asielmeeting met Griebeltje en Koortje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

asielmeeting met Griebeltje en Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 11:20

Yes, we zijn met 6 man 3 honden wezen halen bij het asiel gisteren, toen het gelukkig nog mooi weer was. De duitse herder die ik zo leuk vond was weg: nee, geen nieuw adres. Hij bleek wat bijterig te zijn en voor de MEESTE mensen niet geschikt. Dus in laten slapen. Huilen

Foto's van de meeting zullen geheid volgen in dit topic, die zijn er volop gemaakt door Mario, de vriend van Griebels.

Ella, de mechelaar ging met ons mee. Ze is bijna 8 jaar maar ziet er veel ouder uit. Mechelaars zijn normaliter drukker, maar Ella is een rustige hond, die wel van spelen houdt. Stokken gaat ze achterna, en ze sjort graag aan een touw of riem. ZE gedroeg zich voorbeeldig in het gezelschap. We hadden in totaal 5 honden bij, 2 van mij (polleke en tommie, de stalhond die ook mee mocht), een 9 maanden oude friese stabij (ja, eerst iets van 350 euro uitgeven voor een pup en dan dumpen omdat hij druk is, wat eigenlijk bekend is bij dat ras) en een dominante bastaard dalmatierteef waar iets van een amerikaanse dog of zo bij zat, in ieder geval een heel gespierd ras, want dat was zij ook.

Dizzy, de dalmatier wilde nog wel eens dominant zijn bij de andere honden als die aan het spelen waren, maar Ella kwam alles recht zetten. Zij heeft rechtvaardigheidsgevoel en komt op voor de zwakkeren en doet dat heel subtiel, zonder zelf het gevecht uit te lokken. Lex, de friese stabij (die niet lang in het asiel zal verblijven) is gemakkelijk af te richten, ondanks dat hij druk is. De honden mochten los, omdat ze met velen waren bleven ze goed bij elkaar en bij ons. We zijn zeker 2 uur weg geweest met ze. Vreselijk dat ze daarna weer terug moesten.

Ella is niet zo heel mooi meer met haar ietwat doorgezakte rug (is ietwat aan de dikke kant) en haar grijze haren. DAarom willen mensen haar niet. MAar ze heeft zo'n goed karakter, een hond die voor beginners geschikt zou zijn, hoewel een mechelaar dat normaliter niet is (behalve voor de enkele doorzetter die zich werkelijk verdiept in het ras).

WEten jullie niet een fijne baas voor die fijne honden? Echt, ze zitten wel in het asiel, maar er is nog alles van te maken! Ook Dizzy die wat dominant is (en te lomp voor huishoudens met kinderen) kun je gehoorzaam krijgen, dat merkte ik al snel.

Ik zou Ella en Lex best willen hebben.... MAar op dit moment werk ik nog bijna fulltime en ben ik afhankelijk van mijn moeder, waar ik Polleke elke dag naar toe breng en die niet nog meer honden wil hebben. het duurt niet lang meer, maar hoe lang?

De hond is de betere mens


appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:23

wel goed dat jullie een hond uit het asiel kiezen....
bied die arme beestjes weer een goed en liefdevol tehuis... OK dan!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 11:25

Oh, maar een 2e hond zal erbij komen, en die zal waarschijjnlijk uit het asiel komen. Man, wat zaten daar veel leuke honden. Koortje en ik zagen allebei tegelijk een leuke hond en zeiden allebei "die wil ik hebben!" Koortje zei toen lachend tegen mij "volgens mij ben jij net zo erg als ik". Yep, ik ben erg.

En stefan vindt het helemaal niet leuk in het asiel, dat die honden er zitten.

