[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:40

Toch is dat een beetje hetzelfde hoor. En wij doen alleen ontbijt, en dat neemt ook niet iedereen. Verder laten wij de gasten hun eigen gang gaan. Met de Nederlanders nog wel gezellig gekletst.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 21:51

Tinka schreef:
Toch is dat een beetje hetzelfde hoor. En wij doen alleen ontbijt, en dat neemt ook niet iedereen. Verder laten wij de gasten hun eigen gang gaan. Met de Nederlanders nog wel gezellig gekletst.


Ja als het leuk klikt, is het gezellig natuurlijk.

Afijn, weer eens een filmpje van ons gedoetje hier, met een heel grappige Yoda! https://youtu.be/JB65o2aoNzc

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18189
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:44

Leuk filmpje weer. Dat was een flinke storm! Schattig bouwpakket <3.
Het lijkt wel of yoda voetbal sokken aanheeft ;)

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 00:25

Ow yeah balance het zijn schattige voetbalsokken! Iets met een familielid waar ze niet naar binnen mag ivm nagels en parket. Maar yoda was zooooo lief. Echt in het hotel, bedje neerleggen en ze bleef erop. Bij visite het hele weekend ,zo'n ontzettend braaf dier. Op haar kleedje naast mij. Mèn wat ben ik verliefd op die hond. Ze is zo'n scheetje! En de storm heeft heel wat takken omlaag geveegd. Als in takken zo groot als bomen, maar nog niet gefilmd en zagen komt pas over een heel lange tijd. Te druk met andere dingen.

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:35

Leuk filmpje weer! Heeft Yoda alle stress van de reis overleefd zonder aanvallen?
Zonde van de zonnepanelen... wel weer aan te sluiten? Balen dat de wind er zoveel grip op kreeg...

Wat gaaf van die regenboog. Moet je ook maar net zien als je even op de beelden kijkt om zo'n filmpje te kunnen maken. Mooi om te zien!
Wat zal het heerlijk zijn geweest om weer thuis te komen in de rust na alle drukte...

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 10:50

Muga schreef:
Leuk filmpje weer! Heeft Yoda alle stress van de reis overleefd zonder aanvallen?
Zonde van de zonnepanelen... wel weer aan te sluiten? Balen dat de wind er zoveel grip op kreeg...

Wat gaaf van die regenboog. Moet je ook maar net zien als je even op de beelden kijkt om zo'n filmpje te kunnen maken. Mooi om te zien!
Wat zal het heerlijk zijn geweest om weer thuis te komen in de rust na alle drukte...


Hi Muga, ja, ja, ja, ja, ja, idd, ja, YES! Hahaha.
Dank je voor het filmpje. We hadden niet veel beleefd dus het was maar kort. Yoda heeft het zoooo goed gedaan. Ik ben zoooo trots op haar! Het was voor het eerst dat ze op visite was bij andere mensen. En ja helaas ging ze gelijk zitten plassen bij mijn tante op het tapijt!!! Maar goed ik zag het meteen, boos Yoda, afknijpen en ik ben gelijk gaan deppen deppen deppen tot er echt niets meer uit het tapijt kwam. Want haar tapijt mag niet met water schoongemaakt worden???? Maar dat was het enige. Verder heeft Yoda haar sokjes aangehad bij Erwins moeder, die is bang dat haar nagels op het parket krassen. Duh, maar goed vandaar dat wennen aan die sokjes. Ik had Yoda's eigen kleed meegenomen en overal waar we op visite gingen heb ik het kleed pal naast me gelegd, Yoda erop, lijn vasthouden (was niet eens nodig) en ze ging zo braaf slapen. In de hotels ook al zo lief. En in het huisje de eerste nacht bij het bed en de andere in de woonkamer, wel met de slaapk deur open. In de auto zo braaf. Och, het is echt het braafste hondje ever. En ze moest dan 2x in de auto blijven omdat we naar resto's gingen. so sielig vond ik dat, maar dan ging ik tussen de gangen door kijken en ik had haar spel dan gegeven of een kluif en ze was zo lief. Ze heeft het wel koud gehad, maar ik had sweaters voor haar gekocht en dus ook aangetrokken. Ze heeft bijna geen haartjes namelijk. En dus ook een keer ongezellig kort na het eten weggegaan omdat ik het te koud vond voor haar. Maar ze heeft het ontzettend goed gedaan en ik denk toch dat het met eten te maken heeft haar epilepsie want al deze stress heeft ze geen last van gehad.

