roekeloze kleine meisjes in bos! %$#!@$@%

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:37

wel sneu voor de pony's, maar zo leren die meiden het misschien af... als je zo'n plaat voor je kop hebt dat je alleen maar je pony afracht.. tja.. moeten ze de prijs ook betalen.. een kreupele pony KUN je niet op racen en zeker geen 10 minuutjes

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:09

Ik zie het hier op stal ook dat die jonge meiden/jongens alleen maar aan het galopperen zijn als ze rijden, en dan het liefst zo hard mogelijk! Boos!

Ik heb een paar keer iets gezegd van in de trant van: Zou je niet ook eens oefeningen gaan doen, zoals OVERGANGEN rijden (hint) Verward

Maar dat doen we ook hoor.........krijg ik dan te horen
Zulke lui willen gewoon niet luisteren en zien het gevaar niet in, ze vinden dan vaak ook nog dat ze super goed rijden en dat ik maar loop rond te sukkelen/suffen in de stap en de draf (omdat het geen galop is, want dat is pas stoer Knipoog )

Ach ze komen er wel achter, ik vind het alleen zo sneu voor de pony's...... Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:15

Wind schreef:
Arme ponies, die zijn verpest voor het leven... En waarschijnlijk ook snel versleten en kreupel...

Kinderen moeten worden opgevoed in de omgang met dieren en verantwoordelijkheid leren. DAt doe je (als het goed is) ook als het om honden gaat of katten. Je leert ze er voor te zorgen, en met respect te behandelen.

Maar met ponies gebeurt dat kennelijk ook nog niet veel. Die meiskes zijn gewoon grote onbenullen, ze snappen totaal niet de consequenties die voor hun ponies zijn.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:19

ik weet niet... je ziet bij kinderen zovaak de teleurstelling als ze niet mogen galopperen... als je een goed pittige pony heb en goed wat moeilijke oefeningen doet heb ik geeneens fut voor de galop.
kinderen zien geen gevaar, maar ook geen consequenties.
is er ook lastig in te krijgen denk ik als ze niet willen luisteren

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:19

Jaike schreef:
Ik zie het hier op stal ook dat die jonge meiden/jongens alleen maar aan het galopperen zijn als ze rijden, en dan het liefst zo hard mogelijk! Boos!


Ik ken in mijn directe omgeving een volwassen man (met een gezin) die redeneert: 'Als ik met mijn paard buiten ben, moet hij voluit kunnen gaan'. Een volwassen man! Waar is dat verantwoordelijkheidgevoel? En wat voor voorbeeld is hij voor zijn eigen kinderen? Het valt me mee dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd met wandelaars enzo, maar als hij zo doorgaat, dan blijven er straks bij ons in het bos weinig plaatsen meer over waar je met je paard mag komen. Boos!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:21

maar t is algemeen bekend dat sommige mannen (lang niet allemaal) eigenlijk nooit volwassen worden... kan dat t zijn???? ik vind het wel een domme uitspraak. wil dat paard voluit of moet dat paard voluit??? Verward

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:22

Ik kan me hier ook dood aan ergeren, bij ons in het duin hebben we twee van die rondscheurende mannen (ja volwassen!) Die het hele rondje zo snel mogelijk willen afleggen. Ze stoppen dan nog net voor je, maar dat moet wel want de paden zijn zo smal dat je elkaar niet kunt passeren zonder van het pad af te gaan. Zodra ze je voorbij zijn scheuren ze gelijk weer weg, zonder eerst even een afstandje te nemen oid.

Je zou toch van volwassen mensen anders verwachten, maar kennelijk is een beetje rekening houden met elkaar soms teveel gevraagd.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:25

Ach, op het strand haal je ze er altijd ook zo uit Haha!. Van die mensen die nog nooit op het strand geweest dus dan zijn ze daar met paard en al en dan moet dat paard voluit.
Hondjes, wandelaars, kindjes, vliegers en andere ruiters lijken dan even niet meer te bestaan.

Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat een dergelijk paard dus voortaan 'strand' met 'voluit' associeert .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:25

Karin schreef:
[
Ik ken in mijn directe omgeving een volwassen man (met een gezin) die redeneert: 'Als ik met mijn paard buiten ben, moet hij voluit kunnen gaan'. Een volwassen man! Waar is dat verantwoordelijkheidgevoel? (
[/quote]

Waarom mag dat dan niet, voluit? wat is daar mis mee? Heb ik meer dan eens gedaan hoor, is hardstikke fijn! Natuurlijk op een plek waar het goed kan, overzichtelijk, liefst recht pad.

En het paard moet het WEL zelf willen. Niets moet. Als hij geen zin heeft om harder te gaan zal ik niet aansporen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:28

Onder alle omstandigheden voluit? Dus ook zonder het aan te kondigen als je met iemand anders aan het rijden bent (ik spreek uit ervaring), of op een zondagmiddag als het stikt van de wandelaars? Of in een endurancewedstrijd?

Ik laat mijn paard ook wel eens voluit gaan, maar kijk dan wel of het kan i.v.m. de omgeving èn idd of mijn paard het wil. Maar niet omdat het nu eenmaal 'hoort' als je met je paard buiten bent. Het schijnt een gevoel van vrijheid te geven. Tja, zal best, maar niet ten koste van anderen of van het paard.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:31

buitenrijden alleen in stap vind ik ook lekker.. ook al wil klaske vaak snel, sneller snelst en dan het liefst zonder ruiter Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:32

Ik zei al "natuurlijk op een plek waar het goed kan, overzichtelijk, liefst recht pad.
Dat is niet onder alle omstandigheden. En nee, je moet geen wandelaars en/of fietsers met je paard van hun sokken af rijden. En als degene die erbij is niet durft, dan niet. (maar met die mensen ga ik eigenlijk al bijna nooit meer naar buiten, ik ga liever met gelijk gestemden).

En ook, zoals ik al zei: als het paard het zelf wil. Ik ga hem niet opjagen of over de kling jagen.

Voluit gaan voor een paard kan zo ontzettend goed voor hem zijn. Eens lekker strekken in de lendenen. goed afzetten met de achterhand, en ze vinden het zo fijn! Heb je dat ooit gevoeld, dat een paard onder je naar voren schiet of accelereert, hoe die spieren onder het zadel aanvoelen? dat is machtig! MAar ja, ALLES met beleid! Het moet kunnen. Als het niet kan, dan kan het niet. En het kan soms niet om diverse redenen.

alleen stappen buiten doe ik alleen als dat moet door revalidatie. Anders niet. Ik krijg dan last van mijn onderrug. Daarbij is het veel te koud om alleen te stappen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:35

Desiree schreef:
En als degene die erbij is niet durft, dan niet.


In mijn geval had het niets met 'durven' te maken. Je spurt gewoon niet keihard bij je rijmaatje weg zonder dat aan te kondigen. En zeker als jij of die ander het terrein niet goed kent. En dan achteraf raar opkijken als die ander (ik in dit geval) daar iets van zegt. Ik kreeg als reactie: 'Kon je hem niet houden dan?'. Zulke mensen moeten nog heel veel leren. Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:38

Ja goed, durven of kunnen, is mij om het even. Er moet gewoon onderling gecommuniceerd worden. Scheuren mag best, maar er zijn gewoon een aantal voorwaarden aan verbonden. Er moet rekening gehouden worden met andere weggebruikers, met elkaar, met de paarden en met de omstandigheden (geschiktheid van de weg).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:40

Precies, en dat alles ontbreekt bij sommige personen. Ik wilde met mijn reactie alleen maar aangeven dat het niet alleen kinderen zijn die dit soort onverantwoord gedrag tonen, maar dat er ook volwassenen zijn die het niet zo nauw nemen met sommige (geschreven en ongeschreven) regels. En dat soort mensen vinden vaak dat het nou eenmaal 'hoort' om je paard flink voluit te galopperen, omdat het zo lekker voor jezelf is en omdat het paard het recht heeft zijn benen te strekken. Maar dat moet IMO niet ten koste gaan van wie of wat dan ook.

En als er iets gebeurt, verpest zo iemand het beeld van 'de ruiter' in het algemeen. Leuk hoor, als vervolgens bepaalde delen van het bos worden afgesloten tegen 'die asociale ruiters' terwijl het vaak maar een of twee personen zijn die de boel verpesten. Op die manier lijden ook de mensen eronder die zich wèl aan de regels houden. Maar goed, dat gebeurt overal. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-02-04 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:43

Ach, wat mensen allemaal niet doen ten koste van anderen.....
Ik denk dat het een kwestie van opvoeding is. Wat dat ook moge zijn...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:12

Toen ik nog klein was.... Schijnheilig ...
Ik heb wat afgeraced, maar nooit, en dan ook echt nooit, heb ik daarmee andere mensen in de weg gezeten. (Behalve toen ik achter een hond aanging, maar daar kon de hondeneigenaar ook wel om lachen Haha! )
In het park waar we reden, werden de paden gebruikt door wandelaars en fietsers, de veldjes om met de honden te spelen, en de dijken en bermen waren min of meer voor de paarden. De honden en paarden liepen vaak door elkaar heen, en daar heb ik nooit last van gehad, en ik heb ook nooit hondeneigenaren in de weg gezeten (naar mijn weten dan).

Maar wat Desiree zegt, is waar... Het is een kwestie van opvoeding. Vooral hoeveel sociale vaardigheden er met die opvoeding meegegeven zijn, I guess...

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:03

wkoekoek schreef:
*grinnik* dat zijn Jip en Qinto, staan bij Janita op stal Op RT staat een topic over hoe vaak je een driejarige pony mag rijden (van bloemkooltje) dat gaat over het vosje. Ik heb al eerder iets gehoord over onveilige ritten van die twee Jong en onbezonnen

Toen ik zag staan dat het 2 meisje rond de 12 waren met een haf en een vosje wist ik ook meteen wie het waren *zucht*

Hier mijn topic [RT] Hoeveel werk mag een 3-jarig paardje doen?
De pony van 3 die 3 keer op een dag rijd is dit vosje in het verhaal van Wind. Het is werkelijk waar hopeloos. Een van mijn beste vriendinnen heeft haar paard daar ook staan. Laatst zijn we naar buiten geweest: zij erop, ik op de fiets mee. Het was voor hem de eerste keer alleen naar buiten. Op hetzelfde pad als Wind kwamen we ze tegen. Ze stapten met z'n drieen over het zandpad. Mijn vriendin zei duidelijk dat ze bleef stappen. De meiden draafden zomaar ineens aan en reden weg van ons. Het paard van mijn vriendin natuurlijk in paniek.. We zijn ze nog een paar keer tegen gekomen. Ze mogen niet verder dan het rondje bos en rijden dit op de zondag middag dus een stuk of drie keer, en volgens mij wordt er niet veel gestapt onderweg Het verbaasd me niks dat dit gebeurd is bij jou Imre, en net goed voor die kids dat je de weg blokkeerde Boos!