I've got the feeling!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

I've got the feeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 22:01

Vandaag weer op Misting gereden (zie profiel) en we bleven binnen met de les.
Ik reed achteraan maar wel met lekker wat ruimte om voor mezelf te kunnen rijden. Misting is een echte dressuurpony. Maar ze is niet zo groot (1.39) en ik met mijn 1.75 steek er dus wel onderuit wat het moeilijker maakt om voor mij ermee te dressuren.
Maar ik kon haar wel eens aan de teugel rijden maar vandaag wilde het niet helemaal lukken. Ik houd niet van gepluk en getrek dus heb ik het laten hangen en liep misting gewoon met hoofdje recht maar ik lette nu vooral goed op het reageren op mijn benen en ze reageerde daar steeds beter op.

Ik had veel gelezen op bokt over aan de teugel rijden ik heb de hele theorie in mijn hoofd maar ik rijd gewoon niet goed genoeg om het ook bij pony's te kunnen toepassen. Maar liever ontspannen pony dan een in de krul getrokken pony.

EN TOEN........liep Misting lekker ontspannen in draf en toen ja hoor Misting ging knabbelen op haar bitje en opeens voelde ik haar naar mijn hand zoeken. Ik weet echt niet hoe je dit moet beschrijven maar je moet het gewoon meemaken! Ik hield mijn handen heel licht en stil en Misting deed de rest! Steeds beetje bj beetje kwam ze meer en op een gegeven moment liep ze met klein beetje druk heel ontspannen aan de teugel heel mooi gebogen! Oooh wat was ik trots! Soms kwam ze wel eens omhoog maar daarna ging ze weer opzoek.

Toen kende ik ook nog het trucje van de hand volgen en ik ging naar voren met mijn hand en ja hoor heerlijk! Ze volgde!

Oh heerlijk dit voelde echt goed! Ik ben zo trots en blij! Ik weet niet of het nog vaker zal gebeuren maar die was echt leuk!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:02

Fleury schreef:
EN TOEN........liep Misting lekker ontspannen in draf en toen ja hoor Misting ging knabbelen op haar bitje en opeens voelde ik haar naar mijn hand zoeken. Ik weet echt niet hoe je dit moet beschrijven maar je moet het gewoon meemaken! Ik hield mijn handen heel licht en stil en Misting deed de rest! Steeds beetje bj beetje kwam ze meer en op een gegeven moment liep ze met klein beetje druk heel ontspannen aan de teugel heel mooi gebogen! Oooh wat was ik trots! Soms kwam ze wel eens omhoog maar daarna ging ze weer opzoek.

Toen kende ik ook nog het trucje van de hand volgen en ik ging naar voren met mijn hand en ja hoor heerlijk! Ze volgde!

Oh heerlijk dit voelde echt goed! Ik ben zo trots en blij! Ik weet niet of het nog vaker zal gebeuren maar die was echt leuk!



en dat gevoel kun je nooit uitleggen, dat moet je voelen. Super voor je, en geniet ervan. En dit ga je zeker vaker meemaken, zo rijd je dus een paard van achter naar voren nageeflijk.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:11

Gaat lekker zo hé?! Knipoog
Toch fijn dat je op misting mag rijden, zeker omdat het nu steeds beter gaat.
Ga zo door zou ik zeggen *LOL*

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:14

Wat een heerlijk gevoel is dat he?
Cheyenne gaat nu ook steeds lekkerder lopen (het kwartje valt), dan ontspant ze lekker, kauwt op het bit... en sleurt me naar voren het zadel uit Haha!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:48

Oh dat gevoel ken ik ook (hoewel het bij wel lang geleden is haha - maar het gaat alweer wat beter)! Idd niet te beschrijven!

Succes en lekker zo doorgaan!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:01

Ik ken dat gevoel... onbeschrijflijk Knipoog

Succes en hopen dat het zo goed blijft gaan !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:30

Leuk voor je Fleur! Fijn gevoel is dat he?
Nu proberen of je het ook op andere paarden kan! Nu je het eenmaal doorhebt zal dat vas tniet moeilijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:32

Dat is inderedaad niet te beschrijven!! Echt heel fijn, dan gaat het in het vervolg altijd makkelijker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bernadth99, Bielsje, BlauweSteen, Cjuan, Lisette1987, MirjamRobin, Pellelilly, Poekkie, Slmt9, Telpeva, Vagabondo en 142 bezoekers