waar herkennen jullie je paard door?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:23

aan zijn totale figuur. Niet dat dat zo spectaculair is, maar zo is hij gewoon.
En op zijn huidige stal stond hij als enige bruine tussen 4 zwartjes, toen herkende ik hem vooral aan zijn grote oren *LOL*.

Karin mijn broer heeft precies hetzelfde. Zelfs don en sjaak kon hij niet uit elkaar houden, terwijl dat toch wel compleet andere paarden zijn Haha!.

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:49

maar wat ik mij afvraag: Hoe herkennen de fjordeneigenaars hun paarden? Sorry maar voor mij zien fjorden er allemaal hetzelfde uit, volgens mij hebben ze gewoon een extra zintuig ontwikkeld


Ik verzorg zelf 5 fjorden....
de 2 oudste zijn 2 zussen gloof ik en verder allemaal dochter van hun.
de een is kort en is de donkerste en heeft lange maantop en de kleinste,

de andere is heel licht van kleur en heeft korte maantop en heeft beetje X benen,

de dochter van de bovenste is lang, vrij licht en heeft smal hoofd,

de dochter van de 2e heeft ook beetje X benen en heeft andere bouw als het paard hiervoor,

en we hebben een veulen met een super mooi hoofd, dus die herken je ook zo....

kijk binnenkort maar in me profiel dan kan je zelf het verschil zien..

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:54

Ruby is zo wit daar moet je een Cool voor opzetten, mijn veulen herken ik pertinent dus niet als zomerdag de koeien naast de paardenweide lopen moet ik soms wel 10x kijken voor ik mijn veulen zie lopen Schijnheilig

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:05

Tussen een kudde met? Nic is schimmel, dus tussen een kudde met bruine paarden zie ik hem zo Tong uitsteken

- Zn zwarte/donkere neus, witte onderlip en 2 vlekjes op bovenlip
- Hartvormig en heel bewegelijk bovenlipje (:P)
- Geeft voortudrend kusjes als je bij hem in de buurt bent
- Melanoom tussen zn voorbenen, is nu bijna verdwenen Party!!

En gewoon zn typische uitstraling Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:21

Afgelopen jaar stond Veerle samen met Heidi (van Leetje) in een kudde met een aantal haflingers. (stuk of 7 als ik me niet vergis?). Het was een groot land en als ze achteraan stonden was het soms toch wat moeilijk Haha! Toch herkende we ze altijd wel hoor. Ook omdat ze zo lief waren om (meestal) te komen als we ze riepen Tong uitsteken

Nu herken ik Veerle echt snel. Ze heeft gewoon iets Lovers (en er lijkt er geen 1 op haar op stal Schijnheilig )

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:25

Ik denk niet dat ik mijn paardje zou herkennen, ze heeft namelijk zo'n uni kleur. Bruin met zwarte manen, en laat nou zoveel ijslanders die kleur hebben

We kunnen zelfs geen tekeningen maken om haar te kunnen herkennen, ze heeft gewoon geen enkel herkenningspuntje. Weet je, is een ijslander met een oorbel ook leuk *LOL* Zo'n rose knopje OK dan!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:34

Leuk topic Ik herken mijn bontjes aan de tekening Haha! Nogal logisch...maar zelfs al zouden ze helemaal zwart geverfd worden, dan nog zou ik ze beide herkennen aan hun karakteristieke hoofden

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:45

ik verbaas me trouwens ook altijd dat mensen met tig friezen zo kunnen opnoemen, die is die....en die is een daarvan, oh en dat is.....overigens ken ik de koetjes bij ons op stal wel allemaal Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:01

Vosse schreef:
maar wat ik mij afvraag: Hoe herkennen de fjordeneigenaars hun paarden? Sorry maar voor mij zien fjorden er allemaal hetzelfde uit, volgens mij hebben ze gewoon een extra zintuig ontwikkeld.


