[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:55

Ik denk dat je die ook los kunt krijgen Erwin :P

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 18:15

Sintara schreef:
Ik denk dat je die ook los kunt krijgen Erwin :P


balance schreef:
Ezeltje is de jardinière, hoort erbij. Ik zeg: doen :j. Gewoon de muren als omheining gebruiken en binnenin een huisje bouwen *D


Het heeft wel wat, maar ik vond ons huis al ruïne genoeg ;-)
Ezeltje erbij zouden we allebei heel leuk vinden, maar ik vind vier paardjes al genoeg.

Vrijdag weet ik meer over hooi. Het neemt een vreemde wending. Maar mogelijk wel fijn.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 13:13

Zo. Eerst maar over de buurvrouw. We hadden haar op de cam niet meer gezien. Gaat van de week de bel aan de poort. Ik neem op, hoor alleen nog maar O. Ik loop naar de poort, ben ik een paar minuten mee bezig, schoenen aantrekken, 100 m rennen. Niemand bij de poort. Geen pakje, geen courier. Raar. Geen tijd om op de cam te kijken, het zal wel. 's Middags belt de buurvrouw op. Ja, ze was bij de poort geweest en had aangebeld om te vragen of ik even kon komen.
Het telefoongesprek ging verder over koetjes en kalfjes.
Wat ik denk, is dat ze verrast was over het extra schrikdraad en dat ze daar iets over had willen vragen. Ik denk in ieder geval dat de boodschap wel is overgekomen.

Dan het hooi. Die grote leverancier gaat k*t. Ik heb ze vijf keer gebeld (3x antw app en 2x live) en 1x een formulier op de site ingevuld. Op de site staat dat ze onder de 10.000 kilo wel komen brengen, maar aan de telefoon was ze niet happig. Noemde voor onder de 10.000 kilo een exhorbitant bedrag. Ze zou een offerte sturen. Nooit gehad. De 2e keer bellen wist ze nergens van!!! En de offerte zou weer komen, niets. Zucht.

Nu weet ik dat bij de boerbuurman een vrouwtje hooi daar laat komen en het bij hem opslaat. Dus ik denk misschien kan ik dan met haar meedoen, dat de vrachtwagen het daar uitlaadt en dan de rest bij ons uitlaadt. Dus ik bel de boerbuurman voor het telefoonnummer van die vrouw. Ja, nee, ze bestelt niet meer, want hij had vorig jaar zoveel hooi en dus heeft hij aan haar verkocht. Dus er kwam geen hooileverancier meer bij hem voor haar.

Ja, dat hij zoveel hooi had klopt wel hij heeft van ons 7000 kilo gehad. En dit jaar door de regen zag hij aankomen dat hij genoeg hooi ging hebben mogelijk zelfs een tweede snit en dus had hij haar hooi beloofd om te kopen. Dus werd er niets meer geleverd voor haar en kon ik niet samsam doen met haar.

Ik uitleggen dat ik mijn hooi niet goed genoeg vind voor mijn paarden qua kwaliteit dus dat hij niet meer bij ons hoeft te maaien. Ik heb een uitgebreide telefonische cursus gehad hoe ik dan wel mijn terrein kan verbeteren zonder in te zaaien. Voornamelijk komt het erop neer om iedere maand te maaien en zeker als de zaden rijp zijn. Als we dat twee jaar doen, dan hebben we weer een geweldig kwalitatief goed land volgens hem. We gaan het zien, maar for the time being...

Dus ik vraag, heb je dan ook niet genoeg om aan mij te verkopen? Ja, hij dacht misschien van wel. Dus gisterenavond zijn ze hier wat wezen drinken, was gezellig, echt! En na afloop toen ze weggingen hem even gevraagd of hij mijn hooi wilde bekijken, ja hard. (ik denk zelf dat als hij eerder gemaaid/gehooid had bij ons dat het dan beter en niet zo hard was geweest, maar goed)

De afspraak is nu, dat ik bij hem hooi koop. Mocht hij onverhoopt zien aankomen dat hij te weinig hooi gaat krijgen, laat hij het op tijd weten, zodat ik elders kan bestellen.

Van die dingen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:03

Da’s mooi, dan blijft het hooi dus ook bij hem in opslag toch? Of in elk geval het grootste deel.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 17:15

balance schreef:
Da’s mooi, dan blijft het hooi dus ook bij hem in opslag toch? Of in elk geval het grootste deel.


Nou, daar zat ik later over te denken, hij vond het vorige jaren vervelend als wij telkens een baaltje kwamen halen. Dat snap ik helemaal, wij ook. Hij moet ervoor zijn tractor van prikkers voorzien, hij moet zijn werk dan onderbreken, ook al maak ik een afspraak. Je staat toch ff te beppen en al gauw kost dat zowel hem als ons een half uur. Meestal ons nog langer, want hij was er vaak nog niet als wij er al waren.

Ik vind het ook een beetje eng om het daar te laten, wat als hij dan aan het einde van het seizoen ineens bedenkt dat hij het zelf nodig heeft.

Dus wij kunnen zo'n 6000 kilo opslaan. Ik heb om 5000 kilo gevraagd. Dus ik denk dat het het beste is, om zodra hij gehooid heeft, gelijk een wagen naar ons te laten rijden en dan uitladen en betalen en dan ben ik zeker van mijn hooi en sparen we veel tijd. Maar dat is zoals ik het zou willen, ik weet nog niet wat hij gaat willen.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:28

Als jullie het zelf kunnen opslaan is dat wel net zo makkelijk ja. Zowel voor hem als voor jullie. Het is natuurlijk altijd makkelijk als je zo een baal kunt pakken uit je eigen schuur, als je die nodig hebt.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:44

Kan hij niet toch bij jullie hooien en het dan zelf houden. En dat jullie dan zijn hooi kopen? Dan hoeven jullie het niet af te maaien.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 08:48

JudithO schreef:
Als jullie het zelf kunnen opslaan is dat wel net zo makkelijk ja. Zowel voor hem als voor jullie. Het is natuurlijk altijd makkelijk als je zo een baal kunt pakken uit je eigen schuur, als je die nodig hebt.


Ja dat scheelt idd veel gedoe. Hopen dat het gaat werken zo. In ieder geval is de relatie tussen ons normaal kennelijk geen kwaad bloed tov de andere buren.

Tinka schreef:
Kan hij niet toch bij jullie hooien en het dan zelf houden. En dat jullie dan zijn hooi kopen? Dan hoeven jullie het niet af te maaien.


Hm, dat is ook nog een idee. Het enige wat ik wel fijn vond, is dat ik nu niet hoef te sprokkelen met de andere percelen als ik weilanden moet vrijhouden voor hooien.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:55

Als je anders tekort komt kan je het beter niet doen natuurlijk. Of een kleiner perceel laten hooien misschien.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 08:57

Ja daar kan ik wel over nadenken of ik zoiets aan hem vraag. Maar eens overleggen over een maandje wat handig is of niet.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 09:31


lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:40

Hoe is het weer bij jullie,hier in Spanje hele dag regen voorspeld, en onze vlucht gaat pas vanavond,bahbah, fijn voor de natuur jammer voor ons.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:54

Ik ben blij dat het hier eindelijk regent, anders zag het er voor deze zomer slecht uit. Onze put heeft al een paar keer droog gestaan, maar het heeft dan ook al maanden niet geregend. In Barcelona waren er zelfs al restricties, mocht je bv het zwembad niet vol laten lopen. Nee, de regen komt hier goed van pas.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 21:42

lukka63 schreef:
Hoe is het weer bij jullie,hier in Spanje hele dag regen voorspeld, en onze vlucht gaat pas vanavond,bahbah, fijn voor de natuur jammer voor ons.


rocymax schreef:
Ik ben blij dat het hier eindelijk regent, anders zag het er voor deze zomer slecht uit. Onze put heeft al een paar keer droog gestaan, maar het heeft dan ook al maanden niet geregend. In Barcelona waren er zelfs al restricties, mocht je bv het zwembad niet vol laten lopen. Nee, de regen komt hier goed van pas.


O wat balen, lukka, dat je vertraging had door de regen! Hier afwisselend 's nacht vaak regen en overdag zonnig of bewolkt. Maar inderdaad het mes snijdt aan twee kanten, de natuur in Spanje had het nodig. Vorig jaar hadden we nu ongeveer weer voor het eerst regen na bijna 2 maanden droogte.

Gelukkig hadden we zondag best heel redelijk weer en hebben we een wandeling gemaakt met een bokkert en haar man die hier waren. Heel gezellig en ik ben erg verwend!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:22

Ja was heel gezellig, en we hebben lekker geluncht.
Op de weg naar het hotel kregen we een berg regen.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 22:24

Jaaaa het heeft echt giga gestort ineens! Echt zo heel hard niet normaal. We vonden het leuk dat jullie er waren!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:34

Vlucht is helemaal geannuleerd na uren op vliegveld zitten kregen we dat te horen.
Toen naar hotel gebracht,vandaag om 14.00 vlucht naar Brussel en toen nog met een bus naar Antwerpen airport want daar stonden de auto's.
Leuk hoor vliegen...

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 10:04

lukka63 schreef:
Vlucht is helemaal geannuleerd na uren op vliegveld zitten kregen we dat te horen.
Toen naar hotel gebracht,vandaag om 14.00 vlucht naar Brussel en toen nog met een bus naar Antwerpen airport want daar stonden de auto's.
Leuk hoor vliegen...


Tjeetje wat een reis joh! Not funny idd. Maar we hadden hier ook even een bui van een paar uur, zo enorm heftig dat wil je niet weten. Die wil je als vliegtuig niet op je kop krijgen. Dus beter maar veilig.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:41

Monique1963 schreef:
lukka63 schreef:
Vlucht is helemaal geannuleerd na uren op vliegveld zitten kregen we dat te horen.
Toen naar hotel gebracht,vandaag om 14.00 vlucht naar Brussel en toen nog met een bus naar Antwerpen airport want daar stonden de auto's.
Leuk hoor vliegen...


Tjeetje wat een reis joh! Not funny idd. Maar we hadden hier ook even een bui van een paar uur, zo enorm heftig dat wil je niet weten. Die wil je als vliegtuig niet op je kop krijgen. Dus beter maar veilig.


Er was een technisch probleem veiligheid voor alles natuurlijk.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 10:44

lukka63 schreef:
Tjeetje wat een reis joh! Not funny idd. Maar we hadden hier ook even een bui van een paar uur, zo enorm heftig dat wil je niet weten. Die wil je als vliegtuig niet op je kop krijgen. Dus beter maar veilig.


Er was een technisch probleem veiligheid voor alles natuurlijk.[/quote]

O ik dacht door de regen! Ja dat is helemaal eng een technisch probleem.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 16:59

Iedere dag teken ik tig petities inzake dierenleed/mishandeling. Iedere week leer ik weer een nieuwe vorm van dierenleed dat ik nog niet kende. Wat zijn wij mensen toch bizar en onbegrijpelijk. Vond ik de paardenhandel in Europa voor de salami in Italië al onnodig en teken ik alles wat ik kan tegen verre veetransporten, nu heb ik net weer ontdekt dat ze in Japan behalve rauwe vis, ook rauw paardenvlees eten, dat lieftallig kersebloesemvlees wordt genoemd en dat er in Canada jaarlijks duizenden paarden op transport naar nb Japan dus gaan voor rauw vlees. De vlucht alleen al is rond de 13 uur. En dat gaat dan niet als sportpaarden bewaakt, nee, de dieren gaan met zijn tweeën in kratten met netten eroverheen. Echt dat vind ik dan zo akelig triest. Waarom. Waarom. ik kan er niet tegen. Ik heb uiteraard tegen deze praktijken getekend. Voor wie wil: https://action.hsi.org/page/137520/acti ... id=7012546

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 17:29


Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:11

Net gekeken, leuk hoor die plantjes tussen die stenen.

manja39
Berichten: 160
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:04

Die "tegel"vloer subliem!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 17:05

manja39 schreef:
Die "tegel"vloer subliem!


Dank je Manja! En heul erg veel goedkoper dan tuintegels erin leggen. En dan moet je ook beton draaien, dit is een stuk makkelijker en veel leuker qua creativiteit!

Tinka schreef:
Net gekeken, leuk hoor die plantjes tussen die stenen.


Dank je Odette, en dank je voor de planten en het leuk rek, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Hebben jullie nog meer leuke panden bekeken?