Ñegatief aankoopadvies Dizzy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:27

Ai, moeilijk hoor. Ik begrijp de standpunten hierboven wel goed.

Maar je hebt er nu al zo'n moeite mee als hij ingeslapen moet worden. Stel dat je hem neemt en het gaat toch niet, dan zal hij ingeslapen moeten worden. je hebt dan een nog betere band met dat beestje.

Pff moeilijk

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:32

Ik zou goed oppassen met zo'n hond. Hij kan misschien gewend raken aan jullie en zich daar goed gedragen, maar wat als hij toch een keer iemand bijt. Die hond wordt dan zonder pardon afgemaakt en jullie zitten met een grote schadevergoeding. Met een negatief koopadvies krijg je dan ook nog eens niets vergoed door de verzekering.

Succes met je keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:33

Desiree schreef:
Ach kinderen, die komen er niet bij mij, dat is het punt niet. MAar...
De asielhouder is er bijna van overtuigd dat Dizzy eens zal toehappen. En ze bijt door. Ze heeft al 4 mensen gebeten, wel allemaal domme sukkels, dat wel. MAar hij denkt dat ze dominant is. HEt gedrag van afgelopen zondag zal niet zo blijven: eenmaal vertrouwd met zijn mensen en de omgeving, zal de hond weer zichzelf worden en in oude misdragingen vervallen.

Tenzij er iets mis is met de hond in zijn koppie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:35

moeilijk hoor desiree.......
waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden; bij jouw zullen er geen kinderen komen, maar de hond kan natuurlijk wel bij kinderen komen..............lijkt mij dan best eng met zo'n verleden !!!\
succes met je beslissing

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:36

Ik zou nog steeds graag willen weten in welke situaties dizzy gebeten heeft? Want dat maakt de keuze denk ik makkelijker.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:45

Tja ik weet het niet, ik zal toch het advies van die gedragsconsulent afwachten, die kan je er wel meer over vertellen denk ik.
Maar als ik in jouw schoenen had gestaan had ik het niet gedaan. Jij wilt dan misschien wel geen kinderen, maar mensen in jou omgeving misschien wel en die zullen dus ook bij jou op bezoek gaan komen. Jij bent dan ook verantwoordelijk voor het gedrag van jou hond.
Maar goed het is wel jouw keuze, maar ik zal het niet doen om een hond te redden, ik zou het alleen doen als je diep van binnen ook zeker weet dat je deze hond ook echt graag wil hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:54

sakkia, onze 2 honden, ook al zijn ze niet vals, maar gewoon groot en lomp(groter dan een shet jaarling hier in de buurt Haha! ) moeten ook in een andere kamer als er bezoek komt

de oudste hond is niet in een nest opgegroeid, maar altijd in zn eentje geweest en met de fles grootgebracht, die is contactgestoord, en volgens de gedragsdeskundige gevaarlijk en onbetrouwbaar

de andere hond, ook een ridgeback, wel in nest opgegroeid, heeft al een kip gebeten en mn zus en mn moeder in hun hand gehapt, niet doorgebeten maar wel ff tanden erin om duidleijk te maken dat ze het niet pikte dat hun haar op dr kop gaven

maar die zetten we ook in een andere kamer als er bezoek met kinderen komt, zeker als t van die flauwe kinderen zijn die dan gaan gillen etc, dan draait de oudste hond door omdat ie niet snapt wat er gebeurt.

ik zou zelf dizzy een kans geven, en dan wel een cursus etc gaan doen en goed op blijven letten, mocht het alsnog niet gaan, dan heb je het iig geprobeert, zoiets zou ik zelf dus hebben qua gevoel

maar je moet doen wat jou het juiste lijkt, heb je er geen vertrouwen in, dan niet doen, maar anders, dan hoop ik dat je aan dizzy een hele fijne hond hebt!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:55

irish_lady schreef:
Lieve schat, je kan niet alle dieren van de wereld redden, het kan een tijd goed gaan, tot je een kind op bezoek hebt of iets dergelijks en er opeens iets knapt.

Ook mijn mening...

