Hoe krijg ik mijn pony dikker?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:13

kuilgras en (kuil)mais.
Mais is vooral een dikmaker.
Op stal krijgen alle bijna paarden in de winter dat. Elke dag een flinke schep. Omdat ze dan niet op het gras komen, alleen maar op de paddocks.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:39

Lieke schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn (recent) een hele hoop topics over geweest.

Ja Maar Als ik daar geen antwoord uit krijg..

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:41

Dribbelkont schreef:
bij ons op stal zetten Haha!

Haha! hahahha daar ligt het zeker niet aan er staan pony's bij die eigenlijk wat dunner moeten Tong uitsteken
Ze Is Eigenlijk de einige dunne pony

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:42

turbotinker schreef:
mijn tink heeft dat ook,ik geef nu zelfs 2 kilo Scheve mond (!) zemelen bij en hij krijgt vast iedere avond wat kuilvoer....dat is heel eiwit rijk en het gaat nu beter.... OK dan!

Ik Ga Echter Geen Zemelen Geven Dan Is Hij 3 Weken Aan De Diarree

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:45

casanova schreef:
het is ook de winterperiode nu,ik heb een kruising hackney/newforest die ook moeilijk op gewicht is te houden nu,de kou vreet energie en het voer.
een deken kan helpen,peen/appels,veel hooi,basisbrok.
wat voor soort type is je pony?
volbloeden,hackneys,arabieren zijn moeilijker op gewicht te houden.
wat is de leeftijd en haar achtergrond?

in de zomermaanden ziet hij er juist prachtig uit met een licht zomergrasbuikje.
bel even naar de va en hij weet vast raad!!

Ze Is 11..
Het is een vuilnisbakje haha Haha!
Ze Krijgt veel te eten,optijd wormenkuur,in de zomer mag ze op de wei en krijgt ze maïs..
eerlijk gezegt heb ik haar in de zomer niet gezien want toen had ik haar nog niet k weet wel wat ze te eten kregen want k ken die mensen waar hij staat.. Haha!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:41

Al een kilo slobber en een kilo wortels op een dag geprobeerd?

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:17

Pulp, zemelen, mais maken allemaal dik. Wij zelf voeren pulp maar dat is wel altijd opletten dat je het genoeg nat maakt en laat inweken.. van pulp blijven ze mooi rond en gevuld.. *LOL*

"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"

Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:31

maismeel

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:59

De dierenarts heeft ons aangeraden om biks voor drachtige merrie's te geven. Daar zit extra eiwit in. Een oude (bijna 33) pony van mij werd ook steeds magerder, o.a. omdat hij geen hooi meer kan eten. Hij krijgt nu dus dat eiwitrijke biks, pulp, maismeel, zemelen en lijnzaadolie (alles bij elkaar in een slobberpapje) en verder nog wortels, suikerbieten en musli. Hij begint nu inderdaad weer iets dikker te worden.

Als je pony gevoelig is voor eiwitten (hoefbevangenheid!) moet je natuurlijk wel uitkijken met eiwitrijk biks.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, Tinkermuts en 26 bezoekers