Voor iedereen die z'n paard op stal laat staan....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:38

Aramat"]
[quote="Anjatjeuh schreef:
Ik heb gewoon de mogelijkheid niet om mn paard in de winter elke dag buiten te laten komen.
De manege waar ze staat is maandag gesloten, dus zelf naar haar toegaan mag niet.

Hier kies je zelf voor.. als ze bij mijn stal zo'n regel gaan instellen ben ik snel weg!
[/quote]
Er is hier in de buurt geen andere stal die ik zo goed vind,
anders is het er een zonder binnenbak en dan kan ik soms een paar weken niet rijden,
dat vind ik ook niet bepaald ideaal hoor.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die dat zo hebben,
maar ik vind een binnenbak gewoon ook heel belangrijk.
Wil niet elke winter de training stilleggen en dan in de zomer trug van 0 beginnen hoor.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:39

Anya"]
[quote="Onassa schreef:
Ik denk ook dat er verschil zit of je jou paard echt voor de sport hebt of voor recreatie, dan zal hij makkelijker een dagje zonder beweging doorkomen zonder spierpijn als wanneer het een paard betreft wat dagelijks echt flink getraind wordt.


Tjonge jonge... das inderdaad een verschil... paarden zijn graseters. Met een spijsvertering die daar op ingesteld is. Een spijsvertering die langdurige beweging vereist... Wat een klets...het verschil recreatie/sportpaard op die manier aanhalen.
[/quote]

Zoals je zou kunnen lezen, doelde ik hier op de mensen die vrezen voor spierpijn bij hun paard en gras staat er bij mij sowieso niet meer in de wei, wel heeft te zowel in de wei als op stal altijd de mogelijkheid hooi te eten, ook gras dus.....
Maar het merendeel gaat het hier over de beweging en niet over het wel of niet eten van gras.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:40

Miran schreef:
Het gaat er niet om of je paard het niet erg vindt om een dag op stal te staan, maar het gaat om zijn lichaam, die wel elke dag beweging nodig heeft.

De spijker op z'n kop!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:40

Lenn"]
[quote="Onassa"][quote="Lenn schreef:
.. storm vind ik ook niet gevaarlijk, ze waaien toch niet weg ofzo..?


Gewaagde uitspraak als je zo eens hoort en leest wat er allemaal door de lucht heeft gevlogen, zou dat niet graag op mijn paard zien belanden, dan is het dag paardje!
[/quote]
Ehm, dan praten we over omstandigheden van een uur of 10 per jaar?
[/quote]


10 jaar lijkt me wat overdreven, maar het is hier gister de hele dag aan het spoken geweest.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:42

overigens voor de ruiters die niet graag natworden, divoza heeft voor een kleine 700euro een regenjas te koop die de gehele ruiter bedekt )op gezicht en handen na) en de cape valt over de kont van het paard heen Lachen

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:44

Laten we eens gewoon vragen wie van de ruiters hier niet nat willen worden, heb er namelijk nog geen 1 kunnen traceren die dat beweert?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:44

Onassa"]
[quote="Lenn"][quote="Onassa"]
[quote="Lenn schreef:
.. storm vind ik ook niet gevaarlijk, ze waaien toch niet weg ofzo..?


Gewaagde uitspraak als je zo eens hoort en leest wat er allemaal door de lucht heeft gevlogen, zou dat niet graag op mijn paard zien belanden, dan is het dag paardje!
[/quote]
Ehm, dan praten we over omstandigheden van een uur of 10 per jaar?
[/quote]


10 jaar lijkt me wat overdreven, maar het is hier gister de hele dag aan het spoken geweest.
[/quote]
hahah ja, dus jij denkt dat rondvliegende dakpannen toevallig op het hoofd van je paard belanden?
10 jaar trouwens? Verward

