veel mishandelde paarden op bokt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: veel mishandelde paarden op bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:03

stef schreef:
-Gaan rijden met baggerpootjes

Liever niet met vieze benen onder zijn beschermers.
Citaat:
-paard komt een keer zijn stal niet uit

Komt altijd zijn stal uit, elke dag.
Citaat:
-veulen staat niet in de opfok

Heeft wel in de opfok gestaan tot bijna 3
Citaat:
-er wordt zelfs gewandeld met een veulen

Voor de opfok heeft hij geleerd aan een halster te lopen.
Citaat:
-ligt een merkloos zadel op ipv een kieffer

Kieffer is onderkant van de A merken markt.
Citaat:
Mensen, jij doet het op jou manier, iemand anders op zijn manier, maar als dat niet jou manier is, wil dat niet zeggen dat het gelijk slecht is...
Je paard in zijn stal laten om een stomme reden is altijd slecht voor je paard, je paard heeft het echt niet verdiend hoor.
Citaat:
Als we nu eens beginnen met iedereen in hun waarde te laten, en te accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij, dan zou het op bokt al een stuk gezelliger worden! (geld ook voor mezelf)

Is goed idee, maar er zal altijd een setje normen en gewoontes blijven bij bepaalde mensen, waar ik mij liever niet aan conformeer. Wat zij doen moeten zij weten, maar ik kan moeilijk leuk gaan vinden wat mij eigenlijk door merg en been gaat.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:04

Desiree schreef:
Je hebt gelijk hoor! Ik moet inderdaad niet verantwoording afleggen aan onwetenden. Maar je moet weten dat ik ZELF geen fervent voorstander ben van de slof. Alleen zijn er wel situaties waar ik begrip kan opbrengen voor slof gebruik, terwijl andere mensen onvoorwaardelijk gaan steigeren. MAar als ik dan zelf beschuldigd wordt van dingen waar ik zelf al geen voorstander van ben, dan zakt mijn broek af.


Ben ook geen voorstander van de slof maar soms heb je van die momenten dat het het rijden makkelijk maakt. Maar ook met een buitenrit enz... Kan me nog een keer foto's herinneren dat ik een slof in combi met een magtingaal gebruikte owww wat een geemmer zeg. Ik rij nooit met een slof alleen als ik naar buiten ga (eigen veiligheid) prompt rij ik er volgens de buitenwereld altijd mee.

Als ik toch op die manier mijn paard wil verzieken is dat toch mijn probleem?. Zolang hij iedere dag zijn stal uitkomt en zijn eten/drinken krijgt zie ik het probleem niet.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:09

Nouw wat een raar topic zeg je hebt een verschil tussen mishandelen en tussen een beetje dom bezig zijn!
End at merkzadel vind ik het raarste want zoals er al vaker gezegt is als het zadel goed past enzo dan is het goed hoor!
Maar met sommige dingen ben ik het wel eens bagger pootjes moet je zeker niet mee rijden nee!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:23

Citaat:
En idd een hoop merkloze zadels liggen goed maar ook een hoop niet


Ik weet uit ervaring en nog steeds in mijn naaste omgeving dat top merken zadels ook waardeloos kunnen liggen en drukkingen veroorzaken.


Verder snap ik dit topic ook niet zo, doe wat je denkt dat goed is en als het fout is, nou ja pech dan daar leer je ook weer van.
Zo is iedereen begonnen, ik ook.
Ik heb ook wel een fouten gemaakt of dingen onderschat.

Een mishandelt dier is het pas als het weken geen vreten heeft gehad, tot de kogels in de prut staat zonder ook maar een droog plekje, vol van wormen en hoeven zolang dat je er een vlecht in kan maken.

