veel mishandelde paarden op bokt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:33

oh jee!
buddy word wel erg mishandeld zeg Knipoog
hij moets gister zomaar met modder op z'n pootjes lopen...
arm beest zeg!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:48

stef schreef:
als ik zo eens door de topics struin, dan worden er toch wel heel veel paarden op bokt mishandelt/verwaarloosd....
-Gaan rijden met baggerpootjes
-paard komt een keer zijn stal niet uit
-veulen staat niet in de opfok
-er wordt zelfs gewandeld met een veulen
-ligt een merkloos zadel op ipv een kieffer
en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Mensen, jij doet het op jou manier, iemand anders op zijn manier, maar als dat niet jou manier is, wil dat niet zeggen dat het gelijk slecht is...
Als we nu eens beginnen met iedereen in hun waarde te laten, en te accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij, dan zou het op bokt al een stuk gezelliger worden! (geld ook voor mezelf)


Ja dat is mij ook opgevallen maar het is niet mis als je met een veulen wandelt het hoeft niet lang te zijn maar zo leert een beest wel....het ligt eraan op welke manier jij het bedoelt...dat een zadel tja dat is de mensen probleem als ze willen dat er een slecht zadel op hun paard ligt dan moeten ze dat doen.
Maar het is ook zo je hebt ook mensen hier op bokt die paarden e.v.t pony hebben gered van de slacht of hebben gekocht van mensen die hun paarden mishandelde en die mensen die willen dan zelf de paarden hun vertrouwen brengen in dieren enzo..zo hebben wij het ook gedaan en nu hebben we een perfect paardje!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:12

haha als ik idd kijk naar het lijstje wat in het begin van dit topic werd genoemd...

- ik rijd met baggerpootjes (ik moet zelfs eerst door 50 meter blubber wil ik de stal uitkunnen)
-mijn paard komt wel eens zijn stal niet uit, als het windkracht 8 is, het regnt keihard en het is 5 graden buiten. Nee dan moet ik haar naar buiten slaan en gaat ze zielig in de wei staan met dr kont tegen de wind in.
- mijn veulen staat niet in ''de opfok'' iig niet professioneel, hij staat op een pensionstal, met een groep andere paarden en binnenkort komt er nog een veulen bij
- er wordt zelfs gewandeld met mijn veulen. hij is nu een maand leek me wel tijd worden dat ie dat ging leren. Ben ook niet van plan om er over een week mee te stoppen, ik wandel vrolijk verder
-ik heb een zadel van 90 euro zonder merk en eentje 99 euro zonder merk. Ze liggen prima, zitten lekker...

Dus als iedereen nu even snel de dierenbescherming wilt bellen want ik mishandel mijn pony's!!!

PS: neem dit niet al te serieus aub...

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:22

Ik vind wel dat sommige mensen totaal niet nadenken hoe een andere zich voelt als ze een reactie plaatsen. Is het nou echt zo moeilijk om je mening een beetje aardig in te pakken?
En als je dan echt zo nodig iets gemeens wil zegggen; druk dan eerst op de "voorbeeld" toets, lees je berichtje nog een paar keer over, tel tot 10, en verander hem dan of plaats het gewoon niet.
Een gezelliger bokt begint bij jezelf Schijnheilig

Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:06

Daar heb je gelijk in Wennie een gezellige bokster begint bij jezelf.Het zijn vaak dezelfde mensen die dat rare commentaar geven dus die mensen moeten misschien bij hun eigen ten rade gaan of ze wel goed bezig zijn,toch??

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:15

Tja is lastig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik - hier op bokt en in het dagelijkse leven - ook wel eens denk aiaiaiai, arme paardjes!! Héél veel blessures komen door ons ruiters en er zijn heeeel veel mensen die niet snel toe zullen geven dat zij iets verkeerd doen. Als ze al door hebben dat er iets mis is. Die rustig een beest met een olifantspoot dagen laten rondlopen. Of een reactie van een meisje van 13 hier ergens over het op stal laten staan, een opmerking in de trant van 'hij kan best wel een dagje op stal blijven, vindtie lekker, is net als wij in het weekend lekker luieren'. Dan denk ik ook: als het mijn dochter was ging ze óf als de sodemieter naar die pony óf ik verkocht het beest. Maar ja dat zijn mijn normen en waarden. Ik neem niet te vaak meer deel aan dat soort topics omdat ik me blauw erger.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:50

stef schreef:

-er wordt zelfs gewandeld met een veulen
-ligt een merkloos zadel op ipv een kieffer




uhm....waar slaat dit op???

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:52

Dit is ook geen gezellig topic daarom zei ik ook al bemoei iedereen zich lekker met zichzelf.... Lachen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:53

ja daarom, ik snap niet waarom je dit topic heb geopend hoor :s?