En ja de zonnepanelen was even schrikken, ook aansluitingen afgebroken, maar Erwin heeft alles kunnen repareren. Gelukkig was het glas niet kapot.

En ja heerlijk om weer thuis te zijn! Ik had Rocket vooral en de paarden en Gingy natuurlijk wel gemist.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 18:59

https://youtu.be/vatwSSxgtYY

Hoi allemaal, tijd vliegt! Maar weer eens een filmpje van de afgelopen week, met een redding van een paardje uit de oude doos. Weten jullie het nog? Het zielige magere paardje? Wilde het toch nog eens delen met iedereen die de filmpjes kijkt omdat mensen nog veel te vaak dieren nemen zonder goed na te denken. Verder nog gezellig Rocket en de trap. Maar wel pissed om de buurvrouw die blijft voeren aan het hek. Grrrr. Tot weers, Mo

Fleuribelle
Berichten: 781
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:09

Wat een leuk filmpje weer. De trap is waanzinnig mooi geworden. Zeker ook die spijlen. Past echt mooi bij het huis. Die magere Haflinger zeg, te triest voor woorden. Mooi dat ze op jullie pad is gekomen.
Jammer dat de buurvrouw niet wil luisteren, maar mooi opgelost zo.
Jullie wonen in een prachtige streek. Het heeft mij ook wel aan het denken gezet. Wij moeten nog een paar jaar werken en denken er ook over na om misschien naar een ander land te verhuizen.
Leuk huisje met wat land voor de paarden.
Groetjes en een fijne zondag.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 14:09

Fleuribelle schreef:
Wat een leuk filmpje weer. De trap is waanzinnig mooi geworden. Zeker ook die spijlen. Past echt mooi bij het huis. Die magere Haflinger zeg, te triest voor woorden. Mooi dat ze op jullie pad is gekomen.
Jammer dat de buurvrouw niet wil luisteren, maar mooi opgelost zo.
Jullie wonen in een prachtige streek. Het heeft mij ook wel aan het denken gezet. Wij moeten nog een paar jaar werken en denken er ook over na om misschien naar een ander land te verhuizen.
Leuk huisje met wat land voor de paarden.
Groetjes en een fijne zondag.


Hi Fleuribelle, dank je. De trap vordert gestaag, hij is nog steeds niet klaar, de leuning moet nog, maar er komt telkens wat tussendoor. Fijn dat je het bij ons vindt passen, nu moeten we de gang ook nog opknappen een beetje in stijl. En boven. En de andere gang. Genoeg nog te doen.

Het paardje was zo triest idd. Die man had die haflinger genomen omdat hij het witte paard van een 'vriend' had opgenomen. Allemaal met de beste bedoelingen. Dat witte paard zwierf altijd los door het dorp en was een last voor iedereen. (Hij heeft toen nog eens ingebroken nota bene in ons land! Hij was door het schrikdraad heengekomen en had mijn paarden meegenomen! Dat witte paard stortte ooit door het dak van een fabriek. Het dak vd fabriek zat gelijk met het talud. Beest heeft daar minimaal 3 dagen gelegen, want de eigenaar kwam nooit controleren. Wonderbaarlijk met uiterlijk minimale schade overleefd. Toen was die man boos op die vriend en zei ik neem jouw paard wel in mijn tuin want ik vind het zielig. Goed bedoeld. Maar ja, ik zei, je moet een paard niet alleen houden, dat is ook zielig. En dus haalde die man een haflinger van een rescue in de buurt. Tot het hem dus te veel werd en hij mij belde en ik twee magere dieren aantrof. Ik heb ze toen allebei genomen om ze op te knappen en ze door te sturen naar wel goede adressen. Maar de merrie was echt het ergst. Dus dat waren niet zulke fijne buren indertijd.

