paard redden van de slacht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:11

Koper schreef:
Hallo EllenEstime. Ben je daar weer met een nieuw account?

:') kwam me al zo bekend voor! Dáár ken ik haar dus van _O-

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:16

Azmay schreef:
Wat ik me wel af vraag is hoe je gaat uitzoeken welk paard er staat omdat hij niet verkocht werd en welk paard stilletjes kapot gaat van de pijn?



Dat dus!

Daar moet je echt wel onderscheid in kunnen zien, paarden die stilletjes kapot gaat van de pijn is dood beter af.

Maar voor de dieren die niets mankeren, maar dat de eigenaren ervanaf willen om wat voor reden dan ook........daar moet je ook soms voor oppassen.

Want echt goede gezonde dieren die verkopen wel goed, spaanse paarden zijn erg in trek volgens mij.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:17

TerraHowrse schreef:
Koper schreef:
Hallo EllenEstime. Ben je daar weer met een nieuw account?

:') kwam me al zo bekend voor! Dáár ken ik haar dus van _O-

Aha. Dat verklaart.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:19

ierusju schreef:
Ik zou in Spanje een paardje nemen van een stichting die paarden redden. Dan heb je toch een paard een tweede kans gegeven en heeft de stichting weer een plekje voor een zieliger paard :j



Die stichting "redden" helaas ook dieren die stilletjes vergaan van de pijn.
Ze willen van alles in leven houden ten koste van het welzijn van de dieren.
En vragen er veel te veel geld voor.

Ik zou er een grote boog omheen gaan lopen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-06-17 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:19

De paarden die uit armoede verdwijnen zitten vaak ook vol met wormen.
Met een beetje pech met levenslange darm en leverschade.

TS kwam me ook al bekend voor :)*

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:19

Hoe kun je weten of het paard goed is? Zoals hierboven in het topic genoemd werd, klopt dit helemaal.

Wij hebben ooit een bloedmooi paard naar de slacht gebracht. Paard was slechts 7 jaar oud, een lieverd, leek op het blote oog kerngezond en echt bloedmooi gewoon. En dan zou er dus iemand zoals u komen, die hem overkoopt van de slager ( Wat in Nederland volgensmij niet mag) , en er volgensmee mee verongelukken omdat 'ie ineens helemaal omslaat qua gedrag en vervolgens staatsgevaarlijk is vanwege de pijn omdat 'ie (volgensmij) atrose had in o.a de halswervels en volgensmij de rug. Dat zie je niet van buitenaf, in ieder geval niet bij dit paard en dit paard het in in zo'n ernstige mate dat 'ie serieus tijdens het rijden gemakkelijk wat kon breken bij een verkeerde stap of staatsgevaarlijk worden.

Doe het niet, er zijn zoveel andere paarden te 'redden'. Hang alsjeblieft niet de ''goedzak'' uit en ga ze redden van de slacht. Er staat zoveel ander spul te koop.

Kleine toevoeging: Ik zie dat je net 17 bent, hoe ga je dat in hemelsnaam bekostigen?? Je bent niet met een paar 100 euro klaar hoor. Leg alsjeblieft de Penny weg en focus je op je huidige paard of koop een gezond paard erbij.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:21

Ik heb ook een "gezond" paard met super beweging naar de slacht gebracht vanwege zeer gevaarlijke uitbarstingen.
Ik denk ook vanwege niet meetbare/zichtbare problemen zoals zenuwpijn of zo maar voor het oog een mooi jong dier.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:21

Gentleteam schreef:
Hoi hoi allemaal,
ik woon in het buitenland ik heb mijn eigen paardje van 3 jaar oud en ik ga misschien eind dit jaar een paard redden van de slacht waar ik woon is dit mogelijk en dit is dan ook echt een droom die in vervulling zou gaan.
nu vraag ik me af wat zijn jullie ervaringen met paarden gered van de slacht?
En waar moet je allemaal op letten?

Bedankt al!


Wat is daar 'redden' aan dan? Klinkt mij gewoon als een paard opkopen.

Waar je op moet letten? Tsja, als het jou enkel gaat om het opkopen van een paard bij de slager vandaan waar wil je dan verder nog op selecteren? Je gaat eind dit jaar op een goede dag daarnaar toe en pikt er dan eentje uit, enkel omdat dat paard daar op dat moment is?

Na de koop moet je letten op de dingen waar je bij ieder dier op moet letten en dan nog wat extra in de gaten houden hoe het zit met mankementen.

Ik zou het vooral vreselijk sneu vinden als je er een dier uitpikt dat een verborgen mankement heeft. Lekker dan, gaat er weer iemand opnieuw het wiel uitvinden en gaat er weer een lange tijd van pijn overheen voordat je uiteindelijk toch nog uit je lijden verlost wordt, enkel omdat iemand je zonodig moest redden -O- .

