ik ga hem verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:29

Heel maar ook echt heel veel sterkte..!!
kusjes madieke

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:40

Oké... ik ga heel veel commentaar over me heen krijgen, maar dat moet dan maar...

Laat ik eerst even zeggen dat ik niet weet in hoeverre je paard artrose heeft en waar. (voetje, maar welk?)

Mijn paard moest 4 jaar geleden naar de slacht omdat zij artrose heeft in haar linker achtervoet (kogel/koot). Waarschijnlijk omdat ze een keer heeft vastgezeten met dat voetje. Ik rijd haar nu 4 jaar en ben vorig jaar gestart in de B (5 wp's). Ik weet het, niet hoog, het is een begin, maar ik krijg wèl steeds 7-s voor de gangen!!!!!!!!!
Er is dus zeker nog hoop voor paarden met artrose!!!! Laat ik er ook nog even bij vermelden dat die ouwe van mij dit jaar 20 wordt, wat ook nog eens 'tegenwerkt'.
Ik moet wel zeggen dat ik er nooit over getwijfeld heb dat ze bij mij blijft tot het eind van haar leven (of er moet wel iets heel dramatisch gebeuren) en dat ik heeeel goed in de gaten houd hoe haar voet zich houdt, maar voorlopg heeft zij er helemaal geen last van. Spieren hebben zich zo ontwikkeld dat het hele gewrichtsprobleem door haar spieren wordt opgevangen.

Ik weet dat jij vind dat je de beste keus gemaakt hebt en daar ga ik ook niet over in discussie, maar weet wel dat een paard met artrose niet opgegeven hoeft te worden. Die ouwe van mij is het bewijs!!!

Zo, kom nu maar op met het commentaar...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:44

Geen commentaar, maar wel de opmerking dat elk paard verschillend is, evenals elke situatie. Ik weet dat Kim er echt al een hele tijd mee bezig is, dus het is niet zomaar een besluit, en ik denk dat ze echt al héél veel geprobeerd heeft èn heel veel geduld gehad heeft...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 18:06

Agossie schreef:
Oké... ik ga heel veel commentaar over me heen krijgen, maar dat moet dan maar...

Laat ik eerst even zeggen dat ik niet weet in hoeverre je paard artrose heeft en waar. (voetje, maar welk?)

Mijn paard moest 4 jaar geleden naar de slacht omdat zij artrose heeft in haar linker achtervoet (kogel/koot). Waarschijnlijk omdat ze een keer heeft vastgezeten met dat voetje. Ik rijd haar nu 4 jaar en ben vorig jaar gestart in de B (5 wp's). Ik weet het, niet hoog, het is een begin, maar ik krijg wèl steeds 7-s voor de gangen!!!!!!!!!
Er is dus zeker nog hoop voor paarden met artrose!!!! Laat ik er ook nog even bij vermelden dat die ouwe van mij dit jaar 20 wordt, wat ook nog eens 'tegenwerkt'.
Ik moet wel zeggen dat ik er nooit over getwijfeld heb dat ze bij mij blijft tot het eind van haar leven (of er moet wel iets heel dramatisch gebeuren) en dat ik heeeel goed in de gaten houd hoe haar voet zich houdt, maar voorlopg heeft zij er helemaal geen last van. Spieren hebben zich zo ontwikkeld dat het hele gewrichtsprobleem door haar spieren wordt opgevangen.

Ik weet dat jij vind dat je de beste keus gemaakt hebt en daar ga ik ook niet over in discussie, maar weet wel dat een paard met artrose niet opgegeven hoeft te worden. Die ouwe van mij is het bewijs!!!

Zo, kom nu maar op met het commentaar...


Je denkt toch niet dat ik voor mijn lol mijn paard weg doe? Het is mijn beste vriendje en dat zal hij blijven ook. Ik heb hem van mijn zuurverdiende spaarcentjes gekocht. Hij is anderhalf jaar bij mij, en ik wou nog veel langer van hem genieten. De eerste eigenaar is net zo gek op hem als ik.
Net wat cody zegt, hangt allemaal van de situatie af. Ik ben niet iemand die recreatieve rondjes wil tuffen, dat kan wel op mijn 50e. Ik zeg niet dat ik hem opgeef, dat doe ik niet. Maar dit is beter zo, de beste oplossing, hoe pijn het ook doet Verdrietig
Ook wil ik niet constant in de onzekerheid zitten: zal hij wel of niet kreupel zijn vandaag.

Nogmaals ik ben zo gek op hem, en doe hem niet voor mijn lol weg Verdrietig

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:54

Ik begrijp dat je hem echt niet voor de lol weg doet en inderdaad, terug naar de vorige eiganaar is de beste optie, zeker als hij lekker het land op gaat. Ik bedoelde het natuurlijk niet kwaad. Ik verwacht van mijn paard niet dat ik nog hoog kan komen... Maar ik heb plezier met haar en (mag ik hopen) zij met mij. Als je echt ver wilt komen moet je een goed paard hebben... Het zou niet eerlijk zijn als we door probeerden te drammen terwijl het paard niet kan.

Laat ik zeggen dat ik enorm respect heb voor je keuze OK dan!. Je kiest zeker voor het welzijn van je paard en dat zouden meer mensen moeten doen. Wat Cody zegt, elke situ is anders. Ik begin die ouwe van mij ook steeds meer te waarderen!

Het is inderdaad erg moeilijk en het blijft voor mij ook elke keer weer spannend: loopt ze goed, of loopt ze niet goed.... Dat gaat je een keer opbreken. Voor mij ging het steeds beter... Er zitten heeeeeeel sporadisch dagen bij dat ze niet helemaal lekker loopt, maar ze heeft al een hele tijd niet niet meer kreupel gelopen. Ik knijp mijn handen dicht!

Ik wens je heeeeeeeeel veel sterkte en nogmaals: TOP dat je aan het welzijn van je paard denkt.
Groetjes, Agossie

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:02

jemig wat vervelend zeg, net nu het wat beter leek te gaan ( je laatste wedstrijd)

wens je veel sterkte

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:30

Ik vind het erg sneu voor je, maar het is wel fijn dat je een plek hebt waar hij oud kan worden!
Veel sterkte.