En onze buurvrouw nu is vervelend. Het filmpje van haar aan het draad is niet het enige en dit filmpje is origineel veel langer. Ze heeft iets van tien minuten staan klieren. Eerst zie je dat Callas helemaal niet naar haar wil komen. Dat streek mijn ego, hahaha. Dan komt ze uiteindelijk toch. Buurvrouw wil dan maar aan haar maantop zitten, maar Callas heeft daar geen zin en en trekt telkens haar hoofd weg. Dan zie je dat ze de maantop over haar oren doet om haar ogen te kunnen zien. Zo gek, dat wil iedereen altijd. Dan plukt ze gras, maar dat wappert Callas weer uit haar mond, omdat er natuurlijk vieze grasworteltjes aan zitten. Dan komt Quarbonne erbij, maar die nadert het schrikdraad niet eens. Dan komt Prisca, maar de buurvrouw vindt kennelijk alleen Callas leuk, want Prisca krijgt bijna geen aandacht.

Gelukkig deze keer niets gebeurd, maar het is gewoon link. Ik had al een 3e schrL ooit gespannen nav een tip van jullie, met van die lange afstandshouders. Probleem is gewoon dat als Callas gefrustreerd raakt, of wil praten of denkt dat je jambette vraagt, gelijk gaat maaien. Ik stampte laatst met mijn laars om er modder af te krijgen, gaat zij jambette doen. Dus weer in het draad hangen is niet onlogisch.
En wat ik ook niet fijn vind, is dat Prisca altijd nog dreigt met slaan als er voer lijkt te zijn waar zij alleen bij wil staan. Callas en Quarbonne zijn daar heel bang voor en moeten altijd meteen panieken als Prisca dat doet en als ze dan op een kluitje bij het hek staan, weet ik niet wat er kan gebeuren. Maar goed. We hebben nog stukken land dichter bij haar huis, daar moeten we ook een 2e draad op afstand gaan zetten.

Dat heb ik haar allemaal al uitgelegd en ook wat de gevolgen voor Callas zijn geweest en voor mij en voor mijn portemonnee. Maar wat ik zeg, buurvrouw is vervelend en denkt dat ze een dierenfluisteraar is en een soort beestengodin of zo.

Ze dacht ook dat zij de enige was die Xerox kon aaien, want hij zou haar niet bijten. Ik zei nog, 2x aaien vindt hij oké, de derde keer gaat hij grommen en dan haal je beter je handen weg. Niet luisteren, eigenwijs toch dooraaien want hij zou haar nooit bijten. Duh. Nog geen bloed getrokken, maar het was wel raak. Dus nee, ze is niet prettig.

En wat leuk dat jullie bijna klaar zijn met werken en ook in het buitenland voor de paarden ruimte en voor jullie rust zoeken. Het is voor ons de beste beslissing ooit geweest. Ik weet niet welk land je zou willen wonen, maar zeker doen!

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:17

Wat een vervelende buurvrouw zeg. Onze buurvrouw hebben we niet veel last van. Alleen als haar hond weer eens als een ongeleid projectiel achter onze auto aanrent. Is een lief best hoor, maar erg onstuimig en luistert niet zo goed.
Wij hebben nog een leuk huis te koop, met paarden faciliteiten ;)

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 14:20

Tinka schreef:
Wat een vervelende buurvrouw zeg. Onze buurvrouw hebben we niet veel last van. Alleen als haar hond weer eens als een ongeleid projectiel achter onze auto aanrent. Is een lief best hoor, maar erg onstuimig en luistert niet zo goed.
Wij hebben nog een leuk huis te koop, met paarden faciliteiten ;)


Ja, dat is wel jammer van mijn buurvrouw. Gelukkig zijn haar man en haar zus grote schatten en gelukkig zie ik haar alleen op de camera.

