Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:50

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal berichten in dit topic moeten verwijderen omdat ze speculatief, aanvallende op de gebruiker waren of het een zogenaamde popcorn reactie was.

Ik wil jullie vragen respectvol te blijven reageren. Vind je het verhaal niet geloofwaardig, klik het topic dan weg.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:08

Kan je geen korte opleiding doen om te leren scheren/toiletteren en keuringsklaar te maken als groom? Die investeringen zijn niet zo groot, hooguit wat opleidingen en je materiaal. Kan je klein beginnen en zo doorgroeien.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:11

He, terug open en met uitleg, vond het al raar dat het topic gesloten werd zonder enige uitleg.

Hoe staat het nu, ts? Wat zijn de plannen? Doe je opleiding of werk je voor dit allemaal te financieren?

Hoe gaat het met de huidige paardjes? Durf je er al wat meer mee te rijden?

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:30

aangezien TS niet meer reageert zal ik mezelf nog een quoten, hopelijk krijg ik antwoord op mijn vragen. En anders kan het slot er weer op lijkt mij

Olga89 schreef:
Lieve Ts wat is je plan nu? Je vliegt van hor naar her en snap er geen snars meer van.

1: opleiding (maar te oud volgens school? al was je 50 en als je dan nog graag die opleiding wil doen, wie houd je tegen)
2: emigreren?
3: verhuizen met je *suiker* oompjes?
4: rijke vent aan de haak slaan die alles maar voor je betaald?

Ik zou zeggen droom verder of stel je doelen anders op.

Ik zou niet op de zak van een ander willen teren (familie/partner) Familie ruzie's zie je ook erg vaak.

Het word jou bedrijf dus jij bent hoofd verandwoordelijk, al kan je wel een investeerder zoeken als de bank je niet wit helpen. Maar ik denk niet dat iemand in je wil investeren omdat je zelf aangeeft bang te zijn en nog geen wedstrijdervaring hebt.
Maak eens een ondernemingsplan en dan kan je zien wat je kan verdienen, want alle kosten moeten betaald worden *gas/water/licht/hypotheek/alles voor paarden/eigen loon*

Mijn advies: Ga groomen bij een goede ruiter, deze kan je dan ook les geven en thuis wat paarden rijden om ervaring op te doen, wellicht mag je daar ook als stalruiter aan de gang. Wanneer je klaar bent kan je dan misschien ook een keer starten op concours en dan rol je vanzelf door wanneer je talent hebt (je hebt ook eeuwige L ruiters die gewoon niet verder komen door omstandigheden *talent/gevoel,paarden*

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:25

cobiie schreef:
Ik begreep uit eerdere topics dat je ouders je graag wilde sponsoren met een kleinschalige manege opzetten, misschien willen ze dat ook door een goed leerpaard te kopen/huren zodat je je daarmee in de picture kan rijden.


Wonend bij moeder of ouders
7 auto's... dikke stal, huis en weet ik wat.. uphill merrie drachtig van een goede hengst.. pony's. Prima dat kan ... maar waarom snap ik haar quote uit een ander topic niet dan?
Ze is overigens bijna 25


Gucci_ schreef:
En mijn ouders maar klagen over 300 voor een tussenwoning. Ik betaalde 385 incl voor een kamer van ong 5 x 4 m ofzo. Ga zeker nooit weer op kamers of iets huren, of koop iets en ga je andere kamers verhuren, familie van mij doet dat, maar weet niet hoeveel zij per kamer vragen.

Ligt ook aan de vraag en de huizen zijn daar duurder in de grote (studenten)steden vandaar ook die huurprijzen. In Leeuwarden valt het nog wel mee.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 21:35

Even een update, er is veel gebeurd afgelopen tijd. Mijn eerste ervaring als groom zit erop en dat heeft niet lang geduurd :')

Ben helemaal voor niets naar Duitsland gegaan, zowat in Tsjechië. Man had gereageerd op mijn oproepje dat ik een tijd als groom wil werken. Hij zei dat hij iemand zocht om zijn paarden te poetsen en zadelen 's avonds als hij gaat trainen. En daarnaast kon ik overdag op de manege werken om stallen te mesten, voeren enz.
Laat hij mij zondag kennismaken met de paarden, deed ik het niet goed volgens hem, ik borstelde ze niet goed en was te lang bezig... terwijl hij zei ik laat je wel alleen zodat je kennis kan maken met ze, blijft hij wel een half uur weg en dan mij de schuld geven dat ik er lang over deed.
En ik was te voorzichtig zei hij, een van de paarden was erg druk, toen ik haar ging poetsen enz, werd ze opeens erg rustig. Hij werd geïrriteerd en ging hij als een gek poetsen, paard werd weer druk... Het werd mij allemaal teveel en ben in huilen uitgebarsten.
Ik hoefde niet voor hem te werken, dus ging ik ervan uit dat ik dan gewoon op de manege kan werken, bleken ze al iemand te hebben die vorige week al was begonnen, maar na twee dagen zich ziek had gemeld, die man ging ervan uit dat zij niet weer terug zou komen, maandag was ze er gewoon weer dus hadden ze niemand meer nodig.

Ik zat in een appartement, was weinig te eten, alleen rijst, pasta, koffie en pastasaus. Winkels zijn daar zondags gesloten en de supermarkt zit in een dorp 10 km verderop, maandag zou hij voor mij naar de winkel om boodschappen, dat heeft hij niet eens gedaan, heeft mij wat soep, toastjes meegegeven wat al vier jaar overdatum was, heb dus twee dagen geen groente of fruit gehad. Dinsdag maar naar een dorpje twee km verderop gelopen om bij een restaurant een normale maaltijd te eten en brood bij de bakker gehaald.

Vorige groom was zomaar vertrokken zonder iets te zeggen en had hem geblokt op whatsapp, dat zou wel niet voor niets zijn geweest.

Ben woensdag weer naar huis gegaan, hij heeft ook helemaal geen tickets betaald, ik ben uiteindelijk voor niets gekomen. Stiekem ben ik wel blij, want ik miste mijn familie en dieren en Duitsers zijn toch niet zo aardig als ik dacht :+


Ik ben nu weer bezig geweest met mijn bedrijfsplan, al veel investeerders die geïnteresseerd zijn, maar ik ben nog vaak zo ongeduldig. Opzoek naar een geschikte locatie nu en toch heel erg in twijfel om in de VS te starten, wat een hele procedure zal zijn, maar wel heel gaaf. In november hoop ik een besluit te nemen waar het wordt. Voor de duidelijkheid, ik ga zelf geen lessen geven, eerst wat jaren ervaring opdoen en dan diploma halen. Wil de lessen laten geven door gediplomeerde instructrices en al wat kennissen hebben aangeboden mij te helpen met stallen uitmesten :D Ik sta 100% achter mijn keuze en ga ervoor! Dit is echt wat ik wil, al zal ik er veel geduld voor moeten hebben en niet veel kunnen reizen.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:40

Vind het allemaal lekker ongeloofwaardig weer sorry.. ga gewoon een normale baan zoeken en die daar iets mee.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:43

Als je dit echt wil.

Ga dan eerst eens onbetaald stage lopen om ervaring op te doen.

Sterker nog.

Ik zou mensen gaan betalen om van hun te mogen leren als ik jou was.
Je komt zoveel ervaring tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:44

suikermeisje schreef:
Vind het allemaal lekker ongeloofwaardig weer sorry.. ga gewoon een normale baan zoeken en die daar iets mee.



Dit.

Tja, als je er al over valt dat je snel moet poetsen;
Tijd = geld. Je wordt niet betaalt om een band met ze op te bouwen maar om ze schoon te maken.

Dat verhaal over die investeerders neem ik maar met een pot zout... wát is je business plan dan? Behalve bangig op een paard zitten?
En dat is niet lelijk bedoeld maar gewoon echt even realistisch bekeken; géén papieren, géén werkervaring, géén resultaat en géén eigen geld.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:45

Denk dat er wel betere bedrijven zijn voor investeerders om geld in te pompen. Paardenbedrijven zijn zo simpel niet te realiseren en er echt goed geld in te verdienen

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:50

In de VS beginnen? Als wat dan? En hoe denk je een verblijfsvergunning te gaan krijgen?

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:51

Sorry maar wat een fantasie heb jij! Ga een boek schrijven ofzo, wordt misschien wel een grote hit! Dan kun je beroemd worden, staan de "lekkere" mannen met geld in de rij en kun je van hun geld alsnog een manege kopen en daar als huppeltutje rond gaan lopen, dure paarden kopen en doorbreken in de wereld top. Geen slecht idee toch?.. _O-

lizy29

Berichten: 6248
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:52

Wat me vooral niet duidelijk is wat je nu precies wilt doen. Zoals ik het nu lees wil je dus een stal oprichten van het geld van anderen waarbij je andere mensen in dienst neemt om al het werk te doen. Aangezien het al moeilijk zat is om rond te komen voor mensen die zelf alles doen en geen investeerders hebben om terug te betalen zie ik niet in hoe je dat rendabel wil maken. Lijkt mij erg onrealistisch.

Maar ga inderdaad eerst eens stage lopen en leer begrijpen wat het werk op een stal echt inhoud.

Dan nog even over het naar de VS willen gaan. Hoe zie je dat voor je als je na nog geen week in Duitsland al blij bent dat je terug naar huis kan omdat je je familie en dieren miste?

