Heerlijk gereden op bommetje Irmando

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Heerlijk gereden op bommetje Irmando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:10

Hai Allemaal!

Vandaag sinds tijden weer eens gereden op een wat drukker paardje. Meestal zetten ze mij op die oude manegeknollen die je moet "motiveren" Schijnheilig . Ik vond het best wel weer eens spannend. Dit is namelijk een paardje waarover ik heb gedacht om hem te kopen, en toen toch tot de conclusie gekomen dat hij te druk voor me was.

Ik had hem op de spuitplaats opgezadeld (want zijn buitenbox was k-k-k-k-koud-d-d-d-d). Vervolgens de bak in gewandeld, aangesingeld, zelfstandig opgestapt (is dat nou een paardje dat altijd meteen aan de wandel gaat?).

Hoe dan ook. Het begon dus lekker. Ik heb even lekker laten bijkomen met een lang teugeltje, toen de boel opgepakt en aan het werk gegaan. Je moet over Irmando weten dat je geen seconde je aandacht kan laten verslappen. Er hoeft maar DIT te gebeuren of meneer vliegt bokkend en schetenlatend de andere kant op.

Zeker met die kou van gisteren vreesde ik met grote vrezen over zijn geestelijke gesteldheid *LOL* . Alles ging eigenlijk prima... Zoals normaal mocht ik met Irmando als eerste aanspringen in galop. Anders wordt meneer een beetje wild van de andere paardjes! "Jihoeee we GAAN! BOK BOK BOK!" (enzovoorts).

Nou alles ging goed en wel, totdat Petra besloot dat het wel leuk was om haar achterhoeven tegen de bakrand aan de parkeren! Schijnheilig Irmando zag het als goed excuus en dus BOK BOK BOK! Wonder boven wonder bleef ik redelijk goed zitten. Rustig verdergegaloppeerd... Toen hij terugviel in draf was ik wat minder blij, want dan moet je weer aanspringen terwijl de rest al galopeerd.

Het ging super! Hij sprong heel rustig aan, en mijn instructrice was helemaal enthousiast! Knipoog Later nog een paar keer ervandoor geschoten, maar prima gedaan.

Keertwendinkjes om de voorhand geoefend, ook dat ging voor zijn doen heel goed!

Daarna nog even lekker geknuffeld, en hem toen een goeie nacht toegewenst Lachen

HELEMAAL OK dan!

Lenneke