Mijn oude verzorgpaard is DOOD,en HOE!Ontzetting..

Moderators: Murosch, A_nouk

Indeed

Mijn oude verzorgpaard is DOOD,en HOE!Ontzetting..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 16:06

Ik weet niet zeker of dit verhaal hier wel op de juist plek staat,maar ik wist anders even niet waar anders...het is een verhaal, maar toch wel even de moeite waard denk ik..

4 jaar geleden had ik een verzorg-paard, een Friese merrie Wietske.

Nu was er een andere verzorgster, een vrouw van ongeveer 35 jaar gok ik. Die reed heel veel op haar en ging ook met haar naar het strand enzo. Maar er was ook een probleem, Wietske was heel erg mager, maar de eigenaar wilde niks bijvoeren want dat was te duur! Dus die verzorgster kocht zelf af en toe wat bij en stiekum kreeg Wietske af en toe een schepje bij. Maar goed, laten we het zo zeggen, op het eten wat Wietske kreeg kon zij eigenlijk niet zoveel lopen als de verzorgster deed.

Vorige week lag Wietske ineens languit in de stal, tong uit haar mond en bewoog niet. De eigenaar was teminste nog niet zo gierig om per direct de dierenarts te halen. Die gaf haar een spuitje tegen de pijn en voor de rest moest het afwachten worden, want meer kon de dierenarts niet doen, omdat hij echt niet wist wat er aan de hand was. Nou Wietske knapte wonder boven wonder toch weer op en ze stond gelukkig weer. Dus de eigenaar zei tegen de verzorgster, : "je kan wel weer rijden hoor", maar toen zei de verzorgster dat het beter was van niet omdat ze net doodziek was geweest. Dit was allemaal op een woensdag/donderdag geloof ik.

Maar nu komt het, je gelooft het of niet, in het weekend heeft de verzorgster Wietske naar het strand genomen en daar gereden zoals ze waarschijnlijk altijd deed! Op de terugweg lag Wietsk in de trailer, met de zelfde symptomen als die paar dagen ervoor. Maar dit keer kwam het niet goed en werd ze ingeslapen...

Nou dit is toch absurt? Ik heb hier geen woorden voor en ik snap eigenlijk niet dat een vrouw van rond de 35 ZO onverantwoordelijk om is gegaan met een paard. Eigenlijk heeft ze hem gewoon doodgereden daar op het strand.

ARE WE THERE YET?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:10

Najah, dat kan je een paardje toch niet aandoen? Als hij eerst ½dood is en dan een paar dagen later naar het strand gaan..sorry hoor maar dan behoor je toch niet tot de paardenliefhebbers!

highlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:12

vind het ook raar dat de eigenaar het eigenlijk nog veel minder kan schelen wat er met z'n paard gebeurd.

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:42

Ik vind het
1) raar dat de eigenaar zegt dat ze wel weer kan gaan rijden
2) inderdaad raar van de verzorgster!
Gewoon niet normaal

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:44

typisch een geval van: niet je hersens gebruiken... én niet van die eigenaar, én niet van die verzorgster... wat sjonniej zegt: geen paardenliefhebbers. Maar of het gelijk paardenmoordenaars zijn weet ik ook niet, voor hetzelfde geld had het paard gewoon het één of ander ongeneeslijke...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:46

dat seg ik ook niet dat het paardenmoordenaars zijn, of bedoelde je dat niet zo??
Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat het voedselvergifteging was ofsow....

Indeed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 16:48

Ellende schreef:
typisch een geval van: niet je hersens gebruiken... én niet van die eigenaar, én niet van die verzorgster... wat sjonniej zegt: geen paardenliefhebbers. Maar of het gelijk paardenmoordenaars zijn weet ik ook niet, voor hetzelfde geld had het paard gewoon het één of ander ongeneeslijke...

Ja en dan nog hadden ze een overduidelijke waarschuwing gekregen een paar dagen ervoor dat het beestje niet goed was...

ARE WE THERE YET?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:51

Wat een akelig verhaal, een paard te mager laten worden omdat goed voer kopen te duur is Boos! En dan ook nog eens zo´n onverantwoordelijke verzorgster Scheve mond Arm paard.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:55

Ik denk dat elk verhaal 2 kanten heeft.....

In ieder geval gecondoleerd, het is zowiezo vreselijk dat 't beestje dood is.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:56

Ik snap niet dat die eigenaar dat paard nog had... Hij/zij had er duidelijk niet veel lol aan, dat ie die verzorgster erbij haalde, en niet wilde bijvoeren...
(Ja natuurlijk kun je lol hebben met je paard, EN een verzorgster zoeken, maar ik heb het idee dat ze elke dag kwam)
Waarom verkoop je je paard dan niet gewoon... Verward Beter voor het paard, en beter voor de portomonnee... lijkt mij dan...

En dat 'verzorggeval'... heeft een beetje het concept verzorgen verkeerd begrepen... verzorgen is toch, zoveel mogelijk doen wat het beste is voor het paard, en niet wat het beste is voor de verzorgster?

Ik kan hier dus echt niet bij... Maar goed, ik ben dan ook maar een simpele ziel.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Indeed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 17:13

Sonja schreef:
Ik denk dat elk verhaal 2 kanten heeft.....

In ieder geval gecondoleerd, het is zowiezo vreselijk dat 't beestje dood is.

2 kanten? Dit is wat die verzorgster zelf had gezegd ,ze snapt het gewoon niet.

ARE WE THERE YET?

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:23

Hoi Ryanne !
Ik heb nog een aanvulling, te erg voor woorden !!!
Ze schenen zondag naar het strand te zijn geweest en in de middag terug te zijn gekomen met Wietske dus liggend in de trailer. Ze zijn gewoon weggegaan en hebben Wietske zo laten liggen. Zijn 's avonds teruggekomen voor 5 minuten ofzo, en weer weggegaan en pas de volgende morgen !!!!! hebben ze de veearts erbij gehaald en die heeft haar toen maar in laten slapen maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. Wietske heeft dus de HELE nacht in de trailer gelegen.

Nee , ik dacht dat haar verzorgster het altijd wel goed met haar voorhad , maar ben daar nu echt wel van teruggekomen......was toch al vaker dat Wietske echt ziek was, dat ze dan een dag niet ging rijden en daarna , ook al was de conditie van Wietske slecht ( zoals de laatste jaren continue was ), maakte ze buitenritten van 2 tot 3 uur.
En over de 'eigenaar'mag niks goeds gezegd worden !!!! Die man MAG geen dieren hebben !!!
Hij heeft z'n paarden ( nu nog 1 Merens, ook te triest voor woorden overigens ) op een boerderij staan waar hij ze zelf verzorgt, hij komt 2 (?) keer per dag een minuut om ik zou niet weten wat, te doen en gaat dan weer. Z'n paarden staan op beton of in hun eigen mest, soms koopt hij geen biks ( van de winter gewoon zeker een maand geen biks gehad ).
Nu kan je wel denken, dan doen de mensen van de boerderij het toch, maar zij zorgen gewoon goed voor hun paarden en als ze eenmaal zijn paarden gaan doen, dan doet hij niks meer en koopt ook gewoon helemaal geen voer meer. Lekker makkelijk.

Het is wel goed dat je dit topic heb geopend Ryanne, kan ik ook meteen m'n ei kwijt.
Het is in en in triest, we moeten maar denken dat het voor Wietske beter is, en misschien moeten we maar een beetje op Tonya gaan letten , zie dit namelijk ook ooit slecht aflopen. En die k******k zal nooit zijn paard zomaar verkopen of voor een goed tehuis wegdoen, jammergenoeg.

Indeed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 17:57

Omegamedo schreef:
Hoi Ryanne !
Ik heb nog een aanvulling, te erg voor woorden !!!
Ze schenen zondag naar het strand te zijn geweest en in de middag terug te zijn gekomen met Wietske dus liggend in de trailer. Ze zijn gewoon weggegaan en hebben Wietske zo laten liggen. Zijn 's avonds teruggekomen voor 5 minuten ofzo, en weer weggegaan en pas de volgende morgen !!!!! hebben ze de veearts erbij gehaald en die heeft haar toen maar in laten slapen maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. Wietske heeft dus de HELE nacht in de trailer gelegen.

Nee , ik dacht dat haar verzorgster het altijd wel goed met haar voorhad , maar ben daar nu echt wel van teruggekomen......was toch al vaker dat Wietske echt ziek was, dat ze dan een dag niet ging rijden en daarna , ook al was de conditie van Wietske slecht ( zoals de laatste jaren continue was ), maakte ze buitenritten van 2 tot 3 uur.
En over de 'eigenaar'mag niks goeds gezegd worden !!!! Die man MAG geen dieren hebben !!!
Hij heeft z'n paarden ( nu nog 1 Merens, ook te triest voor woorden overigens ) op een boerderij staan waar hij ze zelf verzorgt, hij komt 2 (?) keer per dag een minuut om ik zou niet weten wat, te doen en gaat dan weer. Z'n paarden staan op beton of in hun eigen mest, soms koopt hij geen biks ( van de winter gewoon zeker een maand geen biks gehad ).
Nu kan je wel denken, dan doen de mensen van de boerderij het toch, maar zij zorgen gewoon goed voor hun paarden en als ze eenmaal zijn paarden gaan doen, dan doet hij niks meer en koopt ook gewoon helemaal geen voer meer. Lekker makkelijk.

Het is wel goed dat je dit topic heb geopend Ryanne, kan ik ook meteen m'n ei kwijt.
Het is in en in triest, we moeten maar denken dat het voor Wietske beter is, en misschien moeten we maar een beetje op Tonya gaan letten , zie dit namelijk ook ooit slecht aflopen. En die k******k zal nooit zijn paard zomaar verkopen of voor een goed tehuis wegdoen, jammergenoeg.

Hey Carlijn!

Nou jouw aanvulling maakt het eigenlijk nog erger...hoe erg zal Wietske zich hebben gevoeld, wat een schande!

Sanne zei ook al, nu heeft ze eindelijk een keer rust...en gelijk heeft ze.

Er moeten eigenlijk echt stappen ondernomen worden tegen die man...maar ja...

ARE WE THERE YET?

Sallylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:33

Ik vindt het gewoon dierenmishandeling van die vrouw! én die eigenaar ook! XxxXxxxx Lachen Verward Bloos! Pling OK dan! Cheese! Vingers aflikken Ach gut Schijnheilig

Daniëlle - Sallylover

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:46

Hoe die verzorgster ermee is omgegaan... zo ga je toch niet met een net opgeknapt paard aan de gang Verward
En die eigenaar vind ik maar wazig Verward

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:47

ik heb hier geen woorden voor eigenlijk

Wat een K***********T mensen zeg die verdienen het niet om een dier te hebben !!!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Indeed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 18:52

Die eigenaar is niet helemaal 100 procent in orde.

ARE WE THERE YET?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:53

ik vind het stom van de eigenaar... was het toevallig wietske die op een boederij(tje) stond vlakbij een witte brug( schagerbrug) want daar ken ik een aantal paardjes...
maare het is niet de verzorgster dr schuld. die eigenaar moet de schuld eigenlijk krijgen....
xxDevica

Sallylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:03

vindt ik ook

Daniëlle - Sallylover

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:12

Devica schreef:
ik vind het stom van de eigenaar... was het toevallig wietske die op een boederij(tje) stond vlakbij een witte brug( schagerbrug) want daar ken ik een aantal paardjes...
maare het is niet de verzorgster dr schuld. die eigenaar moet de schuld eigenlijk krijgen....
xxDevica

Ze dragen allebei schuld hoor, die verzorgster heeft dat beest in de trailer laten liggen, en haar elke x helemaal stuk gereden als ik het zo goed begrijp!