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:46

Effe een pagina terug lezen Lenn, dan snap je die 10 jaar Knipoog

Om antwoord op jou vraag te geven.
Ja, in het geval van mij zou die kans heel groot zijn en is er dus ook een golfplaat de wei in gevlogen en de omheinig van de weilandjes waren uit de grond gerukt.
Zie je het voor je.....staat mijn paard, komt zo'n plaat haar wei opwaaien en de omheining ligt los........wat denk je dat er zou kunnen gebeuren????
Ik wil er niet eens aan denken, zou er een nachtmerrie van krijgen.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 01-02-04 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:46

Onassa schreef:
Laten we eens gewoon vragen wie van de ruiters hier niet nat willen worden, heb er namelijk nog geen 1 kunnen traceren die dat beweert?

Ik word niet graag nat nee, is dat zo onmenselijk? Haha! Dus ik zoek het droogste moment uit vanaf ik uit school ben om met vaan te hobbelen.. of anders om hem buiten te zetten, als mam dat moment niet al uitgekiend heeft Cool (ik mag niet klagen)
p.s. Niet dat ik er een mietje van wil maken, want dat is hij al geworden door het scheren.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 01-02-04 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:46

Samsam, heeft tot vandaag elke dag nog een uur of 3/4 met 3 vriendjes in de wei gestaan, maar met die overdreven nattigheid van gister en morgen, mag het nu niet meer Boos!

Hij gaat nu dus elke dag naast het rijden in de stapmolen of in de paddock om toch beweging en frisse lucht krijgt.

Mij zal het niet gebeuren dat hij een dag zijn stal niet uitkomt, mijn paard doen zijn best voor me, dus dat ben ik hem verplicht!

Ook kan ik slecht tegen paarden die nooit in de wei komen en nooit eens lekker vol gas kunnen galopperen en spelen, dat vind ik echt sneu!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:47

Nee, er staat: 10 uur in een jaar.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:48

Sjuimpje schreef:
Nee, er staat: 10 uur in een jaar.



Oeps, foutje van mijn dan, excuses, moet ik ook maar niet op twee forums tegerlijk bezig zijn.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:49

Lenn"]
[quote="Onassa"][quote="Lenn"]
[quote="Onassa"][quote="Lenn schreef:
.. storm vind ik ook niet gevaarlijk, ze waaien toch niet weg ofzo..?


Gewaagde uitspraak als je zo eens hoort en leest wat er allemaal door de lucht heeft gevlogen, zou dat niet graag op mijn paard zien belanden, dan is het dag paardje!
[/quote]
Ehm, dan praten we over omstandigheden van een uur of 10 per jaar?
[/quote]


10 jaar lijkt me wat overdreven, maar het is hier gister de hele dag aan het spoken geweest.
[/quote]
hahah ja, dus jij denkt dat rondvliegende dakpannen toevallig op het hoofd van je paard belanden?
10 jaar trouwens? Verward
[/quote]

Sorry maar er staat toch echt

10 per jaar

en niet 10uur per jaar..... Verward

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:51

Onassa schreef:
Ja, in het geval van mij zou die kans heel groot zijn en is er dus ook een golfplaat de wei in gevlogen en de omheinig van de weilandjes waren uit de grond gerukt.
Zie je het voor je.....staat mijn paard, komt zo'n plaat haar wei opwaaien en de omheining ligt los........wat denk je dat er zou kunnen gebeuren????
Ik wil er niet eens aan denken, zou er een nachtmerrie van krijgen.

hahaha, nouja.. wij hebben fatsoenlijke huizen en onze omheining waait er niet uit, daar zal het verschil wel liggen Tong uitsteken Nee maare.. hmm.. dan ga je toch een spannende buitenrit maken? Vliegende voorwerpen ontwijken enzo Haha!
Rubywhite: een uur of 10 per jaar
Laatst bijgewerkt door Lenn op 01-02-04 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:51

Een uur of 10 per jaar, ofwel 10 uur in een jaar.
Je begrijpt het verkeerd. Het staat er echt goed. Omdat je het niet begreep heb ik het even in een andere bewoording neergezet.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:51

Of "een uur of 10, per jaar". Ligt er maar aan hoe je het leest.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:52

RUBYWHITE"]
[quote="Lenn"][quote="Onassa"]
[quote="Lenn"][quote="Onassa"]
[quote="Lenn schreef:
.. storm vind ik ook niet gevaarlijk, ze waaien toch niet weg ofzo..?


