Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:17

Getup schreef:
Kabayo schreef:
Jij meld dat je zonder geld ook kan starten, want je hebt talent. Je talent betaald anders je proef niet ;)


De blije eigenaar van t paard misschien wel ;-)

Die zal toch ook eerst bewijzen willen zien. Ik weet dat paardenmensen een beetje gekker zijn dan het gros van de functionerende mens maar ze zijn veelal niet zo gek dat ze iemand die niks kan voorleggen kwa prestaties alles gaan betalen. :)

Getup

Berichten: 8333
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:25

Dat geluk had ik wel.... maar dan moet je er voor werken, gemotiveerd zijn en je aan je afspraken houden :-) .

Dus als TS zich nu eerst met haar eigen dieren bewijst , kan ze daarna verder.

Babootje

Berichten: 26442
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:39

Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)

Gucci_ schreef:
Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)


Niet elke, maar vooral de mannen die je liever niet wil. Dat zijn vaak ook de mannen die (als je de 40 bent gepasseerd) op zoek gaan naar een groen blaadje en jou de bijstand in schoppen met je kinderen.

Bizar weer dit topic. Ik ben vaker topics van je tegen gekomen TS en verbaas me keer op keer weer over het gebrek aan realisteitzin. Hoe oud ben je eigenlijk? Misschien dat het nog goed komt over een aantal jaren, maar ik vrees het ergste. Je klinkt als 12.

Als je talentvolle paarden aangeboden wil krijgen moet je er eerst voor zorgen dat je zelf talentvol bent en je hebt bewezen dat je een paard goed kunt opleiden.
Dat kost heel veel tijd, geld en moeite. Dat geldt voor alles waar je goed in wil worden.
Volg een goede opleiding, dan kun je een goede baan krijgen en misschien wel zelf een goed paard kopen. Dat brengt je een heel eind verder.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 14:42

maximuss schreef:
Gewoon vragen aan de gemeente zegt niks: concrete plannen moeten nog altijd goedgekeurd worden...
Het lijkt me ook sterk dat zo'n school je zo afscheept, elke leerling brengt geld in het laatje...


Heb inmiddels bericht gekregen, dat het woonbestemming heeft en bij recht niet is toegestaan bedrijfsmatig iets te beginnen. Denk dat ze het een beetje verkeerd hebben begrepen, dat ik gewoon paarden wil rijden om wedstrijden mee te rijden enzo, verder blijven de andere pony's hier tot hun oude dag. Ik wilde graag een overkapping over de buitenbak zodat ik ook bij slecht weer kan rijden, buren wilden dat niet, dus dat gaat niet door.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:14

Paard aan huis om te trainen voor iemand anders kraait geen haan naar.

Geen extra verkeer. Geen extra drukte voor de buren en het is niet bedrijfsmatig als je het voor de hobby doet (en dat de ander eventueel de onkosten betaalt merkt ook niemand)

En je kunt het "training" noemen, of je noemt het "bruikleen" Maar net waar je de nadruk op wilt leggen. In dit geval zou ik dus nergens over praten en proberen een paard in "bruikleen" de krijgen om ervaring op te doen .

Goof

Berichten: 28952
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:25

Wil je je plannen alsnog doorzetten TS? Of heb je andere plannen nu?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:26

@ t's waarom train je je eigen paarden niet? Tot het zzlicht ofso? Dat heb ik nog niet gelezen, misschien erover heen gelezen

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:23

Ik heb inmiddels bericht gekregen en mag nog maar tot 77 m2 bouwen, dan heb ik nog niet eens vier stallen... tenminste ik wil wel ruime boxen, geen kleine hokjes. Voor hobby maakte niets uit, mag dan tot 10 paarden houden, alleen als je er echt van moet leven zeg maar, dan wordt het wel als bedrijfsmatig gezien. Dus hier wordt niets denk ik, misschien verhuizen, maar m'n ooms zeggen dat ze daar al te oud voor zijn (eind 40). Ze zeggen dat ik maar een boer moet zoeken of paardenvent , maar dat valt niet mee echt een leuke te vinden haha. start liever iets met m'n familie dan met een vriend, anders heb je veel minder zekerheid.

Ben inmiddels wel druk opzoek naar nieuwe paarden, een fokmerrie en een rijpaard. Heb een mooie gezien, maar wel met lijnenteelt, lees er verschillende dingen over, een zegt dat het goed is en andere slecht...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:34

Ts: wat doe je zelf nu? Werk je? Doe je een opleiding? Waar ga je alles van betalen?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:41

Maar wat noem je eigen bedrijf? Dat de ander alles betaald en jij er van profiteerd en rijdt?

Wat doe je nu? Heb je een inkomen om bv die nieuwe paarden te betalen en te onderhouden?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-09-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:42

dromertje2 schreef:
Ts: wat doe je zelf nu? Werk je? Doe je een opleiding? Waar ga je alles van betalen?

TS kan je hier op reageren?
Misschien kunnen er dan gerichtere tips worden gegeven.

En ik denk niet dat het iemand opvalt als je 1 of 2 paarden van een ander aan huis hebt staan die je traint.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:58

Ik denk dat het prima is om gewoon hobbymatig te beginnen en als het dan goed loopt kan je gaan kijken voor een andere locatie. Zonde als je iets anders gaat kopen/huren en het niet loopt. Er zijn zoveel paarden bedrijven die binnen een paar jaar weer moeten stoppen omdat ze het niet rond krijgen. Gewoon opbouwen vanuit je hobby en pas als er genoeg vraag is kan je verder gaan kijken.

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:31

Lieve Ts wat is je plan nu? Je vliegt van hor naar her en snap er geen snars meer van.