Verder zal het allemaal wel meevallen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:37

Prisca schreef:

En idd een hoop merkloze zadels liggen goed maar ook een hoop niet. OF de eigenaren DENKEN dat ze goed liggen en uiteindelijk dus niet. Maar ook een op MERK zadels liggen niet goed. Vooral als je met een kaal of jong paard begint is het moeilijk je hebt kans dat het zadel na een aantal maanden niet meer past. Is niet erg als je maar van bewust bent dat veel merkloze zadels niet opgevult kunnen word laten we zeggen slecht opgevuld kunnen worden.


hee cowgirl wel de hele quote meenemen he?.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:52

nou stef,jij kan ook veel wijze opmerkingen maken hoor Haha!
bijvoorbeeld at je je zo ergert aan mensen die iets vragen wat "ooit" al is geweest in een topic? who cares als er weer een topic is voor de mensen die de ander nooit hebben gezien?
gekkie,en ik "mishandel"mijn paard niet zo,zou ik nooit doen Bloos
stef schreef:
albino (met rode ogen) komt bij paarden niet tot nauwelijks voor, en ALS het al voorkomt sterft het veulen snel.
zoek even op albino (op bokt) zijn al erg veel topics over geweest

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:57

Iedereen praat voorzich zelf en je doet dit ook voor de fun. Iedereen zijn eigen manier en de tips aannemen waarvan jij denkt dat je er wat meekan..

gr

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:57

Ze brengt het slechts als een tip, turbo tinker. i.p.v. reacties afwachten op de vraag, kan de topic starter alvast op zoek naar antwoorden. Zo zou je het ook kunnen zien.

Zelf doe ik het ook vaak bij medisch, als het bijvoorbeeld gaat om een ataxie.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:18

Desiree schreef:
Ze brengt het slechts als een tip, turbo tinker. i.p.v. reacties afwachten op de vraag, kan de topic starter alvast op zoek naar antwoorden. Zo zou je het ook kunnen zien.

Zelf doe ik het ook vaak bij medisch, als het bijvoorbeeld gaat om een ataxie.

ik weet het wel,het is ook maar een grapje hoor Haha!
maar ik bedoel "ooit" is er ook een topic door hen geopend,die er al was geweest. je hebt meerdere bokt-generaties he...
(lang lid,nieuw lid e.d. )
lekker offtopic trouwens...sorry Bloos

Kyno

Berichten: 10427
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:30

stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent


Echt een belachelijke opmerking. Haha! Moest er wel even om lachen eigenlijk. Net alsof het heeeeel slecht is voor een paard als er aan het zadel geen merkje hangt Tong uitsteken Als het merkloze zadel toch goed past. Scheve mond Wat is dan het probleem?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:35

Inderdaad Kyno,
zo staat het ook in dat topic, deze quote is echter compleet verkracht door hem zonder de overige posts uit dat bewuste topic zo te plaatsen.
Er stond duidelijk dat als het zadel recht is, geen constructiefouten heeft en goed past er geen probleem is, helaas blijkt in de praktijk dat er vaak aan minstens één van deze voorwaarden wel wat schort.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:46

turbotinker"]
[quote="Desiree schreef:
Ze brengt het slechts als een tip, turbo tinker. i.p.v. reacties afwachten op de vraag, kan de topic starter alvast op zoek naar antwoorden. Zo zou je het ook kunnen zien.

Zelf doe ik het ook vaak bij medisch, als het bijvoorbeeld gaat om een ataxie.

ik weet het wel,het is ook maar een grapje hoor Haha!
begin ik me af te vragen
maar ik bedoel "ooit" is er ook een topic door hen geopend,die er al was geweest. je hebt meerdere bokt-generaties he...
(lang lid,nieuw lid e.d. )
lekker offtopic trouwens...sorry Bloos
[/quote]

Verder, ik lees ook graag posts van de (vele) users die meer ervaring hebben dan mij, maar het is wel redelijk belangrijk hoe je het schrijft. Inhoudelijke topics, waar je wijzer van kan worden, geen topics die er alleen maar voor bedoelt zijn om af te zeiken (zoals de laatste tijd heeeeeel erg veel bij HAW, en ik zeg wederom niet dat ik hier onschuldig ben)
Sjuimpje, je weet toch zo onderhand wel dat ik geen hem ben?:D (of lees ik nou weer verkeerd?)
k weet niet niet of je het over het zelfde topic hebt als mij, maar het topic wat ik bedoel werd dat dus wel gezegd, of althans, het is zo overgekomen, anders was het me echt niet zo bijgebleven.
Lov: Tuurlijk geen baggerpoten onder peesbeschermers, is logisch, maar wie heeft het hier over peesbeschermers?

deniesje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:59

ik ik vind at je en paard niet mag verwaarlosen ook al weet ik nog niet zo veel van paarden want ik ben pas 11 en als je geen eens ene zadel kan kopen vind ik warom koop je dan een paard

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:01

dacht dat het ging dat de paardjes die moeilijk op de trailer gingen allemaal een slechte ervaring hadden..
en die paardjes die wel eens schrikken, mishandeld
met voedernijd verwaarsloosd enz.....

Ik vind wel dat hoe meer ik leer, hoe groter mijn besef is dat ik maar weinig weet....

Merkzadel of geen merkzadel....als het past, gecontroleerd wordt en goed onderhouden...dan doet het merk er niet toe. (heb makkelijk praten ik rijd niet meer..)

Soms heb ik bij discussie het idee dat degene die zo sterk verdedigd schijnbaar niet het antwoord krijgt op de vraag die er bedoeld wordt maar niet geschreven staat.... dat dikwijls topics niet geheel door worden gelezen en er gelijk maar een antwoord geplaatst wordt, waardoor dikwijls de gehele discussie opnieuw begint...
En wanneer er vragen worden gesteld over soorten bitten, hulpteugels ed, wordt er ook niet gericht geantwoord, maar gelijk gezegd geen hulpteugels, geen ander bit dan zo'n bit.......ipv een duidelijke uitleg over wat zo'n hulpteugel daadwerkelijk doet of waar zo'n bit voor bedoeld is de werking ervan enz...


Tja en dan de opfok....ieder zijn eigen manier en mening daarover... als ik zeg dat ik geen veulen in de opfok heb..so what, wie weet nu de situatie bij mij thuis???? en ik ben van mening dat veulens in een gemengde (qua leeftijd) groep thuishoren...heb ik betere ervaringen mee, en ik zeg niet dat ik het het beste weet.....absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:06

Je zegt niet eens gekke dingen voor een 11 jarige Lachen

Ik vraag me wel vaker af waarom sommige een paard kopen.
Ze hebben geen geld voor goed passend tuig.
Geen geld voor goede instructie.
Hopen dat ze het geld voor de smid op tijd bij elkaar hebben.
Als er een deken stuk gaat hebben ze een probleem.
Kunnen met dit pokke weer niks want hebben een stalling zonder fatsoelnlijke bak en een trailer om naar een droge bak te gaan is ook te duur.
En laten we het maar niet hebben op onvoorziene kosten van DA.

En dat is dan niet omdat er terwijl ze dat paard hadden iets is gebeurt met werk of zo, maar dat was al voor dat ze een paard kochten.
En dan vraag ik me toch echt af waarom zo'n mensen het niet hebben gelaten bij een verzorgpaard?
En dat is helemaal niet gemeen bedoeld, maar gewoon een vraag die ik me echt heel vaak stel.

En ook ik weet dat er niks fijners is als een eigen paard.
Maar ik weet ook dat het ook heel veel kosten geeft.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:17

Goh, nu blijkt dus maar weer dat ik mijn paarden ook mishandel... Haha!
- Ze staat altijd (nu ja, meestal) buiten, ook in de regen Bloos!
Das gewoon gezond, ze is dus ook nooit ziek Lachen
- Ze heeft een merklooszadel dat geeneens zo duur was... Bloos!
Het past goed, dus waar zeurt men over?
- Ze heeft ook baggerpoten Bloos!
So what? Ik zorg er wel voor dat ze geen mok o.i.d. krijgt. En ik poets goed dus...

En zo kan ik nog wel even doorgaan Lachen

En ja, selectief lezen is ook een vak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:26

runningkawa schreef:
Je zegt niet eens gekke dingen voor een 11 jarige Lachen

Ik vraag me wel vaker af waarom sommige een paard kopen.
Ze hebben geen geld voor goed passend tuig.
Geen geld voor goede instructie.
Hopen dat ze het geld voor de smid op tijd bij elkaar hebben.
Als er een deken stuk gaat hebben ze een probleem.
Kunnen met dit pokke weer niks want hebben een stalling zonder fatsoelnlijke bak en een trailer om naar een droge bak te gaan is ook te duur.
En laten we het maar niet hebben op onvoorziene kosten van DA.

En dat is dan niet omdat er terwijl ze dat paard hadden iets is gebeurt met werk of zo, maar dat was al voor dat ze een paard kochten.
En dan vraag ik me toch echt af waarom zo'n mensen het niet hebben gelaten bij een verzorgpaard?
En dat is helemaal niet gemeen bedoeld, maar gewoon een vraag die ik me echt heel vaak stel.

