Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 19:58

Ik vraag mij af waar ik het beste kan zoeken om een paard voor iemand anders te rijden, je hoort het vaak en sommigen vragen wel meer dan €500 per maand voor het trainen. Nu ben ik nog maar beginnend en nog nooit een wedstrijd gereden, ik heb al wat oproepjes geplaatst op internet, maar nog geen reacties helaas. Ik bied het trouwens wel gratis aan en ga dan op eigen kosten lessen nemen bij een amazone die gp rijdt. Ik ben zelf ook net begonnen met fokken en kwam op dit idee door een project waar ze talentvolle ruiters willen helpen aan talentvolle paarden. Ik wist al sinds ik jong was, dat ik verder wil in de paarden en ga dan nu de opleiding tot instructeur doen, nu alleen in spanning afwachten of ik kan beginnen over drie weken en een pony ipv paard mee kan nemen, ik kijk er zo naar uit en hoop gauw vooruitgang te boeken doordat ik elke dag les zal krijgen.
Ik heb op mijn beurt (zeg ik dat goed zo :P ) dan weer een D pony staan waar ik een ruiter voor zoek, maar dat is dan weer moeilijk te vinden. De meesten die hier kwamen waren niet echt serieus en hebben geen wedstrijdambities.
Ik heb laatst een heel gesprek gehad met iemand die al veel bereikt heeft in de paardensport, die zei dat netwerken heel belangrijk is, ik ben wel spontaan, maar op mensen afstappen vind ik best wel eng of als er stiltes vallen in een gesprek ga ik mij ongemakkelijk voelen. Nu zitten hier in de buurt wel fokkers, maar durf niet zo even aan te kloppen en te vragen 'heb jij nog een paard om te rijden' :+ bovendien ben ik nogal onzeker in het begin, maar eenmaal het vertrouwen, dan leer ik erg snel is mijn ervaring.

Moderatoropmerking:
Zie moderatoropmerking op pagina 4

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:03

Kan je niet met D-pony tussen de paarden starten zodat je in elk geval wedstrijdervaring hebt? Ik denk verder dat je het op het moment niet moet zien als paarden uitbrengen op wedstrijd voor anderen, maar meer als een bijrijdpaard zoeken waar je toevallig ook wedstrijden mee kan/mag rijden.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:08

Ik ben je allang geleden ergens kwijt geraakt.

Van studeren naar een Amerikaans visum, van onzeker qua rijden naar lesklanten zoeken, op jacht naar een man die je paarden en leventje kan onderhouden, fokken, een eigen bedrijf starten en nu iemand anders zijn paarden uitbrengen op wedstrijd?

Ga je eigen centen verdienen met een normale baan en hou die paarden als hobby. Als je het kan betalen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:10

Volgens mij was het plan nu om iets van paardenhouderij te gaan doen, maar het is nog maar de vraag of dat kan met een pony ipv een paard.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:16

Sommige opleidingen hebben toch ook schoolpaarden die gehuurd kunnen worden voor die opleiding? Geen idee of dat voor deze opl ook zo is.

Is de "leerbaan" in Amerika niet geworden?

Ik als bokker zou je geen paard aanbieden omdat je in je topics van links naar rechts vliegt qua ideeen. Voelt niet heel zeker dat je gemotiveerd blijft om het paard goed te blijven rijden/starten.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 20:23

Nee, denk dat dat onmogelijk wordt ivm visum...

@ roos, sinds wanneer is werken met paarden of een eigen bedrijf in de paarden niet normaal? Ik heb nergens gezegd dat ik een man zoek om mijn paarden te onderhouden, wel had ik het over een man die een vrouw zocht zonder ambities om voor het huishouden en kinderen te zorgen. Wat een onzin zeg.

