Manege paard kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisejacobs
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-01-17

Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:56

Hoi iedereen,

Ik zit een beetje in tweestrijd. Ik rijd nu al een aantal jaar op hetzelfde paard op een manege. In de vakanties verzorg ik haar en ik rijd 2 keer per week op haar. Nu heb ik op dit moment werk, de tijd, een huis en financieel gaat het goed. Ik ben dus van plan om een eigen paard te kopen. Mijn vriend is het met mij eens en ik heb ook zijn "ja" gekregen.

Dat paard van de manege is echt een lieverd. Ik hoor vaak dat ze "anders" is bij mij dan bij anderen. Ik zou haar heel graag een goed huis willen geven en haar kopen. Nu zeggen mensen tegen mij dat ik beter geen manege paard kan kopen. 'Ze loopt niet goed.' 'Ze is verpest.' 'Dat beest gaat nooit ontspannen lopen.' Terwijl ze juist de laatste tijd qua ontspannen lopen óntzettend vooruit gaat.

Wat zouden jullie mij aanraden?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:58

Dat ligt er aan wat je doel is met het paard, de leeftijd en of ze gezond is..

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:02

tja je hebt goede manege paarden en je hebt slechte manege paarden. Als je besluit het manege paard te nemen laat hem dat alsjeblieft wel keuren! ik ken namelijk ontzettend veel manege paarden met (heftige) artrose doordat ze 3 uur per dag in een les moeten lopen. als het paard iets mankeert zou ik opzoek gaan naar een ander gezond paard, er lopen genoeg hele leuke andere paarden in het land, je moet soms alleen even goed zoeken ;) succes! ik blijf je volgen!

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:04