En ook ik weet dat er niks fijners is als een eigen paard.
Maar ik weet ook dat het ook heel veel kosten geeft.

Gisteravond nog over gehad met de stalhouder, die verbaast zich (net als ik) er ook nog steeds over. Waarom een paard als je toch niet van plan bent er goed voor te zorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:31

Ik denk wel dat ze van plan zijn er goed voor te zorgen.
Maar dat het uiteindelijk tegen valt.

Zowel de verzorging, maar ook zeker de kosten.
Ben er van overtuigd dat ze niet expres nalatig zijn.
Maar bij een paard houden komt nu eenmaal heel wat meer kijken dan bij een konijn.
Of dat verzorgpaard, waar je amper voor hoefde te betalen en waar het grootste deel van de verzorging bij de eigenaar lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:35

Je ligt niet bepaalde per ongeluk met je toges op het strand toch?? Mensen weten dondersgoed dat ze een paard hebben en toch komen ze doodleuk niet opdagen, soms dagenlang niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:44

Nog denk ik niet dat ze door hebben wat het met een paard doet als hij 48 uur (want dat is 1 dag overslaan) op stal moet staan.
En zelfs na het topic van Sonja vinden sommige dat knuffelen alleen dan genoeg is, want ze zijn er toch geweest.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:11

runningkawa schreef:

nu voel ik me toch aangesproken

Ze hebben geen geld voor goed passend tuig.
wel passend, geen A of B merken
Geen geld voor goede instructie.
klopt
Hopen dat ze het geld voor de smid op tijd bij elkaar hebben.
klopt niet
Als er een deken stuk gaat hebben ze een probleem.
klopt ook
Kunnen met dit pokke weer niks want hebben een stalling zonder fatsoelnlijke bak en een trailer om naar een droge bak te gaan is ook te duur.
klopt gedeeltelijk. Heb 3 bakken tot mijn beschikking, waar je op het moment in kan zwemmen, maar dat maakt voor losgooien/longeren niet uit, loop er echter wel tegenaan dat ik geen waterdichte dekens heb, en voor allebei 1 winterdeken en 1 zweetdeken heb (jamaica heeft nog een winterdeken, maar die heeft ze gesloopt en moet ik van de week wegbrengen om te laten repareren)
En laten we het maar niet hebben op onvoorziene kosten van DA.
daar is een aparte pot voor, waar ik niet aankom voor tuigage o.i.d.



Zeg het even of ik me ten onrechte aangesproken voel ja of nee (m.a.w. doelde je op mij?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:15

Nee ik doelde niet op jou.
Dacht touwens dat jij wel een trailer had Lachen

En als jouw tuig passend is, dan maakt dat niks.
Of het nu een passier is of een kadet, passend is passend.
Een verkeerd liggende passier geeft ook schade een de paardenrug.

Voor de rest als je je aangesproken voelt, dat kan.
Dat voelde ik me ook in dit topic en of dat bedoeld was of niet, maakt me niet eens uit. Lachen
Maar bovenstaande zijn dingen die me gewoon erg opvallen op bokt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-04 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:19

Klopt, ik heb ook wel een trailer, maar de binnenbakken die hier zijn hebben liever geen mensen van buitenaf, daarbij vind ik het niet nodig om naar een binnenbak te gaan, omdat ik van een beetje regen niet doodga, en van een week niet rijden gaan we ook niet dood. (en ik ga niet naar een binnenbak om mijn paard los te gooien, dat kan hier prima)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:22

Ik ging idd eerst ook niet vaak naar een binnenbak.
Maar Kawa had elke dag beweging en dat blijf ik, wat voor topic er dan ook voorbij gaat komen in de toekomst, een must.
En wat is er makkelijker dan dat thuis te doen.
Scheelt enorm veel tijd Lachen

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:45

Als iedereen over alles hetzelfde dacht, zou Bokt.nl wel erg saai worden Haha! .

Ook ik lees wel eens dingen wat ik echt te belachelijk voor woorden vind, en ook bepaalde mensen op Bokt.nl liggen mij absoluut niet.(jij niet hoor Stef Knipoog )
Maar daar reageer ik niet op, i.v.m ruzie-uitlokking.
Al blijd ik het topic wel stiekem op de voet volgen Schijnheilig