Zo had een kennis van me een hond uit het asiel gehaald als maatje voor zijn andere hond (die ook uit het asiel kwam).
Leek op het eerste gezicht een aardige hond maar gromde in de week na het halen al een paar keer naar hen.
2 dagen later staan ze buiten op een veldje en heeft hij wat in zijn bek.
Mijn kennis wil dat hij het los laat dus pakt het vast en zegt : 'los'
Op dat moment schiet de hond naar zijn gezicht en bijt hem daar op 2 plekken flink door.
Ook hapte hij naar zijn hand en bijt daar dwars door het bot van zijn duim heen. Allemaal met opzet!

Hij stond er op dat de hond ingeslapen werd. Eerste instantie wilde ze dat niet doen. De DA moest later die hond een inenting geven en de DA kon er niet eens bijkomen, zo agressief was die hond. Ze hebben hem toen gelijk in laten slapen.

Een hond of ander dier beschermen is goed!, Maar je moet ook je zelf in bescherming nemen en eventueel ook anderen mensen, zo als kinderen.

Vind het goed van je dat je je zo inzet voor die hond...
Je kunt helaas niet weten wat er in zo'n hond omgaat.
Wáárom hij dit gedrag vertoont en wat voor verleden de hond heeft gehad.

Voor het zelfde geld hebben haar vorige baasjes haar daarom naar het asiel gebracht!

Niet elke baas verteld de waarheid wanneer ze hun hond naar het asiel brengen...

Je zit in een moeilijke situatie..
Wat je ook doet, succes er mee

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:58

ik vind in heel dit wikken en wegen toch ook niet onbelangrijk dat de hond niet alleen bijt, maar ook dóórbijt.
dat een hond zo is, of geworden is, of in bepaalde omstandigheden zo is, daar heeft het beestje allemaal niet de minste schuld aan, zoveel is zeker.
maar dat ze niet alleen hapt als verwittiging, maar meteen doorbijt vind ik eng, dat klopt niet. ze heeft in zo'n hok echt wel plaats om uit te wijken, maar zij kiest voor aktief ingrijpen.
bijna 100% zeker doet ze dat ooit in een andere situatie terug.

ik sluit me helemaal bij het standpunt aan dat je niet alle honden kan redden, dus dan het beste deze er uit pikt die zich makkelijker aanpassen.

het verdriet als er iets drastisch mis gaat.......niet doen .

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:24

Hallo, ik heb ook een hond uit het asiel die ze wilden afmaken. Quinty (toen rakker) was 6 jaar en alleen maar asiel in en uit. In het hok zat ie altijd achterin en gromde alleen maar. Op zijn papiertje stond ook dat ie agressief was en een kind had gebeten. Toch met hem gaan wandelen en toen was hij heel anders. Hij keek af en toe naar me op en probeerde opdrachten uit te voeren (zit werd af en af bleef ie staan, maar goed...). Met veel moeite en voor weinig geld de hond mee gekregen. Met mijn andere hond ging meteen goed. Vervolgens een maand lang alleen maar problemen gehad. je kon hem niet eens de riem om doen! dan greep ie al om zich heen. Eerst geprobeerd alle verkeerd gedrag te negeren (Martin gaus methode). Dit werkte alleen maar averechts en goed gedrag om te belonen bleef niet meer over. Hij jankte de hele dag en liep constant achter mij aan. vervolgens eerst het bijten aangepakt en telkens als hij gromde een tik verkocht (mijn vader begon hiermee, want ik zag het niet zitten). Na een paar dagen begon het te werken en konden we hem gaan belonen als hij het goed deed en dus niet beet. Inmiddels heb ik de hond nu bijna 4 jaar en het gaat eigenlijk heel goed. Als hij een keer de fout in gaat schrikt ie er zelf bijna van en krijgt dan weer een mep en moet een poosje de bench in. Die bench geeft hem veiligheid en rust in zichzelf! Verder ga ik regelmatig het bos in met hem en kan ie rennen wat ook scheelt tegen agressieve buien. Ik heb ook een cursus met hem gedaan, maar hij leerde zo makkelijk dat ie zich ging vervelen daar en dan weer ging klieren, bv. de hele les blaffen (en ik moest het negeren...). Het kan dus ook goed aflopen met zo'n hond. Scheelt misschien wel dat Quinty in veel gezinnen is geweest en misschien minder slecht is behandeld? Weet niet, hoewel Quinty ook een gebroken rib heeft gehad en nu nog een luchtbukskogel in zijn poot heeft... Boos!. Hij heeft ook veel gezworven (kijkt uit met oversteken...) en zal misschien ook wel eens uit de auto zijn gezet (is vreselijk zenuwachtig in de auto). Verder als ik met hem ga wandelen in het centrum heeft hij een halti om. In eerste instantie tegen het trekken, maar het is ook erg handig als mensen hem willen aaien. Ik houd dan de lijn iets omhoog zodat zijn bek iets verder dicht zit. Hij heeft bij mij na die eerste weken nooit een vreemde gebeten en ik wil hem het contact met vreemden ook niet onthouden. Vaak doen mensen al voorzichtig als ze zo'n halti zien, want ze denken dat het een muilkorf is. Die heeft ie trouwens wel heeel af en toe om, maar dan om zichzelf te beschermen. Af en toe heeft ie een periode dat ie zichzelf verwond: poot kapot likken, puntje van de staart aanvreten... Met de muilkorf kan het niet en hoef ik er niks van te zeggen. Zodra ik er wat van zeg bevestig ik dat gedrag volgens mij alleen maar meer. maar het is zeker niet zo dat elke agressieve hond zo blijft. Zorg wel dat ze hun energie kwijt kunnen. En het zal ook aan de kruising liggen...iets met een pitbull zou ik niet zo gauw meenemen. Quinty is een kruising terrier, iets van boerenfox met volgens mij iets dalmatier-achtigs. Wie een foto wil zien kan mij wel even een prive-adres doormailen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:25

