Rentree gemaakt !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Rentree gemaakt !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:24

Yeuh, we hebben onze rentree gemaakt Cool

Nadat we in augustus van het vorige jaar een flinke crash gemaakt hadden, was de moed me in de schoenen gezonken.
Te hard geschrokken, vertrouwen kwijt, teveel lichamelijke problemen......
Kortom: mijn mannetje heeft bijna een half jaar stilgestaan.
Aan de ene kant baalde ik daar ontzettend van, omdat hij nu juist op zo'n mooi plekje stond (aan de rand van de Drunense Duinen, uitrijmogelijkheden te over).
Maar aan de andere kant...... de stap was blijkbaar te groot Verdrietig

Een paar weken geleden heb ik "stalhouder" Jos verteld over mijn angst en over m'n onwillige lijf.
Die bleef maar vragen wanneer ik nou weer eens ging rijden.
Jos was heel begripvol en bood spontaan aan om me te helpen Lovers
Eigenlijk zou ik het liefst beginnen met longeren (3 maanden ofzo Knipoog *LOL* ), en dan de stap eens wagen.
Maar bij nader inzien leek me dat toch niet zo'n goed idee.
Misschien toch eens voor een andere tactiek kiezen, nl. opzadelen en wegrijden ?

Samen met Jos (rijdend op Karst, Helions' grote vriend) ben ik vandaag de bossen en de duinen in geweest.
En het was een belevenis om nooit meer te vergeten !
Al tijdens het opstappen had ik er alle vertrouwen in.
Opstappen en wegrijden dus, zoals gehoopt.
Eerst een stukje over de weg gestapt, het langsrazende verkeer maakte gelukkig totaal geen indruk.
Helion wilde meteen voorop, en heeft dit de hele rit volgehouden.
En nog steeds alle vertrouwen, ik had het gevoel of het maar een paar dagen geleden was dat ik voor het laatst op m'n knollie gezeten had.
Daarna het bospad op, een paar kilometer stappen, en toen een stukje draven.
Veel slingerpaadjes gereden en ook nog een paar keer hellingtrekken geoefend, ook geen enkel probleem Cool

En toen kwamen we op de grote zandvlakte Hyper! Hyper!
Voor zover mogelijk gingen Helions' oren nog verder naar voren, en voor ik het goed en wel in de gaten had, had ik hem aangemoedigd om in galop te gaan, Karst en Jos op een paar honderd meter in verbazing achterlatend Wow!
Jos hoorde in de verte nog iets van "Helion, GASSSSSSS !" ~~}>
Wow, dat was gaaf !!!
We hebben nog een uurtje verder door de bossen gereden en nog wat "moeilijke" dingen gedaan, zoals afdalen van een stijle helling en door diepe plassen draven (spetter, spetter !).
Net voor het donker waren we weer thuis.

Kortom: ik zit hier dolgelukkig achter m'n pc-tje en ben reuze trots op m'n schimmelvriend.
Dat heeft ie toch maar mooi gedaan Cool

Wordt vast en zeker vervolgd


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:30

Wat geweldig!!!!
Wat super!!
Wat goed!!
Wat... pfff weet geen woorden, ik zit helemaal met een glimlach van oor tot oor, kan hier achter de pc je geluk duidelijk voelen.
Echt super!!!!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:49

owwwwwww als het echt angst was ken ik het zooooooooo goed, maar zo te horen ben je er nu weer in 1 klap vanaf !!!!!!
Wat klinkt dat geweldig zeg !!!!!! geniet van al die mooie uitrijmogelijkheden !!!!!!!!!!!!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:49

Super!
Heb er geen andere woorden voor Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Alja

Berichten: 25496
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:53

he wat goed van je!!!!!!!!
en wat zal helion blij in zijn stalletje staan Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:56

eej goed hoor lekker gevoel is dat he als je gevoel je weer vertrouwd !!

Karaat_the_newforest op Instagram

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:00

*is hartstikke trots op Oscar!* Ik weet nog wel je verhalen van tijden terug, hoe blij je was dat je weer was begonnen met rijden. En nu weer! Joh wat super dat je zo genoten hebt!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:07

Fantastisch Oscar, daar doe je het allemaal voor OK dan!
Blijven genieten en blijf het vertrouwen houden!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:07

Ik ben hartstikke trots op je!
Het is soms toch moeilijk om angst te overwinnen, maar je hebt het ´m toch maar mooi gelapt. En nu blijven oefenen he? Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:17

Hee geweldig zeg! Precies zoals je gehoopt had! Brave Helion en dappere Mo! Super!

Nulla tenaci invia est via

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:19

Super de Super!!
Dat is wel een felicitatie waard!
Gefeliciteerd!
Enne, ga zo door!

