Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:47

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)

Dat is niet waar hoor :n Sommige mannen willen ook graag inhoud.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:52

Ga gewoon met je eigen d pony op concours. Of met je paard. Die is dan wel drachtig, maar daar kan je echt nog wel eventjes B mee starten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:53

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)



DAT is iets waarvan ik je op een blaadje kan geven dat dat nog wel eens héél erg hard kan tegenvallen :=

Ik heb alles wat jij wil trouwens. Eigen wedstrijdpaard, land, koophuis, 2 mooie auto's, trailer... ik denk dat je je flink miskijkt op de tijd en het bedrag wat daarin kruipt.

Mannen die een vrouw volledig willen onderhouden terwijl ze niks binnen brengt, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Die mooie snoet blijft niet eeuwig, al een keer aan gedacht? Dat type mannen wisselt je even makkelijk in voor een nieuw exemplaartje als dat ze een onderbroek uit de lade trekken. In een vingerknip. Sta je dan.

Mijn vriend gunt het me dat ik maar halftijds werk, zodat ik meer tijd kan investeren in wedstrijden rijden en mijn eigen paarden. Dat is enkel en alleen omdat ik ambities heb. Ambitie om door te groeien in de sport, ambitie om regelmatig les te volgen (nu 3x/week ivm volop wedstrijdseizoen, anders 2x/week), ambitie om er zelf mijn eigen verdiende loon in te investeren.
En daarnaast heb ik ook op werkvlak nog steeds ambitie om mezelf te ontwikkelen. Ik heb gestudeerd op Bachelorniveau. Ik heb een job met toch wat verantwoordelijkheid. Mijn werkgever weet dat ik open sta voor opfrissingscursussen of extra opleidingen binnen mijn vakgebied. Het is dat ik tijdsgebrek heb, anders zou ik nog dolgraag een bijkomende Master studeren die enkel in avondles kan. Helaas is dat 4-5 avonden/week voor 2 jaar, en die tijd heb ik nu even niet.

En ja, uiteraard zorg ik er ook steeds voor dat ik er goed uit zie voor mijn vriend. Gelukkig weet die dat ik meer te bieden heb dan alleen maar uiterlijk vertoon en dat er wel degelijk nog wat in mijn hersenpan zit ook :=

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:58

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)

Ja dat blijkt:

Een getrouwde vent uit het buitenland.
Iemand die je bedondert heeft.
Iemand die 23 jaar ouder is dan jij en een vriend (in) heeft.
Welke mis is nog?

Lieve ts, doe jezelf dit niet langer aan. Je hebt geen idee wat je wilt en wie je nu eigenlijk bent. Zoek hulp in de echte wereld en niet op internet.

0000
Berichten: 5489
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:21

Ok, even terug naar de vraag. In jouw situatie, door te leasen. Je mist simpelweg de ervaring, zelfs als jij zogezegd gratis met een paard aan de slag gaat kost dat de eigenaar geld. Het is nl maar de vraag of jij als beginnend wedstrijd ruiter wel zo leuk presteert. En jij zal er ook stukken langer over doen om het paard op te leiden dan een meer ervaren ruiter. Paard is meer waard als hij niet op concours is geweest dan als hij een aantal keer flink slecht scoort. Paard is ook meer waard als hij wat groener is dan wanneer jij er problemen in rijdt. En geloof me, je eerste wedstrijd paard, daar ga je flinke fouten mee maken, wat voor begeleiding je er ook langs zet. Dat hoort gewoon bij het leren, fouten maken mag, maar dat op een paard van een ander willen doen maakt de zaak wel lastiger.

Verder als je in 4 jaar tijd voldoende ervaring op wil doen om daarna als prof aan de slag te gaan zal je wel flink aan de bak moeten. Met 1 paard in het Z gaat niemand je serieus nemen als trainer hoor.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:50

Hartstikke leuk dat gezemel over zo aan een man komen.
Wat is plan b?

Hoe wil jij betalen voor je woonsituatie, studie, mogelijke emigratie, eigen stal, of in dit geval het uitbrengen van andermans paarden op wedstrijd?

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 23:15

Varekaj schreef:
Gucci_ schreef:

Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y


DAT is iets waarvan ik je op een blaadje kan geven dat dat nog wel eens héél erg hard kan tegenvallen :=

Ik heb alles wat jij wil trouwens. Eigen wedstrijdpaard, land, koophuis, 2 mooie auto's, trailer... ik denk dat je je flink miskijkt op de tijd en het bedrag wat daarin kruipt.