sioux schreef:
Ik zou nog steeds graag willen weten in welke situaties dizzy gebeten heeft? Want dat maakt de keuze denk ik makkelijker.


Dit vind ik dus ook belangrijk.
Mijn mening is dat Dizzy pas is gaan bijten na een bepaalde tijd in het asiel. Ik als hond zou daar ook gek worden.
Een voorbeeld:
Een van mijn katten, heel lief en knuffelig naar mensen toe. Stop haar in het asiel in zo'n hokje en je hand of wat dan ook komt er niet zonder scheuren vanaf. Dat doet dat hokje dus met haar. In hoeverre kunnen we zeggen dat dit bij Dizzy ook zo is??
Ik vind dat in het asiel nogal snel de conclusie getrokken wordt dat een hond een negatief plaatsingsadvies heeft. Ze kennen de hond alleen maar van verhalen van ex-baasjes (waar of niet waar) en van hun ervaringen met de hond. Echter zit deze wel in zo'n hokje en is dus niet zichzelf. Ik ben het daarom vaak niet eens met de conclusie die ze daar trekken. Ook de gedragsconsulent kan imo niet binnen zo'n korte tijd bepalen of de hond wel of niet te vertrouwen is.

Ik heb Desiree net aan de lijn gehad, ze gaat die gedragsconsulent vanavond nog bellen. Als Pauline nog op tijd reageert, gaat ze die man ook nog bellen.

Ik hoop zo dat er totaal iets anders uitkomt als wat de asielhouder concludeert Huilen
Ook de vrijwilligers van de zondag hebben een andere mening over Dizzy als deze asielhouder zij Desiree. Hun kennen de honden ook beter als de mensen die er doordeweeks zitten. Zondags zijn de vrijwilligers de hele dag bezig met de honden, en doordeweeks zijn 's morgens de hokken etc gedaan en 's middags zitten de mensen achter de balie.
Duimen jullie mee voor Dizzy!?

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:04

Citaat:
ik vind in heel dit wikken en wegen toch ook niet onbelangrijk dat de hond niet alleen bijt, maar ook dóórbijt.
dat een hond zo is, of geworden is, of in bepaalde omstandigheden zo is, daar heeft het beestje allemaal niet de minste schuld aan, zoveel is zeker. maar dat ze niet alleen hapt als verwittiging, maar meteen doorbijt vind ik eng

Hier zit ik dus ook mee... en het feit dat je al zo twijfeld... Kan je niet aan de pensionhouder vragen of ze nog even willen wachten met de definitieve beslissing van het spuitje.... ze zetten je zo onder druk terwijl je niet zomaar even kunt beslissen of je zo'n hond wilt nemen.

Ik heb zelf een "probleemhond" (zevende (!) eigenaar) die ook een spuitje zou krijgen (zie profiel) wat nou een superhond is waar iedereen mee weg loopt , maar mijn vriend heeft ook heel lang een angstbijter/probleemhond gehad waarvan we achteraf veel eerder afscheid hadden moeten nemen, omdat de hond zelf ook niet gelukkig was met haar eigen gedrag.

