*lees ff*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 17:10

Ik word al beroerd al ik denk aan dat ik moet gaan rijden. Ook al ging het gisteren wel beter. En ik MOET echt elke dag rijden, anders kropt ie zn energie op, en dna gaat t niet. Wat moet ik nou? Ik ben helemaal niet zo iemand die elke dag rijdt...

Wat moet ik nou??? Verdrietig


paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:12

Vervelend... en kan je hem niet longeren of losgooien ofzo? Of een bijrijd(st)er ofzo.... Anders zou ik het ook niet weten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:12

wat is er zo erg aan elke dag rijden Verward

Je zou eens kunnen proberen hoe hij rageert als je hem iets terugneemt in het krachtvoer. En kun je hem niet longeren oid?

Hierbij ga ik er overigens van uit dat je paard dagelijks in de wei staat.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:12

Sorry dat ik het zeg hoor, maar had je dan niet beter een andere pony kunnen kopen? Die er wel tegen kan dat je hem af en toe laat staan? In ieder geval succes ermee!

Groetjes Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 17:15

Ze krijgt slleen 2 handjes bix als ze gelopen heeft, voor de rest staat ze hele dag op de wei. Longeren heeft geen effect. Elke dag rijden is op zich niet zo'n probleem, maar heb mn pa nodig en die is veel weg. (ivm opzadelen)

_________________
~*Als het geluk je plots verrast,
denk dan niet na, maar grijp het vast*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-09-12 17:17 ]</font>

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:19

Hoezo kan je niet zelf zadelen dan?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:21

Longeren heeft geen effect??????
Als longeren voor jou hetzelfde is als 'beweging geven' misschien niet, maar je kunt een paard ook serieus trainen aan de longe hoor, als je zelf maar weet hoe het moet. En goeie kans dat 'ie dan onder het zadel ook beter hanteerbaar wordt!
Wees niet te trots om hulp te vragen aan anderen, die meer of andere ervaring hebben!
Succes, en geniet van je paardje!!!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 18:21

shanaia, asl je misschien ff wilt kijken bij verslag van de dag...

Ik kan wel hulp vragen aan mn tante, maar die zit deze week in denemarken Verdrietig , en voor de rest is er hier niemand die me kan helpen... Boos!
Morgen komt gelukkig mijn instructrice, zij kan me vast wel helpen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:26


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:30

raar dat het beestje zo vreselijk veel loooplust heeft als het op het land staat ( dat wil niet zeggen dat ik denk dat alle paarden die op het land staan rustig te rijden zijn hoor !)...
Maar idd netzoals Orri zegt informeer er naar hoe het beestje zich eerst altijd gedraagde...

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:35

Wat herkenbaar!!!

Ik heb het ook wel eens hoor, gewoon een dagje geen zin... Ik heb een arabier, dus teveel van die dagjes moet ik niet hebben...

Maar ga wat leuks doen, en breng afwisseling in je training. Als ik geen zin heb ga ik meestal lekker ff naar het bos ofzo, of longeren...

Maar het is echt niet raar hoor. En zoek anders een bijrijdster voor 2 x in de week ofzo. Die zoek ik nu ook , maar kan ik nog niet vinden... (hint hint)

Het is belangrijk dat je er zelf plezier in houdt. Dus jezelf niet verplicht voelen. En het ligt ook wel aan de tijd van het jaar hoor... Met dit weer heb ik soms echt geen zin.

Pb maar, als je wat kwijt wilt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:39

Hee welkom bij de paarden die niet moe zijn te krijgen Frusty .

Ik heb ook zo'n paard waar iedere dag wat mee gedaan moet worden. Een rondje rond het erf is niet genoeg dan komt hij de volgende dag stuiterd zijn stal uit Verward . Ik heb nu een vast schema gemaakt voor mezelf. Ik longeer hem 2x per week een keer bijgezet andere keer niets en dan zoveel mogelijk met balken. De andere dagen rij ik dan heb ik of spring of dressuur les. Zolang ik me aan dit schema houdt gaat het goed doe ik dat niet heb ik echt problemen met overenergie Slapen .

Omdat ik ook wel eens andere dingen wil doen (met spades/marco) heb ik daarom Karin erbij die hem 2x per week bezig houdt.

Sinds ik het zo doet wordt hij in alles makkerlijker in de omgang. Hij raakt iedere dag goed zijn energie kwijt en zit daardoor ook lekkerder in zijn vel. Party!! .

Ik zou idd ff navragen (voorzichtig) hoe dat bij de vorige eigenaar zat Verward .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:10

Ik heb effe die andere topic gelezen over dat opzadelen. Ik vind dat paard maar een vervelende bok. Ik denk ook dat je professionele hulp nodig zult hebben, in een zware vorm. Daarmee bedoel ik dat je er goed aan zou doen dat paard eens een maandje in een trainingsstal onder zou kunnen brengen. En daarna zorgen dat je een goede instructeur hebt om je te begeleiden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:19

Toen ik jouw verslag van de dag las dacht ik hetzelfde als Desiree....

