Rijd jij met cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deniesje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:36

nou ik zal het niet durven okal is het je eigen paard dan nog asl hij een keer weg springt dan kun je inidergeval niet dood zijn Haha!:D dus ik heb altijd een cap op Haha!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:36

Deze vraag is al vaak langsgekomen, maar allez, toch nog maar een antwoord omdat het een belangrijk onderwerp is Knipoog

Yep, in principe ALTIJD, zelfs als ik iemand zijn paard uitstap. De keren dat ik op een paard heb gezeten zonder cap (sinds ik ben beginnen paardrijden) zijn op een hand te tellen. Waarom? Simpel, voor de veiligheid. Voel me zonder ook niet prettig. Ik ben ooit ernstig gevallen, zag er niet echt uit, en heb er erg lang last van gehad, en dit MET (veiligheids)cap. Ik wil niet weten wat het was geweest zonder cap Wat ben ik blij dat, ondanks ik in die periode gewoonweg uitgelachen werd omdat ik een champignoncap droeg en niet gewoon zonder reed, ik erboven stond en toch mijn cap opzette!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:56

Ja, altijd en overal!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:01

Laurakeuh schreef:
ik rijd bijna nooit met een cap ... maar als je weet dat je op een paard zit dat soms onverwachte dingen uithaald, dan kan je er beter wel 1 opzetten!Hangt van paard tot paard af vind ik ...



dat vind ik dus niet......
Een paard is en blijft een dier en je kan nooit voorzien of hij iets raars uit haalt of niet.
Ik rijd dus altijd met helm!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:05

Ik rijd altijd met cap. Zoals Levy al zegt, een paard blijft een dier. Een braaf paard kan ook schrikken waardoor je ernaast ligt. Dan is het toch wel prettig als je een cap ophebt die je hoofdje beschermt
Ik ben een keer van mijn verzorgpony afgevallen tijdens een buitenrit (was een hele brave pony), ze schrok van een bord en ik viel op de weg, met mijn hoofd. Gelukkig had ik een cap op (die dus kapot was) maar beter een kapotte cap dan een kapot hoofd!
Het is nooit te voorzien of je eraf valt dus ik zou de gok zeker niet nemen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:28

Altijd met cap(voor de zoveelste keer Haha! ). Mijn paard is superbraaf, maar als ze 1 keer weg is, is ze weg. Ik ben al 2 keer gevallen en die 2 keer was ik vooral de tweede keer de hemel dank dat ik mijn cap ophad. Ik heb geen last van symptomen als ik ga zweten(gek genoeg doe ik dat nauwlijks onder mijn cap en btw zweten bij een sport is normaal), mijn haar zit niet goed(een lage staart maken en het probleem is opgelost bij mij) ik zie eruit als een paddestoel(je zit op je paard die ziet je toch niet) mijn paard is toch braaf(die van mij ook maar een onverwachte knal of gewoon eens over een lompe steen struikelen is al genoeg) het is een rotding(vond ik in het begin ook, na een paar weken was ik het zo gewoon en nu voel ik hem zelfs al niet meer op mijn hoofd zitten)

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb er niets op tegen als iemand anders toch zegt van ik rij zonder cap, het is zijn lichaam en hoofd. Maar van zo een persoon die het vertikt om een cap te dragen, moet als hij valt en een hersenschudding oploopt ook niet afkomen voor medelijden, dan is het zijn eigen fout. Maar hopen voor die mensen dat ze nooit eens fatsoenlijk van hun paard vallen.

bbbe

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:43

ik rij nooit met cap...alleen langs de weg verder niet

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:01

bij ons is het voor kinderen verplicht.Boven de 16 zijn we niet meer verplicht.Bijna geen enkel volwassen draagt er een behalve mijn mama.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:27

Altijd, ookal is Anton meestal braaf, je kan nooit weten.........

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:42

Ik rijd nooit zonder cap! ik vind het te gevaarlijk!
Straks val je nog en dan heb je bijv een gebroken nek! Maar ik wou eerst wel zonder cap rijden dan was toen k ging logeren! maar jah toch nie gedaaaaaaaan!

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:42

ook als is een pony heel braaf hij kan toch een keer ergens van schrikkken!

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:47

Lemonlover schreef:
Ik rijd nooit zonder cap! ik vind het te gevaarlijk!
Straks val je nog en dan heb je bijv een gebroken nek! Maar ik wou eerst wel zonder cap rijden dan was toen k ging logeren! maar jah toch nie gedaaaaaaaan!

ik denk dat als je van je paard valt met een cap op nog steeds je nek kunt breken hoor Haha! maar kans op een hersenschudding etc... daar is de cap meer voor bedoelt *LOL*

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:47

Ik doe altijd mijn cap op! Hopelijk julllie ook allemaal je pony/paard kan zo ergens van schrikken! en als je er van af valt dan kun je je nek of iets gebroken hebben DUS DOE EEN CAP OP HAAHHA

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:49

hahaha Jah dat kan ook! Maar toch... jah als je een cap op hebt kan het wer door de cap pijn doen!

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:49

mAAR HET HELPT WEL!

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:55

HEeey ! ik ben net nieuw dus ik weet niet precies hoe het hier gat als ik irri doe moet je het gewoon zeggen!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:58

euhm Lemonlover, om je nog eens een tip te geven, het is ook niet de bedoeling om 4 posten na elkaar te toen in hetzelfde topic, met ongeveer dezelfde inhoud Knipoog . Als je op een ander bericht wilt reageren kan je dat ook quote, maar ik raad je toch aan eerst de handleiding en regels van bokt door te lezen Knipoog

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:00

Ik rijd altijd met cap. Het is verplicht op de manege, maar als ik een eigen paard of pony zou hebben zou ik ook met cap rijden.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:02

Ja sorry, ze weet niet zo goed hoe het werkt, ik heb het wel een beetje uigelegd enz. (ze is mijn vriendin) maar volgensmij snapt ze er niet zoveel van. Sorry Fiona, maar ik vind toch dat je wel raar doet, het is geen chat of MSN.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:40

het steeds opnieuw openen van dit soort topics is niet echt de bedoeling. er zijn al een aantal topics over die je kunt vinden met de zoekfunctie van bokt.