Ik wens jou en dizzy heel veel sterkte en hoop dat je wat meer tijd krijgt om deze moeilijke beslissing te maken.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:08

Meer tijd zit er niet in. De asielhouder is het er eigenlijk niet mee eens dat Desiree Dizzy een kans wil geven. Hij zei dat Desiree en aanhang de hond wel aan kunnen, maar dat er ook meerdere mensen rondom de hond aanwezig zullen zijn. Woensdag wordt hij waarschijnlijk afgemaakt. Ik ben bang dat de gedragsconsulent de mening van de asielhouder gaat delen Verdrietig
Ik hoop maar dat die hondendeskundige van Pauline een ander oordeel kan geven. Maar het wachten is op Pauline...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:21

Je zei dat Dizzy ook een paard op stal had gebeten? En goed reageerde op de reprimande? Hoeveel gevaar wil je eventuele paarden laten lopen? Heb je veel kinderen over huis? Heb je vaak visite?

Je zult heel veel pijn hebben als je Dizzy zou moeten laten gaan omdat het niet lukt. Maar ik zou haar toch een kans geven. Asiel eigenaren hebben er veel verstand van, maar ze kunnen niet altijd in dat koppie kijken. Ik denk dat er met konsekwente hand toch wel wat van te maken is, hoewel het uitkijken blijft....

De vraag is: wil je dat....

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:35

gedragsdeskundige is helemaal goed.
Maar laat je niet leiden door emotie.
Stel dat dizzy een kind bijt of voor de zoveelste keer iets anders, dat vergeef je jezelf nooit.

Dizzy is verkeerd opgevoed en de baasjes van Dizzy hebben zeer erg gefaald in het opvoeden, wat je probeert te doen is goed, maar wees wel wijs in je daden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:42

Bij mij in huis geen probleem hond. Het zijn gevaarlijke dieren als ze het in de kop krijgen. Misschien dat het zich nooit tegen jullie zal richten, maar hoe zit dat met je visite, hoe zit het met de postbode, hoe zit het met de kinderen van de buren, of de kindjes die langs fietsen.... Of die ondanks dat hun moeder zegt dat niet te doen, even 'hondje willen aaien'...

Zo'n hond krijg je problemen mee. Je maakt er op zijn minst geen vrienden mee.
Dat je het overweegt pleit voor je dierenliefde, maar deze zou ik zonder omkijken laten zitten. Er zitten wel anderen die net zoveel recht hebben op een goed plekje, die nog wel lief zijn....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:46

Dees schreef:
Bij mij in huis geen probleem hond. Het zijn gevaarlijke dieren als ze het in de kop krijgen. Misschien dat het zich nooit tegen jullie zal richten, maar hoe zit dat met je visite, hoe zit het met de postbode, hoe zit het met de kinderen van de buren, of de kindjes die langs fietsen.... Of die ondanks dat hun moeder zegt dat niet te doen, even 'hondje willen aaien'...

Zo'n hond krijg je problemen mee. Je maakt er op zijn minst geen vrienden mee.
Dat je het overweegt pleit voor je dierenliefde, maar deze zou ik zonder omkijken laten zitten. Er zitten wel anderen die net zoveel recht hebben op een goed plekje, die nog wel lief zijn....



Kijk dit bedoelde ik dus ook en dan kun je nog 100 keer de hond in een andere ruimte als de visite hebben, maar het gaat ook om die overwachtse momenten dat de hond er net even tussen doorslipt en wel met de visite in aanraking komt.
En er zijn ook nog altijd moeders die het wel goed vinden dat hun kinderen elke hond zomaar een aai over hun hoofd geven. Kijk en zulke momenten kun je niet voorzien en dat zijn wel meestal de momenten waar op het gebeurd.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:50