Zoiets vroeg ik me een paar dagen geleden nog af toen ik de drie jonge Friezen van de stalhouder in de paddock zag lopen. Fjorden, Friezen... ze lijken allemaal op elkaar. Andere paarden herken ik vaak aan hun aftekeningen, maar bij deze rassen wil dat niet zo. Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:30

Al zouden ze die merrie van me pimpelpaars overspuiten, dan nog herken ik haar aan al die ellendige kruinen op de meest onmogelijke plekken; Met scheren heel vervelend.... Maar wel ideaal om een paard weer te herkennen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:56

Fjorden en Friezen vond ik eerst ook heel moeilijk ja, maar zie steeds meer unieke vormen, uitstralingen en tekeningen bij die paarden.

Snowdon is makkelijk te herkennen in een kudde met allemaal 80% witte tinkers... De tekening is uniek en hij heeft een volle witte staart met ene verborgen zwarte pluk en dunne manen.

Zelfs al zou er een tinkerruin met die aftekening en behang zijn, zou ik Snowdon herkennen aan een bultje op zn oor, zijn littekens op zijn hoofd en zijn blik in zijn ogen als ik er net aan kom.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:57

Aan de vlekjes van Bas Haha!
Ookal zou hij in een grote groep bontjes staan, hij is zo duidelijk getekend, die kun je niet missen als je hem eenmaal kent.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:14

Al zouden ze allemaal precies het zelfde zijn (kleur/bouw enz).... Mijn meisie herken ik, omdat ze meteen allert is als ze mijn stem hoort Bloos en als ik enthousiast roep dan komt ze vrolijk aangedraaft Haha! (wat is ze toch geweldig Schijnheilig Haha! )

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 06:01

Door haar schoonheid zou ze direct opvallen Tong uitsteken

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:11

Bresco is gewoon Bresco Haha! Die herken je uit duizenden. De manier waarop hij staat en doet is gewoon heel typerend. Kalisto is net zo Die valt gewoon op door z'n afentoe lompe gedrag Haha!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:57

Omdat er een naanmplaatje aan zijn halster hangt Blond


(grapje) Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:02

al zou er een wei vol met schimmels zijn, ik zou die van mij er zo uitpikken !!
elk paard heeft zijn eigen "gezicht" en uitstraling
mensen herken je toch ook uit duizenden als je ze goed kent Verward

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:32

Ik denk ook wel dat ik sting kan herkennen. Denk ik....
Als ik hem roep kijkt hij sowieso op, dus ik hoop maar dat de rest dan gewoon dooreet Schijnheilig

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:04

mm een fel oranje halster.... twee grote stokbrood oren..... drei witte benen waarvan er minstens een altijd vies is.... een eigenwijs hoofd met een grote streep erop..... en verder... ja het mooiste paard wat er in het land staat..... OK dan! Schijnheilig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:09

crossmonster schreef:
mensen herken je toch ook uit duizenden als je ze goed kent Verward


Nouw, niet als je Fasel heet hoor
Bloos

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:10

doordat ze komt als je dr roept

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:20

Ik kijk gewoon naar de grootste! Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:37

Pris herkent mij altijd al op een flinke afstand, dus het paard dat komt dat is ze altijd... Verder aan haar bouw, uitstraling, blik in de ogen en als het op details aan komt:
- weerbortsel halverwege manen
- 1 lichte hoef
- litheken op oren
- een donker plekje op rechterzij
- 1 echt wit beentje (en dat bij een schimmel)
- rose plekje op haar onderlip
- .......

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:39

Ik herken Romanoff aan z'n brutale kop! Ookal verven ze hem zwart, dan zal ik hem nog herkennen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:47

Ik herken Falcon gewoon doordat ie zichzelf is! aan zijn loopje aan manier van doen!
Hij heeft ook stukje uit zn lip en witte vlekjes op zn benen dus daar kan k hem ook aan herkennen!