Je ultieme paarden moment!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:51

mmmmmmmmmm.......
ik heb met al mijn ponys en vooral ezel een goede band van respect en vertrouwen maar vooral begrip..
zodra ik de stal inkomt en roept komen er 5 hoofden boven de staldeur,mijn ezel(heb ik 15 jaar) begint een half uur te ''zingen'',mijn shet (heb ik 7 jaar)hinnikt heel hoog en houdt mij continu in de gaten waar ik heen loop,mijn haflinger(heb ik 2 jaar) gaat met zijn hoeven op de rand van de schuifdeur staan maar hinnikt helaas nooit naar me.
mijn andere pony (heb ik bij elkaar 3 1/2 jaar)houd me tegen voor een zoenpartij.en mijn paardenmerrie (die heb ik nog maar 3 maanden)hinnikt erg hoog ..

gisteren op wedstrijd kwam ik mijn verkochte haflinger tegen(nu ruim half jaar weg), toen ze met de trailer wegreden riep ik hem nog en kreeg een luide hinnik terug...mmmmmmmmmm

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:04

mijn ulieme moment is geweest toen we afgelopen zomer een soort klussenkamp hebben gehouden bij de stallen,een week blijven slapen en alles opkanppen/verven e.d...
ik sliep bij duuk in de stal(ja ik be gek)
en ik wordt midden in de nacht wakker van iets heel zwaars op mijn buik,kijk ik wat beter,ligt meneer met zijn hoofd op mijn buik,heel lief te slapen!!!! AAAHHHHH!!!! Pling Pling Pling

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:48

1 mijn allereerste keer op een westernpaard Haha!!
2 mijn allereerste wedstrijd op nina en dan 2e geworden met de reining Haha!

Mijn uldownste moment:
1 van de week opgebeld worden om te horen te krijgen dat nina
waarschijnlijk een ander baasje heeft gevonden Verdrietig Frusty Stoom uit je oren Verdrietig

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:11

Jaa aah... ik ken die verhalen echt van jullie Lachen

Elke x als ik kom.. en dan ze me dan ziet en vanuit de wei naar voren komt galoperen en hinnikt Haha!

en vooral als ik wedstrijd heb en ik heb gereden en dan nog ff naar de kantine ga voor prijsuitreiking enzo en als ik dan terug kom en ze dan heeel actief hinnikt en bromt en als ik dan zeg van.. jaahaaa dan hinnikt ze weer en hele gesprekken hebben we zo Haha!

Maar die ene x blijft me altijd bij:

Ik had ponyclub les, en zo onder de les begon het heel hard te regenen en onweren dus wij hoppah snel de trailer in.. maar ik had de klep achter los gelaten dus ikke snel rennen om die dicht te doen..
Hoor ik pasha helemaal brommen zo zachtjes hinniken en toen ik weer bij haar was heel lief knabbelen aan mijn jas zo van.. laat me niet alleen.. waar ben je nou!!

Zooooooooooooo Lief Lovers Lovers Lovers

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:41

Mijn paard en ik hadden 2 fijne weken op een beleer-stal gestaan. Daarna verplaatste ik hem naar zijn definitieve stal. Echter in die week die volgde was hij echt ongelukkig en ik ook !! Dus terug naar de beleer-stal om daar definitief te blijven. De dag van de verhuizing zal ik nooit meer vergeten !

Hij stapte uit de trailer herkende de omgeving en we gingen samen in een drafje naar de weide. Daar gaf hij een show weg waaraan een menig Arabier een voorbeeld kan nemen. Nadat hij zich helemaal in het zweet had geshowd, kwam hij dankbaar naar me toe met de gelukzaligheid in zijn glinster ogen. Met andere woorden 'jij hebt voor mij de juiste keuze gemaakt, hier wil ik zijn, hier wil ik blijven!!'

Dit was voor mij het ultieme moment wat ik nooit meer kan en zal vergeten.
En ach.........., elke dag beleef ik met hem wel ultieme momenten Pling

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:12

Na 6 weken, Tos opzoeken, en hij begroeten me zo lief met een hinnik Lovers
Terwijl in die twee jaar heeft hij zelden gehinniks. Hij begroete altijd met een hu-hu-hu...