Anoniem

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:31

Je wil een paard van iemand anders uitbrengen op wedstrijd en daar geld mee verdienen (uiteindelijk)? Als ik het goed begrijp?
Zonder enige wedstrijdervaring?
Ik denk niet dat de gemiddelde stal/wedstrijd ruiter op een meisje/vrouw zit te wachten zonder wedstrijd ervaring die dat wel graag wil. Zie wel regelmatig lease paarden voorbij komen waar wedstrijden rijden een mogelijkheid mee is dus zou om te beginnen daar eens naar kijken maar niet zonder wedstrijdervaring in zetten op betaald worden voor het wedstrijden rijden met iemand anders paard.
Dat kan misschien als je 5 jaar (goede) wedstrijdervaring hebt..

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 20:44

Annet_Dottie schreef:
Je wil een paard van iemand anders uitbrengen op wedstrijd en daar geld mee verdienen (uiteindelijk)? Als ik het goed begrijp?
Zonder enige wedstrijdervaring?
Ik denk niet dat de gemiddelde stal/wedstrijd ruiter op een meisje/vrouw zit te wachten zonder wedstrijd ervaring die dat wel graag wil. Zie wel regelmatig lease paarden voorbij komen waar wedstrijden rijden een mogelijkheid mee is dus zou om te beginnen daar eens naar kijken maar niet zonder wedstrijdervaring in zetten op betaald worden voor het wedstrijden rijden met iemand anders paard.
Dat kan misschien als je 5 jaar (goede) wedstrijdervaring hebt..


Ja, na de opleiding, als ik genoeg ervaring heb opgedaan en het diploma heb om les te mogen geven. Nu gewoon gratis (staat duidelijk in de OP) om extra ervaring op te doen naast de opleiding. Het is mijn bedoeling om paarden te rijden, lessen te geven en fokken, wel alles kleinschalig. Hier ben ik wel heel zeker van, maar weet nog niet of ik dat hier in NL wil of het buitenland. Nederland is natuurlijk wel een paardenland.
Als ik mijn pony te lease aan zou bieden, zou ik nooit weer een ruiter vinden, voor m'n paard heb ik ook nooit een bijdrage gevraagd. Als je een paard uit gaat brengen op wedstrijd en met behulp van lessen van een goede ruiter, wordt het paard steeds meer waard en daar zou jij ook nog weer geld voor vragen? Denk dat je dat niet helemaal begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:56

Gucci_ schreef:
Annet_Dottie schreef:
Je wil een paard van iemand anders uitbrengen op wedstrijd en daar geld mee verdienen (uiteindelijk)? Als ik het goed begrijp?
Zonder enige wedstrijdervaring?
Ik denk niet dat de gemiddelde stal/wedstrijd ruiter op een meisje/vrouw zit te wachten zonder wedstrijd ervaring die dat wel graag wil. Zie wel regelmatig lease paarden voorbij komen waar wedstrijden rijden een mogelijkheid mee is dus zou om te beginnen daar eens naar kijken maar niet zonder wedstrijdervaring in zetten op betaald worden voor het wedstrijden rijden met iemand anders paard.
Dat kan misschien als je 5 jaar (goede) wedstrijdervaring hebt..


Ja, na de opleiding, als ik genoeg ervaring heb opgedaan en het diploma heb om les te mogen geven. Nu gewoon gratis (staat duidelijk in de OP) om extra ervaring op te doen naast de opleiding. Het is mijn bedoeling om paarden te rijden, lessen te geven en fokken, wel alles kleinschalig. Hier ben ik wel heel zeker van, maar weet nog niet of ik dat hier in NL wil of het buitenland. Nederland is natuurlijk wel een paardenland.
Als ik mijn pony te lease aan zou bieden, zou ik nooit weer een ruiter vinden, voor m'n paard heb ik ook nooit een bijdrage gevraagd. Als je een paard uit gaat brengen op wedstrijd en met behulp van lessen van een goede ruiter, wordt het paard steeds meer waard en daar zou jij ook nog weer geld voor vragen? Denk dat je dat niet helemaal begrijpt.


