paardrijden als fysiotheraphie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 13:36

ik kom vanochtend weer in het ziekenhuis en we hebben samen de fotos gekeken van mijn heupen en rug. mijn rug is heel krom en op zich zou ik daarvoor dus best mogen rijden omdat je dan je bekken alsware kanteld en mijn wervels weer rechtgetrokken worden. tja alleen is het voor de heupdyspleasie niet bevordelijk dus ik moet wel oppassen dat ik dat weer niet formceer. nooit geweten dat fysio zo leuk kan zijn.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:48

haii!

Ja inderdad een leukere therapie bestaat niet *LOL*
Ik merk zelf dat als ik een paar dagen niet heb kunnen rijden door een of andere reden (gelukkig gebeurt dat erg weinig) dat heb ik echt last van mn rug.Als ik dan weer ga rijden is het over!
En voordat ik een eigen paard had, had ik echt regelmatig last van mn rug door mn werk (ben verzorgende).
Nog een verhaal..mijn nichtje van 9 heeft vergroeide ruggenwerfels en heeft dan ook vaak erg veel pijn in dr rug.Ze rijd nu ogeveer 1 x per week zonder zadel op chinouc en heeft veel minder last!
Lang leven het paardrijden dus Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 14:21

dat he bik dus ook. alles staat schots en scheef en ik heb er ook nog 1 teveel die een kwart naar voren is gekanteld.nu mag ik dus weer wat gaan rijden, als mijn heupen het toelaten. lang leve de paarden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 23:27

Wat fijn! Bij mij heeft het paardrijden ook geholpen, mijn spieren zijn een stuk sterker geworden en mijn evenwicht is verbeterd. Zo'n leuke therapie die paarden en ze zijn nog lief ook Lovers dat kun je niet altijd van mensenlijke fisiotherapeuten zeggen }>