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:56

En als het allemaal waar is, waarom zeuren dat er weinig te eten is? Pasta+water+pan=gekookte pasta gekookte pasta+warme pasta saus=mmm

Huilen omdat iemand een paard niet zo lief en zachtjes borsteld als jij? Kom op meid, wat als iemand het paard een keer een tik met de zweep geeft met rijden? Ga je dan ook huilend naast de bak staan?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:58


Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 22:03

Het plan is meer dan een stal en paarden, wat dat is, houd ik privé.
Verblijfsvergunning voor ondernemers of trouwen, mijn vriend komt hier na lange tijd weer en dan wil ik echt beslissen of ik meega.
Paarden kunnen dan mee natuurlijk, de VS is heel anders dan Duitsland (en NL) moeilijk uit te leggen... vriendelijkere mensen, ik voel mij er thuis, mijn ouders, familie en wat vrienden zijn de enigste reden waarom ik hier wil blijven en het moeilijk vind een keuze te maken.

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:12


Rocamor

Berichten: 10961
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:13

Maar je miste je familie al na 2 dagen Duitsland. Hoe denk je Amerika te overleven dan?

Om nog maar te zwijgen over het over 1 kam scheren van een hele boel miljoenen mensen op basis van je ervaring met 1 ervan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:21

En dat verblijfsvergunning voor ondernemers krijg je natuurlijk ook zomaar.

Daarnaast, wederom wil je iets opbouwen met de (financiele) steun van een ander, zonder ook maar een fatsoenlijke dag gewerkt te hebben.

Eigen ondernemertje spelen (met het geld van een ander) is nog een tandje harder werken dan waar je nu mee bezig bent (of denkt te zijn) want dat geld van die investeerder moet ook een keer terug. En dan niet over 50 jaar pas.

Gezien het feit dat je al instort als je een paard 'ruw' geborsteld ziet worden vraag ik me af of je überhaupt een fatsoenlijk ondernemersplan kan schrijven.

Schrijf eens een ondernemersplan en ga daar eens mee naar een bank. Als de bank je uitlacht weet je dat je nog werk aan de winkel hebt. Hard, maar waar.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:27

Dit topic doorgelezen en werkelijk van de ene in de andere verbazing gevallen...
Voor alle duidelijkheid: ik ben zo iemand die (van mijn eigenzuur verdiende centen) regelmatig een paard in training zet.
TS, alles waar jij mee bezig bent, doet er niet toe.
Een eigenaar wil maar 1 ding en dat is resultaat, meestal het behalen van een bepaald niveau dat nodig is voor verkoop, voor primering of om zelf verder door te rijden.
Daarnaast stel ik eisen aan de stalling en weidegang, maar ik weet dat ik daarin één van de weinigen ben.
Maar de rest is echt onbelangrijk.
Steek je tijd en geld dus in 2 dingen: leren rijden én managen van paarden.
Pas als je zelf hebt gepresteerd met meerdere paarden brengen mensen hun paarden bij jou. Daar hoef je dan niet meer voor te adverteren en 500 euro/maand is echt een koopje.
Een ondernemingsplan heb je ook niet nodig, 2 stallen huren op een goede pensionstal is ook een optie....
Maar niet vergeten: eerst kilometers maken en presteren!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:29

Wauw... je bent echt verwend. Er was toch gewoon eten? Man wilde gwn alles snel. Logisch, dan ga je toch niet huilen? Om zoiets kleins? In de paarden wereld gaan ze echt nog wel gemenere dingen over of tegen je zeggen. En na 2 dagen wil je naar huis maar in Amerika ga je daar geen last van krijgen???
Begrijp echt niet wat je nou wil.
Wat wil je met dit topic? Heb al zo vaak wat gevraagd. Wordt gewoon genegeerd. Lekker sociaal

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:41

Doe jezelf een lol en ga niks meer op bokt posten... en ik moet dit nog serieus nemen volgens een mod...
Je had gewoon kunnen eten hoor, met pasta en saus kom je ver. En het is een eigen investering voor een deel.
Ik denk niet dat de Amerikanen op jou zitten te wachten, er zijn zat mensen die daar een baan willen hebben. Je komt niet zomaar het land binnen daar en zeker niet om te werken.
Mijn laatste en dan serieuze tip: Ga eerst stage/vrijwilligerswerk doen om ervaring op te doen. Als je het echt zo graag wilt dan houd dat je niet tegen. Staat ook gelijk goed op je cv

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:44

Ik denk dat je het een beetje onderschat... Een eigen bedrijf beginnen in Amerika :=
Een greencard is overigens ook niet zo 1,2,3 geregeld ;) geloof me, ik weet er alles van

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:46

Ts je hebt wel een goede fantasie

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:56

Je houd het nog geen 3 dagen vol als groom in duitsland, durft niet op een paard te zitten, hebt geen eigen kapitaal, maar wil wel je eigen stal oprichten in de VS ? := :')

Je plan klinkt bijna waterdicht TS :Y) , alleen geloof dat je "vriend" nog steeds getrouwd is? Dan wordt een verblijfsvergunning krijgen door te trouwen ook lastig, polygamie is in de meeste staten niet toegestaan ;) .