paard in Best mishandeld?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

paard in Best mishandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:19

dat hoorde ik vandaag van een clubgenootje, we gingen samen naar Wanroij, naar de kampioenschappen kijken, en ze vertelde dat ze in de krant had gelezen dat er bij een viaduct in Best een dood paard was gevonden, met oa een opengesneden keel
net zoiets als er in Tilburg laatst was gebeurt zei ze, en dus hetzelfde als in de rest van het land ook gebeurt

helaas heeft onze hond de krant vanmorgen eerder gevonden da wij, en is ie niet meer te lezen, iig de voorpagina en het Plus-gedeelte van het Eindhovens dagblad niet, dus ik kan het ook niet nazoeken

wie weet er meer over?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:59

ik weet wel dat er een dood paard op een bospad gevonden is, dat daar naartoe is gebdracht nadat hij overleden was.

www.omroepbrabant.nl

Citaat:
Dood paard gevonden op bospad

EINDHOVEN - De politie is op zoek naar de eigenaar van een dood paard dat donderdag op een bospad in Eindhoven is gevonden. Hoe het paard is gestorven is niet duidelijk.

Wel staat vast dat het dier pas na overlijden naar het bospad is gebracht. Het paard had verwondingen aan nek en benen, maar die zijn waarschijnlijk bij het vervoer ontstaan.

het gaat om een bruin paard met wit-zwarte aftekeningen en witte voorbenen. In juli is op hetzelfde bospad al een dood paard gevonden. De eigenaar van dat dier is nooit gevonden.


in het ED staat niets.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:58

Lijkt mij geen dierenmishandeilng (niet duidelijk waar het paard aan is overleden) maar kadaverdumperij! Anders had de eigenaar (die z'n paard ineens zou moeten missen) zich wel gemeld en het ophalen van kadavers schijnt tegenwoordig prijzig genoeg te zijn om zelf maar een kuil te graven. Of een stil bospad op te zoeken, in dit geval.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 20:13

het staat vandaag in de krant, in het ED, op de voorpagina van Plus(heb de krant bij de buren gehaald Knipoog )

precies hetzelfde stukje tekst als jij plaatste lielle

als dit paard was gechipt, was de eigenaar zo gevonden, dus dat chippen is toch nog ergens goed voor.

maar gelukkig dus geen mishandeld paard, is een hele opluchting!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:33

ik had het inmiddels ook gezien in het ED, de online versie had dus niets Frusty

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:48

Pfff, moet je al die ellende nou aanhalen om die paar tientjes uit te sparen op het destructiebedrijf?
Stelletje smeerlappen...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:38

Hmm, heb er niets van meegekregen! iK rijd daar regelmatig, en zie daar áltijd een oudere man lopen met een hafje, die hij "uitlaat" die loopt gewoon helemaal los. Voor de rest weet ik daar in de buurt geen paarden te staan... Schandalig van de eigenaar dat ie die paar tientjes niet meer uit wilde geven:S

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:18

Het zal je paard maar zijn...Scheve mond

Of het zijn idd van die gierigerds dat ze hun paard ergens droppen, alsof het een lege doos is ofzo...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:48

Wat een gekken! Er zou maar eens een gezinnetje met kleine kinderen wandelen die zo'n dier vinden....En wat een respect voor een paard (al leeft het niet meer) Verdrietig Rendac rekent niet eens een paar tientjes, voor 16 euro halen ze het paard aan huis op.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:54

Nou zeg, te gek voor woorden toch!
Wat heb je toch een belachlijke mensen op de wereld rond lopen!
Wie weet hoelang dit paard liefde en plezier aan zijn baas heeft geschonken!
En dan nu zo aftand van het dier doen,verschrikkelijk gewoon!
Ik word hier even niet goed van hoor!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:54

Juut schreef:
Lijkt mij geen dierenmishandeilng (niet duidelijk waar het paard aan is overleden) maar kadaverdumperij! Anders had de eigenaar (die z'n paard ineens zou moeten missen) zich wel gemeld en het ophalen van kadavers schijnt tegenwoordig prijzig genoeg te zijn om zelf maar een kuil te graven. Of een stil bospad op te zoeken, in dit geval.

Dat was precies het eerste waar ik aan dacht.
Iemand die gewoon op een goed kope manier van zijn overleden paard af wil raken, Anders lijkt me dat je zou reageren of in iedergeval je paard vermist op zou geven.

In iedergeval: Ik vind het walgelijk. Verschrikkelijk voor dat dier...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:30

Klinkt heel hard, maat ik denk niet dat het dat paard nog wat uitmaakt. Dood is dood. Ik denk eerder aan idd. kleine kinderen die er toevallig tegenaan lopen (weer een nachtmerrie rijker) en stankoverlast! Of honden die ineens doodleuk met...nou ja, vul zelf maar in.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:46

Nee, voor dat paard maakt het niet uit, maar waarom zou je met een dood paard gaan slepen? Dat lijkt me bijna niet te doen! Of dat beest moet terplekke zijn afgemaakt? 600 kilo dood vlees, dat krijg je toch ook niet in de trailer ofzo? Heel vreemd allemaal....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 14:21

ja idd, dat moet door meerdere mensen zijn gedaan

of ze moeten doen wat een boer hier achter mij doet, die bindt zn dode beesten aan de tractor en sleept ze dan naar t einde van zn erf, naar het punt waar de dode beesten altijd worden opgehaald

zie je zo'n heel sleepspoor, en een kapotgeschaafde koe, als het zeil wat er over ligt er weer eens vanaf is gewaait, en daar komen veel mensen+kinderen langs Scheve mond

mn andere buurman, die had al 45 jaar een ezeltje, was hun huwelijkskado geweest, en dat beestje was overleden en ja hij liet het beestje dus ophalen, maar hij mcht hem wel bij die boer neerleggen(hij heeft zelf nml alleen veel dieren, geen boederij oid ook geen plaats om t beestje neer te leggen)
dus hij vroeg aan ons of ie ff onze aanhanger mocht lenen om daarmee zn ezel naar de boer te verplaatsen, zegt die boer, ach bind hem maar achter je auto en sleep maar over straat!
wij hebben toen dus ff geholpen met t ezeltje op de aanhanger leggen ipv over straat slepen....

daar had t paard zn verwondingen ook van, het slepen terwijl ie al dood was, maar dat moet met een machine oid zijn gedaan, dat lukt 1 of 2 mensen echt niet!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:23

wie heeft er een site waar je het kan lezen????