Okeee.. Dus je bent net begonnen met fokken, je wil paarden voor andere mensen uitbrengen op wedstrijd zonder wedstrijdervaring, een opleiding doen tot instructrice en zoals ik hier boven lees naar het buitenland om te studeren?
Er staat ook bij geld mee verdienen (uiteindelijk), dus ik heb inderdaad gelezen dat je het eerst gratis wil doen, wat ook in je OP staat is dat je hebt gehoord/gelezen dat mensen er 500 euro mee verdienen, ik heb dat persoonlijk nog nooit gehoord :+
Ik zou eens beginnen met 1 ding en bedenken wat je nu echt wil, ik weet niet hoe oud je bent maar je komt erg jong over, heb je een baan om alles te financieren?
Ik zeg ook niet dat jij voor je paard een leaser moet zoeken toch? Jou vraag is hoe vind ik iemand die iemand zoekt om hun paard uit te brengen op wedstrijd, daar zeg ik op dat ik de afgelopen tijd wel mensen heb gezien die een leaser zoekt die tevens hun paard in de sport kan uitbrengen maar dat kost jou meer geld dan dat je er wat voor krijgt, ja een kans om ervaring op te doen alleen wat ik begrijp uit je OP is dat je er uiteindelijk geld mee wil verdienen..
Ik denk dat ik het helemaal begrijp, heb aardig wat mensen gezien die paarden voor anderen in de sport reden maar die verdienden daar echt niet dik aan hoor. Heb zelf jaren op een pensionstal gestaan waar standaard sportpaarden stonden die door iemand in de wedstrijdsport uitgebracht werden en uiteindelijk verkocht werden vaak dus ik ken het principe, alleen de meid die dat deed had ruime wedstrijdervaring :) Dat is bij jou niet aan de orde.

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:59

Beetje een onrealistisch idee denk ik eerlijk gezegd. Weet niet hoe oud je bent? Je komt erg jong over.
Het klinkt een beetje als een penny droom van iemand die veel ideeën heeft maar het niet echt realistisch bekijkt en weet uit te werken.

Ik zou zelf dus niet echt vertrouwen hebben in iemand die mijn paard wil uit te brengen in de wedstrijdsport terwijl die niet eens ervaring heeft met wedstrijden. Ga eerst eens op zoek naar een leuke verzorgpony en vraag als je genoeg ervaring hebt of je die een keertje mag starten, werk jezelf op en tegen de tijd dat je een keer bij Z startgericht in de buurt komt en je instructeursopleiding etc afgerond hebt plaats dan de oproep nog eens.
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 09-08-17 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:59

Ik volg Roos in haar redenering. Je zwaait van links naar rechts en dan nog een keer naar boven en naar onder. Je hebt 0,0 ervaring in wedstrijden rijden, je hebt 0,0 ervaring in lesgeven en toch wil je er je brood mee verdienen zeg maar. En dat gecombineerd met een man zonder ambities om het huishouden te doen en voor kinderen te zorgen.

HOE denk je dat in godsnaam voor elkaar te krijgen? Je wil gratis paarden uitbrengen zolang je de opleiding volgt, ALS je die al mag starten. Gratis wil zeggen dat jij er geld in moet stoppen, niet dat er wat jouw kant op komt. Want dat betekent "gratis uitbrengen" voor mij als eigenaar: het kost me niks. Dus je zorgt zelf voor transport, zelf voor je startpas, voor het startgeld etc én het winstgeld komt 100% mijn kant op. Anders "betaal" ik je alsnog onder de vorm van winstgeld uitkeren, en da's dus niet meer gratis :)*

Een man die het huishouden wil doen, voor de kinderen wil zorgen... die werkt waarschijnlijk al niet voltijds en geen dikbetaalde job. Paarden zijn geen vetpot qua loon, succes met je rekeningen betalen.

Je hebt 0,0 wedstrijdervaring. Wat denk je dat je dan te bieden hebt op wedstrijdvlak? Niks.

Je hebt een D-pony. Pak je vodden bij elkaar en ga daar eerst maar eens mee starten. Wanneer dat goed gaat (dus M of hoger) kan je gaan denken aan een extra paard erbij van iemand anders.

Enneuh TS... het is niet omdat iemand €500 vraagt/maand om een paard uit te brengen, dat dat ook €500 netto verdienste is. Wil je een paard uitbrengen dan zal je die ook moeten trainen, onderdak bieden, transport voorzien en zelf bekostigen... Om €500 netto over te houden op de maand aan paarden uitbrengen zal je er in het begin véél meer moeten instoppen dan dat.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:10

Gucci_ schreef:
Nee, denk dat dat onmogelijk wordt ivm visum...

@ roos, sinds wanneer is werken met paarden of een eigen bedrijf in de paarden niet normaal? Ik heb nergens gezegd dat ik een man zoek om mijn paarden te onderhouden, wel had ik het over een man die een vrouw zocht zonder ambities om voor het huishouden en kinderen te zorgen. Wat een onzin zeg.

Werken met paarden of een eigen bedrijf is niet abnormaal. Sterker nog. Hartstikke goed. Maar dan moet je wel de juiste werkmentaliteit hebben. Lees je wel wat je zelf zegt? Je hebt het over een man die een vrouw zoekt zonder ambities om voor de kinderen te zorgen..
Ik krijg er plaatsvervangend schaamte van.

Waar zie jij jezelf over 5 jaar als ik vragen mag?
Hoe kom jij momenteel rond? Wie gaat die wedstrijden en trainingen van die goede ruiter betalen?

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:14

Als je niet de ambitie hebt voor kinderen te zorgen, hoe denk je dan het het zou gaan als je je gewenste eigen manegebedrijf gaat starten waar je alles zelf ging doen (waar je het in eerdere topics over had)?

Zit je continue tussen de kids. :')

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:20

cobiie schreef:
Als je niet de ambitie hebt voor kinderen te zorgen, hoe denk je dan het het zou gaan als je je gewenste eigen manegebedrijf gaat starten waar je alles zelf ging doen (waar je het in eerdere topics over had)?

Zit je continue tussen de kids. :')


Ja, ik wil heel graag kinderen, maar niet de hele dag alleen maar huisvrouw zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:21

ow wacht, ik heb het verkeerd gelezen zie ik. Je wil een man die een vrouw zoekt zonder ambities. Dan ben jij die vrouw vermoed ik?

Jeetje lief TS, dit is -pardon my french- absoluut enorm beschamend en vernederend. Je wil werken in de paarden. Als er nou 1 ding is wat je daarvoor onontbeerlijk nodig hebt, dan is dat wel ambitie om dat van de grond te krijgen. Dit is een sector die enorm lange dagen vraagt, veel energie kost, veel tijd en weinig verdienste in ruil. Dat doe je niet even tussen de soep en de patatten en de kakpampers door. Om nog maar te zwijgen van de kosten voor je transport, voor je stalling, voor je lessen... zelfs Anky volgt nog steeds les, denk niet dat jij dat niet hoeft.

Het komt op mij over dat je gewoon een man wil die je compleet onderhoudt zodat jij niet hoeft te werken en gewoon lekker dagelijks penny kan spelen.

maaikemuis
Berichten: 5299
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:21

Wacht even, je wilt dat iemand zijn paard beschikbaar gaat stellen aan jou om mee te lessen, om mee te nemen op wedstrijd zodat jij ervaring op kunt doen? En dan wil je dit gratis doen? Ik kan mij voorstellen dat de mensen in de rij staan en God op hun blote knietjes danken dat jij in al je goedheid dit voor hen wil doen....

Wanneer je een goed paard wilt hebben om mee te lessen, om van te leren en om uit te brengen op wedstrijd dan zul je daar, net als de rest van de ruiters die weinig gepresteerd hebben in hun rijcarriere, gewoon voor moeten betalen. Ofwel, je koopt een goed paard, of je betaald een eigenaar voor de huur van zijn paard.

Wat wil je nu eigenlijk in je leven? Je zoekt een man om je te onderhouden terwijl jij het huishouden doet en voor de kinderen zorgt, je wilt studeren, je wilt naar Amerika, je rotzooit met een getrouwde man in Amerika, geeft aan bang te zijn voor je pony, wilt lesgeven aan kinderen, je wilt een manege opstarten.... Je bent links, rechts en in het midden, maar topic na topic geef je weinig blijk van enige realiteitszin.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:24

Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:29

Gucci_ schreef:
cobiie schreef:
Als je niet de ambitie hebt voor kinderen te zorgen, hoe denk je dan het het zou gaan als je je gewenste eigen manegebedrijf gaat starten waar je alles zelf ging doen (waar je het in eerdere topics over had)?

Zit je continue tussen de kids. :')


Ja, ik wil heel graag kinderen, maar niet de hele dag alleen maar huisvrouw zijn.


Niet enkel huisvrouw zijn of geen ambitie hebben voor kinderen te zorgen is niet hetzelfde.

De eerste kan (part time) werken op een crèche, onderwijs, zorg sector ed., de tweede zou ik mijn kind niet aan toevertrouwen voor langere tijd. :7

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:30

Varekaj schreef:
Ik volg Roos in haar redenering. Je zwaait van links naar rechts en dan nog een keer naar boven en naar onder. Je hebt 0,0 ervaring in wedstrijden rijden, je hebt 0,0 ervaring in lesgeven en toch wil je er je brood mee verdienen zeg maar. En dat gecombineerd met een man zonder ambities om het huishouden te doen en voor kinderen te zorgen.

HOE denk je dat in godsnaam voor elkaar te krijgen? Je wil gratis paarden uitbrengen zolang je de opleiding volgt, ALS je die al mag starten. Gratis wil zeggen dat jij er geld in moet stoppen, niet dat er wat jouw kant op komt. Want dat betekent "gratis uitbrengen" voor mij als eigenaar: het kost me niks. Dus je zorgt zelf voor transport, zelf voor je startpas, voor het startgeld etc én het winstgeld komt 100% mijn kant op. Anders "betaal" ik je alsnog onder de vorm van winstgeld uitkeren, en da's dus niet meer gratis :)*

Een man die het huishouden wil doen, voor de kinderen wil zorgen... die werkt waarschijnlijk al niet voltijds en geen dikbetaalde job. Paarden zijn geen vetpot qua loon, succes met je rekeningen betalen.

Je hebt 0,0 wedstrijdervaring. Wat denk je dat je dan te bieden hebt op wedstrijdvlak? Niks.

Je hebt een D-pony. Pak je vodden bij elkaar en ga daar eerst maar eens mee starten. Wanneer dat goed gaat (dus M of hoger) kan je gaan denken aan een extra paard erbij van iemand anders.

Enneuh TS... het is niet omdat iemand €500 vraagt/maand om een paard uit te brengen, dat dat ook €500 netto verdienste is. Wil je een paard uitbrengen dan zal je die ook moeten trainen, onderdak bieden, transport voorzien en zelf bekostigen... Om €500 netto over te houden op de maand aan paarden uitbrengen zal je er in het begin véél meer moeten instoppen dan dat.


Huh of zei ik het verkeerd. Nee, het was andersom, die man zocht een vrouw die achter het aanrecht wil staan :+

Het is voor mij geen probleem om de kosten voor wedstrijden, lessen en eventueel onderdak zelf te betalen, je kunt het paard daar stallen. Dat van die €500 alle onkosten er nog vanaf gaan, weet m'n achterwerk ook wel :') Mijn doel in het leven is niet om rijk te worden, anders had ik die andere studie wel gedaan. Maar dan heb ik straks helemaal geen tijd meer om nog met paarden bezig te zijn, laat staan kinderen.