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:31

Goeie zaak zo...leuk voor de beestjes.
Maar dat terugbrengen..bah bah..zou me aan het hart gaan.
Beestjes hebben daar maar slecht leventje en dan nagaan dat er sommigen al meer dan een half jaar zitten..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 12:33

ja, mooi dat ik voorin bleef en stefan de hond terugbracht naar het hok, maar die klaagde achteraf dus ook dat hij dat helemaal niet leuk had gevonden. Echt slecht hebben de honden het er niet hoor, maar Ella wel, die kan er niet wennen. En die friese stabij zit er toch niet lang. Die zal zo weg zijn.

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:37

Het was inderdaad erg gezellig.
Dizzy was inderdaad erg lomp sterk! Ik ben van mening dat er een flinke dosis Staffordshire of Pit Bull inzit, ze had precies zo`n kop met die karakteristieke kaken, en die gespierde achterpoten en die houding (lichamelijk) die dat soort honden aannemen. Ik had van het asiel een longeerlijntype touw meegekregen omdat we bang waren dat ze die uittrekriem zo kapot zou trekken. Die longeerlijn roetste dus een keer flink door mn handen, en toen heeft mijn vriend haar even vastgehouden, die is wat sterker als ik Haha!
Daarna hebben we van riem geruild, toen kon Ella los, en had ik die uitrolriem.
Die Friesche Stabij was inderdaad zeer leuk! Ik twijfel of ik die niet zou willen hebben! Maar net als Desiree werk ik ook fulltime, en is mn vriend nog steeds niet enthousiast te krijgen een hond in huis te nemen, dus mag ik er in mn eentje voor zorgen. Gisteren vond hij dus wel erg gezellig. Tsssss, mannen! Verward Rolleyes
Ben heel erg benieuwd naar de foto`s!!!!!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:43

Liepen de honden wel los dan?
En als je dan andere honden tegenkomt? (mits ze loslopen)

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:46

In het begin allemaal vast. Maar op een gegeven moment heb je wel door welke je wel of niet los kan laten. Dizzy was een twijfelgeval, ze is ook pas op het laatst bij de parkeerplaats los gegaan, en met 6 paar ogen in het zeil! Lachen
Ze bleven allemaal netjes als een roedel bij elkaar, en we hebben nergens last van gehad.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:51

Mooi!
Maar je mag wel oppassen als je andere honden tegenkomt dan..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:54

Ga jij volgende keer ook mee?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 12:57

Branca"]
Mooi!
Maar je mag wel oppassen als je andere honden tegenkomt dan..
[/quote]
Die zijn we tegengekomen! mensen met 2 cavalier king charles spanieltjes bij zich. ZE waren ook op de hoogte van de cavalier Pipo die in het asiel zit. Ze hadden het goede nieuws dat ene monique pipo eerdaags gaat adopteren, dus die is dan gelukkig ook weer weg. En nog wat goldenretrievers, labradors, boerenfoxjes en zo zijn we tegengekomen. Ging allemaal goed hoor. GEen problemen. En dat zegt OOK weer iets over die honden uit het asiel.

[quote="Koortje schreef:
Ga jij volgende keer ook mee?

Dan kan Branca zeker niet mee? Die vecht wel eens met andere honden he?

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:01

Ja...dat is waarom ik dat vraag. Ik maak Branca meestal vast in de bossen als ik een ander tegenkom.
Die andere hond moet zich overgeven, anders tolereert Branca ze niet.
Mooi man, die honden zo...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:04

Even van de site gepikt! Cool

Ella
Afbeelding

Afbeelding


Dizzy
Afbeelding

Afbeelding


Wie o wie belangstelling voor deze beestjes? Ella is echt een schat, ze komt onderweg de hele tijd knuffeltjes halen, je even gedag zeggen, en komt voor de bangere honden op, op een lieve manier. Dizzy is een echte uitdaging voor mensen die een onopgevoede hond tot een luisterend dier willen maken. Ook zij kwam op het eind knuffels en aandacht vragen, en toen we op het einde op een paaltje uit aan het rusten waren kroop ze bijna op schoot! Niks mis mee, maar je moet wel ervaring met honden hebben en consequent zijn (is mijn mening).

