Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8333
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:25

Als iemand gemotiveerd is en hard wil werken, kun je altijd een baan vinden. Ts: je kunt het je denk ik veroorloven om ergens te gaan werken voor de ervaring. Desnoods (bijna) onbetaald. Begin daar eens mee

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:31

bamisalami schreef:
Gucci_ schreef:
Ja, als ik straks ook 10 jaar verder ben, praten we wel weer. Er ligt nog een hele toekomst voor mij. Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen en er zijn nog steeds veel minder vrouwen aan de top. Ik ken geen enkele vrouw die helemaal alleen haar eigen huis heeft met auto's, paarden enz, tenzij je de loterij net hebt gewonnen.

Voor paardrijden maakt niet zoveel uit toch, ken ruiters ver boven de 40,50. Bij voetbal bijv, houdt het wel zo'n beetje op bij 36.


Hier een vrouw die helemaal alleen een mooie auto onder dr kont heeft, zelf dr paard heeft gekocht en ook zelf een woonboerderij met stallen heeft gekocht. Geen man voor nodig, gewoon hard werken.


You're my spirit woman! Really!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:30

Met mijn leerkracht basisonderwijs salaris wat ik had hadden we dit nooit kunnen doen. Samen konden we het net redden met mijn man in de ICT en ik voor de klas en een stuk overwaarde op ons rijtjeshuis.

Maar gelukkig hoef je geen kapitaal te hebben om voor anderen paarden uit de brengen. Alleen talent, hard willen werken en anderen netjes behandelen. Vaak komen er dan wel kansen en je kunt ze ook cre"eren!

"Wie niet rijk is, moet slim zijn" :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:31

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Eer je in België aan een 1-jarige opleiding kan beginnen tot instructie (en dat is dan hooguit met beginnende ruiters als doelgroep) dien je een toelatingsproef af te leggen in B-dressuur en B-springen. Dat is dan op paardenmaat, niet op ponyhoogte. Daar hoef je echt niet over inschrijven na te denken als je niet aan die basisvereisten voldoet. Heb je geen paard? Jammer, dan koop je er maar eentje, je leent er eentje of je start niet.

Onthou ook dat zadelmak maken en op wedstrijd uitbrengen niet altijd even vlot verloopt als je zou willen. Zeker aangezien je zelf een angst hebt en geen ervaring met springen weet ik niet of het verstandig is om dit zelf te doen. Zelfs niet met begeleiding.


Bedoel je beter niet beginnen met springen of zadelmak maken?

Aanvulling; ik ben zeker geen held, de twee c pony's zijn pittig, het paard is braaf, maar heeft veel spanningen, waardoor ik haar niet goed vertrouw... In het verleden heb ik wel op rustige, makke paarden gereden, vorig jaar zelfs een strandrit en te water geweest, wat ik al een hele overwinning vond. Als ik op paarden rijd, die niks om mijn nerveuze karakter geven, gaat het goed. Maar ik heb ook vaak gehad dat ik de controle kwijtraak, dit was een paar keer toen ik ben wezen kijken voor een pony die ik wilde kopen.
Ik ga ook nog therapie volgen om minder gespannen/nerveus te zijn.

Hoe wil je op die manier paarden van anderen uit brengen? Behalve dat je dus aan paarden moet geraken zonder veel ervaring moeten ze ook nog braaf zijn, met jouw nerveuze karakter om kunnen...
Als mensen paarden uit handen geven op wedstrijd, zijn dat vaak juist paarden die een ervaren, stabiele ruiter nodig hebben.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:33

joyce B schreef:
Met mijn leerkracht basisonderwijs salaris wat ik had hadden we dit nooit kunnen doen. Samen konden we het net redden met mijn man in de ICT en ik voor de klas en een stuk overwaarde op ons rijtjeshuis.

Maar gelukkig hoef je geen kapitaal te hebben om voor anderen paarden uit de brengen. Alleen talent, hard willen werken en anderen netjes behandelen. Vaak komen er dan wel kansen en je kunt ze ook cre"eren!

"Wie niet rijk is, moet slim zijn" :D

Je kan eenmaal niet gratis starten. Per proef kost het al een 10tje. Die betaal je niet met je talent

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:46

In je eerste bericht geef je aan dat je geen wedstrijdervaring hebt, maar je hebt je ingeschreven voor een opleiding waarvoor je wel ervaring nodig hebt. Niet alleen het paard dat je meeneemt, maar als ruiter moet je ook die ervaring hebben. Heb je een plan B?

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:39

Kabayo, je hoeft geen wedstrijden te starten om goed te leren rijden. En als je talent hebt en je inzet en je via via bij de juiste mensen terecht komt hoef je bij het uitbrengen voor anderen echt niet altijd je wedstrijdkosten zelf te betalen. Moet je die wel zelf betalen dan is dat financieel veel beter te doen dan een eigen paardenbedrijf opstarten op een eigen locatie. Ik ging bijvoorbeeld maar 1x per maand op wedstrijd. Gelijk 2 proeven dus meestal 20 euro per maand. Daarnaast reed ik elke week priveles a 25,- dus dat is meestal 100 euro per maand. Maar om de week priveles doen ook veel mensen. Voor dat bedrag kun je geen eigen paard onderhouden. En dat bedrag is door een tiener/jong volwassene met een redelijk bijbaantje wel op te brengen.

Als je echt goed bent wordt je gevraagd en goed je die kosten zelf niet te dragen. Met wat mazzel deel je mee in % van de winst bij verkoop of krijg je wat toegestopt als dank voor de training. Er zijn echt genoeg mogelijkheden om met klein budget paarden te rijden en uit de brengen als je je er voor inzet en je talent blijkt te hebben.

Ik heb vroeger heel wat stallen uitgemest en met water gesjouwd en meegeholpen in ruil voor les. Mijn ouders hadden het niet breed dus voor manegeles moesten ze aardig kromliggen. Zo kon ik vaker rijden tegen minder kosten.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 24-08-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:40

Joyce B. TS doet niet aan baantjes. :)

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:46

joyce B schreef:
Kabayo, je hoeft geen wedstrijden te starten om goed te leren rijden. En als je talent hebt en je inzet en je via via bij de juiste mensen terecht komt hoef je bij het uitbrengen voor anderen echt niet altijd je wedstrijdkosten zelf te betalen. Moet je die wel zelf betalen dan is dat financieel veel beter te doen dan een eigen paardenbedrijf opstarten op een eigen locatie. Ik ging bijvoorbeeld maar 1x per maand op wedstrijd. Gelijk 2 proeven dus meestal 20 euro per maand. Daarnaast reed ik elke week priveles a 25,- dus dat is meestal 100 euro per maand. Maar om de week priveles doen ook veel mensen. Voor dat bedrag kun je geen eigen paard onderhouden. En dat bedrag is door een tiener/jong volwassene met een redelijk bijbaantje wel op te brengen.

Als je echt goed bent wordt je gevraagd en goed je die kosten zelf niet te dragen. Met wat mazzel deel je mee in % van de winst bij verkoop of krijg je wat toegestopt als dank voor de training. Er zijn echt genoeg mogelijkheden om met klein budget paarden te rijden en uit de brengen als je je er voor inzet en je talent blijkt te hebben.

Ik heb vroeger heel wat stallen uitgemest en met water gesjouwd en meegeholpen in ruil voor les. Mijn ouders hadden het niet breed dus voor manegeles moesten ze aardig kromliggen. Zo kon ik vaker rijden tegen minder kosten.

Uhm.. Ik had het er helemaal niet over dat je wedstrijden moet rijden om goed te kunnen rijden?

Jij meld dat je zonder geld ook kan starten, want je hebt talent. Je talent betaald anders je proef niet ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:49

bigone schreef:
Gucci!! Je weet het elke keer weer voor elkaar te krijgen met je tomeloze plannen en fantasie. Ga zo door maar zet alles op papier want je kunt mensen vermaken met de meest aparte zaken, je bent er een ster in geworden. Wie weet schrijf je nog wel eens een bestseller.

T topic ligt al een tijdje stil en er is al langer dan dat niet door de TS gereageerd.
Is het echt nodig om dan nog dit soort dingen te plaatsen?
Of uberhaupt dit soort denigrerende dingen te plaatsen ongeacht de leeftijd van het topic?

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:50

Zonder veeeeeeel! geld 8-)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:56

Bwoah, stelt dat ik een bijrijder zou treffen die met alle plezier mee helpt, die mee gaat als groom op wedstrijd, die wil leren, die gemotiveerd is, die les neemt... dan wil ik als eigenaar op termijn ook wel eens de kans geven dat die bijrijder een keertje mag starten met mijn paard op mijn kosten. Loopt dat goed, dan is vaker starten een optie. Dan wel zelf startgeld betalen, maar dan zorg ik wel voor transport en begeleiding op die dagen.