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:30

Als je ervaring genoeg hebt dan kan je inderdaad tegen betaling paarden uitbrengen op wedstrijden. Maar dan zal je eerst zelf al een ruime wedstrijdervaring opgedaan moeten hebben op een aardig niveau en dat is toch minimaal wel Z2/ZZL of iets in die richting. En dan met meerdere paarden. Dan zou het kunnen dat je een paard van een ander mag rijden om op te leiden. Maar of je daar dik voor betaald krijgt in het begin weet ik niet. Pas als je bewezen hebt dat je zelf paarden kunt opleiden en met succes kunt uitbrengen op wedstrijden kan je er wat mee verdienen. Ga dus eerst maar eens ervaring opdoen. En dat met je eigen paarden. Bewijs jezelf eerst.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:31

Ik snap je hoor, TS. Ik ken je andere topics niet dus baseer me even puur op wat je in dit topic schrijft. Netwerken is inderdaad heel belangrijk. Ik ben begonnen met mijn eerste paardje, 9 jaar geleden. Een oud manegepaard van 18 jaar, ben op een privestal op het einde van de straat gaan staan. En nu ben ik instructeur op een grote stal, heb ik een eigen paard opgeleid (en ben ik nog steeds lekker mee aan het sleutelen) en heb ik een mooi netwerk met ruiters die tot de GP gaan. Dat opent leuke deuren en geeft spannende mogelijkheden. Ik ben nog lang niet waar ik ooit hoop te staan. Maar op dit moment kan ik lessen bij iemand die topsport doet met haar dressuurpaarden. Ik kan af en toe met haar mee naar clinics, wedstrijden, trainingen bij grote namen, etc... en daar leer je ook onwijs veel van! Soms mag ik op één van haar paarden rijden. Dat is erg fijn, dat paard loopt op s&t en dan kan je dat ook een beetje bijhouden zonder dat je een paard moet hebben dat Z geklasseerd is. Trek je stoute schoenen aan en vraag gewoon aan mensen 'Hé, ik hoorde dat je naar een clinic toe gaat en het lijkt me heel gaaf om mee te gaan!' of "Hé, ik heb wat tijd vrij en wil wel wat extra paarden rijden om m'n horizon te verbreden!'. Natuurlijk niet aan een wildvreemde, zorg dat je eerst al wat contact met mekaar hebt. Zij staat met haar paarden bij ons op stal en ik leer zoveel van dat mens. In alles wat ze doet is het vakmanschap, gewoon meelopen is al fijn.

En met alle lessen die ik al genomen heb... vroeger van mijn opa, dan van de plaatselijke instructeur en dan bij een olympische amazone. Het bouwt mooi op als je maar hard genoeg werkt en je ambities volgt! Ik heb al een prachtige tijd gehad, durf wat stappen te zetten die risico met zich meebrengen en dan kom je er wel.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:33

Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:34

Ik begreep uit eerdere topics dat je ouders je graag wilde sponsoren met een kleinschalige manege opzetten, misschien willen ze dat ook door een goed leerpaard te kopen/huren zodat je je daarmee in de picture kan rijden.

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:38

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)


En als je er na je kinderen nou dik en uitgezakt uitziet? Of je valt van je paard en je bent verlamd vanaf je middel? Dan wil je toch dat je man nog steeds van je houdt of niet? Dat hij van je houdt om wie jij bent en niet om hoe je eruit ziet? Uiterlijk is zo betrekkelijk. Maar goed, dat is een heel andere discussie.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:45

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)


Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)


Blij dat ik dan een paar niet 'elke man'nen ken...

Maargoed, da's wat anders :j