Hondje de helenacht al epeleptie aanvalen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Hondje de helenacht al epeleptie aanvalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 11:12

sorry mensen maar moet het ff kwijt..

Mijn hond je heeft al ruim twee jaar epeleptie aanvallen en het ging steets goed ze werd steets weer wakker uit de epeleptie, maar sind twee dagen is het bijna non stop door gegaan. Verdrietig
Vanacht de heleavond bij mijn hondje gezeten het is zo zielig ze is gewoon helemaal uitgeput ze kan gewoon niet meer.
Vanmidag ga ik naar de dierenart want ze is nog steets niet 100% elke keer als ze gaat slapen heeft ze het weer het beesies komt zo toch niet aan zijn rust!!
Ik weet nu echt niet meer wat het beste voor haar is...

Ik hoop dat ze nog een medicijn voor haar hebben want ze zit nu in het stadium van kluster aan vallen (om de twee uur een aanval) het volgende stadium is het hoogste en dat is een aanval die vataal kan worden..

Ik voel me zo kl*te ik kan gewoon niets voor haar doen..*zucht*

sorry moest het ff kwijt..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:15

Krijgt ze geen medicijnen tegen epilepsie? Misschien moet ze dan zwaardere medicijnen krijgen.
Heel veel sterkte, ik hoop dat ze het op kunnen lossen.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 11:18

Ze krijgt 2x op een dag medicijnen ik weet niet precies wat daar allemaal in zitten maar dit was al de hoogste dosis die ze mag en kan hebben ze is pas twee en als de aanval niet stopt mogen we er een spuit geven met valium ze heeft al drie gehad en eigelijk is dat al te veel Scheve mond en het ergste is dta ze er verslaaft aan kan worden omdta het een verslavende werking heeft. Verdrietig

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:15

JEETJE wat verselijk zeg.. echt te zielig voor woorden. arm beestje en vooral ook arm baasje...!
heel vel sterkte ermee. het is echt vreselijk om je huisdier zo te zien lijden (mijn kat moet vanavond ingeslapen worden dus ik weet hoe je je voelt)...
echt HEEL VEEL sterkte ermee...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:14

Hoihoi,

wat ontzettend frustrerend is het als je je hondje zo moet zien lijden en er niets aan kan doen om haar te helpen... Als ze nu dus in het 1 na hoogste stadium is, is er hierna niets meer aan te doen. Ze kan vanaf nu in een Grand Mal (zo noemen ze dat meen ik) terechtkomen en er nooit meer uit ontwaken. Als ik jou was zou ik je hond én jezelf dat leed besparen!

Sterkte!!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 13:39

jah daarom ga ik ook naar de dierenarts vandaag ik weet het echt niet meer want als ze geen aanvalen heeft of gewoon tussen door is ze heel vrolijk lekker renne en spelen.Ik heb hara een knuffel gegeven en die is ze helemaal aan het verslinden. dus daarom iz het ook z'n moelijke keuze want ze heeft nog wel lol

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:39

Jemig, je staat voor een moeilijke beslissing denk ik. Je hondje is pas 2 jaar oud en nu al in zo'n ver gevorderd stadium van epilepsie terecht komen... Scheve mond
Ik denk dat als je heel rationeel bent, je maar 1 ding zal kunnen doen. En dat is tevens het moeilijkste wat je kunt doen...

Heel veel sterkte maar vooral wijsheid.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:50

Ik ben bang dat het eerlijker tegenover je hondje is om haar vreedzaam te laten gaan, hoe moeilijk dat ook is..
Zo heeft ze toch eigenlijk ook geen leven meer, na 2 uur is ze nog niet eens hersteld van de eerste aanval, en bij elke aanval sterven een heleboel hersencellen af...
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte!
Hoe het is weet ik helaas maar al te goed, ook ik heb mijn hond moeten laten inslapen vanwege epilepsie, maar dat was toch een beetje anders want ze was al bijna 12 en eigenlijk altijd gezond geweest, ze bleek een hersentumor te hebben...

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 16:20

het is heel erg moelijk want ik hoorde net (want ik zit op me werk) dat ze al een tijdje geen aanvallen meer heeft gehad en dat ze weer zit te zpelen..moelijk..moelijk.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:48

mijn oma heeft ook zo n hondje gehad moest ook iedere dag op tijd zijn valium pilletje hebben helaas heeft ze hem een paard maanden geleden moeten laten inslapen want de aanvallen waren veel te snel na elkaar op het het laatst

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:03

heel erg veel sterkte houd ons op de hoogte!
hoop dat er idd goeie medicijnen voor zijn!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:07

heel triest, maar als dat dier nu al zo'n erge epilepsie heeft, ben ik bang dat het gauw ophoudt.
Dit is geen leven voor zo'n dier.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:40

Ben het eens met Billy. Ik weet dat je voor een moeilijke keuze staat, maar hoe moeilijk het ook is denk niet aan jezelf...(ik weet het superlastig) Ik heb zelf ook epilepsie (of tenminste gehad) Op sommige dagen had ik ook 70 kleine aanvallen, en dat was een ramp, moet je nagaan voor je hond.

Ik zeg niet dat je je hond moet inslapen, maar idd goed overleggen met je da, die zal er namelijk alles aan doen om het voor je hond zo gangbaar mogelijk te maken.

