ik ga misschien een veulen kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

ik ga misschien een veulen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:11

Een vrouwtje op stal wil misschien haar merrie laten dekken, en ik ben al een tijdje op zoek naar een paardje, dus vroeg ze of ik misschien interesse had om mee te helpen een hengst uit te zoeken en dan het veulen te kopen. Ik had er al over nagedacht om een veulen te kopen, omdat ik de komende jaren niet heel veel tijd heb om een paard te hebben (AFSTUDEREN!!!), maar misschien wel tijd genoeg voor een veulen dat op de opfok staat. Dit voorstel lijkt me wel wat. De merrie is van Iglesias, een prachtig vosje, supergangen, alleen een beetje moeilijk, maar in principe niet gemeen. Ze is echt een schat op stal, maar kan zich tijdens het rijden wel een beetje aanstellen. Achter de moeder zit Le Mexico, dus springbloed! Ik wil graag een hengst met springkwaliteiten, want daar ligt mijn hart toch, en hij moet dus wel een beetje cool in zijn koppie zijn, anders wordt het misschien een zeikerd. Ik ga nog even verder dromen.... Iemand tips voor een hengst?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:15

Poeh... je hebt geen tijd om er voor te zorgen, maar kennelijk heb je wel genoeg geld om een veulen te onderhouden?
Kan jij je als student 100 euro per maand aan een paard veroorloven?

Wijsheid is dit vuelen lekker aan je voorbij te laten gaan en onder tussen wel te sparen. Zodat als je over een jaar of 4, 5 wel een rijpaard wilt hebben, je dan een leuke kunt kopen waar je meteen mee kunt rijden. Kan je dan de kleur ook nog uitzoeken....

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:25

Ik zou de tijd wel vrij kunnen maken, maar dan gaat dat ten koste van mijn studie, zoals nu. Geld is trouwens niet echt het probleem, maar dat ga ik verder niet uitleggen. Ik vind het daarnaast gewoon bijzonder om een paard vanaf de eerste dag mee te maken. Er zitten natuurlijk haken en ogen aan; ik kan niet meteen rijden, wat als het straks totaal niet klikt, misschien groeit het beest wel hartstikke lelijk op, maar daarom heb ik ook nog geen ja gezegd. Ik wil er nog even over denken, juist om mijn altijd overdreven aanwezige enthousiasme wat in te binden en er nuchter tegenover te staan.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:28

Oh, ja en wat die kleur betreft, dat is wel één van de laatste dingen die me interesseren bij de aankoop van een paard. Als je naar een paard gaat kijken, en je wordt er verliefd op ga je toch ook niet zeggen dat je 'm niet hoeft i.v.m. de verkeerde kleur, dat heb ik niet eens gedaan met mijn auto ( en die heeft een hele foute kleur).

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:33

tja heeft zo zn voor en nadelen, maar wat als het blijkt dat het paard weinig capersiteiten heeft onder t zadel, verschikkelijke gangen waar jij niet normaal mee kan rijden, dan heb je wel een paard waar je veel om geeft maar verder niet veel mee kan.
maar als hij supergangen heeft en veel kan onder het zadel dan heb je gewoon een grote voorsprong met het vertrouwen wat het dier in zn ruiter nodig heeft.
en idd kleur maakt niet uit, als het maar een fijn karakter en gangen heeft en bij jouw manier van rijden past. en er zijn zat lelijke eendjes die heel wat kunnen onder het zadel

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:36

Mij lijkt het niet echt wat! Je zegt zelf dat je hart bij het springen ligt, dan zou ik geen veulen uit een Iglesias-merrie willen. Je kan dan beter een veulen kopen. Dan weet je wat meer wat je hebt, kan je alles zelf uitzoeken, etc. Of zoals Dees ook al zegt, eerst nog een paar jaar wachten en dan een volwassen paard kopen, waarmee je dus meteen kan rijden.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:26

Wat leuk zeg..Spannend hoor. Ik kan je niet aan mooie hengsten helpen, want daar heb ik echt geen verstand van, wat bloedlijnen betreft..Denk nog lekker na en laat t f bezinken wat je echt wilt, veel succes.

Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:56

Ik krijg van het voorjaar een mooi veulen van een westfaler moeder is ook westfaals,superspringers beide.Is het niets voor je??Groetjes!