Dan toch maar stoppen...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:06

Mede naar aanleiding van je eerder topic, zou ik toch zeggen: Stoppen!
Hoe vervelend het nu misschien is, ik denk dat je als je nu toch weer doorgaat er spijt van gaat krijgen.
Jij weet heel goed wat je wilt (en ik vind het heel positief dat je dressuurmatig aan de slag wilt voor je met een groen dier begint) en als je geen goede afspraken met de eigenaar kan maken, houdt het gewoon op.
Heel jammer, maar imo wel de beste keuze.

Succes!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:16

Volgens mij moet je of een goed gesprek aangaan met de eigenaresse of een knoop doorhakken. Je loopt er nu al zo lang mee!

Meeste mensen vertelden het al, maar ik vind het ook niet goed om met een paard naar buiten te gaan die erg loopt te vervelen..dressuurmatige basis moet er wel zijn

Denk je niet dat de eigenaresse misschien jaloers is op jouw rijkunsten en dat je daarom niet zo vaak in de bak mag rijden??


gijsenkim schreef:
Ik dacht dat Anouschka ook nog iemand zocht


Klopt, in principe ben ik weer zoekende.

Als je interesse hebt dan moet je me anders even een PB-tje sturen, of kom anders gewoon eens kijken bij ons!

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:20

sorry hoor ik vind dit wel een beetje vaag.


Ik heb ook een verzorgster voor mijn paard .

ik heb van tevoren DUIDELIJKE AFSPRAKEN met haar gemaakt om dit soort dingen te voorkomen.
zij weet duidelijk waar ze aan toe is .


Ik vind dat je met haar moet gaan praten en duidelijkheid moet vragen en anders moet je de knoop doorhakken en opzoek gaan naar een ander verzorg paardje maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan veel sterkte!!!!!! Knipoog Knipoog Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 22:54

De knoop is inmiddels wat mij betreft doorgehakt; ik stop ermee. Ik heb al een aanzet gegeven in het schriftje, dus ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.

Binar schreef:
Denk je niet dat de eigenaresse misschien jaloers is op jouw rijkunsten en dat je daarom niet zo vaak in de bak mag rijden??


Nee hoor, dat is het niet. Zij rijdt veel beter dan ik, maar ze moet er ook voor werken op Okki goed te laten lopen. Vandaar dat het mij niet altijd lukt...

Ik overweeg je aanbieding, maar ik wil niet te overhaast beslissingen nemen.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:27

Tessebes schreef:
De knoop is inmiddels wat mij betreft doorgehakt; ik stop ermee. Ik heb al een aanzet gegeven in het schriftje, dus ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.


Ik denk dat je een juiste keuze gaat maken, je hebt er maanden over nagedacht. Hoe moeilijk het ook is, want je bouwt toch een band op, je komt vast wel weer een ander leuk paardje tegen!!
En wie weet kom je er toch nog uit met de eigenaresse?

Citaat:
Ik overweeg je aanbieding, maar ik wil niet te overhaast beslissingen nemen.


Neem er rustig de tijd voor, ik adverteer voorlopig niet meer op internet voor een bijrijdster, omdat ik ook niet overhaast wil beslissen.
Mocht je toch beslissen dat je een keertje wilt komen kijken dan hoor ik dat wel van je!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:48

Deze beslissingen zijn altijd moeilijk maar ik denk dat je er wel goed aan doet.. Anders moet ze er zelf eens op naar buiten gaan dan kan ze zien dat je daar niet zo veel zin meer in heb dat komt misschien wel weer als het weer betr weer wordt.

Succes verder

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:20

Tessebes, ik geloof dat een paardeneigenaar in zn handjes mag knijpen met een bijrijder als jij. Uit een ander topic heb ik gelezen dat je zelfs betaald voor het longeren!! Als iemand zo perfectionistisch/ fanatiek is moet ie maar lekker zelf doen, ik weet zeker dat iemand op jou zit te wachten. OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 11:20

Makhali schreef:
Deze beslissingen zijn altijd moeilijk maar ik denk dat je er wel goed aan doet.. Anders moet ze er zelf eens op naar buiten gaan dan kan ze zien dat je daar niet zo veel zin meer in heb dat komt misschien wel weer als het weer betr weer wordt.


Het komt niet door het weer hoor. Lachen
Hij is de laatste 2x omgedraaid buiten, terwijl we net op pad waren. Dan ging hij er vandoor richting de drukke grote weg (n44). De laatste keer heb ik hem tegen een lantaarnpaal aan getrokken om hem te laten stoppen. Hij gooit z'n kop de lucht in en hij is weg.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 11:26

Boomerang schreef:
Tessebes, ik geloof dat een paardeneigenaar in zn handjes mag knijpen met een bijrijder als jij. Uit een ander topic heb ik gelezen dat je zelfs betaald voor het longeren!! Als iemand zo perfectionistisch/ fanatiek is moet ie maar lekker zelf doen, ik weet zeker dat iemand op jou zit te wachten. OK dan!