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:24

lieveli schreef:
Dat je het vooral niet doet. 'De slacht' is niet iets verschrikkelijks en 99 procent staat er omdat ze pijn hebben en de eigenaren slachten humaner vinden dan inslapen. Een slager die jou een paard doorverkoopt is een slechte slager.


Totaal niet bijdehand bedoeld. Maar waarom zou slachten humaner zijn dan een spuitje?
Staaf door het hoofd is snel en redelijk humaan. Maar je paard wordt wel opgegeten. En ik vind een spuitje, in slaap vallen, ook minder luguber dan een staaf door het hoofd.

Anoniem

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:28

Als je paard goed trailermak is en ontspannen op vreemd terrein is dan kan slacht een humanere oplossing zijn, helemaal als dat paard ook panisch is voor de dierenarts en bang voor prikken. Als je een paard hebt dat zich heel makkelijk laat prikken maar bang is voor de trailer en gestresst wordt van nieuwe locaties met nieuwe dieren dan is een spuitje op eigen terrein paardwaardiger.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:33

Ik hoop toch als ik ooit mijn paard weg breng voor de dood dat er niet een of andere blije dieren redder juist mijn paard opkoopt
Die beesten staan niet voor niets bij de slager
Een goed paard is altijd een thuis voor te vinden

Het wordt hoog tijd om kaf van t koren te scheiden en de rommel en kapotte paarden een waardig einde te geven .
Ipv alles wat 4 benen heeft een hinnikt recht op te proberen te houden
Waarom begin je niet gezellig een stichting met Paard in Nood Spanje
Die liggen ook om elke scheet dwars voor donaties want o zo zielig

Sorry voor mijn botte antwoordt
Maar die beesten staan er echt niet zomaar te wachten op de kogel
Dat heeft een reden ALTIJD

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:35

Ik zie slacht ook als optie voor minder verspilling.
Het inslapen van een dier dat niet op medicatie staat is daarna gewoon 600 kg afval dat in de destructie gaat ipv bruikbaar voedsel.
Daarnaast kost inslapen geld en voor slacht krijg je nog iets terug. Voor het paard is het eindeffect hetzelde = dood.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:35

Zinzi_jewel schreef:
Ik hoop toch als ik ooit mijn paard weg breng voor de dood dat er niet een of andere blije dieren redder juist mijn paard opkoopt
Die beesten staan niet voor niets bij de slager
Een goed paard is altijd een thuis voor te vinden

Het wordt hoog tijd om kaf van t koren te scheiden en de rommel en kapotte paarden een waardig einde te geven .
Ipv alles wat 4 benen heeft een hinnikt recht op te proberen te houden
Waarom begin je niet gezellig een stichting met Paard in Nood Spanje
Die liggen ook om elke scheet dwars voor donaties want o zo zielig

Sorry voor mijn botte antwoordt
Maar die beesten staan er echt niet zomaar te wachten op de kogel
Dat heeft een reden ALTIJD



Blijf er gewoon bij tot ie is geschoten en dan weet je het helemaal zeker.
Nooit laten ophalen en of wegbrengen en het er levend achterlaten.

Dan heb je dit soort dingen niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:38

Phoya schreef:
lieveli schreef:
Dat je het vooral niet doet. 'De slacht' is niet iets verschrikkelijks en 99 procent staat er omdat ze pijn hebben en de eigenaren slachten humaner vinden dan inslapen. Een slager die jou een paard doorverkoopt is een slechte slager.


Totaal niet bijdehand bedoeld. Maar waarom zou slachten humaner zijn dan een spuitje?
Staaf door het hoofd is snel en redelijk humaan. Maar je paard wordt wel opgegeten. En ik vind een spuitje, in slaap vallen, ook minder luguber dan een staaf door het hoofd.


Offtopic.

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:40

Koper schreef:
Hallo EllenEstime. Ben je daar weer met een nieuw account?

Oooh zij is het dus, nou jongens stop maar met antwoorden, elk antwoord met een andere mening dan die van haar is toch agressief, nutteloos en pure onzin volgens TS :j

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:41

Ik heb getemd op haar schaduwaccount.

Gentleteam

Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 22:45

Pfff dus wat ik ben 17 jaar dus kan niks bekostigen?
okay bedankt voor de tips allemaal.
vraag me toch echt af waar het heen gaat met de wereld ohhh rassen en boekjes zijn toch zoooo belangrijk juist niks!
ik heb een paard zonder stamboek hartstikke lief en mooi van bouw perfect voor springen en dressuur!

Vraag me toch af wrm iedereen een mening moet hebben en ik dit niet mag?
wat omdat ik minderjarig ben en trouwens penny boekjes hebben ze niet in spanje heb er nog nooit 1 aangeraakt dus hou de beledigingen voor jullie zelf.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:47

Het is niet de bedoeling dat je allerlei accounts maakt op bokt.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:47

Tijdelijk slotje voor overleg.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: paard redden van de slacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:54

Het tijdelijke slotje wordt hierbij een definitief slotje omdat het topic is gestart door een Schaduwaccount.