O ja Fleuribelle, Tinka haar huis is misschien wel wat voor jou!

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:27

Leuk filmpje! Mooi die spijlen aan de trap. Het begint al echt wat te worden zo.
Balen van de buurvrouw. Gaat ze nu niet gewoon het voer over het draad het land in gooien?

Tinka, staat het al te koop ja?

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 15:31

heel slechte foto's allemaal, maar dit was het witte paard dat ik toen opgevangen heb. De laatste foto zie ie er al een heel stuk beter uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 15:33

JudithO schreef:
Leuk filmpje! Mooi die spijlen aan de trap. Het begint al echt wat te worden zo.
Balen van de buurvrouw. Gaat ze nu niet gewoon het voer over het draad het land in gooien?

Tinka, staat het al te koop ja?


Dank Juud, ja het wordt nog eens wat ;-)

Dat kan dat ze nu het in het land gooit. Maar ik denk dat ze, als ze het 2e draad ziet, wel begrijpt dat dat niet de bedoeling is. Vind ik toch voer, dan ga ik maar eens boos worden.

En ja Tink dat wil ik ook weten ;-)

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:56

Tja mensen zijn in mijn ervaring extreem hardleers wat voeren van andersmans paarden betreft.
Lang, lang geleden, huurden wij ons eerste weitje. Dat lag direct langs een druk fietspad. Wat er daar allemaal niet over het hek gegooid werd, echt gek werd je ervan. Blaadjes opgehangen, mensen aangesproken, het hielp allemaal niks. Uiteindelijk hier op bokt een geweldig gedicht gevonden en dat opgehangen, dat hielp!
Dat we daarna iemand kregen die onze draden doorknipte en opzij zette vergeten we voor het gemak maar even.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 16:07

JudithO schreef:
Tja mensen zijn in mijn ervaring extreem hardleers wat voeren van andersmans paarden betreft.
Lang, lang geleden, huurden wij ons eerste weitje. Dat lag direct langs een druk fietspad. Wat er daar allemaal niet over het hek gegooid werd, echt gek werd je ervan. Blaadjes opgehangen, mensen aangesproken, het hielp allemaal niks. Uiteindelijk hier op bokt een geweldig gedicht gevonden en dat opgehangen, dat hielp!
Dat we daarna iemand kregen die onze draden doorknipte en opzij zette vergeten we voor het gemak maar even.


Ja jammer is dat. Buurvrouw is de enige die over het weggetje komt. Dus als er wat ligt is het van haar en dan trek ik echt aan de bel bij haar man. Als ik het aan haar vraag, gebeurt er toch niets.

Grappig dat gedicht! Ik kan ook nog wel een bordje maken ja.

En draad doorknippen, dat hebben wij in Frankrijk in het eerste huis ook gehad. Jagers. Van die dingen!

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:38

Hier hadden ze de bovenste 2 draden om elkaar gedaaid zodat ze er overheen konden stappen. Waren we ook niet blij mee.
Het staat nog nog niet officieel te koop hoor. We hopen dat we eind maart op verkenning kunnen. En dan een website maken met foto's ed. We proberen denk ik eerst zonder makelaar te verkopen. Misschien wel nog laten taxeren, er is net een makelaarskantoor in Lacaune gekomen.
Maar als er iemand serieuze interesse hebben, kunnen ze komen kijken natuurlijk.
In den Bommel vonden we ook wel eten wat in de wei gegooid was, aardappelen ed.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 16:44

Tinka schreef:
Hier hadden ze de bovenste 2 draden om elkaar gedaaid zodat ze er overheen konden stappen. Waren we ook niet blij mee.
Het staat nog nog niet officieel te koop hoor. We hopen dat we eind maart op verkenning kunnen. En dan een website maken met foto's ed. We proberen denk ik eerst zonder makelaar te verkopen. Misschien wel nog laten taxeren, er is net een makelaarskantoor in Lacaune gekomen.
Maar als er iemand serieuze interesse hebben, kunnen ze komen kijken natuurlijk.
In den Bommel vonden we ook wel eten wat in de wei gegooid was, aardappelen ed.