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:11

Ik denk dat mensen die aangeven hoe je een paard juist wel of juist niet moet houden/verzorgen daarmee niet per definitie aangeven dat het dierenmishandeling is als jij het anders doet. Kritiek moet niet te zwaar opgevat worden.

Veel mensen proberen anderen er wel op te wijzen wat het beste is in hun ogen.
En inderdaad kan het soms best op een andere toon. Al denk ik dat een wat harde toon soms nodig kan zijn om het een en ander door te laten dringen in bepaalde hersentjes.

Modder aan de benen, nat geregend worden, zonder dek dag en nacht buiten staan zal mij een zorg zijn.
Wat dat aangaat moet iedereen dat zelf weten. Wat ik belangrijk vind is dat je paard gelukkig is. Dat houdt naar mijn idee in dat hij genoeg beweging krijgt, genoeg afwisseling heeft, contact heeft met soortgenoten, goed voer/water ter beschikking heeft, gezond is en geen pijn lijdt door wat dan ook.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:19

stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent



Nee dat meen je niet.......................te belachelijk voor woorden.

Ik ben het ok met andere eens dat je een paard niet waard bent als het zadel niet past (wel merk / geen merk ) ook prijs ook!

Maar eigenlijk kan je dat niet zeggen, want ik heb ook een keer een slecht passen zadel gehad in goed vertrouwen gekocht bij een zadel maker die aan stal is wezen passen! later bleek het zadel ook nog eens scheef.........Ik heb hem gelukkig niet zo vaak gebruikt en iedere keer als ik hem gebruikte zat het me niet lekker...(onbewust)..
Toen ben ik uiteraard terug gegaan, zadel maker zij dan zal ik hem opvullen, nou zadel weer opgehaald, maar het lag nog steeds niet lekker.
Ben naar andere zadel maker gegaan, zadek ingerolen op een andere.
Wat bleek mijn zadel was nooit opgevult, want er zaten geen snede in! en die andere zadel maken zag het..en wees me alles aan.

Heb nu een perfect zadel. zowel voor mij als mijn paard.
gas er op we kunnen er weer lekker tegen aan
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 04-02-04 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:22

Ik zou dan wel eens willen weten waar dat gezegd is?
Ik kan het nergens vinden

Ik heb wel ergens gelezen dat je een goed passend zadel op je paard moet hebben liggen en daar ben ik het helemaal mee eens.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:59

Nou wat een onzin kan iemand uitkramen zeg. Hou toch lekker iedereen in zijn waarde.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:41

nou,ik heb ook zo mijn twyfels over hoe gezellig het hier is op bokt...
open je een topic over wandelen met je veulen,kryg je half bokt over je heen.!!
open je een topic over hetzelfde veulen ,dat opeens hoefbevangen is,en uit handen gegeven word,omdat ze daar een betere plaats en meer tyd voor haar hebben,waarby ik me dus zeker heel erg rot by voel,reageert maar 1 persoon.
(daar by denk ik natuurlijk meteen van ;ja,er valt niets aan te vallen,dus word er niet gereageerd).
en dan weer een topic ,van het gaat weer beter en ze komt terug,weer maar een persoon die reageert.
dit is voor my dus een bevestiging van wat ik al dacht.. Verward
weet niet of dit forum er voor je is,als je het nodig hebt..,alleen als je het niet kunt gebruiken zijn ze erby!!!
erg medelevend ,en gezellig kan ik het niet noemen,maarja dat is mijn ervaring..
ik neem alles met een korreltje zout,en heb wel mijn pleziertje aan alleen al het lezen van de topics!!
het blyft inderdaad internet,duizenden mensen,duizenden meningen...
en probeer inderdaad iedereen in zijn waarde te laten..
ik heb er gelukkig wel een paar leuke contacten aan over gehouden,en zal ook zeker lekker door bokken!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:14

Nogmaals wil ik wel een quote waar dat van die merkzadels is gezegt?

Als dat is gezegd, is dat idd er belachelijk en niet bevordelijk voor de sfeer..
Als dat niet is gezegd, is het niet netjes en ook niet bevordelijk voor de sfeer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:24

Pocahontas schreef:
nou,ik heb ook zo mijn twyfels over hoe gezellig het hier is op bokt...
open je een topic over wandelen met je veulen,kryg je half bokt over je heen.!!
open je een topic over hetzelfde veulen ,dat opeens hoefbevangen is,en uit handen gegeven word,omdat ze daar een betere plaats en meer tyd voor haar hebben,waarby ik me dus zeker heel erg rot by voel,reageert maar 1 persoon.
(daar by denk ik natuurlijk meteen van ;ja,er valt niets aan te vallen,dus word er niet gereageerd).
en dan weer een topic ,van het gaat weer beter en ze komt terug,weer maar een persoon die reageert.
dit is voor my dus een bevestiging van wat ik al dacht.. Verward
weet niet of dit forum er voor je is,als je het nodig hebt..,alleen als je het niet kunt gebruiken zijn ze erby!!!
erg medelevend ,en gezellig kan ik het niet noemen,maarja dat is mijn ervaring..
ik neem alles met een korreltje zout,en heb wel mijn pleziertje aan alleen al het lezen van de topics!!
het blyft inderdaad internet,duizenden mensen,duizenden meningen...
en probeer inderdaad iedereen in zijn waarde te laten..
ik heb er gelukkig wel een paar leuke contacten aan over gehouden,en zal ook zeker lekker door bokken!! *LOL*


Had ik dat geweten Haha! Haha!........ nee gekheid....