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:13

Uit Dizzy kan ik zo geen dalmatier halen. En dat van een staffordshire ofzo ook niet. Meer van een retriever

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:15

Neenee, echt niet. Als je haar in het echt zou zien, zie je de dalmatier in haar. Dat bevestigden ze ook meteen in het asiel. Om de typische bespiering te zien die je bijvoorbeeld ziet bij de amerikaanse bulldog of stafford, moet je haar van achteren zien lopen. Het is iedereen op gevallen.

Trouwens.... Vandaag wordt een jonge witte amerikaanse bulldog pup in geslapen. Hij is doof en heeft ook een navelbreuk.

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:16

Nee dat lijkt zo op de foto ook niet. Dalmatier ik ook helemaal niet, toevallig omdat ze een paar vlekjes heeft. Maar irl lijkt ze echt meer op een Stafford of een Pitt. Maar wel met iets anders erdoor, ze is niet 100% een ras.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:17

Ella lijkt wel sprekend vind ik!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:35

Nou, ik zal de foto's gaan uploaden!!! Dan zal ik ze hier neerzetten!!!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:36

Hehe, het zal eens tijd worden!

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:50

Ik heb er iets van 38... Zal ik alleen de leukste hier neer zetten??? Of proberen om allemaal te plaatsen?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:51

doe maar de leukste, als in ieder geval alle 5 de honden er maar op staan. En kun je de rest naar mij toe mailen?

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:24

Nou hier komen ze dan... Ik hoop dat ze het allemaal doen!

De Honden "gang"

Afbeelding

En nog eens...

Afbeelding

Oeps.. In de knoop! Haha!

Afbeelding

Ella los! Mechelaars zijn dol op water zoals je kunt zien

Afbeelding

Ella rollen, Tommie kijken wat Ella doet Verward

Afbeelding

Een verliefde Desiree, met Lex!

Afbeelding

Weer de Honden "gang"

Afbeelding

De maatjes Polleke en Tommie

Afbeelding

Tommie vondt Ella ook lief Lovers

Afbeelding

Ella die een knuffel komt halen. Hier zie je een beetje de spieren van Dizzy. Ze heeft meer spieren als je hier kunt zien!

Afbeelding

Hier was alleen ons twijfelgevalletje Dizzy nog aan de lijn Verdrietig

Afbeelding

Lex en Tommie konden heel leuk met elkaar spelen Zodra Dizzy luidruchtig en ietwat lomp mee wilde doen, kwam Ella haar even op haar plaats zetten Haha!

Afbeelding

Desiree, Stefan, Polleke, Tommie en Lex! One big happy familie... Schijnheilig

Afbeelding

Alle honden op 1 foto... Cheese!

Afbeelding

Dizzy poseert! Haar kop lijkt hier ietwat smalletjes, vooral langs haar oogjes...

Afbeelding

Dit waren ze...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 14:28

Keileuke foto's!
STefan en ik zitten nog wat in dubio over Lex. Hij zal wel gek zijn op konijntjes, maar niet in positieve zin... En die heb ik toevallig wel....

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:37

Desiree schreef:
Keileuke foto's!
STefan en ik zitten nog wat in dubio over Lex. Hij zal wel gek zijn op konijntjes, maar niet in positieve zin... En die heb ik toevallig wel....


Lex is nog jong he.. Ik denk dat je hem er best aan kan laten wennen. Net als met katten...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:37

he leuke foto`s, vandaar dat onze lieve tommie zondag nergens te bekennen was op stal? Wist niet dat je hem mee had? Zijn leuke foto`s en ook erg leuke honden. alleen die mechelaar die ziet er idd veel ouder uit. He desiree moet je stefan meenemen naar de buren misschien wil ie dan ook nog wel zo`n lieve witte pup?

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, rover_ en 35 bezoekers