Het lijkt er namelijk op dat jij niet weet hoe je het op moet lossen en soms is het dan beter om het uit handen te geven.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:29

Gaat het wel een beetje met Goof? Ik hoop het wel, met Ontario gaat alles super! hij is wel een beetje druk maar dat ben ik wel gewend.
Volgende week gaat hij mee naar les. Heb ik echt zin in!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:57

Tja helaas heb ik ook zo'n 'leuke' haflinger gehad. Qua opzadelen etc. was hij superbraaf maar bokken om niks en echt vuil. Sorrie hoor maar naar mijn mening echt haflinger eigen. (duik weg) Haflingers ZIJN geen familieponies de meesten zijn gewoon heel moeilijk. Zoek hulp of probeer de haflinger terug naar de oude eigenaar te doen anders krijg je gewoon angst en om daar weer van af te komen..... ik weet er alles van. Succes.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:30

Staat je pony alleen in het land of met anderen. Meestal als er diverse paarden (meestal ruinen) bij elkaar staan gaan ze wel spelen en raken zo hun energie wel kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:07

ik sluit me aan bij desiree en sjuimpje

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:14

Als je nou een bijrijdster zoekt (kan kloppen dat dit eerder is verteld,maar ik heb de bovenste reacties niet gelezen Schijnheilig )

Of longeer hem om de dag,dat je het dus wisselt ofzo,heb je geen karretje? Dan ga je de ene dag karretje,volgende dag rijden,volgende dag longeren
enz

Veel succes,
en ik herken je probleem want ik rijd maar 4x per week Schijnheilig

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 17:42

Het gaat nu wel okee! Ben nu over mn angst heen. Ben alleen nog wel beetje benieuwd offie het zo volhoudt... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 21:12

Jaja, paarden die niet ophouden, en die dan verder gaan dan je lief is.
Ik begon met mijn lieve Joop (aram x nassau, niks voor mij zei men), en die was ook al zo'n dansmajoor. Niet normaal, en in het bos, binnen 45 min binnen, anders dan zorgde hij daar wel voor. Of te wel: het bos door, zo snel mogelijk, goedschiks of kwaadschiks. En ja, hij is nu 10 en hij kan er nog wat van. Jump jump door t bos, skrik bij elke boom en keihard rukken en trekken om het record boscrossen te verbeteren. In de bak is hij nu hanteerbaar omdat hij t kent, en vooral omdat t nu echt zwaar is (tijdelijk). Hij is ook veel meer afgericht (dressuurmatig) en daardoor kan ik m nu ten alle tijden gewoon houden. En als hij wat anders wil? Dan heeft hij dikke pech! Heeft wel wat jaartjes geduurt. Bij hem ben ik overigens niet bang geweest...
En toen kwam Voltrack, volbloed hengst van 3. Was 1 minuut leuk, en toen brak hij de boel al af. Toen hij gecastreerd werd en niet los mocht (ivm hechtingen etc), toen brak de hel dus los. Lol dat we hadden (not)! Toen heb ik hem aan het halster leren begeleiden (ook dat kan), en later heb ik hem eens toen hij het echt te bont maakte in de bak op zijn lazer gegeven. Nooit meer problemen gehad (slimme bier).
Ik wens je heel veel succes! En vooral onthouden dat de aanhouder wint, no matter what. Voordeel zou zijn als je niet bang was, maar ook dat is te overwinnen. Iets wat je graag wilt, dat lukt ook, want: waar een wil is is een weg!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:33

Hai,
Linda van Doorn woont toch vlak bij jou (Lienden) vraag haar eens, ze is echt niet duur en wel goed, of dressuurstal de Lingebrug in Zoelen, zijn ook erg goed.
Zoals Sjuimpje zegt, geef hem ff uit handen, zulke pony's zijn zo verschrikkelijk sterk.
Sterkte
groetjes,

Geral
(Amanda)

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:06

Wat jammer dat zo het plezier minder wordt! Ik heb ook een paard wat je niet moet laten staan, maar eerlijk gezegd heb ik elke dag nĂ¡ het rijden al direct zin in morgen en ga dan al bedenken wat ik zal gaan doen en als iets niet helemaal lekker is gegaan hoe ik dat op zal lossen. Ik rij mijn paard in ieder geval 6 keer per week (longeren tussendoor, maar niet op een vaste dag) en ik wissel het af met dressuur, springen en lekker het bos in. Ik moet er zowaar op letten dat ze een rustdag krijgt, soms doe ik dan gewoon ff een half uurtje het bos in en dan heeft zij d'r ontspanning (ik ook) en gaan we de dag erna weer hard aan het werk. Ik sluit me aan bij het voorstel om een meer ervaren (zelfverzekerde) bijrijder te zoeken.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:23

ik weet niet wat jij wel of niet kunt maar dat is gewoon een zeikknol! Geef hem uit handen of doe het zelf maar doe het dan wel goed!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:43

Hoi!
Fiew zeg, lijkt me inderdaad best moeilijk. En dan ook nog terwijl ze alleen maar twee handjes bix krijgt en zelfs geen hooi of zo... Fel vrouwtje!
Misschien dat het een beetje helpt als je, wanneer je er eenmaal opzit, haar ook flink aan het werk zet, dus echt veel overgangen maken, van halthouden naar draf, na 1 rondje draven al weer halthouden, weer in draf, en dit 20 keer, maar dan eventueel in plaats van rondjes ook een figuurtje rijden tussendoor, en van hand verwisselen.
Maar dus wel erg vaak dat ze van stap of halt naar draf en weer terug moet, worden ze lekker moe van.
Een rondje galopperen en weer halthouden in snelle tijd, en meteen weer aangalopperen en drie rondjes... hard werk en wie weet dat ze dan haar energie wat kwijt kan?
Misschien dat je instructrice wat goede tips heeft, die kan het natuurlijk beter bekijken omdat ze jullie beiden IRL kent. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, DayDream21, Dirkje_Nero, Flip, K_nolan, knockout1, lies_sparkle, lissssan, marit34, midori, paardje2013, Padoertje, pillow, Ponytante, Relserk, Syzygy, xamberr en 144 bezoekers