groeps buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

groeps buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:46

Van de week hadden we met een groepje van stal zitten plannen, en vandaag zouden we met dat groepje naar buiten gaan. Best spannend, want Jamaica was nog nooit in een groep buiten geweest, en gister was ze ontzettend zuur tegenover andere paarden....
Om 11 uur waren de meeste op stal, waar we met zijn allen even koffie deden.
Rond een uur of 12 gingen we richting de paarden, poetsen, zadelen, zadels wisselen (Mjin vriendin Gwen rijdt haar "verzorgpaard" met haar eigen zadel wat normaal op haar Haflinger Floor ligt, maar Floor moest ook mee, dus daar ging Jamaica's dressuurzadel op Tong uitsteken)
Na een kleine 3 kwartier stond alles gepoetst en gezadelt op het erf...
Iedereen opstijgen, en we konden.
Ik zou achteraan gaan als "hekkensluiter Haha!"

Harstikke leuk, de groep (6) zette zich in beweging, en Jamaica ging in passage het erf af... Scheve mond
Dat begon dus al goed.
Aan het eind van de oprit rechtsaf... Jamaica half in een soort van traver en ondertussen passage/piaffe....
Van achter naderde een auto, dus ik stuur haar zo goed en zo kwaad als het ging de berm in. Bestuurder passeerde keurig langzaam, maar jamaica raakte helemaal opgefokt. Precies toen de auto naast haar was besloot ze op haar achterbenen te gaan Frusty
Gelukkig niks gebeurt...

Ik besloot af te stijgen en tot "de bult" te lopen, en als ze dan nog niet rustig was zou ik terug lopen.
Maar na een kleine 10 minuten had ze ineens haar draai gevonden en kon ik zo opstijgen en aan een los teugeltje verder stappen.
De verdeling van de groep veranderde, voor me een tinker, een fjord en een haf, achter me een KWPN en een E pony... En jamaica (de kleinste Tong uitsteken) vermaakte zich prima in het midden, met voldoende afstand tussen de voorgangers en de achterblijvers...
Ze was erg braaf, af en toe behoorlijk humeurig naar floor toe, maar verder erg braaf.
We hebben alleen maar gestapt omdat er 2 bij zaten die nog nooit buiten gereden hadden met het paard waar ze opzaten, maar dit was best relaxed.
Zeer zeker voor herhaling vatbaar, leuke groep zo!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:07

fijn dat Jamaica het uiteindelijk toch goed deed
dit zijn dan toch weer de ervaringen waar ze misschien wel door gaat inzien dat andere paarden ook gezellig zijn OK dan!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:59

WAUW t klinkt echt gezellig.. Volgende keer hoop ik eens mee te kunnen Lachen

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:40

Wat een draak zeg, gelukkig was ze later relaxed.
Gewoon wat vaker oefenen....

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:35

fijn dat het later zo goed ging
Veel oefenen met haar
Maar als ik zo je verhaaltje lees dan zullen er nog vele gezellige buitenritjes volgen Lachen