Gewaagde uitspraak als je zo eens hoort en leest wat er allemaal door de lucht heeft gevlogen, zou dat niet graag op mijn paard zien belanden, dan is het dag paardje!
[/quote]
Ehm, dan praten we over omstandigheden van een uur of 10 per jaar?
[/quote]


10 jaar lijkt me wat overdreven, maar het is hier gister de hele dag aan het spoken geweest.
[/quote]
hahah ja, dus jij denkt dat rondvliegende dakpannen toevallig op het hoofd van je paard belanden?
10 jaar trouwens? Verward
[/quote]

Sorry maar er staat toch echt

10 per jaar

en niet 10uur per jaar..... Verward
[/quote]

een UUR of tien per jaar is imo toch echt tien uur per jaar!! en geen 10 jaar!!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 01-02-04 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:53

Met die van mij alleen het bos is......whahahahaaaa......thats suicide, zeker omdat ze al zo lang verplicht op rust staat(wel in de wei dus) Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:53

hahaha wat een heisa over 10 uur per jaar, het gaat ook veel te snel hier Bloos!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:54

Lenn schreef:
hahaha wat een heisa over 10 uur per jaar, het gaat ook veel te snel hier Bloos!



Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:56

Onassa"]
[quote="Anya"][quote="Onassa schreef:
Ik denk ook dat er verschil zit of je jou paard echt voor de sport hebt of voor recreatie, dan zal hij makkelijker een dagje zonder beweging doorkomen zonder spierpijn als wanneer het een paard betreft wat dagelijks echt flink getraind wordt.


Tjonge jonge... das inderdaad een verschil... paarden zijn graseters. Met een spijsvertering die daar op ingesteld is. Een spijsvertering die langdurige beweging vereist... Wat een klets...het verschil recreatie/sportpaard op die manier aanhalen.
[/quote]

Zoals je zou kunnen lezen, doelde ik hier op de mensen die vrezen voor spierpijn bij hun paard en gras staat er bij mij sowieso niet meer in de wei, wel heeft te zowel in de wei als op stal altijd de mogelijkheid hooi te eten, ook gras dus.....
Maar het merendeel gaat het hier over de beweging en niet over het wel of niet eten van gras.
[/quote]

Ook bij het eten van hooi heeft het paard nog steeds dezelfde spijsvertering. Een spijsvertering die nog steeds plenty beweging nodig heeft..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:56

Sjuimpje"]
[quote="Miran schreef:
Het gaat er niet om of je paard het niet erg vindt om een dag op stal te staan, maar het gaat om zijn lichaam, die wel elke dag beweging nodig heeft.

De spijker op z'n kop!
[/quote]
idd, goed gevonden OK dan!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:57

En dat zou radicaal mis gaan met een dag op stal blijven???
Nou, dan was ik mooi klaar geweest met mijn koliek gevoelige paard.
Maar geen panic, ze staat nu erg laag in d'r brok *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:58

Stel je voor dat je zelf de hele dag op de wc zit, zonder eruit te mogen. Is ook niet echt prettig.

Mijn ideaal is min. 2 tot 3 keer per dag eruit. Helaas is dat door werk niet haalbaar. Maar zeker 1 keer per dag!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:59

Mijn ideaal is eigenlijk wel wat meer, liefst zo'n 8 uur per dag buiten en dat gebeurt eigenlijk altijd ook wel, mist het te slecht is.