Passier: Grand Gilbert

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Passier: Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 21:43

Ik heb zelf een Grand Gilbert en ik heb hem op lucht laten maken. Ik vind het een geweldig zadel. Toch hoor ik ook wel eens mensen die het als minder plezierig ervaren. Wie van jullie heeft ook ervaring met een Grand Gilbert?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:47

Ik heb een Grand Gilbert gehad, vond het zelf een superfijn zadel. Helaas paste het niet meer op mijn paard. Een nadeel aan deze zadels vind ik dat de kussens vaak vrij smal zijn.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

prompter

Berichten: 10851
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:49

Om zelf op te zitten vind ik het een superzadel, maar de pasvorm is inderdaad niet al te makkelijk. Het zadel waar ik op reed schoof constant naar voren, ondanks allerlei aanpassingen.

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:57

Ik heb er zelf een,en ik ben er erg tevreden over. Het is alleen niet makkelijk in onderhoud,en vraagt veel onderhoud. Een tijd geleden zat ik op een hulsebos,en daar had ik het gevoel dat ik er echt in zit. Bij mijn zadel zat ik er meer op,maar dat ene zadel neem ik ook mee als ik op andere paarden zit,in verband met mijn slechte rug,en tot nu toe heeft het op andere paarden altijd redelijk goed gelegen. Ook is het het enige zadel waarbij ik geen last van mijn rug krijg,en als er een paard opzij springt,dan neemt het zadel je echt mee in de beweging. Dan voel je toch wat een goed zadel het is Lachen

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:50

Ik heb 'm destijds (zonder lucht overigens) op m'n paard gehad toen ik een nieuw zadel ging aanschaffen, maar hij mocht 'm heel snel weer meenemen, wat een doffe ellende zeg. Hij lag goed op m'n paard, kussens hadden idd wat breder mogen zijn, was op het randje zeg maar; maar ik kon er echt niet op zitten, miste vooral de aansluiting met de wrongen waardoor m'n benen heel onrustig kwamen te liggen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:11

Het nadeel van een Passier Grand Gilbert is de boom die opgebouwt is uit verschillende laagjes leer. Je rijd hem dus helemaal naar je zit. En als jij dan scheef zit.........
Hierdoor en door het trekken aan de lepel met opstijgen zijn er heel veel 2e handse Passiers krom.

Verder door die boom met de combi van lucht mist het zadel zijn stevigheid. Daardoor kan het in mijn ogen te makkelijk vervormen.

Dat is dan ook de reden waarom ik mijn Passier heb verkocht. Deze was nog recht, maar ik heb een KN terug gekocht om lucht in te laten bouwen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:15

ik heb er een en die bevalt OK dan! 2ehands gekocht en geen problemen met kromme bomen ed. Unity, bij mijn weten is een boom van hout of kunststof dus hoe kom jij op leer?

Ik vind het een geweldig zadel, ben er erg blij mee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:17

Ik heb er één en vindt het een geweldig zadel,
over Flair ben ik overigens helemaal niet zo te spreken.

De GG is niet geschikt voor mensen welke veel steun in een zadel zoeken, mensen die puddinkjes als Hulsebos of Ainsley gewend zijn kunnen in een GG niet zitten.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:18

De rest van de passierzadels zijn van kunstof.
De passier Grand Gilbert is opgebouwt uit hele dunne laagjes leder op elkaar geperst, verstevigd met (hier moet ik om liegen, ijzer of heel dun hout) Dit heeft carl langeraap verteld, en is bevestigd door Henk Robben(die zul je ook wel kennen) en uiteraard dealerinfo.
Dit is het geheim van de Rolls Roys onder de zadels, zoals de fabricant m zelf noemde.

Ik vind t zeker geen verkeerd zadel. Wel vind ik de Optimum beter op meerdere paarden liggen.

En wat flair betreft, Dit is heel slecht geweest, doordat iedere klant een pompje mee naar huis kreeg, zodat je zelf je zadel op kon vullen.
Dit is vreemd, want wie vult er nu een wollen zadel zelf op???
Natuurlijk is flair niet voor ieder paard een vereiste, maar voor paarden met oa. een gevoelige rug en ruiters met rugklachten kan dit een uitkomst zijn.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:25

Unity schreef:
De rest van de passierzadels zijn van kunstof.
De passier Grand Gilbert is opgebouwt uit hele dunne laagjes leder op elkaar geperst, verstevigd met (hier moet ik om liegen, ijzer of heel dun hout) Dit heeft carl langeraap verteld, en is bevestigd door Henk Robben(die zul je ook wel kennen) en uiteraard dealerinfo.
Dit is het geheim van de Rolls Roys onder de zadels, zoals de fabricant m zelf noemde.

Ik vind t zeker geen verkeerd zadel. Wel vind ik de Optimum beter op meerdere paarden liggen.

En wat flair betreft, Dit is heel slecht geweest, doordat iedere klant een pompje mee naar huis kreeg, zodat je zelf je zadel op kon vullen.
Dit is vreemd, want wie vult er nu een wollen zadel zelf op???
Natuurlijk is flair niet voor ieder paard een vereiste, maar voor paarden met oa. een gevoelige rug en ruiters met rugklachten kan dit een uitkomst zijn.


he, jij komt ook bij mijn favoriete ruitersportzaak (Langeraap). Maar dat verhaal van die boom wist ik niet, ik zal het hem eens vragen Sta je in de buurt van Middelrode?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:32

Ik kom uit wereldstad megen, werk bij de concurrent van de langeraap(de Snieder), heb hier ook stage gelopen en heb stage gelopen bij t gareel

Maar goed das dan weer lekker offtopic...........