Doet je bijrijder het goed, dan krijgt die sowieso nog wel aanbod van andere eigenaars hoor.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:13

Hier ook. Helaas haken de meesten voor die tijd al af. nu is mijn pony te oud en niet meer geschikt en mijn paard langdurig kreupel. Wie weet in de toekomst ...

Goof

Berichten: 28952
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:58

Ben je inmiddels gestart met de opleiding TS?

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:25

En al wat gehoord van de opleiding, TS?

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 15:56

Ja, ze hebben gebeld, maar hij raadde mij af op deze leeftijd nog een Voltijd mbo opleiding te doen, was alleen voor jonge meiden, ze zeiden dat het beter is gewoon meteen te beginnen met werk in de paarden. Ik had gesolliciteerd op een leuke vacature en wacht nog op antwoord.
Verder ben ik nog bezig met het uitzoeken van dingen om mijn eigen bedrijf te beginnen. We mogen bouwen hier heb ik gevraagd bij de gemeente, maar ook maar afwachten of de buren dat een goed idee vinden... hopelijk weet ik dat binnen een paar weken en kan ik beginnen met de cursus.

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:10

Vreemde verklaring heeft die man, alleen voor jonge meiden..
Misschien dat je minder aansluiting vind in de groep maar als er een paar serieuze tussen zitten dan komen die meestal vanzelf wel samen en krijg je een fijn groepje.
Welke cursus wil je gaan doen?
En wat wil je gaan bouwen?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:58

Gewoon vragen aan de gemeente zegt niks: concrete plannen moeten nog altijd goedgekeurd worden...
Het lijkt me ook sterk dat zo'n school je zo afscheept, elke leerling brengt geld in het laatje...

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:00

Ik vind het wel zinnig advies...
je hebt dat diploma niet nodig om in de paarden te werken... kun je beter een ander soort (MBO of HBO) opleiding doen waar je meer kanten mee op kunt... weggegooid geld... en weggegooide jaren. Kun je beter opleiding paraveterinair doen. Dan heb je toegevoegde waarde voor een paardenbedrijf en kun je ook bij dierenartsen of paardenklinieken aan de slag en voor je eigen bedrijf is het ook nuttig..

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:07

Als net afgestudeerd paraveterinair, er zijn maar weinig banen voor een beginnend paraveterinair. Of je moet geluk hebben dat je op je stage kan blijven werken.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:11

joyce B schreef:
Ik vind het wel zinnig advies...
je hebt dat diploma niet nodig om in de paarden te werken... kun je beter een ander soort (MBO of HBO) opleiding doen waar je meer kanten mee op kunt... weggegooid geld... en weggegooide jaren.

Daarnaast had ts geen eigen paard om aan de opleiding deel te nemen en mogelijk waren er ook nog rij niveau eisen waaraan ze niet voldeed. Er werd pas in de vakantie bedacht dat ze mogelijk deze opleiding wou doen, al met al niet echt een wel overwogen keuze.
Dan vind ik het niet raar dat de school niet echt staat te springen.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:47

Waarom ga je niet eerst je eigen paarden opleiden? Tot ze allemaal minimaal m2 lopen en dan kijken of je het leuk vind?

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:35

miesnaom schreef:
Waarom ga je niet eerst je eigen paarden opleiden? Tot ze allemaal minimaal m2 lopen en dan kijken of je het leuk vind?


Zinnig advies!
Investeren in les... en het behalen van niveau is de basis al van je investering!

Het mooiste; Kun je morgen al mee beginnen! En is makkelijk geregeld! Zonder vergunnning, alleen een startkaart regelen!

De rest volgt heel makkelijk als je er goed in rolt.
Valt het tegen, ben je ook weer wijzer!

Anoniem

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:55

Ik ben ook wel eens afgewezen voor een voltijd mbo opleiding omdat ik te oud was, dus zo gek vind ik dat niet.
Ik zou ook eerst met je eigen dieren aan de gang gaan. En als je ouders toch geld hebben, waarom geen leerpaard kopen? Eentje die al het een en ander heeft gezien, braaf is en waar de knopjes op zitten.

Getup

Berichten: 8333
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:05

Kabayo schreef:
Jij meld dat je zonder geld ook kan starten, want je hebt talent. Je talent betaald anders je proef niet ;)


De blije eigenaar van t paard misschien wel ;-)