Mannen die een vrouw volledig willen onderhouden terwijl ze niks binnen brengt, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Die mooie snoet blijft niet eeuwig, al een keer aan gedacht? Dat type mannen wisselt je even makkelijk in voor een nieuw exemplaartje als dat ze een onderbroek uit de lade trekken. In een vingerknip. Sta je dan.

Mijn vriend gunt het me dat ik maar halftijds werk, zodat ik meer tijd kan investeren in wedstrijden rijden en mijn eigen paarden. Dat is enkel en alleen omdat ik ambities heb. Ambitie om door te groeien in de sport, ambitie om regelmatig les te volgen (nu 3x/week ivm volop wedstrijdseizoen, anders 2x/week), ambitie om er zelf mijn eigen verdiende loon in te investeren.
En daarnaast heb ik ook op werkvlak nog steeds ambitie om mezelf te ontwikkelen. Ik heb gestudeerd op Bachelorniveau. Ik heb een job met toch wat verantwoordelijkheid. Mijn werkgever weet dat ik open sta voor opfrissingscursussen of extra opleidingen binnen mijn vakgebied. Het is dat ik tijdsgebrek heb, anders zou ik nog dolgraag een bijkomende Master studeren die enkel in avondles kan. Helaas is dat 4-5 avonden/week voor 2 jaar, en die tijd heb ik nu even niet.

En ja, uiteraard zorg ik er ook steeds voor dat ik er goed uit zie voor mijn vriend. Gelukkig weet die dat ik meer te bieden heb dan alleen maar uiterlijk vertoon en dat er wel degelijk nog wat in mijn hersenpan zit ook

Haha, dan heb ik nog meer dan wat jij hebt, een mooie zwarte dressuurmerrie van Uphill die drachtig is van een goede hengst, drie pony's, Een woonboerderij met stallen, rijbak en land, een trailer, 7 auto's, zwembad in de tuin, kan reizen waar en wanneer ik wil.
Ja, ik heb veel inhoud, ik had alleen maar tienen op wiskunde. Maar het allerbelangrijkste, een eerlijk en lief karaker.
Mijn moeder is 44, maar krijgt honderden berichten van jonge mannen, ik word zelf ook jong geschat. Als ik straks ouder ben, erf ik toch alles. En trouwens als ik in de overgang kom heb ik toch geen zin meer in mannen.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:21

_O- Hahaha nu lig ik toch wel gestrekt. Pochen met iets waar je zelf geen poot voor hebt uitgestoken en vervolgens een ander voor onvolwassen Belg uitmaken.. _O-

Gut meid. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen met al deze domheid op een stokje.

Laat ik toch een poging doen. Ik hoop oprecht dat je zit te trollen want het kan toch niet zo zijn dat er zolang gestreden is voor de onafhankelijkheid van vrouwen om vervolgens dit te krijgen..

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:26

Als je moeder nog maar 44 is, zal die erfenis ook nog wel een tijdje op zich laten wachten... En fijn dat je er trots op bent dat je moeder aanpapt met honderden jonge mannen...
Eigenlijk heb je alle randvoorwaarden om lekker wedstrijden te rijden maar zelfs dan lukt het je niet...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 09-08-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:30

Als je iets in de paardenwereld wilde als kind zijnde, had je als kind zijnde al veel meer bereikt hebben tussen de ponys. Je begint op maneges vandaaruit verzorgponys; had je geluk dat ze vragen voor t berijden van ponys was je al een flinke stap verder. Het heeft niets te maken me vermogens, maar enkeld met de juiste mentaliteit om tussen de paarden iets op te bouwen. I know it! een opleiding draagt daar zekers niet aan bij. Jong geleerdheid op oudere leeftijd rijk aan ervaringen

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:34

Here we go again... als je al in een ander topic aangeeft dat je moeite hebt om op een vervelend paard te stappen hoe wil je dan ooit een paard op een wedstrijd gaan rijden?
Ik raak ook het spoor compleet bijster. De ene maand wil je dit en de andere maand weer dat...

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:34

Oh gadver :+ met deze mentaliteit ga je er vast komen. En je 7 auto's maken je duidelijk gelukkig, good for you!

Overigens zou je mijn paard nog niet opkomen al gaf je me er geld voor. Ik hoop (en gok) dat meer mensen er zo over denken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:36

Gucci_ schreef:
Ik heb alles wat jij wil trouwens. Eigen wedstrijdpaard, land, koophuis, 2 mooie auto's, trailer... ik denk dat je je flink miskijkt op de tijd en het bedrag wat daarin kruipt.


Dan ga je toch lekker op wedstrijd met je eigen paard? Of koop je er een extra paard bij om wedstrijd ervaring te doen. Geld is duidelijk geen probleem

Hoe is het met je angst touwens?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:40

Wellicht is het een idee om 5 auto's te verkopen en zelf een talentvol paard te kopen. De rest heb je al dus waarom ervaring op willen doen met de paarden van een ander als er blijkbaar genoeg geld is om zelf een talentvol paard aan te schaffen.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 23:51

Ja, als ik straks ook 10 jaar verder ben, praten we wel weer. Er ligt nog een hele toekomst voor mij. Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen en er zijn nog steeds veel minder vrouwen aan de top. Ik ken geen enkele vrouw die helemaal alleen haar eigen huis heeft met auto's, paarden enz, tenzij je de loterij net hebt gewonnen.

Voor paardrijden maakt niet zoveel uit toch, ken ruiters ver boven de 40,50. Bij voetbal bijv, houdt het wel zo'n beetje op bij 36.

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:55

Heb je dan geen connecties via alles wat je al gedaan hebt, van mensen die een wedstrijdruiter zoeken voor hun paard.
Zo'n vraag als jij stelt, dat gaat toch vaak via via in de praktijk.
Ik denk dat je anoniem op internet niets zal vinden, maar je zal jezelf in je eigen omgeving bekend moeten maken.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:56

Dan loop je idd echt niet genoeg rond in de paardenwereld... Ik zie namelijk verschillende vrouwen met topbanen die voor de fun wedstrijden rijden en dat helemaal zelf bekostigen! Maar nogmaals die hebben wilskracht en verstand ;-)...

Dus jouw hele redenering: ik ga niet werken want ik ga toch minder verdienen dan een man, is compleet van de pot gerukt...

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:57

Ja hoor. Dan praten we wel verder.

Ik ben nu 27 en heb een eigen koophuis. Diploma op zak. Vast contract. Zelf voor gewerkt trouwens. Lag niet onder de kerstboom.

Stel dat je ouders failliet gaan. De talloze auto's, paarden en alle andere zooi die je noemde zijn verdwenen.

Waar sta jij dan over 10 jaar?
Ik wil dan gerust nog eens met je in gesprek. Mocht ik daar tijd voor hebben natuurlijk. Over 10 jaar sta IK namelijk niet nog op hetzelfde punt als nu.

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:59

Denk dat je eerder in Fantasie wereldje leeft dan Real life!

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:06

Ik vind dit allemaal maar een beetje apart. Ten eerste, het is echt NIET zo dat als je als vrouw niet de top kan bereiken. Het gaat allemaal niet vanzelf natuurlijk, je moet hard werken, maar dat is overal als je een van de beste wilt worden. Het komt allemaal niet aanwaaien.

Ten tweede: jouw vriend gaat echt niet heel jouw leven alles voor je blijven doen en kopen wat je allemaal wilt. Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar het is best dom om te denken dat je vriend alles voor je doet. Je kan nooit verzekeren dat iemand voor altijd bij je blijft, Ookal houden jullie nu zoveel van elkaar. Er kan plots iets gebeuren. Als hij plotseling uit je leven verdwijnt heb je niks, geen geld niets.

Ik daarom nog maar eens goed nadenken wat je met je leven wilt.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 00:08

Niet iedereen weet meteen op z'n 18e wat hij/zij wil. Soms moet je gewoon dingen proberen in het leven, ik ben eenmaal een laatbloeier :)

En hebben zij kinderen? Hoe kan ik straks ooit een carrière, kinderen en paarden combineren? Respect voor vrouwen die het aankunnen, maar ik word al gestressed, alleen al als ik eraan denk.
Failliet, waarmee? Mijn opa heeft altijd gewerkt. Jij kunt ook je werk kwijtraken, zo kun je wel eeuwig doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:08

Hahaha ooh sorry hoor ik wil geen pester zijn ofzo maar moet toch even lachen, 7 auto's een flink huis, land, een drachtige merrie waarvan afstamming blijkbaar ook om mee te pronken is die drachtig is van de meest fantastische hengst, waar wij op bokt je volgens mij ook al mee moesten helpen omdat je niet wist welke hengt. Nog 3 pony's en ga zo maar door. Iets met geld maakt niet gelukkig? Of als ik lees hoe je je moeder hier neer zet heeft je moeder een sugardaddy ofzo? Erg trouwens om zo op internet over je moeder te praten, dan mag je blij zijn dat ik je moeder niet ben.. Zo verwend en dan zo praten.. Nou je hebt dus 4 paarden aan huis in totaal, je bent bang voor je eigen paard maar wil voor andere mensen paarden gaat rijden. Ik denk en hoop dat de gemiddelde paardeneigenaar met het verstand op de juiste plek zegt begin maar eens met je eigen paarden..

Maar goed genoeg weer even, wat is nou precies je bedoeling van al je topics? En om zo over mannen, relaties en je familie ook nog eens te praten?
Ik heb een beetje het idee dat we hier met een 12 jarige te maken hebben met tijd over en aandacht tekort ofzo.
Mag toch serieus niet hopen dat ts serieus een volwassen vrouw is met zo weinig verstand van zaken of van het leven, laat staan een stukje respect naar jezelf (alle mannen willen je als je aantrekkelijk bent? Serieus? Waar is je eigenwaarde meid?)

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:11

Ik denk eerlijk gezegd dat je als je je dromen waar wil maken om in de paarden te werken je dit in haalbare stappen moet gaan doen. Het lijkt me nogal onrealistisch om te verwachten dat je een goed paard gratis mag uitbrengen als je geen wedstrijd ervaring hebt en geen diploma's oid niets van aantoonbare ervaring? Er zijn namelijk bootladingen mensen die in iedergeval iets van aantoonbare ervaring hebben waar mensen hun superknol ook aan kunnen uitlenen, en zelfs nog wel een klein bootje mensen die echt heel veel aantoonbare ervaring hebben waarbij dat kan.

Netwerken is inderdaad heel belangrijk om een leuk paard onder je kont geschoven te krijgen hoor helemaal waar. Maar ik ken niemand die puur niks kon en toen van een kennis ineens een superpaard mocht starten. De meeste mensen die ik ken die een beetje netwerk hebben, hebben dat netwerk volgens mij ook vooral op wedstrijd bij elkaar gereden. Als je jezelf een beetje in de kijker rijdt en een praatje maakt op wedstrijden dan ontmoet met een heel klein beetje bijsturen al gauw handige mensen om te kennen.

En alle mannen willen wel een knap gezichtje inderdaad, maar dan meestal ook voor wat meer oppervlakkige contacten om het maar even zo te zeggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:13

Gucci_ schreef:
Niet iedereen weet meteen op z'n 18e wat hij/zij wil. Soms moet je gewoon dingen proberen in het leven, ik ben eenmaal een laatbloeier :)

En hebben zij kinderen? Hoe kan ik straks ooit een carrière, kinderen en paarden combineren? Respect voor vrouwen die het aankunnen, maar ik word al gestressed, alleen al als ik eraan denk.
Failliet, waarmee? Mijn opa heeft altijd gewerkt. Jij kunt ook je werk kwijtraken, zo kun je wel eeuwig doorgaan.


Je eerste zin ben ik het helemaal mee eens maar daarna gaat het weer fout.
Alles wat ik nog zeg is lees eens je eigen topics van de afgelopen maanden na..
Voor alles wat jij denkt te willen maak je een topic aan omdat je niet weet hoe, zelfs een veulentje fokken. Halloo, google is je beste vriend. Je neemt toch ook geen paard als je niks weet over paarden dan noem ik maar even wat..
Je bent bang voor je eigen paard en dat wil je negeren en nu elders een wedstrijdpaard zoeken en ga zo maar door. Oftewel lees je eigen topics eens terug..
Laatst bijgewerkt door Muronia op 10-08-17 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:13

Gucci_ schreef:
Niet iedereen weet meteen op z'n 18e wat hij/zij wil. Soms moet je gewoon dingen proberen in het leven, ik ben eenmaal een laatbloeier :)

En hebben zij kinderen? Hoe kan ik straks ooit een carrière, kinderen en paarden combineren? Respect voor vrouwen die het aankunnen, maar ik word al gestressed, alleen al als ik eraan denk.
Failliet, waarmee? Mijn opa heeft altijd gewerkt. Jij kunt ook je werk kwijtraken, zo kun je wel eeuwig doorgaan.


Daar zeg je wat. Je opa heeft altijd gewerkt. Mijn hemel zeg. Daar kun je trots op zijn ja!

Wij leven hier in een wereld waarin wij zelf werken. Jawel. Ook de dames. En waarom? Zodat we zelfstandig kunnen zijn. Jawel. En dat zou ik voor geen 7 auto's willen ruilen.

Oja. Ik kan mijn werk verliezen. :j maar ik heb geleerd om dan een nieuwe baan te gaan zoeken. Die ligt ook niet onder de kerstboom trouwens.