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:59

Af en toe heb ik wel zoiets van: wat kun je hier eigenlijk nog wel plaatsen zonder meteen half bokt over je heen te krijgen. Zelf heb ik het nooit meegemaakt maar ik lees het regelmatig hier. Inderdaad Stef iedereen doet het op zijn eigen manier. Wat een ander anders doet is niet per definitie slecht. Als je dan toch je mening wil geven doe het dan a.j.b op een normale manier want af en toe denk ik wel eens: doe even rustig en breng het wat anders.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:45

runningkawa schreef:
Nogmaals wil ik wel een quote waar dat van die merkzadels is gezegt?

Als dat is gezegd, is dat idd er belachelijk en niet bevordelijk voor de sfeer..
Als dat niet is gezegd, is het niet netjes en ook niet bevordelijk voor de sfeer.


*stef gaat zoeken* (met gammele zoekfunctie, maar vooruit)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:48

Post het dan wel in de juist context Stef,
want het bewuste topic bestond uit verschillende posts en quotes die elkaar aanvulden.
Wanneer je slechts 1 quote er uit pikt zal het geheel al uit zijn verband getrokken worden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:55

[VMR] kadet zadel, goed of slecht

Om te voorkomen dat ik iets in de verkeerde context zet...... maar het hele topic...
waar ik over "val" zijn de reacties van bijv dees
Overigens staat de quote die ik zoek niet hier in *ga nog ff verder zoeken* maar het komt redelijk op hetzelfde neer IMO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:22

En imo word er daar niks verkeerds gezegd.

Als je een bmw tegen een boom pleurt heb je ook meer kans er levend uit te komen dan wanneer je een fiat panda tegen een boom zet.
Kwalitiet betaal je en dat zal altijd zo blijven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:24

naar mijn idee toch wel. Want volgens bovenstaande kan een goedkoop zadel nooit en te nimmer passen en dan rij je de rug van je paard verrot.
Tja, sorry, dan voel ik me dus op mijn pik getrapt (euhm, die heb ik niet... Haha!) omdat ik dus zo'n zadel heb, en er daarmee gesuggereerd wordt dat ik dus mijn paard naar de klote rij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:30

Als het goed past is er niks aan de hand.
Als het niet goed past dus wel, dat geld met elk zadel.

Daarom moet je ook regelmatig de zadelmaker laten kijken of het nog goed ligt.
En het op laten vullen moet bij elk zadel, maar bij een minder kwaliteit zadel toch net wat eerder.

Helaas laten mensen, juist de jonge mensen, niet vaak naar het zadel kijken door een deskundig iemand.
Ze weten het zelf vaak toch wel Verdrietig
En dat is nu ook net vaak de categorie met een kwalitatief minder zadel.
Waar juist net een keer vaker naar gekeken moet worden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:36

ja, maar kawa, in bovenstaand topic wordt bij voorbaat al gezegd dat het bagger zadels zijn, en dat IS dus gewoon niet zo!
een kadet kan op een bepaald paard net zo goed of slecht liggen als een passier, op het ene paard ligt het perfect, op het andere paard voor geen meter, dat heb je toch met elk zadel?
Vind het dus behoorlijk bagger om dan maar gelijk te beweren dat het baggerzadels zijn, en ja, ik heb dit zadel destijds ook gekocht omdat het zo lekker goedkoop was, daarbij, ik was allang blij dat ik een VZH zadeltje had inplaats van die klere pannekoeken dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:40

Toch heb ik zelf wel de evaring dat een goed merk zadel makkelijk op veel paarden past.
op de handelstallen waar ik reed, kocht je natuurlijk niet bij elk paard een ander zadel, of liet je het ook niet veranderen, want dan was hij al weer verkocht voordat je je zadel terug had.

Maar de goede merk zadels, past redelijk goed op veel paarden.
Ook gingen ze lang mee, een nog goed zadel van 15 jaar was echt geen uitzondering.
En zowel voor ruiter als paard nog fijn.
En wees eerlijk, dat kan bij een ggoedkoper merk toch echt niet.

Mar nogmaals, als het goed past is het oke, maar ik zou dat zeker wel elk jaar na laten kijken.
En bij een duurder merk om de paar jaar.