Bloos Dank je, dank je!
Een andere vrouw op stal zei ook al dat ik in haar ogen de ideale bijrijder ben. Altijd correct met het paard en de spullen. Als iemand dat tegen je zegt, dan weet je toch even niet waar je moet kijken. Dat ik rijtechnisch niet zo goed ben, doet blijkbaar niet ter zake. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:31

Je bent rijtechnisch wel goed Tes....... Misschien geen Z ruiter maar je bent rijtechnisch zeer correct en geloof me dat zijn de beste ruiters die je op je wedstrijdpaard wilt hebben! Je zit netjes, rustig en ontspannen. Je zet het paard licht aan het werk zonder dat je overvraagt........ Jij kan op elke dressuurstal zo aan het rijden. De betere dressuurruiters zitten te springen om mensen die hun paard gewoon netjes rijden zonder er allerlei truukjes uit te willen persen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:17

Ìk weet niet hoe je rijd, dus daar kan ik niks over zeggen.
Zoals het over komt, vind de eigenaar het niet leuk dat er iemand op haar paard zit die zij moet helpen. Ik denk dat ze je niet goed genoeg vind, anders hoefde je ook niet alleen maar buiten te rijden.
Ze wilde dus eerst iemand alleen voor buitenritjes, als ik het goed begrijp.
Jij wilde wat dressuurmatiger rijden en daar is ze in tegemoetgekomen en ze helpt je daarmee. Maar blijkbaar bevalt dat toch minder goed.
Maar ze heeft het wel geprobeerd en nu vind je het jammer dat ze terugkrabbelt. Maar het blijft wel haar paard, waar ze wat mee wil bereiken. En het is natuurlijk altijd makkelijker om eerst de ander die op je paard zit als "schuldige" aan te wijzen.
Het enige wat ik haar zou kunnen verwijten is dat ze niet duidelijk is naar jou toe. Ik zou het gewoon eerlijk vragen wat ze nu wil en dan een conclusie trekken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:37

ben wel benieuwd hoe ze reageerde..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:01

ArwenLune schreef:
ben wel benieuwd hoe ze reageerde..


Ik denk niet dat het als een donderslag bij heldere hemel komt. Ze weet wat ik wil en ze weet wat zij wilt en dat valt niet te combineren.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:02

Toch jammer dat dat dan zo loopt.. Ik heb wel het idee dat de wil om er goed voor te zorgen bij jou iig aanwezig is.
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe ze reageeerde.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 15:17

Estragon schreef:
Toch jammer dat dat dan zo loopt.. Ik heb wel het idee dat de wil om er goed voor te zorgen bij jou iig aanwezig is.


Idd jammer, maar wat zij wil, wil ik niet en wat ik wil, wil zij niet. Tja, dan houdt het toch een keertje op. Best jammer, want het is een leuk beest en een leuke stal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:52

Zo... ik heb een heel lang telefoongesprek met de eigenaresse gehad. Het speet haar dat het was overgekomen alsof ik niet kon rijden, maar ze wil gewoon liever dat er met haar paard buiten gereden wordt. Natuurlijk geldt daarbij wel dat de veiligheid boven alles moet staan. We hebben een heel eerlijk en open gesprek gehad. We was/is heel blij met me en ze vindt het heel jammer als ik ermee zou stoppen. Verder heeft ze de keuze helemaal open gehouden. Als ik bijvoorbeeld af en toe eens in het weekend een dagje wil rijden, dan is dat prima of als ik van de zomer opeens weer zin krijg, dan mag ik haar bellen. Ze wil sowieso met me in contact blijven en nog een keer in levende lijve afspreken om me te bedanken. Ik heb echt een heel goed gevoel over het gesprek wat we hebben gehad. Het is vervelend als je elkaar naderhand niet meer recht in de ogen kunt kijken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:57

Super dat je het zo uit hebt kunnen praten en beide met een goed gevoel uit elkaar gaat

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:29

Fijn dat het zo goed uitgepraat is. Dat gaat toch een stuk fijner uit elkaar. Nu op zoek naar een ander fijn paardje en nog een paar jaar, dan kan je op je eigen paardje.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:38

Goed dat je het zo goed uitgepraat hebt.
Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen, als je niets met Okki mag doen dan gaat de lol er ook snel af.
Je vind vast snel een ander bijrijdpaardje!!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:58

Jammer dat het zo gelopen is, jullie hadden blijkbaar toch allebei een ander idee over wat er op de dagen dat jij Okki deed met hem moest gebeuren (als het buiten rijden niet zou gaan). Ik kan me ergens ook best voorstellen dat als zij alleen dressuur met hem rijdt, ze het fijn vindt als hij bij een ander lekker buiten komt. Alleen jammer dat het zo duidelijk niet is over gekomen...

Het was voor jou inderdaad een ideale kans geweest om je 'dressuurniveau' nog wat bij te schaven voor je met je jonge beestje begint.

Wel fijn dat jullie zo'n open gesprek hebben gehad en dat alles vrij goed is uitgepraat!
Ik vind het wel heel positief dat jullie beide nog contact willen houden hoor!!

Succes verder, er komt vast wel weer een ander leuk brijrijdpaard voor je!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:04

Netjes dat het zo afgehandeld is. Ik had er ook mee gestopt, en ook al bied ze je aan om weer terug te komen, zou ik het nog niet doen.

Succes met het vinden van een bijrijdpaard....