Dat van die draden bij jouw weet ik nog ja. Ook niet grappig.

Ik denk dat veel mensen nog bij een paard het idee hebben van de schillenboer. Donder alles maar in een paard, dan ben je er vanaf.

En leuk dat je in maart gaat verkennen. Als je die site in de lucht hebt met foto's, geef je het dan ff door met link, ik heb nog een vriendin voor wie ik jullie huis wel leuk vind.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:16

Die site zal nog wel even duren vrees ik, maar er staan natuurlijk wel heel veel foto's op mijn Facebook pagina en in mijn topic op bokt

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:48


Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 19:49

En ik hem hem meteen geliked!

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:55

Thanks

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:00

Leuk filmpje weer. Heel creatief gemaakt, jullie trap. Geen half werk.
Zou het niet beter werken om de draad 'tegen' de buurvrouw direct een stuk verder te zetten. Nu kan ze nog dingen over de draad gooien o.i.d.. Dus een wat strikter ontmoedigingsbeleid.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 20:05

senna21 schreef:
Leuk filmpje weer. Heel creatief gemaakt, jullie trap. Geen half werk.
Zou het niet beter werken om de draad 'tegen' de buurvrouw direct een stuk verder te zetten. Nu kan ze nog dingen over de draad gooien o.i.d.. Dus een wat strikter ontmoedigingsbeleid.


Dank! Tuurlijk dat kan, maar dan blijft er wel een stuk minder land over. We zouden het dan over twee lengtes van 300 m moeten doen. Dat is ook wel weer erg veel geld. En ook onhandig met onderhoud. Het gaat mij er meer om dat de paarden niet bij het draad kunnen komen van haar en dus niet met hun voeten erin kunnen komen. Als de buurvrouw nog eens wat over het hek gooit aan eten, vind ik dat minder erg. Ze gaat ze niet vergiftigen of zo mag ik aannemen.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 18:02

Net wat gaafs maar te laat om het te filmen, alleen een staartje van het gebeuren.

Al een paar weken mag een herder met zijn schapen en drijfhonden de hooiweilanden van de boeren begrazen. Schapen zijn het beste voor je land, dus de boeren vinden dat fijn dat er zo vlak voor de lente nog lekkere schapenmest op komt, bepaalde manier begraasd wordt en prikpootjes op lopen. Win win situatie. Nou ja niet voor de schapen die gaan straks de kebab in. Maar goed.

Hij heeft er een schriknet omheen staan. Of ze zijn daarstraks door het net gebroken óf het verweiden ging niet helemaal zoals gepland. Ze zijn ws een zijweg ingeslagen van het andere gehuchtje. Fout. Dus de honden moesten de schapen terugdrijven naar de herder. Maarrr die honden namen de kortste weg om de schapen terug te brengen en dus niet via het asfalt maar dwars door de akkers. Hm, dát is niet wat de boeren willen.

Maar het was zo'n gaaf gezicht. Vanaf mij was het een wit rondje dat door de akkers zweefde. Waanzinnig gaaf dat kudde-instinct om zo bij elkaar te blijven met zijn vijftigen gok ik en zo knap dat die honden de schapen weer terug brachten naar die man. Het was echt zo'n kippenvel moment. Supergaaf. Uiteindelijk kreeg de herder hulp van nog iemand en hebben ze onderaan de heuvel hier een stuk weer afgezet voor de schapen en de honden dreven ze daar in. Wauw.