Lusitano hengst al een paar dagen in de groep!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Lusitano hengst al een paar dagen in de groep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:01

Mijn hengstje staat nu sinds een aantal dagen lekker samen op het land met alle andere paarden. De eerst 2 dagen een beetje ruzie en geren. Nu is de rangorde vast gesteld en gaat het heel goed. Hij heeft helaas wel een trap gehad en daar aan 2 kleine wondjes over gehouden waar door zijn been nu wat is op gelopen. Maar dat komt wel weer goed. Hij kan nu mooi mijn haffie dekken!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:08

leuk straks een veulentje erbij!!
heb je foto's van de toekomstige mama en papa?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:17

???? Zal wel wat gemist hebben, maar die haf had je toch ingerolen?
Vind het trouwens achterlijk vroeg om er nu al een merrie bij te zetten, zit je straks in december met een veulen....

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:24

ik zou idd ook niet zo vroeg al de hengst erbij zetten. Ik heb nu zelf ook een veulen van december en dat is echt geen pretje met dit weer... Ik heb mijn pony drachtig gekocht, wist niet eens dat ze drachtig was, maar blijkbaar ook maar de hengst erbij gezet in de winter.
Wel leuk dat het allemaal goed is gegaan met in de kudde zetten, maar denk er alsjeblieft goed over na of een veulen midden in de winter wel zo'n goed idee is.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:57

Nee die haf had ik niet geruild. En het dekken lukt nu toch niet met zijn dekens op. En ik heb al eerder een veulen in de winter gehad zie daar niet onwijze nadelen van. Kunnen ze tenminste in het voorjaar/ zomer lekker van het gras genieten en zijn ze sterk genoeg om lekker buiten te blijven. De 1e keer wist ik het trouwens ook niet dat ze drachtig was.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:59

Lusitano x Haflinger?
Interessante combi...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:02

Je moest eens weten. Met een deken op kan er ook gedekt worden. En als er niet gedekt word, kan de hengst wel vast blijven zitten in de deken met alle gevolgen van dien.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 16:10

Ik zeg ook niet dat hij niet dekt, maar het lukt hem niet echt door de deken. Vast komen zitten in zijn deken lijkt me erg lastig.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:33

swinters worden merries tog niet hengstig? en k vind t ook gevaarlijk emt een dekken om met het risico dat ze gaan dekken!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:38

vicky schreef:
Ik zeg ook niet dat hij niet dekt, maar het lukt hem niet echt door de deken. Vast komen zitten in zijn deken lijkt me erg lastig.

Maar hij kan wel heel goed vast komen te zitten in de deken van de merrie!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 03:08

Hele linke soep... Zou zelf als de wiedeweerga die hengst eruit plukken en er pas weer bij zetten als er geen enkel paard een deken meer opheeft. Paarden kunnen hele rare streken uithalen hoor!

dootjuuh

Berichten: 497
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:47

NOU idd hele rare streken zoals die van ons bv en dan noem ik nog maar een voorbeeld! we zouden de paarden poetsen en toen zetten we ze vast aan een plaatje in et weilan ,paaltje zat wat los toen kwam er een laagvliegenden vliegtuig AAN, scheurt ze dat paalte uit de grond en vliegt door het hele lan want ja dat paaltje kletter achter haar aan
vliegt ze niet in een keer met dat paaltje over het hek heen met prikkeldraad er boven godzijdank niet een hoog hek,
maarhet idee dat dat paaltje had kunnen blijven hangen ,maar nee et vloog mooi mee

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:05

Jou paard, jou pakkie aan....
Mei/juni zijn de mooiste maanden voor een veulen, de kwaliteit van het gras is dan op zijn best, dus de melk ook....
Ik vind het erg onverantwoord, maarja, nogmaals, jou paard...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:25

Hij kan niet dekken omdat ie een deken opheeft??
Tenzij je hem van voor naar achteren dicht getaped hebt, kan ie dat zeker wel :p

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:36

ik ken ook zo'n paard dat er met paaltje en al vandoor ging... helaas bleef het paaltje tussen zijn voorbenen zitten: nek gebroken/einde verhaal :/

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:12

Lieke"]
[quote="vicky schreef:
Ik zeg ook niet dat hij niet dekt, maar het lukt hem niet echt door de deken. Vast komen zitten in zijn deken lijkt me erg lastig.

Maar hij kan wel heel goed vast komen te zitten in de deken van de merrie!
[/quote]
Zou kunnen maar de merrie heeft geen deken op.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:17

In je vorige reaktie zet je dat de merrie niet gedekt kan worden omdat ze toch een deken op heeft en nu heeft ze geen deken op. Verward

Dit is ook niet echt een goed tijdstip om te dekken lijkt mij. Ben het met Stef eens dat dat niet echt verantwoord is.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:33

verkeerd begrepen denk alleen de hengst heeft een deken op, ik heb alle haffies zonder deken de andere wel met maar hij kan alleen de ene haf maar dekken de rest zijn ruinen en nog 1 merrie maar die is al drachtig.
En verder is het jullie mening, het gaat prima en ik heb de ruimte, ook om een veulen die misschien in de winter geboren gaat worden, want wie zegt dat het de 1e keer houd? Vorig jaar lukt het dekken namelijk niet vandaar dat ik hem nu al er bij heb gezet. De paarden hebben het goed en vormen een echte kudde. Ze hebben goed sociaal contact en zijn allemaal braaf in de omgang.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:51

het is gelukkig allemaal goed bedoeld, je kunt er mee doen wat je wilt. Haal eruit wat voor jou misschien nuttige informatie is dat kan je natuurlijk zelf beslissen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:17

maar vicky ik dacht dat jou haf weg moest omdat je geen tijd meer had Verward maar nu staat hiuer dat je een hele kudde hebt Verward of mis ik nu iets?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:49

Dat zal een àndere haf geweest zijn.

En voor de rest vind ik dat ze helemaal zelf moet weten wanneer en hoe ze een veulen wil.

Knap dat je hengst zo snel door de groep is aanvaard, enneuh, ik wil nog eens foto's zien Lachen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:18

Idra, zeg ik toch? Haar paard, maar dan kan ik nog wel een andere mening hebben

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:21

stef schreef:
Idra, zeg ik toch? Haar paard, maar dan kan ik nog wel een andere mening hebben


Het was niet persoonlijk bedoeld Stef Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:46

snap ik, maar ik denk dat dat voor de meeste geld... Daar is het een forum voor.
En voorlopig is zij zelf een van de weinige die het een goed plan vind, dus ze zal het wel vaker horen... Tja, dan moet je het niet op een forum zetten zoals altijd gezegd wordt hier...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:26

pjotr"]
maar vicky ik dacht dat jou haf weg moest omdat je geen tijd meer had Verward maar nu staat hiuer dat je een hele kudde hebt Verward of mis ik nu iets?
[/quote]


[quote="Idra schreef:
Dat zal een àndere haf geweest zijn.

En voor de rest vind ik dat ze helemaal zelf moet weten wanneer en hoe ze een veulen wil.

Knap dat je hengst zo snel door de groep is aanvaard, enneuh, ik wil nog eens foto's zien Lachen.

ow maar eerst stond er dat ze hem weg deed omdat ze er geen tijd voor had. daarom vroeg ik het. maar ik snap het al.