Heel veel sterkte

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:47

Jeetje wat erg voor je, en voor je hondje natuurlijk!!
Ik hoop dat het snel beter gaat, sterkte

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:43

Jeetje wat erg voor jou en voor je hondje... ik hoop dat jij en de dierenarts de juiste beslissing maken. Lijkt me verschrikkelijk om je hond zo te moeten zien. Sterkte!

jij ook Meyke heel veel sterkte!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:21

Ik zal het je maar gewoon bot zeggen zoals ik het denk. AF LATEN MAKEN. Daarmee doe je je hond een groot plezier. Het is namelijk niet zo dat ze er alleen last van hebben tijdens een insult, waarschijnlijk is het bij jouw hond al zover dat hij zichzelf nauwelijks nog kent of tegenkomt en de hele dag een soort van verdwaast is. Dit is echt te gruwelijk voor woorden, zowel voor je hond als voor jou. Door hem in te laten slapen doe je echt het enige goede, dat wat nodig is.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:53

ik heb ook een hondje gekend, maar die was al oud..
ze had een tumor achter het oog, dat is geopereerd maar na die tijd kreeg ze ook aanvallen.
rocky is er in blijven hangen en leeft nu niet meer.
maar als ze nu weer goed is en lekker speelt, ik bedoel, met epeleptie valt wel te leven, alleen is het anders dan "normaal". ik zou het nog even aankijken en met je da overleggen.
maar als ze er echt heel veel last van heeft.. tja..verplaats je in je hond.. zou jij verder willen???

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:54

leuk beschreven: epeleptie..

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 09:46

klaske schreef:
leuk beschreven: epeleptie..

sorry ben niet zo goed in het schrijven van nederlands.. Bloos!
Nou ik overlegt met mijn dierenarts ik heb nog zwaderdere medicijnen gekregen en ik moet het een weekje aan kijken of ze op knapt zo niet is het toch einde verhaal.op het moment heeft ze kleine aanvalen en ikvind het zo zielig want elke keer word ze toch weer vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:44

Onze Golden heeft ook last van epileptische aanvallen en krijgt daar medicijnen tegen (moet je geven voordat de aanval begint), maar deze aanvallen komen niet echt heel erg vaak voor. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat het eerlijker tegenover de hond is om hem te laten gaan. Hoe hard ook, maar hoeveel kan een hond verdragen??? Heel veel sterkte!!! Ach gut

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:46

Odin schreef:
Jemig, je staat voor een moeilijke beslissing denk ik. Je hondje is pas 2 jaar oud en nu al in zo'n ver gevorderd stadium van epilepsie terecht komen... Scheve mond
Ik denk dat als je heel rationeel bent, je maar 1 ding zal kunnen doen. En dat is tevens het moeilijkste wat je kunt doen...

Heel veel sterkte maar vooral wijsheid.


Mee eens... Hoe hard het ook klinkt, voor je hondje is het een hel om iedere keer dit mee te moeten maken.

Sterkte met je beslissing! Ach gut

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:11

Oow wat erg voor jou in je hondje Vriendjes zijn? Ik hoop dat je alsnog een oplossing kunt vinden voor de aanvallen.. maar anders is in laten slapen altijd nog beter als pijn laten lijden Ach gut

Heel veel sterkte!! OK dan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:14

hoi,

Ik weet wat je meemaakt.
Mijn hond heeft ook epileptische aanvallen. Hi jis 4 jaar oud. Hij heeft ze ook vrij hevig. Hij heeft er gemiddeld eentje in de 3 weken, maar als hij er een heeft dan is hij uuuuuuren bezig. hij komt bij en krijgt weer een nieuwe enz enz... dat kan zo wel tot 8 x toe. Hij is dan helemaal doodop en kan echt niet meer, de rest van de dag is hij niet meer aanspreekbaar en wil eigenlijk niet eens uitgelaten worden, alleen maar slapen. heel zielig. In overleg met de DA zou hij eigenlijk een spuitje moeten, maar dan moet ik dus met een super vrolijke en enthousiaste, 45 kilo zware, lobbes naar de DA moeten en hem dan moeten laten gaan...NO WAY ! dat gaat me niet lukken. Dan daarbij wil mijn vriend niet dat dat gebeurd.

Spike (zo heet hij) kreeg eerst altijd medicijnen, maar die werden zo opgehoogd dat hij eigelijk al teveel kreeg en toch ook de aanvallen kreeg.
Hij krijgt net zoveel aanvallen mét medicijnen als zonder medicijnen.
Hij kreeg Phenobarbital. Wat krijgt jouw hond ? en hoeveelpillen van hoeveel mg krijgt hij. Wat weegt je hond ?
Helaas is Nederland niet zo ver op dit gebied als bijvoorbeeld, Amerika.
Daar doen ze testen, kunnen tientallen verschillende soorten medicijnen aanbieden en hier hebben we alleen Phenobarbital.

Spike zijn hersenen hebben echt een flinke klap gekregen hoor, want hij is totaal niet meer de hond als 2 jaar geleden. Hij is idd wat verward en schikachtig en luistert ook niet meer.

Sterkte me je beessie ! Je mag me altijd PB-en hoor als je vragen hebt.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:16

Gelukkig zijn er verschillende medicijnen beschikbaar. Soms helpt de ene niet en de anders juist heel erg goed.
Heb een keer een hond gezien die we 24 uur onder narcose moesten houden omdat de aanval niet ophield. En nu loopt ie vrolijk rond en is het redelijk onder controle. Maar als het niet werkt is het wel heel erg jammer...

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:39

hier een foto van mijn hondje meer foto's staan bij in the picture
Afbeelding