Nog meer offtopic kwam eerst wel altijd bij langeraap, ma da is zon takke eind knarren en als ik in Uden toch de korting krijg.........

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:03

Ik heb er een tijdje geleden een op mijn pony gepast, zat inderdaad heerlijk, tenminste niet zo'n gedwongen houding.
Helaas paste hij niet goed op mijn pony, was te smal.
Heb nu een 2e hands Daaleman, ligt goed, en zit geweldig.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 13:18

Datklopt inderdaad van die leren boom. En ook dat van een onafhankelijke zit klopt. Met flair heb alleen maar goede ervaringen. Wat zijn jou bezwaren of ervaringen Sjuimpje?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:30

Ik heb sinds een jaar een Passier GG (extra diep).
Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fijn zadel heb gehad! Je wordt niet in een bepaalde houding 'gedwongen' maar je hebt toch genoeg steun. Echt top!

De eerste 3 maanden vond ik hem wat hard, het is wel echt een zadel wat je in moet rijden.
Hij ligt perfect op Silly, ik heb nog nooit zo fijn gereden.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:14

ik zag net deze topic,en vraag me ook af wat voor zadel het is!
Ik dacht zelf eerst aan Passier Patron,want volgens mij is het geen GG.Op de Passier-site,staat ook een zadel dat PSL heet. Geen idee welke dat is,maar hij lijkt daar ook wel op! En als ik de kniewrongen zo bekijk,dan is het volgens mij idd de PSL..

[PP] Wie weet welk type zadel ik heb (passier)

kent iemand het?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:51

Ik heb ook een GG. en wil nooit meer wat anders!! Ben er erg tevreden over en die van mij past op bijna alle paarden!! Ideaal!!! Lachen

Kitty

Berichten: 7683
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:03

Ik heb eindelijk een zadel dat goed ligt op mijn paard EN waar ik zelf goed op kan zitten: de Passier Grand Gilbert.
Ik houd er niet van om opgesloten te zitten in een zadel; de Ainsley en Hulsebosch vond ik dan ook niks.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:06



MIJN zadel! Ik vind het een geweldig zadel: ligt goed op vrijwel elke rug (gebruik hem voor alle 8 mijn paarden) en geeft prima steun en balans voor je zit. Voor mij geen ander zadel meer! OK dan!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:17

Hey,

Ik heb ook een Passier Grand Gilbert zadel in de vorm veelzigheid richting dressuur het zadel is inmiddels al zo'n 15 jaar oud en zit als een huis! Dit zadel gaat echt niet weg! nooit!!!!

..........................................................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:24

Ik vind het de beste zadels die er zijn. Past op ieder paard, zit fantastisch, geeft weinig steun waardoor jezelf goed moet zitten.

Samen met stubben zijn het mijn favoriete zadels.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 21:33

Ja, je leert er inderdaad goed op zitten en dus rijden. Heeft iemand van jullie hem ook op lucht laten maken?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:55

Ik heb een immitatie grand Gilbert, en vind het een heerlijk zadel. Nu ik western rij rijdt mijn verzorgster er nog 2x in de week mee (ik niet meer) en zij vind het ook een fijn zadel

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:31

Ik heb er mee gereden met zadels passen, maar ik vond het helemaal niet fijn zitten, zat er veel te onrustig op en m'n paard liep er ook niet fijn mee... (kan ook door mij geweest zijn Tong uitsteken)
Ken wel iemand die het zadel heeft, haar houding en paard zijn een stuk verbeterd sinds ze met dat zadel rijdt en ze zit er zelf ook heel fijn op.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 07:54

Ik heb ook een GB. Ik vind het een heerlijk en kwalitatief goed zadel. Ik heb het zadel inmiddels 6 jaar. Alleen heb ik 1 klein probleempje: ik ben nogal afgevallen waardoor ik meer schuif in het zadel. Ook had ik met mijn vorige paard die nogal moeilijk zat, regelmatig last van een stukgereden doos Bloos
Met mijn huidige paard heb ik er ook weer last van, mede omdat ik veel meer schuif in het zadel.
Dit is dus wel een reden om dit jaar een nieuw zadel te gaan kopen.
Of ik weer kies voor een GB ben ik nog niet over uit, omdat ik veel last ervan heb gehad. Misschien dat ik daarom dit keer voor een Daaleman ga.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

boemel

Berichten: 8207
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:24

Ik heb er een paar keer mee gereden. En ik vond 'm heerlijk zitten, een fijne ongedwongen zit. Ik miste in het begin wel een beetje aan kniewrong, maar dat wende vrij snel.

De kussens zijn inderdaad wat smal. Ik ben voor mijn paard daarom op de Passier Optimum uitgekomen, die de kussens een heel stuk breder heeft. Ook dit zadel heeft trouwens een houten boom. Zadel bevalt echt heel erg goed. Ik heb er nog geen dag spijt gehad van mijn aankoop.

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Vagabondo en 25 bezoekers