1: opleiding (maar te oud volgens school? al was je 50 en als je dan nog graag die opleiding wil doen, wie houd je tegen)
2: emigreren?
3: verhuizen met je *suiker* oompjes?
4: rijke vent aan de haak slaan die alles maar voor je betaald?

Ik zou zeggen droom verder of stel je doelen anders op.

Ik zou niet op de zak van een ander willen teren (familie/partner) Familie ruzie's zie je ook erg vaak.

Het word jou bedrijf dus jij bent hoofd verandwoordelijk, al kan je wel een investeerder zoeken als de bank je niet wit helpen. Maar ik denk niet dat iemand in je wil investeren omdat je zelf aangeeft bang te zijn en nog geen wedstrijdervaring hebt.
Maak eens een ondernemingsplan en dan kan je zien wat je kan verdienen, want alle kosten moeten betaald worden *gas/water/licht/hypotheek/alles voor paarden/eigen loon*

Mijn advies: Ga groomen bij een goede ruiter, deze kan je dan ook les geven en thuis wat paarden rijden om ervaring op te doen, wellicht mag je daar ook als stalruiter aan de gang. Wanneer je klaar bent kan je dan misschien ook een keer starten op concours en dan rol je vanzelf door wanneer je talent hebt (je hebt ook eeuwige L ruiters die gewoon niet verder komen door omstandigheden *talent/gevoel,paarden*

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:45

Ben ik nu zo mis dat ik dacht dat je al een luxe accommodatie had... Dat alles er al stond. Ik meen me te herinneren dat je dat hier ergens geschreven hebt...

Citaat:
Haha, dan heb ik nog meer dan wat jij hebt, een mooie zwarte dressuurmerrie van Uphill die drachtig is van een goede hengst, drie pony's, Een woonboerderij met stallen, rijbak en land, een trailer, 7 auto's, zwembad in de tuin, kan reizen waar en wanneer ik wil.


Edit: quote toegevoegd

Elisa2

Berichten: 37606
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:49

Gucci_ schreef:
Ik heb inmiddels bericht gekregen en mag nog maar tot 77 m2 bouwen, dan heb ik nog niet eens vier stallen... tenminste ik wil wel ruime boxen, geen kleine hokjes. Voor hobby maakte niets uit, mag dan tot 10 paarden houden, alleen als je er echt van moet leven zeg maar, dan wordt het wel als bedrijfsmatig gezien. Dus hier wordt niets denk ik, misschien verhuizen, maar m'n ooms zeggen dat ze daar al te oud voor zijn (eind 40). Ze zeggen dat ik maar een boer moet zoeken of paardenvent , maar dat valt niet mee echt een leuke te vinden haha. start liever iets met m'n familie dan met een vriend, anders heb je veel minder zekerheid.

Ben inmiddels wel druk opzoek naar nieuwe paarden, een fokmerrie en een rijpaard. Heb een mooie gezien, maar wel met lijnenteelt, lees er verschillende dingen over, een zegt dat het goed is en andere slecht...


Ehm waarom wil je nieuwe paarden zoeken? met welk doel?

Kun je geen webshop in ruitersportartikelen oid gaan beginnen?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:00

miesnaom schreef:
@ t's waarom train je je eigen paarden niet? Tot het zzlicht ofso? Dat heb ik nog niet gelezen, misschien erover heen gelezen

Quote mezelf nog maar keer...
helft wordt genegeerd -O-

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:35

maximuss schreef:
Ben ik nu zo mis dat ik dacht dat je al een luxe accommodatie had... Dat alles er al stond. Ik meen me te herinneren dat je dat hier ergens geschreven hebt...

Citaat:
Haha, dan heb ik nog meer dan wat jij hebt, een mooie zwarte dressuurmerrie van Uphill die drachtig is van een goede hengst, drie pony's, Een woonboerderij met stallen, rijbak en land, een trailer, 7 auto's, zwembad in de tuin, kan reizen waar en wanneer ik wil.


Edit: quote toegevoegd


Stallen zijn te klein voor merries met veulens, daarom wil ik een grotere stal laten bouwen en de oude afbreken.

lizy29

Berichten: 6248
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:43

En waar wil je dat van betalen dan?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:55

Een dergelijke luxe stal (dixit ts) kun je toch binnenin herinrichten: beetje spelen met tussenwanden en dergelijke...
Welke ervaring wil je opdoen door merries met veulens te stallen: rijden, wedstrijden en lesgeven gaan daar nl niet mee...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:02

dromertje2 schreef:
Ts: wat doe je zelf nu? Werk je? Doe je een opleiding? Waar ga je alles van betalen?


Ik ga mijn vraag ook nog eens herhalen.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:44

waarom beantwoord je de serieuze andere vragen niet t's?

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:18

Met familie moet je wandelen, niet handelen.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:16

Wauw...

Geld verdienen met paarden doe je door talent te hebben en het goed te doen in de wedstrijden. Met 0 wedstrijdervaring kun je je pijlen beter echter anders op richten en paarden lekker voor de hobby houden.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:21

Er is vast wel een wat oudere rijke man (+50) die een jong bloempje wil haar wil onderhouden en lekker paard laat rijden. Ik zie het in mijn omgeving ook gebeuren.

Maar ik zie dat TS ook nog een leuke man wil...lastig ik kan niet zeggen dat dat leuke woestaantrekkelijke george clooney mannen zijn.

Ketly

Berichten: 5935
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:55

Realistisch gezien zou ik toch verder kijken dan de paardenwereld. Zelfs de talentvolle ruiters hier in de buurt hebben moeite om hogerop te komen.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 30-09-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast