatig een snoepje erin liet ze het super toe <3
D'r buik mag nog iets strakker maar ben echt heel tevreden over hoe ze ervoor staat momenteel, bijna 20 lentes jong
Afbeelding

Ter vergelijking hoe ze kwam
Afbeelding


En een mijlpaal vandaag, helaas geen beeldmateriaal, maar m'n moeder heeft weer een rondje gedraafd *\o/*

Zaterdag hebben we weer les, hopelijk kan ik daar wat leuk beeldmateriaal van laten zien.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:57

Ik herken gewoon de tevreden blik van de merrie van mijn zusje.
Ze is nu 20 jaar bij ons.
En je ziet het overduidelijk aan haar als ze geniet van de aandacht en wat doen.
Je ziet duidelijk als ze het er niet mee eens is maar het wel doet omdat wij het van haar vragen.

En toen mijn veulen in november een naar ongeluk had, zag je hoe extreem het haar aan het hart ging.
En toen iris een maand later weer thuis kwam, hoe tevreden als dat ze was.
En de tevreden blik zie je bij tani ook

3heathcliff5
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-06-18

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:04

Tani’s glow up, haha. Nog even volhouden, de lente komt alweer dichterbij

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 15:34

Gister weer eens les gehad en ze ging weer zo fijn <3
Doel was meer bergop en werken aan de lengtebuiging, beiden prima gelukt en wat deed ze weer hard haar best!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag even rondom gecheckt op gevulde benen of spierpijn, maar ze is echt van staal denk ik _/-\o_ , want ze was zeer fris en aan niks te zien of te merken dat ze gister zo pittig had gewerkt...
Toch een kwartiertje aan de hand gestapt maar moest flink doorlopen om haar bij te houden :')
Lekker dier <3

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:44

Zo op die laatste foto komt ze heel mooi bergop zeg! Knap weer en heerlijk om te volgen

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 20:33

Gister een onwijs fijne training gehad, helaas werkte m'n telefoon niet mee met filmen _-:(
Ze was wel mega heet, heb gewoon spierpijn rond m'n heupen van haar explosieve galop _O-
En ze wordt gewoon bijna mooi, hoe ouder, hoe knapper (en frisser :') )
M'n moeder stapt haar elke keer uit en als het goed voelt ook een drafje, en zo bouwen we dat telkens wat verder uit...
Afbeelding

Vandaag weer een foto van een stalgenootje gekregen, ik krijg daar geen genoeg van <3
Ze ligt ook echt op beide zijdes, maar op rechts slaapt ze echt (elke dag een goor oor :j )
Afbeelding
Helemaal rechts zie je onze mascotte Blossom <3
Moet toch telkens weer een beetje lachen om hoe houtje-touwtje ze staan, maar het werkt en ze zijn tevreden, en dat is het allerbelangrijkste!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:39

Ik word altijd zo blij van jouw topic! Het is zo fijn te zien hoe blij jullie met haar zijn, hoe iedereen op z'n eigen manier geniet en ook hoe goed ze eruit ziet en fijn erbij loopt!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 21:00

Dank je wel!
Leuk dat dat in het topic ook naar voren komt, het plezier wat we hebben met Tani <3

Ik was van de week ziek waardoor Tani onbedoeld 4 dagen vrij heeft gehad...
M'n moeder heeft haar 2x gelongeerd maar dat is echt Tani d'r hobby niet _O-
En vanwege haar leeftijd wil ik haar regelmatig aan het werk houden, dus het was even een kleine domper dat ik ziek werd.
Gelukkig gister en vandaag een kort rondje kunnen rijden, en de laatste weken gaat ze zo onwijs fijn!
Ik denk, zij doet <3
En ze doet altijd een stapje meer dan ik vraag :')
Ze was dan ook flink heet, maar ook dan blijft ze betrouwbaar.

De eenvoudige wissels vind ze echt een leuk spelletje, en we zijn de afgelopen tijd meer bezig om haar nog wat meer op achter te krijgen, maar vooral het aangaloperen gaat dan weleens onstuimig :D
Afbeelding
Ik zit niet zo geweldig door de krachtexplosie :+ maar wat blijft ze me verbazen...
Niet alleen hoe makkelijk ze het werk doet, maar ook hoe ze lichamelijk blijft ontwikkelen.
Ik kreeg weleens te horen dat men haar achterhand zo klein vond vergeleken met de rest van haar lijf, maar ik denk dat ze aardig in proportie is nu :D

En ze kan ook weer heel makkelijk schakelen naar lang en laag, ze is enorm sterk en soepel geworden de laatste tijd!
Afbeelding