Met Mabel was toch wel de eerste keer er op, en de eerste keer (binnen een week) dat ze naar me hinnikte toen ik haar riep Lovers

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:10

Toen ik Ascot eindelijk in een mooie jog had! Dat was de eerste keer dat we echt een team waren, dat ik iets echt alleen hoefde te denken om het hem te laten doen. Zo kicken!!! OK dan!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:45

met mijn vorige pony:
toen ze doodziek in Utrecht in de kliniek stond en behandeld werd en nergens op reageerde, en ik heel zacht iets fluisterde, en ze meteen opkeek en zachtjes probeerde te hinniken en naar me toe wilde lopen vanuit haar stand!!! zoooooooow lief!!

met mijn paard dat ik nu heb:
toen ik een keer bij m zat in de stal en chips aan t eten was, ik een chippie in mijn mond had, en hij die er uit pakte ( hij stak nog half uit mijn mond ) en die me toen een lik gaf midden in me gezicht!!! toen besefte ik hoeveel we van elkaar houden!!
ultiem moment met mijn huidige paard nummer twee:
TOEN IK BESEFTE HOE SLECHT IK ZONDER MIJN SCHAT KAN!!

afgelopen vrijdagavond,
ik had op iemand anders haar paard gereden en had net de spullen opgeruimd.
ik dacht, voor k naar de kantine ga, geef k ROWYGO ook nog ff snel een kuszie
toen kwam ik de stal in , stond zijn box wagenwijd open zonder spullen verder erbij, eerst dacht ik, oooooh rijd mijn zus vandaag WEL? dus ik looop naar onze kleine bak, daar was ze niet, ik loop naar de grote bak, was ze ook niet
ik loop naar onze 2 buitenbakken, weilanden, stapmolens ( ondertussen raakte ik behoorlijk in paniek en kreeg tranen half in mijn ogen ) was hij ook niet!! toen werd ik knettergek en begon keihard ROWYGO te roepen, \mijn vrindin ging mijn moeder uit de kantine halen en die kwam al aanlopen en ik dacht: **PIEPPIEPPIEP** strax issie uit zijn box ontsnapt en looptie nu ergens los op de weg!!! dus ik half janken, komt er een kennis aangelopen met m gewoon heel rustig met deken en halster aan de lijn, en hij legt het helev verhaal ut: hij moest met een paard dat naast de mijna staat een kwartiertje stappen, had hij de verkeerde meegenomen!!! dus ik zag mijn paard opeens om de hoek komen en ik begon spontaan te janken!!! ik ben nog nooit zo bang geweest!!! ( niet egt een geweldig ultiem moment, maar bewijst wel dak veel om m geef)
**kusz MoI**

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:52

Zoiets doet je echt iets!!

Bij mij ook zoiets...

Tannie had die wond aan haar been,en zou afgemaakt worden.
Ik zag het op stal niet meer zitten (was iemand en die vroeg ernaar...) en toen vluchtte ik naar de wei naar mijn meisje.

Die kwam gelijk naar me toe hinken, neus tegen me aan van: Kom maar meisje, huil maar uit...

Ik heb vreselijk uitgehuild bij mijn meisje, en ze trooste me steeds maar weer, ondanks dat ze zelf zo'n pijn had. Ze bleef geduldig staan...

Toen Union het moment kwam verstoren, viel Tancreda hem aan! Nu moet je weten dat Tancreda de goedzak zelf was... Deed geen vlieg kwaad, vond alles best, en union aanvallen had ze nooit gedaan, ze was zooo lief altijd naar andere paarden... Maar nu viel ze hem aan, omdat hij aan het vervelen was, terwijl ik stond te huilen. Zo lief, ze beschermde me gewoon Lovers

Dat vergeet ik nooit meer... En ik mis haar trootstende neus steeds weer als mijn tranen komen...


En die ene keer dat ik naar huis fietste... Ik had Tannies voer gegeven, en gelijk naar huis... Op de weg riep ik nog even, had ik zin in, wist dat het geen zin had. Tannie laat haar eten echt niet staan... Maar opeens een enthousiast gehinnek van een merrie die half over de stal deur heen vloog om me nog even te begroeten!! De schat! Lovers Haar eerste hinnekje naar mij, speciaal voor mij... Lovers

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:10

zulke momenten kan je gewoon van huilen!! alleen jammer dat je pony nu niet meer is..of i goed gekomen?
kusz Moi

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:15

Ik had vroeger een verzorg welshje en hij stond altijd op de wei.
Als ik dan aan kwam fietsen en ik riep zijn naam dan kwam hij naar het hek gegallopeerd en begon te hinnkiken. was zoooo lief!
Dat zal ik echt nooit meer vergeten!
Helaas is hij nu al twee jaar dood Verdrietig

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:10

de mijne hinnikt ook altijd als ik de stal binnenkom
maar mijn ultieme (recenste) paardenmoment was toch wel toen mijn paard vorige keer tijdens de les schrok van de wind die door de piste ging en in rengalop wegrende Schijnheilig
Bloos een stom accidentje maar ik vond het wel zalig om zo op dat paard te zitten terwijl die zo keihard wegrende

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:21

Altijd als ik op stal kom, hinnikt Raak.

Zomers als we de weg langs de wei op komen rijden en ik roep 'Raaaaki' dan gaat dat hoofd omhoog, die oortjes erop en meestal ook dan 'hinnik'.

Als we ze van de wei af gaan halen en Raak staat achterin en ik roep hem dan komt ie in volle galop naar de ingang rennen en me vrolijk begroeten.

Vorige week had ik mijn longeerlijn van Lammert Haanstra bij hem omgedaan. Raak heb ik sinds 2001 en hij kon nog niet eens normaal aan de longe laat staan een dubbele longe!! Inmiddels kan hij dat natuurlijk heel erg netjes maar hoe dan ook is zo'n dubbel ding nieuw voor hem. Hij pakte het super op. Zelfs als ik achter hem ging lopen zie je hem nog kijken van 'het is best eng maar als jij het zegt mamma'. Dan springen spontaan de tranen in mijn ogen. Waar heb ik zo'n kanjer aan verdiend denk ik dan.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:44

Ik heb echt zoveel van die momenten dat ik denk "wauw Lovers ''.

Maar er zijn een paar momenten geweest wanneer het echt op teamwork aan kwam. 1 Moment zal ik nooit vergeten :

Vorig jaar stond ik nog met mijn paard zowat midden in de stad .Om naar het bos te komen moesten we een half uur door het verkeer in.
En dat was nooit een probleem totdat hte keihard ging sneeuwen.
Het was zo glad, zo koud en zo super gevaarlijk en we zaten ook nog eens op een 2 uur rijden-afstand.

We moesten er wel doorheen omdat we anders nooit thuis zouden komen.
Maar Chinouc luisterde zo goed naar wat ik zei en ze keek zo goed uit waar ze haar hoeven neerzetten.
We zijn echt helemaal veilig thuisgekomen.
maar dit moment heeft me geleerd hoe belangrijk het is dat je een team bent samen met je paard.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:15

Supergevoel is dat he Jenna? Dat had ik in Onstwedde. De endurancewedstrijd die voor mijn gevoel zo waardeloos ging. Uiteindelijk was hij het die me erdoor sleepte. En we wonnen ook nog. Ik zal wel nooit meer een wedstrijd winnen omdat dat mijn insteek niet is, maar die overwinning verdiende mijn kind dubbel en dwars Lovers

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:07

Dat was vorig jaar... Mijn vriendje had het toen uitgemaakt en ik was zooo erg verdrietig, toen ben ik naar fla z'n stal gerend en ben daar in het stro gaan zitten huilen. Fla kwam toen naar me toe lopen en legde zijn kin in me nek, net of tie me wou troosten.
Ik moest toen nog harder janken. Op dat moment was ik zo gelukkig dat ik Flamero had, dat kan je gewoon niet voorstellen Lovers

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:26

Idd Fasel, het is zeker een super gevoel om te weten dat je echt een team bent samen.
Het voelt ook super dat ik weet dat Chinouc me vertrouwd. Dat is toch het beste compliment dat je kan krijgen. Vind je niet ?
Paarden zijn gewoon geweldig Lovers

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:39

Toen Sikiley voor het eerst naar het hek kwam galopperen!
Meestal loopt ze eerder 3 stappen de andere kant op, of blijft ze staan waar ze is tot ik bij haar ben...
En een keer waren we wezen rijden toen het gesneeuwd had en lag ergens een plasje met ijs onder de sneeuw en glibberde ze een beetje heen en weer. De volgende keer dat we op dat pas kwamen durfde ze er niet langs (lag geen sneeuw meer hoor). Ik stapte van dr af en liep voor haar uit en toen liep ze achter me aan met haar snuit bij de grond om even extra te checken... Vond ik toen superoepig...
Of die keren dat ik haar uit het weiland haalde en ze aan de hand heel vrolijk ging draven naar het hek toe zo van ik heb er zin in!
Of als ik het hek openzet ze zelf het weiland uitloopt en blijft staan wachten tot ik het hek dichtgedaan heb....

Kortom: teveel leuke momenten!!

Ditoke
Berichten: 159
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:13

Anderhalve week geleden is mijn bijna 2-jarige merrie gestorve.
Ze vertrouwde niemand buiten mij door dingen die gebeurt waren toen ze nog jonger was en de avond voor ze 's morgens gestorve was ging ik naar haar toe in de wei en meestal komt ze zelf afgelope als ze me ziet. Deze keer niet dus ik ging naar haar, meestal blijft ze dan bij me staan en deze keer mocht ik haar over haar hoofd aaie, likte ze men hand af, draaide haar om en ging weg, ik voelde echt het afscheid. Was er ook kapot van toen ze mij de dag erop 's middags het nieuws vertelde, zelfs nu nog.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:47

Kan me goed voorstellen... Ach gut

Maar het is toch geweldig als je zo'n band hebt met zo'n beestje... Lovers
Maak het iedere keer weer mee, even die knuffel, even een kusje op z'n voorhoofdje... Lachen En dan zijn reactie, dan gaat 'ie met z'n hoofdje naar beneden zodat ik hem een kusje kan geven en dan met z'n snuitje tegen m'n wang. Erg vertederend...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:50

Voor het eerst met mijn eigen paard naar het strand, dat was een ultiem moment van mij omdat ik nooit had durven dromen dat ik een eigen paard zou hebben en al helemaal niet dat ik ermee op het strand zou rijden............

Dit moment dus:
Afbeelding

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:33

Wauw! Prachtige foto! Eentje om in te lijsten, hoor!

Ik heb vaker ultieme momenten gehad. Ik voel me op en top als ik met Sugar het bos in ga. Alleen met z'n tweetjes, hij en ik. Dan nemen we bijna altijd hetzelfde pad en dat pad kennen we natuurlijk door en door. Dan laat ik hem helemaal los en mag hij zelf het tempo bepalen. Soms heeft 'ie ff lekker zin om z'n benen te strekken, nou dan doet 'ie dat lekker en dan zakt 'ie vanzelf wel weer af in tempo. Dan laat ik hem helemaal vrij. (wel alert blijven natuurlijk!) Nou, op die manier lekker door het bos rijden en je helemaal één voelen met je paard en de prachtige natuur om je heen is natuurlijk heerlijk! En soms komen we nog wel eens een hert van dichtbij tegen. Daar kan ik echt heerlijk van genieten.
Afegelopen zomer had ik ook zo'n moment dat me altijd bij zal blijven. Ik had op een mooie warme zomeravond lekker in de bak getraind. Vaak stap ik Sugar dan zonder zadel uit. Nou, dan kan ik me helemaal ontspannen en mijn gedachten ordenen. Je voelt je dan helemaal één met je paard. Sugar loopt er dan ook helemaal ontspannen en gelukkig bij. En dan dat avondzonnetje op je bol... En als ik dan klaar ben ben ik zo relaxed en heb ik het gevoel dat ik de hele wereld weer aan kan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:13

Moon hinniks altijd als ik eraan kom Lovers

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:18

Paar momenten:

- Toen ik hem net verzorgde was hij een keer ontsnapt. Meerdere mensen probeerden hem te pakken, maar dit lukte niet. Toen hij mij zag kwam hij zelf naar mij toe lopen Lovers
- Vorige zomer toen we een trektocht maakten op de Veluwe (deze zomer weer!)
- Zwemmen met hem
- Als ik bij hem zit en hij helemaal languit ligt te genieten in de zon.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:51

ik heb er ook meerdere, maar hét ultieme moment was dat ik naar hem toe ging want ik had zo'n drop lik ding voor hem gekocht en toen lag ie in zijn stal, duz ik bij hem zitten met dat drop ding en toen bleef ie liggen en ging lekker aan dat drop ding likken zo zaten we daar samen een tijdje.
zo lief!!