Een stukje terug vertelde ik over Quinty, die duldde ook helemaal niks. Als er nu visite komt is ie gewoon een normale hond en wil zelfs op schoot. En DAT mag ie nou net niet! Als dat gebeurt gaat ie denk ik weer de verkeerde kant op. De parketvloer is zijn plek en verder de bench, bankje van de honden (speciaal voor honden gemaakt) en dan heb ik nog een mand en een kleedje. Ze hebben allebij niks te klagen, kunnen heerlijk bij de verwarming liggen. Het enige is als er bij mij visite binnen komt is het eerste wat ik zeg: "Honden eerst negeren!" Zodra ze rustig zijn mogen ze aangehaald. Anders gaat vooral Quinty weer de dienst uitmaken en daar moet je met zulke honden wel op letten. Altijd dezelfde regels hanteren en ze nooit ook maar 1 keer de zin geven. Zit is zit en blijf is blijf. Hij moet bv. ook eerst netjes in zijn bench gaan zitten als ik brokjes in zijn bak doe, anders kan ik het niet eens neer zetten. Ik heb allemaal van dit soort strakke regeltjes, maar ze zijn wel nodig. Mijn vriend neemt het er niet zo nauw mee en naar hem luistert Quinty ook veeeeel slechter.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:53

Billy"]
Desiree zegt hierin dat ze evt Lex of Ella wel zou willen nemen, maar rept niet over Dizzy.
Naat mijn mening moet je geen hond nemen omdat hij zielig is, maar omdat je hem wilt hebben.
[/quote]
Als je deze topic gelezen hebt, zie je dat mijn mening over Dizzy is herzien: [VvdD] Misschien toch een asielhond

Ik heb intussen de gedragsdeskundige gesproken. Het negatieve aankoop advies van de asielhouder verbaasde haar, dit is de eerste keer in de 3 jaar dat ze dat meemaakt. Het feit dat ze Dizzy in willen laten slapen alleen op grond van bijten in de ren is onvoldoende, ze is er van overtuigd dat er meerdere redenen zijn die tot dat besluit voeren. Er zijn immers wel vaker honden die bijten vanuit de ren, maar die toch niet vals zijn. En die worden dan ook niet afgemaakt. Het asiel is er op de eerste plaats voor de honden. Zelfs bejaarde dieren worden niet afgemaakt. Ze worden evt. overgeplaatst naar een ander asiel, en als er plek vrij komt, gaan ze naar een opvangadres voor bejaarde honden. Dat vond ik op zich fantastisch om te horen (hebben wij ons voor niets druk gemaakt om Ella, Griebels!!!).
Even over het beleid van het asiel:
Er zijn mensen die kiezen voor een moelijke hond. Deze mensen krijgen van uit het asiel niet alleen controle, maar ook begeleiding en adviezen/cursussen hoe om te gaan met de hond. En zelfs dan kan het nog eens mislukken. En deze mensen krijgen niet eens een negatief aankoop advies zoals ik heb gehad met Dizzy.[quote="Caro"]
Maar was de hond vertrouwd met de mensen die hij gebeten heeft?
Hoe was de situatie, waarom beet hij?
[/quote]
Nee. Hij beet vanuit opsluiting, in de ren. Dat is voor zover ik weet. Maar er moeten meer aanwijzingen zijn. Daarbij is er nog altijd bijten en bijten. En deze mensen werden flink doorgebeten, en vrijdag is er een doorverwezen naar het ziekenhuis.


[quote="loetje"]
nog een vragaje: wat weet je van de achtergrond van die hond?
[/quote]onvoldoende. Is er uit gedaan omdat ze te druk was. Sja, dat zijn dalmatiers. Druk. DAt moet je incalculeren voordat je er aan begint. Mogelijk is er meer voorgevallen dan dat ze doorgegeven hebben.

[quote="Lovely"]
Tenzij er iets mis is met de hond in zijn koppie.
[/quote]
en dat is helemaal niet uitgesloten. Zeker als je leest wat Ingeo zegt, daar zit wel wat in:
[quote="ingeo"]
ik vind in heel dit wikken en wegen toch ook niet onbelangrijk dat de hond niet alleen bijt, maar ook dóórbijt.
dat een hond zo is, of geworden is, of in bepaalde omstandigheden zo is, daar heeft het beestje allemaal niet de minste schuld aan, zoveel is zeker.
maar dat ze niet alleen hapt als verwittiging, maar meteen doorbijt vind ik eng, dat klopt niet. ze heeft in zo'n hok echt wel plaats om uit te wijken, maar zij kiest voor aktief ingrijpen.
bijna 100% zeker doet ze dat ooit in een andere situatie terug.