Gast384

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:35

WOW hee wat een naar verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt te erg voor woorden dat mensen dit soort martelpraktijken zomaar ongestraft kunnen toepassen. Als het nou een kind was was de kinderbescherming allang opgeroepen... Kan je hier niet de dierenbescherming bijhalen? Of bij het paardje dat er nog staat?????? Want dit mag geen tweede keer gebeuren!

hoezo een zinloze dood!! Waarom zinloos geweld? Verward:?:?:?:?:?
Dat is bij dieren en mensen net zo erg!!!!!!!!

Sallylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:39

Dat klopt ja!:'(

Daniëlle - Sallylover

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:56

Ik ben blij dat er zoveel medeleven is !
Het is echt erg dat zo'n man paarden heeft ! En waarvoor , vraag je je af.....Hij doet er niks mee, letterlijk NIKS ! Hij gaat er niet mee wat doen maar verzorgt ze ook zeer minimaal. Waarom hij ze niet weg heeft gedaan......Ja, Wietske wilde hij wel verkopen zo'n twee jaar geleden.Iemand wilde haar wel meenemen toen. Was ze ook al zo zielig. Toen ik vroeg hoeveel hij voor haar vroeg, antwoordde hij doodleuk ; 20.000 gulden zijn friezen meestal wel waard. Echt, die man spoort niet.Eigenlijk had die verzorgster het nog goed voor met Wietske, alleen ze vroeg altijd veel te veel, wat ik ook onbegrijpelijk vond..... Het beestje had totaal geen conditie en een zeer slecht been en dan toch ritten van 2,3 uur maken.... Ze kocht tenminste nog wel biks anders kregen die 2 paarden dat ook niet.
Het is al eens eerder aan de orde geweest om de dierenbescherming in te roepen, bij een hele oude pony die op sterven na dood was, liet die kerel dat beestje ook gewoon doorzwoegen. Die pony 'verzorgde"hij voor een of andere griet die ook nooit kwam, maar owee toen die pony dood was !!! Zoooo verdrietig als ze toen was ! ( toneelspelers ! ).
Wordt er weer zo woest van !!! Iedereen spreekt er schande van, maar de boer van wie alles is, houdt dan weer een hand boven het hoofd van deze beul. De mensen ( neef van de boer ) die de hele boerderij over gaan nemen in de toekomst zien die "paardeneigenaar'ook liever vertrekken maar door die andere boer kan deze gek toch nog steeds blijven. Je snapt het toch niet.
Maar nog even over de dierenbescherming, ik dwaal van woede gewoon af, die komt niet zo gauw , is onze ervaring. Eerst schijnt de politie te moeten komen en weet ik wat dan niet allemaal, was erg onduidelijk destijds.
Het paard wat er nog staat, zegt die man over dat ze niet op gras mag want dan raakt ze hoefbevangen. Dus staat ze 's zomers en 's winters 24 uur per dag op stal. Alleen als haar verzorgster ( dochter van de andere verzorgster ) komt, komt ze buiten. En die meid gaat het alleen om het rijden, en dan het liefst naar haar huis in de stad. Ik zal wel weer eens gaan kijken daar.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:57

Oja, Devica ; het is niet in Schagerbrug hoor !

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:07

Ik zou hier dus gewoon de politie voor inschakelen. Dit kan gewoon niet. Ongelooflijk. Straks is het voor die Merens te laat, en sla je je zelf voor je kop. De politie heeft de plicht om het te controleren!!! En anders ga je gewoon de dieren bescherming stalken. Dit kan gewoon niet!!!

Dag Ro, geniet ervan in Duitsland. You're always on my mind.