En we kregen heel leuke complimenten van de (nieuwe) dierenarts die kwam enten, haar eerste reactie "zo, wat een leuk paard!", en later nog dat ze er zo goed verzorgd uit ziet <3
Daar groeien we wel een beetje van :o

En nu op naar beter weer, zodat ze weer afentoe de wei op kunnen en we lekker naar het bos kunnen, dat verdiend ze!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 21:45

Na deze druilerige dag dit topic maar even opvrolijken met zonnige foto's van gister <3
Afbeelding
Afbeelding

BritHittepit

Berichten: 2553
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:16

Ze is TOCH ECHT KNAP he

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 20:07

Waar blijft die lente?? -O-

Tani is vorige week mee geweest op wedstrijd, en dat was lang geleden waardoor ze echt een beetje van de leg was...
Gelukkig was ze de volgende dag gewoon weer haar fitte, frisse zelf dus lichamelijk heeft ze er niet veel van te lijden.
Zondag gaan we weer, even wat vaker achter elkaar zodat ze weer wat routine krijgt.
Hopelijk blijft het droog en rijden we buiten, daar is ze echt meer op d'r gemak dan binnen.

Verder heeft zij wel de lente in d'r bol, ze was gister zo fris dat ik een moment had waarop ik dacht "als ze nu door gaat, lig ik er naast" :+
In onze binnenbak kan ze niet echt d'r benen strekken en in de wei is het direct grazen natuurlijk, maar gelukkig mocht ze wel dr benen strekken in de bak van de buurvrouw en wat had ze het nodig <3

Onlangs is ze 20jr geworden, en dat zie je er echt niet aan af <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En we hebben sinds kort echt een eigen stukje wei waar ook Blossom lekker los kan, zo fijn!
Afbeelding

3heathcliff5
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:47

Succes zondag!
Heerlijk wanneer ze zo lekker in haar vel zit dat je gaat twijfelen aan de leeftijd.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 17:16

Zo, de 2e proef van dit jaar hebben we ook weer gereden <3
Wat een ongelooflijk fijn paard is ze toch!
Ze was zoveel relaxter dan vorige week, echt super fijn.
Ze kwam ook heel fit d'r proef uit, een teken dat ze het mentaal weer goed aankan, ze was vorige week gewoon echt een beetje overdonderd... :(:)
We hadden ruim 56,5%, met 1 grove fout.
Ik had iets meer gehoopt en ook verwacht, nog geen 60% want dan moet ik echt een foutloze proef neerzetten, maar voor echt goede onderdelen 6en vind ik jammer.
Maar goed, elke jury heeft z'n smaak en puntjes waar ze strenger naar kijken, we hadden meer punten dan de vorige keer en dat is al een plus.
Wel een mooi compliment over m'n rijstijl, dat is dan wel weer erg leuk!

Afbeelding

3heathcliff5
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-06-18

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:20

Jullie komen er wel hoor! Weer even rustig het wedstrijdritme pakken en dan kan de jury niet om een Tani heen die in de ring loopt te shinen.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 19:38

Lief! Het is inderdaad belangrijk om wat ritme te krijgen, en ik zal ook eens een proefgerichte clinic gaan rijden, kijken wat ik dan nog voor tips mee kan krijgen.
De proeven moeten gewoon foutloos zijn met een paardje als Tani, en dat zijn ze nog niet maar mag en kan ik in dit stadium ook niet verwachten.
En buiten de wedstrijden heb ik gewoon zoveel plezier met haar <3
Ze is in alles zo lief, zacht en gezellig, altijd hinniken naar ons, laat zich altijd pakken ook in de wei (of ze er 15 minuten of 2u op staat maakt geen verschil), is nooit chagrijnig, altijd fijn te rijden, niet kijkerig, niet schrikkerig enz enz, en dat maakt waarom we zo gek zijn op haar!
En geen enkele jury weet dat, die punt die 5 minuten in de ring...

Maar het zou wel fair zijn om voor de goede onderdelen ook eens 7ens te krijgen, en ik heb zulke jury's gelukkig ook gehad, dus ik weet dat het kan :)
en vriendelijk rijden wordt nog steeds niet door elke jury beloond, als ik zo rondkijk wat er wint(op andere concoursen, als ik zelf start kan ik het niet beoordelen omdat ik niet iedereen uit dezelfde groep zie rijden) dan is er nog veel werk te verrichten in de sport

Ik heb onwijs veel zin in 3 mei, dan gaan we weer *\%/*
Ze is wel echt een zomer-paard, ze begint er weer zo mooi uit te zien nu d'r vacht weer donkerder wordt en d'r buikje wordt weer strakker terwijl ze ook bijna dagelijks op de wei komt nu.
Ik geef d'r geen ongelijk trouwens, ik ben ook echt op m'n best met langer daglicht en een zonnetje :D