[/quote]Dit gedrag duidt wel op een karakterfout. Ik ken eenkennige honden die gruwelijk konden bijten, maar toch altijd licht hapten bij wijze van waarschuwing, en derhalve nooit tot een echte aanval kwamen.

[quote="Cassidy schreef:
Je zei dat Dizzy ook een paard op stal had gebeten? En goed reageerde op de reprimande? Hoeveel gevaar wil je eventuele paarden laten lopen? Heb je veel kinderen over huis? Heb je vaak visite?
.
Er komen nooit kinderen bij mij in huis, dat is het punt niet. MAar ze hapte wel in de neus van Japie, en iets harder dan nodig. De vraag die je stelt speelt wel degelijk bij mij. Ik kan het bij mijn andere dieren niet verantwoorden als ze gevaar lopen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-02-04 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:58

Ik ben altijd van mening: everybody deservers a second chance...

En een quote uit "Seabiscuit"

"You don't throw away al life because it's been banged up a little....":x

(Super film trouwens, als je de gelegenheid hebt om hem te bekijken moet je dat zeker doen...)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:03

Wat ik las uit dat topic misschien toch een asielhond, was meer dat je in paniek raakte omdat ze misschien afgemaakt zou worden dan dat je echt verliefd op haar geworden was.
Je zegt ergens anders dat het voor jou niet de ideale hond is, maar dat ze je wel meeviel
Ik heb het idee dat je keus voor Dizzy een keus met je emotie zou zijn, omdat ze niet afgemaakt mag worden, en geen keus met je hart, omdat je zo verliefd op haar bent geworden dat je haar ondanks haar problemen wilt hebben.
En daar zit hem voor mij de kneep, het is al moeilijk genoeg om een "tweedehandshond' op te nemen, die helemaal aan je verwachtingen voldoet, laat staan als de hond een aanta problemen heeft, die zo erg waren dat ze de hond willen laten slapen.
Dat doen asiels in Nederland niet zomaar, over het algemeen hebben ze daar zeer gegronde redenen voor.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:05

Dus er is meer aan de hand met Dizzy... waarom is ze eigenlijk in het asiel terecht gekomen?

Waarom kunnen ze niet nog een weekje wachten met het besluit?

Ik ben het trouwens wel met een aantal mensen eens dat het grootste probleem net als met gewone honden overigens de omgeving zal zijn en mensen kunnen zo eigenwijs zijn: "nee echt, ik kan heel goed met honden opschieten....auw" en wij weer naar de EHBO.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:05

maar als ik het goed begrijp vind de gedragsdeskundige dat ze best geplaatst kan worden. De vraag is alleen of dat bij jou kan. Het blijft een moeilijke beslissing. Ik wilde graag een tweede kat, maar mijn eerste is vreselijk naar andere katten toe. Ik heb het toch geprobeert en heb de tweede nu ruim 2 maanden! Ze hebben regelmatig ruzie, maar spelen ook samen, beginnen elkaar al te wassen en eten rustig naast elkaar. Je kunt niet alles voorzien en voorspellen. Pas als je het echt uitprobeert weet je hoe het zal verlopen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:06

Ik vind ook dat Dizzy een kans verdient. MAar of het aan mij is, om die te geven... Deze keuze gaat gepaard met andere dieren blootstellen aan haar evt. agressie. En dat mag ik eigenlijk niet doen.

Morgen belt de gedragsdeskundige mij terug trouwens. Ze gaat morgen zelf naar het asiel en ze gaat dizzy nog eens goed aankijken en uitproberen. Morgenavond weet ik het.

Billy, de 2e keer dat STefan en ik Dizzy meenamen, vonden we haar een ideale hond. Qua type is ze niet helemaal mijn hond (maar dat was polleke ook niet, die was mijn laatste keus destijds in het asiel, maar achteraf blijkt tevens de beste keus). Maar zoals dizzy zich aan ons toonde afgelopen zondag, zo schijnt ze niet werkelijk te zijn. En dat zal pas blijken na weken of maanden, als ze goed gewend is.

De gedragtherapeut kon zich Dizzy niet voor de geest halen, maar ze vond het advies van de asielhouder, die al 28 jaar in het vak zit en dus best kijk heeft op honden wel zwaar wegen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-02-04 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:07

oh, trouwens niet met de hond die we nu hebben, hoor! Die springt liever (letterlijk) van het balkon dan dat hij bijt