:evaw:

Kabouterdans
Berichten: 5081
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 07:28

Helemaal top OK dan!
Als ik over een poosje weer mobiel ben kunnen
Helion en Leviticus elkaar meeten in de Drunense Duinen Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:30

Wat heerlijk!! Wat goed van je dat je doorgezet hebt! Want zo te lezen was dit toch genieten met een G. Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:38

Heel fijn voor je, maar het lijkt me niet echt gezond voor het paard als hij al die tijd heeft "stilgestaan" om maar meteen zo'n rit te maken...Of heeft iemand anders hem gereden in die tijd?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:39

ik kan het maar op een manier zeggen OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:58

Ik ken je helemaal niet, maar ben toch hartstikke trots op je!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:48

mazzeltje schreef:
Heel fijn voor je, maar het lijkt me niet echt gezond voor het paard als hij al die tijd heeft "stilgestaan" om maar meteen zo'n rit te maken...Of heeft iemand anders hem gereden in die tijd?


He getsiederrie wat een typische bokt-reactie weer, altijd een "maar" als iemand ergens trots op is. Oscar is hartstikke blij en Helion heeft duidelijk ook genoten, super voor allebei toch?! Laat ze lekker! Helion is een kerngezond paard en die krijgt hier echt niks van en Oscar is geen pennymeisje meer (al voelt ze zich nu waarschijnlijk wel zo Knipoog ), die is wijs en ervaren genoeg om in te kunnen schatten wat wel en niet kan. Lachen

Nulla tenaci invia est via

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:26

Wat een onzin omdat als een Bokt aktie te betitelen, het is gewoon het eerste wat ik me afvroeg toen ik het bericht las, en zo raar is dat toch niet?
Ik vind het ook fijn voor haar, ben zelf ook een poos bang geweest dus weet ik echt wel wat een overwinning het geweest is, maar ze schrijft zelf dacht ik dat ie stilgestaan had, dus is mijn vraag toch niet zo heel vreemd.

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:32

Super Haha!

En vind Mazzeltjes vraag helemaal zo vreemd nog niet hoor...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:32

Vind het echt super dat je je angst op deze manier heb opgelost!!
Je mag jezelf wel een schouderklopje geven!!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:33

gelukkig maar, het was ook helemaal niet l*llig bedoelt...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 13:51

Bedankt voor jullie leuke reacties !
Ik zit hier nog steeds te glimmen van trots achter de pc.
Ben helemaal trots op m'n mannetje !

Mazzeltje, het klopt dat ik al een flinke tijd niet meer gereden heb.
M'n paard komt wel dag en nacht buiten en heeft de nodige beweging in de wei en aan de hand gehad.
Ik kan me voorstellen dat het een beetje klinkt als een "alles of niets" poging, en eigenlijk was dat ook zo.
Ik ben bang geworden door de crash die ik gemaakt heb, en was het vertrouwen een tijd lang helemaal kwijt.

Mijn paard heeft al vaker een tijd "stilgestaan" vanwege een ongeluk dat ik gehad heb, en toen heb ik het anders aangepakt.
Longeren, longeren, longeren...... hangen, hangen, hangen....... en geen steek verder komen omdat ik DE stap niet durfde te maken.
Ondertussen had meneer ook alle tijd om trucjes te bedenken, wat mijn vertrouwen weer niet ten goede kwam.
Vandaar de nieuwe aanpak: opstappen en wegrijden.

Helion heb ik nu 8 jaar, en ondanks dat ik de laatste tijd niet op z'n rug gezeten heb, voelen we elkaar perfect aan.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat ik hem overvraagd heb, tijdens de rit heb ik goed in de gaten gehouden of het niet teveel voor hem was.
Vandaar ook veel stappen, korte stukjes draven aan een lang teugeltje, en een stukje galop in de duinen.
Dat was eigenlijk niet de bedoeling (lees: had niet verwacht dat ik het zou durven Knipoog ), maar hij voelde zo goed aan en was zo enthousiast dat ik hem toch even de vrijheid heb gegeven.
Daarna weer een half uur gestapt en richting huis gegaan.

Aan het einde van de rit was hij eigenlijk fitter dan aan het begin, hij had duidelijk de smaak te pakken.
Maak je geen zorgen, ik ben niet het type dat m'n paard in de prak rijdt voor m'n eigen plezier.
Hij zal vandaag misschien een beetje spierpijn hebben (ik trouwens ook Knipoog ), maar ik ben er zeker van dat ie niet in de vernieling zit.
Daar is hij me echt veel te waardevol voor

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:52

Dat geloof ik ook best hoor! Geniet er maar van, en gauw weer rijden hè!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:02

Oscar, wat ontzettend gaaf zeg Lachen
Goed dat je het toch gedaan hebt hoor. Ik heb nog aan je gedacht, maar wist eigenlijk wel dat het vast en zeker goed zou komen.
Ik ben echt supertrots op je dat je het gedaan hebt. Wanneer jij en Helion weer een beetje gewend zijn aan elkaar en jij het gevoel hebt dat het kan, zullen we dan eindelijk eens die beloofde rit door de duinen gaan maken met Helion en Laiser.

Helion heeft er vast van genoten, misschien wel net zo hard als jij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J en 16 bezoekers